- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- Gaming notebook topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
-
PROHARDVER!
Segítség a nyelvtanuláshoz kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
válasz
pocokxx #1697 üzenetére
Az első sorban ne "vom" legyen, hanem "am" tehát, hogy ezen a napon mondod fel a munkaszerződést. Ha "vom"-ot írsz, akkor (tól/től miatt) a kezdési időpontot kellene írnod, azaz, hogy a 01.03.2013-tól kezdődő munkaszerződést mondod fel.
Az "Anrede"-t azért majd töltsd ki...
A többi szerintem tökre OK, hivatalos. Azt nem teljesen vágom, hogy milyen bizonyítványt / tanúsítványt kérsz tőlük, de ezt Te tudod jobban!
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok!
Nagyjából egy Mustert írtam át, de roppant hálás lennék, ha kijavítanátok a szarvashibákat:
Kündigung meines Arbeitsvertrages vom 29.07.2013
Anrede,
hiermit kündige ich den o.g. Arbeitsvertrag.
Ich habe mich aus privaten Gründen dazu entschlossen, das Arbeitsverhältnis nicht weiter fortzuführen.
Zeitgleich beantrage ich hiermit die bisher unausgezahlte Arbeitslohn und die Urlaubsersatzleistung berücksichtigt auf die verbleibenden Tage meines Jahresurlaubes, wodurch sich der 01.03.2013 als mein erster, und der 29.07.2013 als letzter Arbeitstag ergibt.
Bitte senden Sie mir meine Arbeitspapiere sowie ein qualifiziertes Zeugnis an die oben aufgeführte Adresse.
Ich bedanke mich für die angenehme Zusammenarbeit und wünsche Ihnen und Ihrem Unternehmen weiterhin viel Erfolg. -
Ivan15
senior tag
válasz
Geryson #1694 üzenetére
nem,
dann wäre "hat er aber" (hat aber), was du denkst, aber der aber verändert die (frührere) Wortstellung nicht. Und dort war zuerst "er ist..(also gerade Stellung). So kommt nach dem aber: "aber er hat..." = aber hat....
((da "er" schon früher ausgestellt war und "ihm" bezieht der Satz weiter, kann ma den "er" da weglassen))-Komma ist manchmal überflüssig, ist schon klar..
-
Buster17
addikt
Rindfleischetikettierungsueberwachungsaufgabenuebertragungsgesetz
Ez lenne a leghosszabb német szó? Mit jelent?
-
törölt tag
Helyes így a mondat?
Er ist ein bischen dick, aber er hat eines großen Herz.
Ha jól tudom, a das Herz gyenge főnév, ez kicsit megkavar a melléknévragozásnál. Köszi előre is a választ!
-
Ivan15
senior tag
"Köszönjük legutolso rendeleset. Sajnaljuk, hogy ezt nem kapta meg.
Eppen most inteztem az ujraküldest, amit a köv. 3-5 Munkanapig az Ön Kereskedöpontjan valoszinüleg latni fog. Az Ön vasarloi-regisztracios-szamlaja figyelve lesz, mert az aruszallitassal az Ön altal kivalasztott cimmel szerintünk problemak lesznek. Azt javaslom, hogy jelentkezzen a helyi Postahivatalban, ha a küldemennyel nehezsegek vannak, hogy ök a postan ezt a problemat orvosoljak.
Amennyiben tovabbi segitsegre lenne szüksege, jelentkezzen, es segitünk Önnek szivesen.
Baratsagos Üdvözlettel"(Szoval valoszinüleg rosszul, nem egyertelmüen ertelmezhetöen van megadva a cimed, ha privatban elküldened meg tudnam mondani, hogy ertelmezhetö -e)
-
domesz
aktív tag
Sziasztok!
Ha megtenné valaki hogy ezt nagy vonalakban lefordítaná azt megköszönném.
"Vielen Dank für Ihre jüngste Bestellung bei uns. Es tut mir Leid, dass Sie diese Bestellung nicht bekommen haben.
Ich habe gerade eine Erstattung organisiert, die in den nächsten 3 bis 5 Werktagen in Ihr Kundenknot zu sehen sein soll.
Ihr Konto wird nun beobachtigt, da wir Schwierigkeiten erwarten, mit der Leiferung der Ware an Ihre gewählte Lieferadresse. Ich wurde vorschlagen, dass Sie Ihr Ortspostamt melden, wenn es Schwierigkeiten mit der Sendung gibt, damit das Amt diese Probleme weiter untersuchen kann.
Sollten Sie zusätzliche Hilfe benötigen, bitte nehmen Sie Kontakt mit uns auf, und wir werden Ihnen gerne helfen.
Mit freundlichen Grüßen,"üdv.: D
-
törölt tag
Köszi!
-
törölt tag
Üdv!
Sajnos nem találom a kéziszótáramban a sich(D) schlugen jelentését, ha egyáltalán jót keresek.
Alább a mondat:Meine Freunde schlugen mir deshalb ein Studium an der Hochschule für Chemie in Merseburg vor.
Kellene a mondat jelentése és mint említettem, maga az ige, ahogyan a szótárba írnátok ki... Köszi előre is!
-
Ivan15
senior tag
Szövegertesi feladat annak, aki egy kicsit röhögni akar.. (egy autohirdetes az ebay-röl):
"....Der Kahn hat die besten Tage definitiv hinter sich und stellt für seinen neuen Besitzer eine Herausforderung auf vier Rädern dar. Ich hab Unmengen an Kohle in mein treues Gefährt gesteckt, aber irgendwann hab ich aufgrund der Tatsache, dass mein nichtsnütziger Exfreund den Kutter über die letzten Jahre wöchentlich gut 350km mit 190 Sachen über die Bahn geprügelt hat, nicht einen Cent mehr in Reparaturen o.ä. investiert, obwohl die Karre es denkbar nötig gehabt hätte.
Die dekadenten Werkstattlöhne haben mir die Entscheidung dann aber relativ leicht gemacht.
Trotz allem - der Motor läuft und man mag es kaum glauben, aber das Auto fährt! Das dürfte auch, neben den Leopardenfell Fußmatten und dem Leo-Lenkrad- und Gurtschutz, das einzig positive sein. Und über meinen Geschmack bezüglich der Innenausstattung lässt sich sicherlich auch noch streiten.Weitere Highlights:
Innenausstattung: braunes Leder.
Hab vor langer Zeit einmal angefangen, den Tigra von innen aufzuhübschen und aus unerfindlichen Gründen kurz vor dem Einbau des Fahrersitzes aufgehört.
Den Leder-Fahrersitz lege ich aber gerne als Sahnebonbon oben drauf.
Somit würdet ihr hier den einzigen Tigra als 5-Sitzer ersteigern ;-)Auf Wunsch würde ich den Sitz nach der Auktion aber auch einbauen und dem restlichen Interieur anpassen. Ich will ja nicht so sein...
Sound:
Leider versteht man ab 120km/h kein Wort mehr, aber da das MP3 Radio mit USB Slot einwandfrei funktioniert, kann man zumindest mit Musik gegen den Lärm arbeiten.Die Auspuffanlage wurde vor 2 oder 3 Jahren neu gemacht... da merkt man heute aber schon wieder nichts mehr von.
Klimaanlage ist auch vorhanden. Hab ich nach dem Autokauf ein Mal versucht zu benutzen... aber aufgrund des witzigen Geruchs habe ich es lieber bei dem einen Versuch belassen und mich darauf geeinigt, dass ich es mir durchaus im Sommer erlauben kann, leicht bekleidet und bei offenem Fenster zu fahren.
Die Temperaturanzeige zeigt irgendwas über 100ºC an... irgendwann ist der Zeiger nicht mehr zurückgeschlagen. Für mich noch ein Zeichen mehr, dass die Karre einfach heiß ist ;-)
Lackierung ist im angesagten Used-Look.
Ich hatte irgendwann einmal die Front komplett erneuer lassen, dabei aber leider nicht die Grundfarbe des Tigras getroffenen. Macht ja nichts. Sieht so oder so mies aus.Das Auto wird mit Alufelgen versteigert (siehe Fotos... ab einem adäquaten Bietpreis mach ich die natürlich auch sauber. Versprochen!) Auf den Alufelgen sind die Sommerreifen aufgezogen, die bei Nässe einen hohen Fun-Faktor versprechen. Aktuell ist noch die Winterberreifung drauf. Auch diese verspricht ein abenteuerliches Fahrvergnügen.
Abgerundet wird das katastrophale Gesamtbild meines Blech-Miststücks durch die nicht funktionierenden Blinker. Damit gibt's auch im Falle eines Unfalls keine Warnblinker. Ich kann nur aus Erfahrung sprechen - ich habe weder die "normalen", noch die Warnblinker gebraucht. Geht ja eigentlich auch niemanden etwas an, wo man hin will. Man gewöhnt sich auch relativ schnell daran und ich hab gute Erfahrungen damit gemacht, frühzeitig vor dem Abbiegen abzubremsen.
Was vielleicht etwas störend sein könnte, ist die ständig leuchtende Motorkontrollleuchte. Diese lässt sich aber kurzzeitig ausschalten, wenn man den Schlüssel 20x in der Zündung hin und her dreht. Ich hab das nie gemacht, weil ich nur einen Schlüssel zu dem Auto besitze.
Wem das alles zu unsicher ist, der kann die Karre gerne vor Ort in seine Einzelteile zerlegen und nach Hause schaffen oder so. Völlig egal. Hauptsache ich bekomm für mein erstes Auto noch ein bisschen Geld, obwohl der Mindestpreis lächerlich hoch ist.
Der Zahnriehmen wurde bei 184000 Km gewechselt.
Wie immer bei Privatauktionen - keine Garantie und keine Gewährleistung.
Abholung des Autos so, wie es hier steht,durch den Ersteigerer persönlich und gegen Vorlage des Personalausweis/ Reisepass und Führerschein (nicht, dass die sterblichen Überreste meines geliebten Schrotthaufens aus irgendeinem Fluss gefischt werden und ich dafür blechen muss), sowie gegen Barzahlung in Euro vor dem Aufladen/ Losfahren....."
-
Geryson
addikt
válasz
Buster17 #1677 üzenetére
Igen, abszolúte. Bal felül van a fogadó (Empfänger), alatta a feladó (Auftraggeber). Jobb oldalon fent írod be az összeget (Betrag) és a pénznemet (Währung). Jobb oldalon lent adod meg a jogcímet/felhasználási okot (Verwendungszweck) és ezt biztosan meg kell adnod (legalább valamit), mert nem fog elmenni.
A Kundendaten / Identifikationsnummer az lenne ha lenne pl. egy cikkszám, amit kifizetsz, vagy lenne Neked egy vevőkódod, ami alapján a fogadó könyebben beazonosít.
A gewünschtes Durchführungsdatum az az értéknap magyarul, azaz az a nap, amikor szeretnéd, hogy teljesüljön az utalás (pl. jövő hét szerdán menjen csak el, de Te már ma beállítod).
A Verwendungszweck - weitere Zeilen az az a rész, hogy ha fent a jogcímbe nem fértél volna ki, akkor itt folytathatod a szöveg beírását.
-
Ivan15
senior tag
válasz
#36268800 #1672 üzenetére
Können Sie mir sagen, wo ich den Buchstaben "t" finde?
Wissen Sie, wo ich den "t" finde?
Sagen Sie mir bitte, wo das (Schrifzeichen) "t" ist!
----
Gehen Sie geradeaus!
(dann) Biegen Sie an der Ecke links/rechts ab!
(und) noch 2 Ecken zurück/ 100m / bis zu der Ampel.
Steigen Sie (dort) auf den Bus (und fahren Sie 4 Haltestellen).
-------
Die Modalwerben wirst du schnell finden, wenn du sie suchst, die sind überall in den Büchern...
aber man kann alles auch ohne sie sagen.
------(#1674) CYBERIA: Ein Duden Wörterbuch erklärt dir die Unterschiede (oder Geryson
), dann wird der eindeutig!
-
CYBERIA
őstag
Na most az lenne a nagy kérdés, hogy mi a különbség a Ton, Schall, Klang, Stimme, Laut szavak között? Mindegyik valamilyen hangot jelent, de melyiket mikor/hogy kell használni?
-
törölt tag
Az előző hozzászólásomat kiegészítendő:
tudnátok egy olyan oldalt ajánlani, ami ingyenes és gyorsan átfutja az alapnyelvtant? Akár angolul is lehet, a lényeg, hogy megbízható legyen, mert szerdáig jó lenne átbogarásznom! :-)
Köszönöm!
-
törölt tag
Hogyan mondjuk németül?
Meg tudná mondani, hol találom a ....-t? (ide kellene nekem három példamondat, három különböző nemű főnévvel)
Menjen egyenesen előre!
Forduljon a saroknál balra / jobbra!
Menjen vissza 2 saroknyit / 100 métert / a lámpáig.
Szálljon fel a buszra (és menjen 4 megállónyit).Milyen segédigék vannak a németben és mi a különbség pl. a können és a kennen között?
-
Buster17
addikt
válasz
forintuser #1664 üzenetére
Nem. Az gánce ez meg gáncs. Bár lehet szlengben mondják és akkor ugyanaz
-
Geryson
addikt
válasz
Buster17 #1661 üzenetére
kein Spass = nem móka, nem vicc
A többit sajnos így nem tudom értelmezni...
Kedves Alexander!
Péntektől kezdődően egy pár napot külföldön leszek - tehát az átvétel vagy ma, vagy holnap lehetséges, utána viszont csak a jövő hét végén.
Szívélyes üdvözlettel, Doris
A fordításod (azaz amit Te akartál írni) akkor szerintem tárgytalan, vagy tévednék? Fordítsam mégis?
-
Buster17
addikt
-
Buster17
addikt
keine spász, vánzim, gáncs mit jelentenek magyarul?
-
Geryson
addikt
válasz
Outlander #1657 üzenetére
Nem tudom mit jelent, hogy hangutánzó és az, hogy tükörfordítás. Tehát lehet nem jót írok:
A kattog szó az "rattern", ha valami kattog, akkor azt mondod, hogy "es rattert". A kattogást (mint cselekedet) meg úgy mondja, hogy "das Geknatter", tehát ha pl. egy motor rohadt hangos akkor azt mondja rá, hogy "was für ein Geknatter".
Nem tudom érthető-e.
-
Outlander
addikt
Sziasztok!
Egy "hangutánzó" szerű szó kellene nekem...
Tükörfordításban kellene a kattog...
Egy hiba leírásba kellene...
-
törölt tag
Üdv!
Olyan személyt keresek, aki hajlandó lenne heti egy alkalommal (1,5 óra) beszélgetni egy kicsit németül. Én most kezdem a németet tanulni, angolul már beszélek, de sajnos nincs arra pénzem, hogy magánórákra járjak és jó volna egy segítőt találni. Cserébe tudok segíteni angol oktatásban, fordításban, vagy esetleg webfejlesztésben. (HTML, CSS, PHP, JavaScript)
Ui.: Skype konferenciára gondoltam.
-
Geryson
addikt
válasz
Buster17 #1652 üzenetére
Soha nem volt ez egy pörgős fórum!
Kedves Alexander!
Eléggé rugalmas vagyok időügyileg - esténként inkább otthon, napközben, a reggeli órákon kívül kora délutánig inkább Kremsben vagyok megtalálható.
Küldjön el inkább nekem egy javasolt időpontot.Szívélyes üdvözlettel, Doris.
A Te mondatod:
Liebe Doris, (gondolom akkor neki menne vissza a levél)
Könnten Sie mir Ihre Adresse sagen? Es wäre evtl. auch sehr hilfreich wenn ich eine Telefonnummer bekommen könnte!
Mfg.:
Alexander
-
Buster17
addikt
Lieber Alexander!
Bin zeitlich sehr flexibel - abends zu Hause, tagsüber, außer morgen bis zum frühen NM eigentlich immer in Krems anzutreffen.
Schicken Sie mir einfach einen Terminvorschlag,
Lg, DorisEz mi magyarul? Olyat kéne vissza írni, hogy hol lakik és adjon telefonszámot németül.
KösziLátom, ide csak én járok
-
Geryson
addikt
válasz
Buster17 #1647 üzenetére
Hát az első szó az valószínűleg a "Scheissdreck", az tulajdonképpen szó szerint "sz@rmocsok", a Duden szerint viszont szó szerint "sz@rt" jelent (én is utánanéztem, mert kíváncsi lettem). A német ezt használja több esetben, pl:
- Das geht dich ein Scheissdreck an = semmi közöd hozzá, de ennél ez kőkeményebb fogalmazás, ezt egy rendőrnek azért ne mond ha igazoltat.
Az utolsó szó lehet "gepackt", tehát "pakolva" pl.
-
Buster17
addikt
Hello!
Az előző email elveszett, ezért írok még egyszer.
A xy-t szeretném Öntől megvenni. Ezen a hét elején szeretném átvenni személyesen a XY faluban.
Melyik időpont lenne megfelelő Önnek?
Danke!Egy fordítást légyszi. Köszi
-
freaghill
őstag
Valaki erre tudna egy magyar megfelelőt mondani?
Ey es ist ganz gleich welche Partei,
Erst wird die Kohle rausgedrückt und schon seid ihr dabei, -
Ivan15
senior tag
válasz
Buster17 #1633 üzenetére
Tablet XY mit Zuberhör zu verkaufen
Gekauft am 14.02.14, mit 2 jähriger gültiger EU Garantie. Wenig benutzt, Zustand ist neuwertig. Er wird mit XY-Ledertasche, einem EU/US Adapter, Auflader, OTG und USB Kabel geliefert. Eventuelle Fragen werden im Email beantwortet. Nur Abholung! -
nike_
addikt
válasz
Buster17 #1633 üzenetére
XY Tablet zu verkaufen, mit jedem Zubehör.
Es wurde am 2013.02.14 gekauft, seit jenem Tag hat es eine 2 jährige ausländische Garantie.
Wenig benutzt, es ist in einem fehlerlosen Zustand.
Inhalt des Pakets: eine Lederkapsule (Marke XY), ein europäischer und ein amerikanischer Aufladerkopf, ein Auflader, OTG Kabel, USB Kabel.
Wenn Sie noch Fragen haben, sollen Sie die mir in E-mail stellen.
Szerintem így meg kell, hogy értsék, majd a kisebb hibákat kijavítják a profik...
-
Buster17
addikt
Hi, please!
Eladó XY típusú táblagép, minden tartozékával.
2013.02.14.-én vásárolt és innen számítva 2 év külföldi garancia van rá.
Keveset használt, hibátlan állapotú.
A csomag tartalma: Egy XYmárkájú bőrtok, európai és US töltő fej, töltő, OTG kábel, USB kábel.
Ha még kérdése van asztat email-ben tegye fel.Csak személyes átvétel!
Köszönöm! -
andris444
csendes tag
Sziasztok
az hogy van németül hogy: "előbb gondold már át mit akarsz kérdezni mielőtt idejössz" , egy német kollégám múltkor idejött hozzám és nem tudta mit akar kérdezni majd felvonta a szemöldökét ezért kéne....
-
finest
addikt
válasz
Outlander #1626 üzenetére
A darauf vonatkozó névmás, nem főnév, olvasni sem tudsz magyarul, mert nem rája, hanem rajta egyébként a google-ban is. Oh, vazze...
Fütyülök rá, h a német kolléga mit szólt hozzá. Nyelvtanilag, jelentéstanilag teljesen értelmes, még csak nem is valami elvetemült, ritka kifejezés. Te is látod, h három különböző jelentésű mondatot fordíttattál. Nem mondtad meg, h milyen szövegkörnyezetbe kell. - A kraut azért húzogatta a szemöldökét, mert ez a kifejezés nem passzolt a szövegkörnyezetbe. - Értelmesen kell kérdezni, az a titka. -
Outlander
addikt
-
finest
addikt
válasz
Outlander #1624 üzenetére
Nem tudom, h a helyes szórend neked miért érdekes? Nem érti a google fordító, mi? Azt írtam le németűl, amit kértél. Akkor mégegyszer:
Kérem, ezeket ne vegye figyelembe... Bitte nehmen Sie keine Rücksicht darauf.
Kérem, ne foglalkozzon ezekkel.... Bitte beschäftigen Sie sich damit nicht.
És az új, egyszerűen:Bitte nicht anfassen! - Kérem, ne nyúljon hozzá!
-
Outlander
addikt
Üdv.
Hogy mondanátok azt, 2-3 szóban,
Hogy
Kérem, ezeket ne vegye figyelembe...
Vagy
Kérem, ne foglalkozzon ezekkel....
Jelenleg , Én azt írtam, hogy Bitte, nicht behandeln.
-
whited
addikt
sziasztok
egy egyszerű mondatot szeretnék kérdezni tőletek"Szia, szerdán 100%, hogy megérkezem hozzád"
-
pocokxx
Közösségépítő
Danke für die Vorschläge!
Ich mitteile diese Ideen mit den Studentin ab, die es braucht.
Ich meine
ie Informationen über das Geld sind nur eine Interesse nach den durchschnittlichen Geldausgabe bei einer Reise. Besser gesagt: Das Geld, was sie auf die Reisen im Allgemeinen ausgibt.
Du hast recht: Ohne konkrete Angebore ist die letzte Frage "leer". Das soll sie noch nachdenken...
-
Ivan15
senior tag
válasz
pocokxx #1610 üzenetére
Hi, ich hätte einige Vorschläge/Ideen noch schnell...
Ich bin XY, eine absolvierende Studentin an der Fakultät für Wirtschaftswissenschaft, im Fach Aussenhandels-Fachmanager an der Universität Pannon.
Bitte lassen Sie sich einige Minuten Zeit für das Ausfüllen des beiliegenden Fragebogens, damit unterstützen Sie mich bei dem Schreiben meiner Diplomarbeit, wofür ich Ihnen sehr dankbar bin. Der ist anonim, die Ausfüllung ist freiwillig, die angesammelten Daten werden für andere Zwecke nicht benutzt. Bedankend für Ihre Geduld und Mühe: XY
......
......
6) Welche Arten von Reisen mögen Sie am meisten?
(Mehrere Antworten sind möglich)
7) Mit wem gehen Sie gerne in Urlaub? (hier kann "allein" keine Antwort sein)
8) Wer organisiert die Reise? (Welche Reise?)
9) Wieviel Geld geben ....? (hängt stark davon ab, woher sie kommen, wie lange bleiben und wo sie schlafen/unterhalten. Ohne konkretes Angebot -->keine richtige Antwort möglich. Es kann sich einer nur nach einem konkreten Angebot entscheiden, ob sich ihm eine Reise lohnen würde).
10) Kennen Sie Weltkulturerben in Ungarn?
11) Unten sind einige ungarische Orte aufgezählt, die Teil des Weltkulturerbes sind. Welche würden Sie
interessant finden? (Mehrere Antworten sind möglich)
-"Pécs - Ókeresztény sírkamrák"= Frühchristlicher Friedhof von Pécs
12) Stellen Sie die obigen Ortschaften im Punkt 11) in Reihenfolge! 1: interessant, 8: weniger interessant. (Eine Antwort je Spalte.)
13) Haben Sie schon während des Ausfüllen dieses Fragebogens Lust auf eine ungarische Reise bekommen? (ohne ein konkretes Angebot und den Preis?)Wäre es nicht besser, wenn du mehrere konkrete Angeobte mit Preis kurz stellen würdest und dann könnten sich die Befragten eventuell auswählen, ob sie sie und welches genau interessant fänden? ZB. die Weltkulturerben bei einer 5-tägigen Reise mit Preis als Angebot einzeln aufstellen.
Und dann irgendwann den Spieß umdrehen : "Wieviel Geld haben Sie schon in Ungarn ausgegeben? Du wirst ja nur solche fragen können, die schon in Ungarn sind. Also wo genau sie schon waren, wieviele Übernachtungen und dann als letztes wieviel Geld haben Sie schon dafür ausgegeben? Und wie fühlen sie sich dort? (Werteskala 1-5) Du könntest nach ihren Verbesserungsvorschlägen, was sie negativ oder positiv finden, fragen usw. und dann die Antworten auswerten. -
finest
addikt
válasz
pocokxx #1611 üzenetére
Kijavítottam a durva hibákat, lehetne még reszelni rajta, de így már élvezhető.
Ich bitte Sie um einige Minuten für diesen Fragebogen.
Mit dem Ausfüllen dieses Fragebogens helfen Sie mir bei meiner Diplomarbeit. Ich danke Ihnen für Ihre Zeit im Voraus. Der Fragebogen ist anonym und freiwillig, die hier geschriebene Daten werden ausser der Diplomarbeit nicht gebraucht.
Ich danke Ihnen für ihr Geduld und ihre Mühe: XY1) Geschlecht
männlich
weiblich2) Alter
16-25
26-35
36-45
46-55
56-3) Nationalität:
deutsch
englisch
französisch
spanisch
italiänisch
andere4) Fahren Sie regelmäßig auf Urlaub?
ja
nein5) Waren Sie schon in Ungarn?
ja
nein6) Welche Reiseform bevorzugen Sie? (mehrere Antworten sind möglich)
Ausflug
Erholung
Streifzug
Rundfaht
klassische Programme
Heiltourismus
Besuch von Naturschätzen
Besuch von Denkmälern
Sonstiges:7) Mit wem machen sie Urlaub?
allein
mit meinem Partner
mit meiner Familie
mit meinen Freunden
mit einer Gruppe
Sonstiges8) Wer organisiert die Reise?
Reisebüro
Ich mache es selbst
Jemand von denen, mit denen ich Reise
Ich organisiere die Reise überhaupt nicht
Sonstiges:9) Wieviel Geld geben Sie bei einer Reise aus? (A minimum összeg nevetséges, a maximum kevés szvsz)
0 € -50 €
50 € - 100 €
100 € - 150 €
150 € - 200 €
200 € - 300 €
mehr, als 300 €10) Kennen Sie die ungarische Weltkulturerben?
ja
nein11) Unten finden Sie die Weltkulturerben von Ungarn aufgezählt. Welche erwecken Ihre Interesse?
(Mehrere Antworten sind möglich)
Budapest (Donauufer und Burgviertel)
Dorf Hollókő
die Höhlen in Aggtelek
Die Benediktinerabtei Pannonhalma
Der Nationalpark Hortobágy
Der ausgiebige Friedshof (Ez meg mi? Kiadós temető? WTF)
Der Nationalpark Neusiedler See / Fertö-Hanság
Das Tokajer Weingebiet12) Merken Sie nach Belieben, wohin Sie am liebsten reisen würden. (Die erste ist die beliebste. Nur eine Antowort per Kolumne ist möglich)
13) Während der Ausfüllung des Fragebogens haben Sie Lust auf eine Ungarische Reise bekommen?
Ugyan mitől kaptam volna ezután kedvet hozzá? -
Buster17
addikt
Hali!
Ez németül?Nem viszel el? (vagy) Nem tudsz elvinni? (mindegy melyik csak értelmes legyen köszi)
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz
pocokxx #1610 üzenetére
Egyelőre itt tartok:
Ich bin XY, Stundentin an der Universität Pannon.
Ich bitte Sie einige Minute für diesen Fragebogen.
Mit dem Ausfüllen dieses Fragebogens genehmigen Sie zu meiner Diplomarbeit. Ich bedanke mich sehr. Der Fragebogen ist anonim und freiwillig, die hier geschriebene Daten werden ausser der Diplomarbeit nicht gebraucht.
Ich bedanke mich ihre Geduld und Bemühung: XY1) Geschlecht
Mann
Frau2) Alter
16-25
26-35
36-45
46-55
56-3) Nationalität:
Deutsche
Engländer
Franzose
Spanier
Italiener
ander4) Machen Sie üblich Reise?
ja
nein5) Waren Sie schon in Ungarn?
ja
nein6) Welche Reiseform bevorzugen Sie? (mehrere Antwort ist möglich)
Ausflug
Erholung
Streifzug
Rundfaht
klassische Programme
Heiltourismus
besuchen die Naturschätze
besuchen die Denkmale
Sonstiges:7) Mit wem machen sie Urlaub?
allein
mit meinem Partner
mit meiner Familie
mit meinen Freunden
mit einer Gruppe
Sonstiges8) Wer organisiert die Reise?
Reisebüro
Ich mache es selbst
Jemand von denen, mit denen ich Reise
ich organisiere die Reise überhaupt nicht
Sonstiges:9) Wieviel Geld geben Sie bei einer Reise aus?
0 € -50 €
50 € - 100 €
100 € - 150 €
150 € - 200 €
200 € - 300 €
mehr, als 300 €10) Kennen Sie die ungarische Weltkulturerben?
ja
nein11) Nachfolgend sind die Weltkulturerben in Ungarn aufgezählt. Welchen erwecken Ihre Interesse?
(Mehrere Antwort ist möglich)
Budapest (Donauufer und Burgviertel)
Dorf Hollókő
die Höhlen in Aggtelek
Die Benediktinerabtei Pannonhalma
Der Nationalpark Hortobágy
Der ausgiebige Friedshof
Der Nationalpark Neusiedler See / Fertö-Hanság
Das Tokajer Weingebiet12) Merken Sie nach Belieben, wohin würden Sie am gernsten reisen. (Die erste ist die beliebste. Nur eine Antowort per Kolumne ist möglich)
13) Während der Ausfüllung des Fragebogens haben Sie Lust auf eine Ungarische Reise bekommen?
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok!
Egy nagy segítséget szeretnék kérni tőletek. Adott egy kérdőív, amit külföldiekkel kellene kitöltetni, és így jó lenne, ha meg lenne németül is... Köszönöm a fáradozásotokat előre.
XY, a Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi kar, idegenforgalmi szakmenedzser szak végzős hallgatója vagyok.
Kérem szánjon néhány percet az alábbi kérdőív kitöltésére.
A kérdőív kitöltésével hozzájárul a diplomamunkám megírásához, melyet ezúton is köszönök. A kérdőív anonim és önkéntes, az itt megjelölt adatok más célra nem lesznek felhasználva.
Türelmét és fáradtságát megköszönve: XY1) Az Ön neme:
férfi
nő2) Az Ön kora:
16-25
26-35
36-45
46-55
56-3) Az Ön nemzetisége:
magyar
német
angol
francia
spanyol
olasz
egyéb4) Szokott-e utazni?
igen
nem5) Magyarországon járt-e már?
igen
nem6) Melyik fajta utazást részesíti előnyben? (Több válasz is lehetséges)
kirándulás
üdülés
országjárás
körutazás
klasszikus program
egészségturizmus
természeti értékek felkeresése
épített műemlékek felkeresése
Egyéb :7) Általában kikkel megy kirándulni, nyaralni?
egyedül
párommal
családdal
barátokkal
csoporttal
Egyéb8) Általában ki szervezi az utat?
Utazásszervező iroda
Magam szervezem
Valaki azok közül, akikkel utazom
Nem szervezem
Egyéb :9) Átlagban mennyit szokott költeni egy utazás alkalmával?
0 € -50 €
50 € - 100 €
100 € - 150 €
150 € - 200 €
200 € - 300 €
több, mint 300 €10) Ismer-e magyarországi Világörökségi helyszíneket?
igen
nem11) Az alábbiakban olvashatja azokat a magyarországi helyszíneket, melyek a Világörökség részét képezik. Melyek azok, amelyek felkeltették érdeklődését?
(Több válasz is lehetséges)
Budapest (Budai Várnegyed és Dunai látkép; illetve az Andrássy út)
Hollókői ófalu
Aggteleki-karszt- természeti és kultúrtörténeti értékekben gazdag barlangrendszer
Pannonhalmi Bencés Főapátság - 1000 éves Pannonhalma
Hortobágy - a Puszta
Pécs - Ókeresztény sírkamrák
Fertő-tó kultúrtáj
Tokaj-hegyalja - híres történelmi borvidék12) Jelölje be tetszés szerint, hogy hova menne el legszívesebben. Az 1. helyen a legszimpatikusabb legyen, az utolsó (8.) helyen pedig a legkevésbé szimpatikus.
(Oszloponként csak egyet jelöljön.)13) A kérdőív kitöltése közben kedvet kapott egy magyarországi kiruccanásra?
Igen
Nem -
CYBERIA
őstag
Danke schön!
-
CYBERIA
őstag
A „default user”-nek mi a német neve?
-
andris444
csendes tag
Köszönöm
-
Ivan15
senior tag
válasz
andris444 #1601 üzenetére
-Ich habe es ihm/ihr, mein Auto zu benutzen, erlaubt.
...
-Ihr/ihm habe ich erlaubt, mein Auto zu nutzen.
-Mein Auto zu nutzen, habe ich ihm erlaubt.
-Ich habe es ihr erlaubt, mein Auto zu benutzen.
-Ich habe ihr mein Auto überlassen.
-Mit meinem Erlaubnis nutzte sie/er mein Auto.
....
usw. -
andris444
csendes tag
sziasztok, " én engedélyt adtam hogy ő használhassa az autómat", azt hogyan kellene mondanom? Üdv
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, TV adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Facebook csoport eladó! Hardver, laptop, konzol adás-vétel lendítsd fel a vállalkozásod!
- Dell 3420 14" /i5 11gen / 8GB RAM/256GB SSD/ Szép állapotban / 12 hónap jótállással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RX 7700XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest