-
PROHARDVER!
--- Még az új vizsgarendszer előtti információk, majd frissítjük! ---
Gyakran ismételt kérdések
Olvasd el a cikkeket itt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kenwood
veterán
válasz
ruby88 #15552 üzenetére
Kezdo halozatoskent eloszor a halozatot erdemes megtanulni
Az majd az adott munkahelyen kiderul, hogy, ott kell-e Python is, illetve ha mar jobban atlatod a dolgokat, akkor magadtol is rajossz.Ilyen L1-L3 nincs am mindenhol, ez inkabb az ilyen halozatos call centerekre jellemzo.
Sok cegnel ugyanaz az ember csinalja a tervezest, az eszkozok megrendeleset, mint aki kimegy patchelni, vagy az ugyeleti hivasokat fogadja. -
Ripper17
tag
válasz
ruby88 #15535 üzenetére
Cége válogatja. Dolgoztam már olyan helyen, ahol:
- L2-n nagyon sok esetben segítettem az L3 mérnököknek, vagy akár magam dolgozhattam ki egy change-t, vitt a PM/account manager ügyfélhez egyeztetni. Itt nagyon sokat tanultam mind emberileg, mind szakmailag; jó volt az együttműködés L1-2-3 között; megfelelő a feladatok/munkák áramlása mindkét irányban, nem csak RO jog van, de tudod, ha egy-egy kiemelt ügyfelet inkább L3 kezel.
- az L1 majdhogynem a callcenter/monitoring ticketeket acknowledge-elő szerepet se tudta betölteni. folyamatosan nagyon alap troubleshootingot csináltunk L2-n, egyáltalán nem volt a saját feladatainkra időnk, nem hogy fejlődni vagy az L3-hoz be-besegíteni.
- meg olyan helyen is, ahol végül is rendben volt minden, de az eszkaláció nagyon egyirányú volt a szervezeti vezetés miatt. mivel ezzel sok L2 mérnök vissza is él (átdobja L3-ra, vagy nem reagál olyan feladatok átadására, ami egyértelműen L2, így sokat L2-ztem L3-n), így ez sem kifejezetten jó.Én interjúkon meg szoktam kérdezni, hogy a tipikus hétköznapi ticketek lezárása milyen arányú L1-2-3 között, illetve egy-egy új projekt kidolgozása hogy oszlik meg. Beszédes az is, ha erről gőze nincs a téged interjúztató vezetőnek
-
vadger
tag
válasz
ruby88 #15535 üzenetére
Egyrészt cége válogatja, de alapból nem hinném, hogy rossz dolog egy 2nd line support. Sőt, biztosan jobb mint a 1st line
Ami problémát okozhat néhány embernek:
- Sokszor ezek műszakos melók, sokszor 12 órák, nappal, aztán éjszaka, van aki ezt nem bírja sokáig. Magam is csináltam, másfél év után otthagytam. Bár addig azért sokat tanultam lealább.
- Sok helyen még a 2nd line-nak sincs sok mindenhez joga. Megint cége válogatja, nálam csak read only jogunk volt mindenhez, és a hibabehatárolás után hívni kellett a 3rd line kollégákat. Az elején persze ez nem gond, de idővel az ember szeretne több felelősséget, szabad kezet.
- Sok helyen a 2nd line csinál nagyon sok adminisztrációt is, change-ek nyitogatása, problem ticketek follow up, sok ticket és levelezés. Ez is a tisztán szakmai munkától veszi el az időt, bár az ilyen jellegű feladatokat szerintem ma már sehol nem lehet kikerülni, 3rd/4th line-nál sem.Szóval én nem félnék ettől, az idézett kolléga valószínűleg más irányba indult el inkább.
update: ja igen, szóval van hogy ez ilyen monitorozó programok nézegetése, de pl. ismerek olyan helyet, ahol a 2nd line-nak van full admin joga mindenhez, és mindent megcsinál, kivéve amit nem tud, az megy a 3rd line. (bár ez a konkrét hely inkább szerver/cloud üzemeltetés)
-
suomalainen
tag
válasz
ruby88 #14909 üzenetére
Jeremynek van egy nagyon jó CBT Nuggets-es CCNA oktatóanyaga, de kb 10 éves. (Nagy része ma is aktuális) Akkor nagy szám volt a pali, nekem sokáig volt a kedvencem. A CCNA R&S OCG most abban a szempontból remek választás, mert Wendell Odom írta. Minden, amit ő ír számomra szentírás. Az OCG-k egyébként begyújtásra valók, csak annak kicsit drágák.
-
olloczky
senior tag
válasz
ruby88 #14909 üzenetére
Jeremyvel az a baj, hogy elég felületesen érinti a dolgokat. Az alapokat jól elmagyarázza, de részletekbe ritkán megy, és a vizsgán nagyon is belemennek a részletekbe...
Olvasd el az OCG-ket a ciscopress-től. Ha elolvastad és videokat is néztél mellé, és laboztál is, akkor nem feltétlenül szükséges a papír. Mehetsz interjúkra ott majd eldöntik, illesz-e a csapatba
A mi csapatunkban is 2 olyan kolléga volt, akiknek még nem volt CCNA papírjuk mégis felvettük, és beváltak. Úgyhogy hajrá hajrá
A fenti összefoglalót is olvasd el, sok info van benne.
-
Yeffy
veterán
válasz
ruby88 #14909 üzenetére
Szia,
Ez mindenkinel mas, es mas, embere valogatja.
En a kovetkezo keppen csinaltam:
- Kb 1.5 eve elkezdtem tanulni a CCNA-t semmi IT hatterrel, csak kocka beallitottsaggal, raadasul idegen nyelven, foiskolan. Mellette dolgoztam.
- Par honap mulva elkezdtem keresgelni IT-s melokat, nyilvan tapasztalat/papir/tudas hijjan csak alap, helpdesk-jellegu, vagy asszisztensi (asszem' igy mondjuk otthon?) mokak johettek szoba. Talatam is egyet, de az meg csak ilyen altalanos rendszergizda melo volt, nem halozatos/specializalodott. Ott voltam par hetet, kozben nezelodtem, tanulast folytattam.
- Majd talaltam egy helpdesk (1st line) melot, azt mar egy internet szolgaltatonal, ott voltam 11 honapig, kozben a vizsgakat letettem, papirt megszereztem, szoval nezelodtem, a kovetkezo szintre (2nd line, jobban hatter/technikai pozicio) tartottam.Par sikertelen interju utan hal' Istennek, sikerult egy kivalo poziciot szereznem, egy remek munkaltatonal. Ezt ilyen 2nd/3rd line mix-nek hivnam.
Szoval en ilyen jellegu utat javasolnek - ma sem kezdenem mashogy, max korabban -, de kinek mi a testhez allo, vagy kinek milyen korulmenyek/lehetosegek adottak.
Most az, hogy multi, vagy kis vallalat, abbol a szempontbol lehet szerintem kerdes, hogy mik a jovobeli terveid.
Akarsz pl specializalodni, mint en, vagy eloszor csak be akarsz jutni a palyara, tapasztalatot szerezni, aztan meglatni, milyen, mi tetszik? En ennek alapjan dontottem.Jeremy nagyon jo, elsore kicsit tulmozgonak tunt, de nagyon elvezem a videoit, nem semmi a ficko, nagyon jol tud magyarazni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kérlek használd a keresőt, mielőtt kérdezel!
- Olvasd el a téma összefoglalót mielőtt kérdezel!
- A dumpok és a warez tiltott témának számítanak!
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Nem viszi az USA-ba az adatainkat a Microsoft
- Dell notebook topic
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Mobil flották
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Formula-1 humoros
- További aktív témák...
- Logitech Combo Touch iPad Pro 11" (1., 2. a 3. gen), szürke - UK billentyűzet ipad tok billentyűzet
- újszerű iPad Pro 11" (3. generációs) (2021) M1 chip Wi-Fi 128GB silver ezüst Apple
- szinte új iPhone 16 Pro Max 256GB desert titanium sivatagi titán független Apple 3 év garancia
- újszerű iPhone 16 Pro 256GB white titanium fehér titán iStyle független Apple 3 év garancia
- Dell XPS 13 9380 Prémium ultrabook HUN BILL
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- AKCIÓ! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! VALVE Steam Deck LCD 1TB SSD kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest