Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • L.Edit

    tag

    válasz PuMbA #26 üzenetére

    Amíg az egymást követő frameken egymásba rajzolódik egy mozgó objektum körvonala, tehát kellően kicsi az elmozdulás a frame számhoz képest, addig "a mozgást" folytonosnak látod és mindegy hány ms-ig rajzolja ki ugyan azt az állapotot a kijelzőre, mert az agyad 2-3 összefüggő változásból, már meg tudja az irányt és a sebességet jósolni, és készen is vagyunk.
    Ez egészen addig működik, amíg nem egy olyan kontrasztos ábra mozog, ami hordoz is magában információt, amibe hosszabb ideig bele akarna kapaszkodni, hogy értelmezze azt. És amíg az meg nem tud történni, nem jön ki az áhított információ addig a szem mozgásának kordinációjával folyamatosan élesen akarja tartani a képét.
    Na ebben az állapotban válik értelmezhetővé az a probléma, hogy a sample&hold kijelzőn csak arrébb ugrál a kép és ezért, annak mozgása közben, az érzékelhető felbontásuk (mozgásfelbontás) jóval alacsonyabb mint állókép esetén.

    Amúgy az agynak nincs szüksége másra, csak az éles körvonalakra, ahhoz hogy nagy pontossággal azonosítani tudja hogy mi mozog, ami a vonalon belül van ahhoz csak az érzékelés későbbi szakaszában jut el, amikor már az éles látás területre került és már kellő sebeséggel képes követni azt a szem.

    Nekem az a tapasztalatom, hogy puty puty közben, a perifériás látás viszi el a balhé 90%-át és nem nagyon kell a szemgolyót elmozgatni képernyő közepéről, mert ami pioritásban a következőnek ítélek, azt úgy is berántom a képernyő közepére, lekövetem. Ami közben meg a periférián megmozdul arról sem maradok le, és ha szükséges ki tudom emelni annyira, szinte az éles kép mellé, hogy ténylegesen nincs szükség rá.. A perifériás látásnak viszont rendesen odabaszna a folyamatos villogás így aztán ez no way.

    [ Szerkesztve ]

    Csíramentes, mosott-szárított belsőség eladó.

Új hozzászólás Aktív témák