- Mini-ITX
- SSD kibeszélő
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Apple iPad 11” (A16, 2025) - a táblagépek vanília fagylaltja
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Akciókamerák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kezdő fotósok digitális fényképei
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morales72
csendes tag
válasz
radi8tor #53599 üzenetére
Nem tudom, az ötödik tulajdonosa vagyok. Én már16 évesen vettem. Amúgy így visszagondolva már akkor is volt egy pici csúszása a kuplungnak váltáskor, csak akkor azt gondoltam, a Focus ilyen, rev hang. OFF topik autóknál ilyet nem tapasztaltam. Most tudatosul bennem, hogy az akkor mi lehetett, amikor határozottabban érzem. 21 éves a Fóka. Ha ez még az eredeti kuplung, akkor nem szólhatok egy szót sem, gondolom. 269 ezer van benne. OFF topik Opel Vectra GT 2.0 16V autó 10 évesen került hozzám, 8 év igen erőteljes igénybevétel után kellett cserélni a kuplungot hasonló km-nél.
-
Morales72
csendes tag
válasz
radi8tor #53597 üzenetére
Az a furcsa, hogy a Focuson a kuplung egészen lent fog, közel a padlólemezhez, és mégis csúszik. Nem most volt, de OFF topik autónál, amikor elbúcsúzott a kuplung, mintha egyre feljebb fogott volna, aztán recsegve vette a fokozatokat a váltó, és cserélni kellett a kuplungot. Teljes szettet kapott.
Ezért vakarom a fejem, hogy csúszásnak érzem, tehát kopottnak kell lennie, de közben meg lent fog. Vagy lehet, hogy a kinyomócsapágy még rendben van és a Focuson csak a kuplungtárcsa kopott el? Az off topik autón meg a komplett kuplung szett volt gatya?
Valóban újra kellett tanulni az off topik autón a kuplungolást a csere után
, nagyon máshogy / máshol fogott. Szólt is a szerelő anno, hogy ne lepődjek meg. Szerencsére ezzel nem volt gond, gyorsan megszoktam.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Morales72 #53594 üzenetére
A csúszás az erősen annak a jele, hogy a végét járja.
De még jobb indikátor ha konstansan tartod a gázpedálon a lábad és kicsit benyomod a kuplungot:
Ha ilyenkor rögtön megcsúszik, akkor vége a kuplung élettartamának. Ha azért még be tudod úgy nyomni, hogy ne csússzon meg akkor csak közel a csere.Nekem pl amikor cserés volt, akkor az is fennállt mint nálad (felváltottam 2-esbe, 3-asba és padlógáznál csúszott), és ezzel a kicsit benyomom a kuplungot teszttel is az jött ki, hogy cserélni kell.
-
Morales72
csendes tag
válasz
radi8tor #53588 üzenetére
Még egy kérdés.
Létezik az, hogy a kuplung nem állandóan csúszik, hanem csak időnként? Vagy ez lenne az első jele annak, hogy elérte az élettartama végét?
Amikor pl. a forgalom miatt komótosabban indulok el, egyáltalán nincs csúszás. Ha viszont odalépek neki, akkor 1. és 2. fokozatban is megcsúszik, aztán fog és megy tovább. -
SECTORnooB
addikt
Sziasztok
Cmax 1.8 dízel 2008
Múlt pénteken elmentünk bevásárolni, bevásárlás után nem akart elindulni az autó kb 5x próbáltunk rá.
Az üzemanyag csövet letekertük, hogy megnézzük kap e üzemanyagok, kap, utána vissza szorítottuk a csöveket és utána elindult a motort. Nem értjük.Teljes üzemanyag rendszer új. 9 ezer km van az új szivattyúba és a 4 új porlasztóba. Új izzítógyertyák, új résolaj cső, és új vezérlés.
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
1.4 MK1 Focusban (2003) sacc per kábé mennyibe kerül a kuplungcsere? Egyre jobban csúszik magas fordulaton.
-
patomi
őstag
-
A Zéé
addikt
válasz
Drughi #53576 üzenetére
a másodikban gyári kartámasz van, akár eredendően, akár utólag, az elsőn meg ha jól látom, az ülésről lehajtható, vagy valami utólagos cucc.
Ezért más a "kardánalagút" kialakítása.Illetve a másodikban Sony fejegység van, meg tempomat is, az egy kicsit magasabb felszereltségű.
-
Drughi
addikt
Üdv,
Adott 2 darab 2009es évjáratú, 1.6 benzines Cmax. ( Még a színük is egyforma.)
A belseje, főleg a kéziféknél mégis különböznek. Ez felszereltségtől függ?
Mindkettő Fresh-nek van hirdetve.
Egyik:Másik:
-
DNReNTi
őstag
sziasztok -
a jövő héten megyek megnézni több Mondeo MK5-öt, nagyjából mindegyik hasonló paraméterekkel rendelkezik, mindegyik automata, mindegyik 100-150e km körül, mindegyik a PSA TDCi. 2016 év végi és 2017-es autók.
ha jól informált vagyok, akkor a korai nagyon rossz hírű powershift váltók után kiadtak egy frisebb változatot, a legenda szerint 2016-tól, de ezzel kapcsolatban hivatalos dokumentumot nem találtam. az újabb változatban elvileg már a az egész kuplungszerkezet a váltóházon kívülre került, és már nincsenek benne műanyag távtartók sem, amik elöregedtek, elmorzsálódtak és az olajjal keveredtek, így rendszeres karbantartás mellett ezekkel hosszú távon együtt lehet élni. honnan, hogyan tudom felismerni, hogy az adott autó már ezzel az újabb (6DCT451) váltóval van szerelve?
a másik dolog a vezérlés, az egyik autón elméletileg náhány ezer km-el ezelőtt cseréltek komplett vezérlést, a számlákon kívül ezt szemrevételezéssel fel tudom ismerni valahogyan?
van e még bármi amire különösen figyelni érdemes?
köszi a segítséget!
-
mghltm
addikt
válasz
venom8888 #53569 üzenetére
elmeletben igen, a varta keresoje hasonlot javasol:
Model: 544 402 044
Capacity: 44 Ah
CCA: 440 A
Width: 175 mm
Length: 207 mm
Height: 175 mm
Short Code: B18
UK Code: 063Kapacitás 44 Ah
Indítóáram 420 A
Feszültség 12 V
Saru elrendezés Jobb+
Start-stop akkumulátor Nem
Szélesség 207 mm
Mélység 175 mm
Magasság 175 mm -
Anaconda
tag
-
kcsa
veterán
válasz
venom8888 #53554 üzenetére
Gyanítom a hibrid mondeoról van szó, abba pedig elvileg jó a fapados akku, mert a SS a nagy akkuról megy. Mondjuk jobb lenne, ha teljesen kifejtve írnád a kérdést, úgy jó eséllyel elsőre jó választ kapsz, nem kell visszakeresni hogy korábban milyen autóról kerdeztél már.
-
válasz
venom8888 #53561 üzenetére
Ez gyári elsőszerelésű akku, vagy már cserélt?Csak mert ahogy radi8tor is írta, start/stop-os autóba AGM, vagy EFB akku van és kell (autótípusa válogatja melyik való bele), márpedig ez egy mezei akku (abból viszont jobb fajta), amit kifingathat az SS rendszer.
A 2012-es 1.6TDCI fókámban EFB van. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
[Prolixus] #53558 üzenetére
Azt mondta Pesten lakik szóval esélyes, hogy őt láttad. Nem bronz, hanem szálcsiszolt acél fóliás.
És manuális váltós ritkaság. -
[Prolixus]
addikt
válasz
radi8tor #53553 üzenetére
Uhh, az a bronz vagy milyen színű Mustan GT kabrió nagyon dögös! Nemrég láttam egy ilyet Kőbányán, a Family center-es Insterspar előtti parkolóban, ugyanez a szín, szintén kabrió, szintén piros féknyergek (felnire már nem emlékszem mondjuk), lehet pont ez volt
És manuális váltós ha jól látom, ahogy kell
-
venom8888
őstag
válasz
Zoli-bácsi #53556 üzenetére
Miert nem jo?
-
venom8888
őstag
Sziasztok. Ez az akku jo a startstop inditos automhoz?
eb442 -
radi8tor
MODERÁTOR
Ford FanatiX szezonzáró (nem fotóztam végig mindenkit)
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani, hogy az okoskerék hibának mik a pontos tünetei?
-
Na csak nem érek a fóka felújításának a végére…
Ugye megvolt a kuplung-kéttömegű csere, erre rá pár napra a jobbos első kerékcsapágyam elköszönt.
Ma lett kész a csapágycsere, de mivel rozsdás volt a kormányösszekötő gömbfeje, így elnyalódott a csavarja, azt is cserélni kellett.
Futóműállításnál kiderült, hogy szilentezni kellene a hátsó futóművet, mind2 kerék kifelé tart, a hosszlengőkarszilentek már csereérettek, de ha bontva lesz, akkor már komplett felújítás lesz.
Kedden a szélvédőt is kicserélték.
Plusz olaj,olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő,üzemanyagszűrő csere is megvolt.
A malacpersely tartalma látványosan megcsappant az elmúlt 1-2 hétben. -
bul07
nagyúr
Amúgy Ford vonalon is az lesz a helyzet mint más autóknál, hogy még egy fékbetét cseréhez is kell majd diagnosztikai program és ez csak nagy műhelyeknek lesz meg?
-
subaruwrc
félisten
válasz
PRDZsolesz #53543 üzenetére
az jó merugye fék b...zerálás után az kötelező lenne főleg egy rendesebb szervizbe ....
-
kcsa
veterán
válasz
Drughi #53542 üzenetére
Abban az évben vagy lánc+szíjas, vagy olajban futó szíjas, nyilván a láncos a jó, a szíjas problémás tud lenni szar olaj használatával. Egyébként ha karban volt tartva akkor stabil motor, a koraiak botrányosak belőle. De ~16 éves dízel már biztos kapott az élettől, fene tudja be merném-e vállalni. Hosszú utak a cél?
-
PRDZsolesz
aktív tag
válasz
mghltm #53540 üzenetére
Ez volt a terv, pláne hogy tényleg nem értek hozzá, régebbi autómon egy olajcserét stb. megcsináltam, de ehhez már nem nyúlnék.
#53541subaruwrc: 99,9%-ig biztos vagyok benne, hogy nem. Akkor arra hivatkoztak volna szerintem mikor jeleztem az aggályaim.
Ugyanitt keresek Pécs és környékén megbízható szerelőt
-
Drughi
addikt
Sziasztok,
Ford féle 1.8 TDCi motorokról mi a vélemény? 2008 ból.
Mire kell figyelni egy ilyen motornál?
Kettőstömegű? -
subaruwrc
félisten
válasz
PRDZsolesz #53538 üzenetére
fék mérést amúgy csináltak utána ?
-
mghltm
addikt
válasz
PRDZsolesz #53538 üzenetére
igy latatlanban fura cegnek tunik, fekkel kapcsolatos panaszt veresen komolyan kellene venniuk. a leirasod alapjan te tisztessegesen gatyaba razattad az autot, teljesen ertheto ha megerdemelten csak elvezni es hasznalni szeretned a kovetkezo evekben.
-
subaruwrc
félisten
válasz
PRDZsolesz #53538 üzenetére
én vegyeseket hallottam a ferodoról, az a baj már semmibe nincs minőség lassan
hát próbáljuk elhinni, ha 100-200km vegyes használat alatt se javul akkor valami bibi van -
PRDZsolesz
aktív tag
válasz
subaruwrc #53537 üzenetére
Köszi! Ferodoról meg voltam győződve, hogy azért nem a rosszabbak közé tartozik.
Felhívtam amúgy őket, a válasz az volt, hogy ők biztosan rendesen megcsinálták és nem maradhatott levegős, hisz géppel csinálják, ennek csak össze kell kopni. Nem igazán tetszett a stílus, mondtam nekik, hogy 1-200 km-t vagyok hajlandó várni, aztán nézzék meg. De ezek után gondolom ha vissza is viszem, sok mindenre nem számíthatok. Pedig régen ez is egy normális szerviz volt... -
subaruwrc
félisten
válasz
PRDZsolesz #53532 üzenetére
ha levegős a fék akkor nem lesz kemény a pedál sosem
de elég rendesen bele nyúltak a rendszeredbe,benne van hogy levegős maradt kicsit, kérdés hogy cserélték a folyadékot
illetve ja a teljesen új fék eleinte gyengébb
össze tapicskolták esetleg, nem törölték le a tárcsáról a korróziógátló réteget stb
de ha nagyon nem változik akkor kerekeknél légtelenítsetek még egyszer
vagy vidd vissza
ferodo hát nemtom
mostanában arról is vegyeseket hallani -
PRDZsolesz
aktív tag
Álló autónál, ha nem jár a motor, akkor felkeményedik. Járó motor mellett ha pumpálom a féket akkor nem érzem úgy.
Ha jobban rálépek a fékre, érezhető azért az erős fékhatás, de nekem az a gyanús, hogy érzetre sokkal később jön el ez a pont, mint korábban.#53534 bul07: Kipróbálom, köszi.
-
bendi806
aktív tag
válasz
astrojoe12 #53533 üzenetére
Nálam is felkemenyedik a fék, de valójában fent fog, jó a fogáspont...vagyis inkább azt mondanám túl érzékeny lehet
Bár ez inkább normális jelenség, legalábbis álló helyzetben -
bul07
nagyúr
válasz
PRDZsolesz #53532 üzenetére
Ha van a közeledbe füves terület akkor ott fékez olyanokat hogy a ABS működésbe lépjen, legjobb esőbe vagy utána hogy könyebben megcsússzon és müködésbe lépjen
Nállam ezután sokkat javult pedál érzett
-
astrojoe12
tag
válasz
PRDZsolesz #53532 üzenetére
Betét és tárcsa csere után, főleg ha bevonatos a tárcsa, az első 50-100 kilométeren puhábbnak érződhet a fék. Ahogy lekopik a bevonat, úgy egyre keményebb és határozottabb lesz, ez 20-50 km alatt eldől. A levegős féknek más jele is van, pl ha pumpálod egyre kemenyebb a pedál. Ha rendesen meg van csinálva a légtelenités, akkor fent fog a fék és határozottan megallitja az autót. Ha levegős, lehet az abs se fog működni rendesen.
-
PRDZsolesz
aktív tag
Sziasztok!
Tapasztalatokra lennék kíváncsi. MK3.5 focus kombi az alany amit pár hete vásároltam. Tegnap megvolt a vezérlés, vízpumpa stb. csere, még a gyári féktárcsa volt rajta, betétet már cseréltek korábban, de most mindkettőt kicseréltettem elöl-hátul mert nagyon vállas volt a tárcsa, és a fékfolyadékot is cserélték.Azóta lejjebb (de bőven nem a padlón) fog a pedál, és sokkal jobban le kell nyomnom egy intenzív fékezéshez. A régi szettel megvolt a tipikus adagolhatatlansága a féknek, de jó érzés volt tudni hogy "na ez fog".
Ferodo betétek és tárcsák lettek felrakva, nem tudom az összekopás után mennyivel lesz ez jobb, de csodára nem számítok. Ma visszacsörgök a szervizbe mindenképp.Lehet, hogy levegős maradt a rendszer? Nincs hasonló tapasztalatom, korábban egy faék egyszerű autóm volt, amin nem volt esp, meg stb., emiatt ott nem volt macera a fékfolyadék csere.
Előre is köszi -
herkulesminusz
tag
Sziasztok,
van egy 2022-es Ford Transitom, 130LE-s verzió, azonban, mint annyi más típusnál itt is csavaról-csavarra ugyanaz a hardver, mint a 150,170 és 185LE verzióban, csak a computer beállítása szabja meg, hogy melyik power class-t használja. Namost le is van írva szépen világosan mit kell átállítani Forscan használatával, hogy megkapja az autó ezt a plusz 40-50LE-t, azonban néhány polgártárs jelezte, hogy van néhány autó, ami nem engedi magát Forscan-al mókolni, legalábbis ennek a beállításnak a tekintetében. Megvettem a vlinker kábelt, (és kértem egy ingyenes próbalicenszet), mire kiderült, hogy az én Transitom is ilyen makacs darab, amikor be akarom írni az epromba az új értéket, 73%-nál leáll a Forscan.
Valahogy ezt meg lehet oldani, hogy sikerüljön, de a metódust nem találtam meg, esetleg van itt olyan tudós személy, aki ebben tud segíteni?Másik kérdésem, hogy DPF telítettséget hol tudom lekérdezni Forscan-al?
minden segítéget előre is köszönök...
-
gabor9991
őstag
válasz
bendi806 #53529 üzenetére
Igen erről már korábban váltottunk pár szót, viszont ha nem lett kifűzve a dugattyú, nem lett megnézve hogy konkrétan mi a hiba akkor hogy mondták rá hogy 5-600ezer a felújítás?
Nekünk tavaly csináltak egy ztda motort, hengerfej felújítás+1db új dugattyú amit gépműhely tudott csak adni mert nincs gyári+gyűrűgarnitúra+hajtókarcsapágy készlet, tömítések mindenből persze csak gyári, ez volt munkadíjjal 600+ ezer de ez egy új dízelmotor a tiéd meg egy 20 éves konstrukció amihez rengeteg jó minőségű utángyártott alkatrész elérhető, persze simán lehet az is 600ezer csak abból hogy levették a szelepfedelet én még most sem látom magam előtt hogy hogy lehet megállapítani hogy lóg a dugattyú és ha nincs meghúzva a hengerfal akkor akár még egy bontott dugattyú is lehet hogy megoldja a kopogást a fenti összeg tizedéből.
Persze továbbra is azt mondom amit a videó megnézése után mondtam hogy így nem lehet megmondani hogy mi a baja annak a motornak de én mielőtt vennék egy bontott motort azt legalább szeretném tudni hogy a régit miért dobom el.
De ez a te kocsid, én csak kíváncsiságból kérdezősködtem -
Lisztok
kezdő
Sziasztok!
MK2 fl Focus központija bezárja az üzemanyag betöltő csonk fedelet is? Mert nekem úgy rémlik, hogy amikor be volt zárva az autó, akkor az se nyílt ki, erre az előbb észrevettem, hogy hiába van bezárva a kocsi, a fedelet simán kitudom nyitni.
-
bendi806
aktív tag
válasz
mghltm #53514 üzenetére
Szerintem ez évente 2szer fordul elő
Csomagokkal azért szoktunk menni olyan 300 km-t, oda-vissza olyan 3 havonta, de akkor plafonig pakolva a kombi 😀
De többségében városban járunk, meg párszor városon kívül 80/20 felhasználási arány....
Autópályán 2 havonta megyek, tehát nincs agyonhajszolva illetve nem lesz -
kcsa
veterán
válasz
dellfanboy #53512 üzenetére
Ami ugye eleve 6000rpm környékén jön, kevesen pörgetik odáig az autójukat egy átlagos hétköznapon
-
bendi806
aktív tag
Sziasztok
Mit gondoltok, érezhetően mennyivel gyengebb a 105 Le-os verziójú motor?
Mert a pnda motorkodu 125 lovas van ugye jelenleg nekem, de bontokban, csak 105 lovasat tudnék szerezni, mennyire bírja mozgatni azt a kasztnit?
Köszönöm szépen a segítséget -
mghltm
addikt
-
mghltm
addikt
Belt-in-oil camshaft and oil pump drive belts
-
Tyrel
őstag
Sziasztok!
A 2.0 EcoBlue-ban (Panther) is az olajban fut a vezérműszíj, mint a kisebb motoroknál?
Ezen kívül van bármi jellemző típushibája, problémája amire oda kéne figyelni?
Új hozzászólás Aktív témák
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 205/50 R17 93W méretű nyári gumi
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A14 5G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Intel Core i7 6700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest