Hirdetés
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Pánik a memóriapiacon
- Milyen egeret válasszak?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
dokar
addikt
na ez érdekes, van benne igazság.
én eddig azért tankoltam 15%-25% E85 aránnyal ESZ95-höz, mert a motor alkalmas ESZ98 üzemanyaggal való használatra. az általam alkalmazott keverési arány elegye pedig a 98-as és a 95-ös oktánszám között van. az előgyújtási szöget automatikusan az oktánszámhoz igazítja az ECU egészen 98-ig. na de a lambda szonda csak oxigénkoncentrációt mér, honnan tudja mennyi az oktánszám? vagy feltételezi, hogy csak benzin kerül bele, és az szt arány és a mért oxigénkoncentráció alapján kiszámolja az oktánszámot. általánosan igaz, hogy E85-el jobban megy az autó, de többet is eszik. ha jobban megy, akkor nagyobb az égési energiája, de nem így van, mert a benziné 34.8 MJ/l míg a tiszta etanol csak 23.5 MJ/l. a magasabb eredő oktánszám meg nem feltétlenül jelent nagyobb teljesítményt, ha csak 98-asig vannak méretezve a hengerek a megfelelő kompresszióhoz. tehát lehet, hogy a kisebb szt arány dúsítja a keveréket. az tényleg igaz, hogy az etanol tökéletes égéséhez kevesebb levegőre van szükség, mint benzin esetében. nem véletlenül szeretik egyesek a nitrometánt, pl a top fuel dragsterek. -
lsc
nagyúr
Hali
A túlzott dőlést a rugók keménysége és a lengéscsillapítók határozzák meg. Sokan a stabilizátort hívják "kanyarstabilizátornak" , végül is ez egy torziós rugó , amelynek a feladata a kerekek úttestre "szorítása" .Mivel ez a jelenség /a kerék elemelkedése / , főleg tempósabb kanyarodáskor jön elő , ezért hívják sokan " kanyarstabilizátonak" .
Újabb luxuskategóriás kocsikon / Lexus , Mercedes , BMW, Audi , stb. / már van úgynevezett "kanyarstabilizátor" , általában ezek a "rugózás vagy menet kontroll" részei , a megoldások különbözőek . Légrugózásnál is , és "hagyományos" lengéscsillapítóknál is elektronika ellenőrzi és szabályozza a rugózást. Valamelyik amcsi típusnál a lengéscsillapítóban mágneses folyadék van , ennek a "mágnesességnek" az elektronikus szabályozásával érik el a folyadék viszkozitásának a megváltozását , emiatt változik a lengéscsillapító karakterisztikája . Középkategóriás és sportosabb kiskocsikon is terjed az elektronikus lengéscsillapító vezérlés , viszont ezeknél általában előre beállított "állásokra" lehet átkapcsolni , itt a lengéscsillapítóban az áteresztő szelep átmérőjének a változtatásával , vagy több szelep nyitásával zárásával állítják a karakterisztikát .
Új hozzászólás Aktív témák
- Exkluzív órák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hobby elektronika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Pánik a memóriapiacon
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen egeret válasszak?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- További aktív témák...
- Jura Impressa S90 Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- iPhone 12 emelt kapacitású 3250mAh diagnosztizálható akkumulátor, +ajándék ragasztó
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest





