- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Hővezető paszták
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Itt a legkisebb asztali GeForce RTX 50-es VGA
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Apple MacBook
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Hobby elektronika
Új hozzászólás Aktív témák
-
L.Edit
tag
Amíg az egymást követő frameken egymásba rajzolódik egy mozgó objektum körvonala, tehát kellően kicsi az elmozdulás a frame számhoz képest, addig "a mozgást" folytonosnak látod és mindegy hány ms-ig rajzolja ki ugyan azt az állapotot a kijelzőre, mert az agyad 2-3 összefüggő változásból, már meg tudja az irányt és a sebességet jósolni, és készen is vagyunk.
Ez egészen addig működik, amíg nem egy olyan kontrasztos ábra mozog, ami hordoz is magában információt, amibe hosszabb ideig bele akarna kapaszkodni, hogy értelmezze azt. És amíg az meg nem tud történni, nem jön ki az áhított információ addig a szem mozgásának kordinációjával folyamatosan élesen akarja tartani a képét.
Na ebben az állapotban válik értelmezhetővé az a probléma, hogy a sample&hold kijelzőn csak arrébb ugrál a kép és ezért, annak mozgása közben, az érzékelhető felbontásuk (mozgásfelbontás) jóval alacsonyabb mint állókép esetén.Amúgy az agynak nincs szüksége másra, csak az éles körvonalakra, ahhoz hogy nagy pontossággal azonosítani tudja hogy mi mozog, ami a vonalon belül van ahhoz csak az érzékelés későbbi szakaszában jut el, amikor már az éles látás területre került és már kellő sebeséggel képes követni azt a szem.
Nekem az a tapasztalatom, hogy puty puty közben, a perifériás látás viszi el a balhé 90%-át és nem nagyon kell a szemgolyót elmozgatni képernyő közepéről, mert ami pioritásban a következőnek ítélek, azt úgy is berántom a képernyő közepére, lekövetem. Ami közben meg a periférián megmozdul arról sem maradok le, és ha szükséges ki tudom emelni annyira, szinte az éles kép mellé, hogy ténylegesen nincs szükség rá.. A perifériás látásnak viszont rendesen odabaszna a folyamatos villogás így aztán ez no way.
-
sb
veterán
Ezt k*vára nem értettem régen sem és most sem. Mármint elolvastam a cikkeket, méréseket és értem miről írnak, de nekem logikailag ellentmondásban van a dolog.
Ha gyors a kijelző és nem marad ott a pixel, nincs utánhúzás akkor abból fizikailag nem lesz homályos kép az éleshez képest. Ezt az OLED tudja egy lassabb response time-al rendelkező kijelzőhöz képest.
De aztán jön ez a mozgásfelbontás ami elég misztikus dolog: nem mosódik el a kép a kijelzőn a fentiek alapján állóképhez képest, de mégsem látod annyira élesnek mozgásban, több részlet veszik el. Erre van vmi homályos magyarázat, hogy a szem máshogy érzékel (követi a mozgó tárgyat, stb...) ezért a ki-be kapcsolt képet máshogy érzékeli.
De ha így is van, még mindig nem világos, hogy ha nem kijelzőt bámulunk akkor ki kapcsolja le/fel a villanyt?Ha senki, akkor ott is ugyanúgy érzékeli a szem a mozgó tárgyat ami szvsz nem mozog "gyorsabban" mint az OLED 2-3 ezredmásodperces válaszideje. (a szem felbontóképessége a mozgó tárgyak sebességéhez képest)
Az a megoldás, hogy élesebb lesz a kijelzőn mozgó izé, mintha élőben látnám?
Vagy csak nem elég a 2ms sebesség ha has helyett kiszámolom rendesen? -
L.Edit
tag
Amit írtam véleményt, azt a -FreaK- által beszúrt videó alapján írtam, ami tegnap már megnéztem párszor.
Nekem (az agyamnak) az ULMB2-es kép 3d hatása elég fura, mintha a "rosszabb minőségű" képet könnyebb lenne térben elhelyezni, emezt jóval hosszabb ideig kell nézni, hogy összeálljon merre tart a figura, mert elterelik a figyelmet a túl színes részletek, amik így térben előrébb vannak. Mint pl.: a testtartás vagy a fej ami azt az értékes információt hordozza, hogy mi fog történni, kvázi a mozgás irányát sebességét adja vissza.
-
L.Edit
tag
Ha már villogtatunk, tehát kötünk egy igen komoly kompromisszumot*, akkor tökre elvárnám, hogy "backlit ON" közben a végleges színpozíciójukba állt pixeleket, éles és kontrasztos objektumot tegyen elém. És ehhez, legalább olyan gyors pixelek kellenek, amik "backlit OFF" intervallum alatt (Itt ez 2msec) át tudnak állni.
Ezzel a buta smearing-gel együtt ez egy félmegoldás, ami jó indulattal arra elég, hogy pörgetik vele ezeknek az IPS monitoroknak az eladását. De a valódi csoda váratni fog magára, amíg ezt, egy a feladatra tényleg alkalmas panel technológiával össze nem eresztik.*A villogtatással annyi a gond, hogy mozgás, animáció onnantól darabossá válik, hiába a 360fps. Csökken az immerzió, amit amúgy nagyon sok idő-energia elérni.
Másik, egy lehetséges mellékhatása, amit az okoz, hogy a monitor hálózati tápjának igen nagy mértékű (50% feletti), terhelésváltozást jelent. Ami - akár hallható - zajban is megnyilvánulhat. De a képfeldolgozásáért felelős rész is handicap-el indul, gyengébb lesz az elérhető általános képminőség a zajosabb/kevésbé stabil nyers tápfeszültség miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Óvodások homokozója
- Filmvilág
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- PlayStation 5
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Formula-1
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- PlayStation Network Card (PSN) ajándékkártyák, egyenesen a Sony-tól!
- DELL, HP gyári töltők, sok db. 7,4x5mm - 4,5x3mm + USB-C/Type-C 65W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest