Új hozzászólás Aktív témák
-
BiP
nagyúr
Ráadásul a 3-ast.
Sőt, ha azt nézem, hogy az egy OnePlus 6T volt, ami egy 6éves, Snapdragon 845-ös teló.
(lásd Samsung Galaxy S9. - amit most akar a feleségem lecserélni, annyira lassúcska már a mindennapi átlagos használatra is - nem, nem játszik rajta.)Megnézném, mit tud egy mai telóval ugyanez a Win11 + Crysis 3.
szerk: #45 Smithy87 : most látom, gyakorlatilag ugyanezt írtad te is
-
hapakj
őstag
Helyes
csinálják. Én drukkolok a Windows on ARM platformnak, csak csináljanak majd jó kis fanless gépeket is
Kiváncsi vagyok mi lesz, ha az nVidia + Mediatek is beszáll a ringbe. Mediateknek mostanság elég erős SoC-ji vannak, nVidia GPU-val meg a játékok futtatásával sem lehet probléma, legalább GPU oldalról. -
És? Majd lesz új Snapdragon is.
Az alma hardverszintű sikerének jelentős része szvsz ott van, hogy a végtelen pénzük és a pofátlan árazás miatt erőből tudnak dolgozni. Kisebb csíkszélességen készül, és nagyobb a chip, több tranzisztor lehet benne. Ezen felül persze ott a szoftver is, stb.
A Qualcommnak leginkább az a problémája, hogy Windows alatt nincs elég jó x86 emuláció, míg MacOS alatt a Rosetta elég jól működik. Remélhetőleg a Windows feljön ennek szintjére.
-
hapakj
őstag
válasz
aprokaroka87 #41 üzenetére
Egy android telefonon, még Windows 11 is megy x86 emulációval és a crysis-t is futtatja
[link]
-
hapakj
őstag
-
Pikari
addikt
Valaha volt egy windows phone nevű platform, aminek a microsoft elvágta a torkát, miután az a 3%-os piaci részesedésről letornászta magát 0.05%-ra.
[link]
Aztán volt windows8 ARM-ra egy időben, ami ugyanígy járt (lásd még: csempés moslék).
És ahogy ezt a hírt olvasom, ez is így fog járni. -
hapakj
őstag
Jóhát mi komolyabb igényű alkalmazásokat fejlesztettünk, ahol ilyen már szóba se jöhetett. S tudásban megfelelő hw-ek közül a Qualcomm volt a legproblémásabb.
Ultramobil designok közül szerintem az Applenek meg az ARM / Malinak voltak a legjobb OpenGL ES driverei. Apple aztán váltott Metal-ra. Az is patika volt.
-
Pikari
addikt
FIMG: 256-nál több textúrát allokáltál? Jaj te szegény, hát akkor állora fagy a kernel, ki kell venned az akkumulátort, hogy újraindítsd. Alpha blending módok fele nem működik, és helyette egyszerűen csak alpha nélkül rajzol. Erre néha még 2D alkalmazásokban is képes (pl a kamera applikációban egyes gombokon nincs alpha blend). 5000-nél több polygont akarsz a képernyőn? 5 fps-en jó lesz? Kb a játékok nagy része állóra fagyott (a saját korában, amikor új volt), úgyhogy jött a jó öreg akksi ki-akksi be módszer.
Ez volt az android világának a Virge-je, szerintem ennél nem is volt lejjebb.
-
hapakj
őstag
Hát érdekes
Nekem semmi problémám nem volt dx-en qualcommon, simán pöccre működött minden, amit az ember megírt PC-n. Ugye OpenGL-nél ez alapból nem működik az OpenGL / OpenGL ES miatt, s akkor még a sok platform hülyeségeiről ne is beszéljünk. Pl OpenGL-ben borzalmas design, hogy mindenkinek saját shader compilere van.
Qualcomm meg OpenGL ES-ről meg tudnék mesélni. Qualcommnak voltak a legrosszabb OpenGL ES driverei
Gyorsnak gyors volt, csak bugzott. Ha tesszelációt használt az ember, akkor utána megmakkant a driver és utána az ő javaslatukra valami invalid draw callt kellett kiadni, hogy rendbehozza belül a stateket.
Ezt a tátott szájjal bámul a chip az directx-re meg nem értem. Minden API-ból kb ugyanazok a featureük érhetőek el. -
Pikari
addikt
A "8 éve fullos dx11" támogatásról olvasgattam akkoriban, 10 játékból 1 futott, az is ilyen 8 fps-en. Később persze javítottak a dolgokon, és akkor már a tesztelt játékok kb fele ment, de ilyen erősen 90%-os sebességdeficittel ahhoz képest, mint ami elvárható lett volna.
Az apple eredetileg az opengl 2.1 szintnél állt meg. Ez persze nem jelenti azt, hogy ott a fejlődés megállt volna, de nem voltak core profilok, amik a nagyobb verziószám visszajelzéséhez szükségesek. Aztán a közösség valamiért (rejtély, hogy miért), kisírta a modernebb "core" profilok támogatását.
De ez teljesen mindegy, a qualcomm az openglhez ért, illetve pontosabban annak az ES verzióihoz, szóval azt azért nem volt akkora nagy kaland támogatni, mint a directxet, amire tátott szájjal tudnak bámulni a chipjeik.
-
hapakj
őstag
A Qualcomm már sok sok (vagy 12 éve) szállítja a DirectX drivereket a Microsoftnak a telefonokhoz. 8 éve fullos DX 11 support volt.
Apple-n meg dx helyett Metal van. Ők voltak a legchadebb cég akik hagyták az OpenGL-t amikor kezdett eldúrvulni. Megálltak GL 4.1 szinten, az még egész jó -
hapakj
őstag
A simán reális, hogy a modernebb játékok jobban mennek. Mondjuk a modern játéknak van mobil változata, vagy modernebb engine-t használ ami alapvetően már az ultramobil rendszereket is figyelembe veszi.
Starcraft 2-t próbáltam M3 Pro-n és nagggyon fúrcsa dolgokat produkált. Metal-t használ renderingre, s max grafikán egyszer 90 FPS-sel ment máskor meg beesett 10 alá, szóval nagyon random volt a teljesítmény.
Próbáltam analizálgatni a render pipeline-t, s hát pont az volt amit vártam, egyszerűen borzalmas hatékonyság szempontjából az ultramobil jellegű hw-ekre, míg a hagyományosabb desktop hw-eken ez nem okoz problémát. Teljesen el tudom képzelni, hogy 2008-2015 éra játékai hasonlóak, míg újabbak, már figyelembe jobban figyelembe veszik az ultramobil designt. (Már csak azért is, mert egyáltalán elkezdtek megjelenni az apikba a lehetőségek) -
Pikari
addikt
-
hapakj
őstag
Ezt értem, ennek ellenére most mégis elkezdték nagyon nyomni. Bár valszeg nekik nem az emuláció a cél, hanem hogy natívan portolva legyenek a játékok.
Szerintem abszolút nyitottak, hogy ne csak mobil kategóriás játékok legyenek a platformon
AAA gamek, már akár iPaden is elfuthatnak és az Apple TV-ben is egyre erősebb hw van. -
vicze
félisten
Itt ez ki lett vitatkozva.
Semmilyen valós tényt nem tud felhozni erre, csak ugyanazt hajtogatja mint a beakadt lemez.Ha a felépítéssel lenne a probléma miért van, az hogy egy sokkal modernebb játék jobban fut mint egy régebi? Miért totál random a teljesítmény, teljesen mindegy mikori a játék?
-
cucka
addikt
A technológia jó, a probléma inkább az, hogy évtizedek áldozatos munkájával leszoktatták a gamereket a mac-ről.
Szóval hiába minden, ha azok az emberek akik játékot vesznek nem macos felhasználók.Illetve az Apple továbbra is remekül keres a mobiljátékokból. Ne feledd, a mobil játékpiac nagyobb, mint a PC-s és konzolos összeadva. És ott az Apple szépen lecsípi minden tranzakcióból a 30%-át.
Ehhez képest az, hogy pár ember majd macos-en fog játszani, az pénzben kifejezve kb. kerekítési hiba. -
vicze
félisten
Elsősorban az anti cheat driverek ARM portja hiányzik és ezek ugyan úgy nem működnek Apple esetében mint, Snapdragonon.
Abu próbálja sokkal drámaibbnak és clickbaitnek beállítani mint a valóság, hogy miért azt csak ő tudja..."Snapdragon X Adreno IGP-je viszont felépítésben is ultramobil fókuszú"
Ez pedig továbbra is ordas hazugság, amit nem tudom miért szajkóz.A teljesítmény problémák teljesen össze vissza vannak, sőt inkább a modern játékokat jobban futtatja.
-
hapakj
őstag
válasz
Busterftw #10 üzenetére
Hja side note. Ezek az optimalizációk Apple Metallal lazán hoztak 10% gyorsulást. Aztán mivel macOS-en technikai okokból nem voltak használva, az Apple külön kérte még az Apple Silicon megjelenése előtt, hogy kapcsoljuk már be, s hja Apple M1-en is hozta a 10%-ot teljesen ingyen.
-
hapakj
őstag
válasz
Busterftw #10 üzenetére
hát azért sok sok éves partnerkedés után azért az MS-nek meg a Qualcommnak is illett volna valamit kiizzadni
Az is egy gond egyébként, hogy az ultramobil chipek komolyabb támogatása a DX12-be csak 2018-ban került be, s még akkor sem teljes értékűen. DX11-ben meg kb elég korlátozott. A fejlesztőknek olyan optimalizációkat kellene használni, amik nvidia, meg amd-n kb semmit se érnek.
A Vulkanban viszont az ultramobil chipek támogatása mindig elsődleges design szempont volt. (persze ezt is ki kell használni fejlesztői oldalról) -
hapakj
őstag
válasz
Geri Bátyó #5 üzenetére
Szerintem mert rohadtul nem egyszerű egy más designnal előrukkolni, másrészt a fogyasztást szerették volna alacsonyan tartani.
Egyébként az intel designai is kezdenek ilyen ultramobil jellegeket felvenni -
hapakj
őstag
Én azt látom mostanság nem annyira 20-ad rangú kérdés. Eléggé tolják ezt a game porting toolkit-et. Az új macOS-el jövő Game Porting Toolkit 2 már AVX utasítás készletet is emulál és a Ray Tracing is elérhető.
S bár nagyon fejlesztői toolnak akarják eladni a WWDC-n bemondták, hogy nincs ellenükre az emulációs megoldások sem mint pl a Whiskey App. De ez már weboldalukon is szerepel [link]Amúgy simán be lehet vele röccinteni Windows-os steamen macOS-en és teljesen ingyenes toolokról beszélünk
-
freeapro
senior tag
válasz
Geri Bátyó #5 üzenetére
Szerintem egy átlagos prohardveres hírfogyasztó is tudja, hogy a mobil és a PC GPU-k más felépítésűek és másra vannak optimalizálva.
-
Geri Bátyó
addikt
Gyanítom, hogy a Qualcomm is tisztában volt ezzel, amikor el kezdte tervezni ezt a platformot, csak akkor nem értem, hogy miért nem csináltak egy ide passzoló IGP-t? Mondjuk Adreno X néven.
A másik lehetőség, hogy fogalmuk nem volt, hogy ez nem lesz jó, de az elég nagy gáz lenne. -
freeapro
senior tag
Kár volt megígérni. Ez az ultramobil platform, munkára kihegyezve. NEm is kell játszani rajta.
Ez olyan, mint amikor autós műsorban a dobozos, meg teherautókat kivitték pályára tesztelni. Érdekes módon ott nem működtek jól. -
BiP
nagyúr
Gondolom a rengeteg - és egyre jobb grafikájú - mobilra és tabletre írt játékkal semmi gondja nincs, fut rendesen.
Bááár, mondjuk ott meg az irányítással lehet gond meg ha Androidra írodott, akkor ott az oprendszert kell emulálni
Sehogy se jó ez. -
cucka
addikt
Apple-nél a játékok az egy huszadrangú kérdés, egyszerűen a felhasználók nem igazán gémerek.
De amikor megvolt az átállás M1-re, nem emlékszem különösebb panaszokra játékoknál. Igazából semminél nem voltak hosszú távú problémák, az Apple ezt az egész átállást elképesztően jól menedzselte.
Annak idején a 32bit - 64bit átállás fájdalmasabb volt játékoknál, van egy csomó játékom, ami mac-en is elfutna, de nem frissítették 64bit-re, szóval nem tudod elindítani.
-
Az Apple Silicon hogy áll ebből? Ha jól tudom az egészen jól működik. Ezzel érdemes lehet összehasonlítani, hogy miért.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Logitech MX Magyar Business Windows Edition HU Átalakítás és testreszabás / mx keys
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest