Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
dokar
addikt
na ez érdekes, van benne igazság.
én eddig azért tankoltam 15%-25% E85 aránnyal ESZ95-höz, mert a motor alkalmas ESZ98 üzemanyaggal való használatra. az általam alkalmazott keverési arány elegye pedig a 98-as és a 95-ös oktánszám között van. az előgyújtási szöget automatikusan az oktánszámhoz igazítja az ECU egészen 98-ig. na de a lambda szonda csak oxigénkoncentrációt mér, honnan tudja mennyi az oktánszám? vagy feltételezi, hogy csak benzin kerül bele, és az szt arány és a mért oxigénkoncentráció alapján kiszámolja az oktánszámot. általánosan igaz, hogy E85-el jobban megy az autó, de többet is eszik. ha jobban megy, akkor nagyobb az égési energiája, de nem így van, mert a benziné 34.8 MJ/l míg a tiszta etanol csak 23.5 MJ/l. a magasabb eredő oktánszám meg nem feltétlenül jelent nagyobb teljesítményt, ha csak 98-asig vannak méretezve a hengerek a megfelelő kompresszióhoz. tehát lehet, hogy a kisebb szt arány dúsítja a keveréket. az tényleg igaz, hogy az etanol tökéletes égéséhez kevesebb levegőre van szükség, mint benzin esetében. nem véletlenül szeretik egyesek a nitrometánt, pl a top fuel dragsterek. -
lsc
nagyúr
Hali
A túlzott dőlést a rugók keménysége és a lengéscsillapítók határozzák meg. Sokan a stabilizátort hívják "kanyarstabilizátornak" , végül is ez egy torziós rugó , amelynek a feladata a kerekek úttestre "szorítása" .Mivel ez a jelenség /a kerék elemelkedése / , főleg tempósabb kanyarodáskor jön elő , ezért hívják sokan " kanyarstabilizátonak" .
Újabb luxuskategóriás kocsikon / Lexus , Mercedes , BMW, Audi , stb. / már van úgynevezett "kanyarstabilizátor" , általában ezek a "rugózás vagy menet kontroll" részei , a megoldások különbözőek . Légrugózásnál is , és "hagyományos" lengéscsillapítóknál is elektronika ellenőrzi és szabályozza a rugózást. Valamelyik amcsi típusnál a lengéscsillapítóban mágneses folyadék van , ennek a "mágnesességnek" az elektronikus szabályozásával érik el a folyadék viszkozitásának a megváltozását , emiatt változik a lengéscsillapító karakterisztikája . Középkategóriás és sportosabb kiskocsikon is terjed az elektronikus lengéscsillapító vezérlés , viszont ezeknél általában előre beállított "állásokra" lehet átkapcsolni , itt a lengéscsillapítóban az áteresztő szelep átmérőjének a változtatásával , vagy több szelep nyitásával zárásával állítják a karakterisztikát .
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Interactive Brokers társalgó
- Vezetékes FEJhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- TCL LCD és LED TV-k
- Egérpad topik
- Túlfeszültség ellen védő elosztó
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB DDR5 RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- RÉSZLETRE .OPCIONÁLIS. Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 Ultra 5 135U , 16GB , 512GB , Win11 SZÁMLA GARANCIA
- AKCIÓ! Sony PlayStation 5 Slim 1TB SSD lemezes konzol garanciával hibátlan működéssel
- 151 - Lenovo LOQ (15IAX9) - Intel Core i5-12450HX, RTX 4060
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest