- PCI bővítőhelyet elfoglaló Icy Dock mobilrack M.2-es SSD-knek
- Elon Musk járatára váltott jegyet a legújabb magyar műhold
- Viszonylag olcsó, 26,5 hüvelykes QD-OLED monitor bukkant fel az MSI kínálatában
- Jönnek az egyes, problémákkal küzdő ASUS ROG noteszgépek kipofozott BIOS-ai
- GeForce RTX 5060: Ezt kapjuk 150 ezerért
- GeForce RTX 5060: Ezt kapjuk 150 ezerért
- Milyen notebookot vegyek?
- Jönnek az egyes, problémákkal küzdő ASUS ROG noteszgépek kipofozott BIOS-ai
- Hobby elektronika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen videókártyát?
- Apple asztali gépek
- iPad topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Aktív témák
-
rocket
nagyúr
Ha jol emlekszem az R2xx ota nem volt olyan GPU-ja az ATi-nak ami nativan tamogatta volna a Truform-ot.
Erre ott van az OpenCL, a tortenetben a csavart a PhysX adja, igazabol a kerdes az mekkora nyomast tud a PhysX-el gyakorolni az NV a fejlesztokre, mert mar most is vannak olyanok akik fejjel a falnak mentek, es olyan dolgot tamogatnak ami mogott csak az NV all. (most januarban jon majd az egyik PhysX huzonev a Mirror's Edge) -
rocket
nagyúr
válasz
Bluegene #392 üzenetére
Regebben megfigyelheto volt mar, amikor egy architekturaban "csak" emeltek a pipeline/SP szamot, akkor jelentosen magasabb orajelet nem tudtak elerni meg kisebb csikszelessegen se, szoval aki 960SP melle valami 900mhz-es GPU orajelben gondolkodik, az csalodni fog.
40nm-en 960SP melle jo esetben 775-790mhz lehet realis.
Orajeleket elore megtervezni nem lehet, abbol szoktak foleg a buktak lenni amikor az elkepzelt orajeleket nem sikerul megvalositani, igy a GPU teljesitmenye se a vartnak megfeleloen alakul.(R600 jo pelda erre) -
rocket
nagyúr
válasz
Bluegene #387 üzenetére
Valoszinuleg nem lesz monolitikus hihgend GPU-juk a GT212 ellen, igy marad a strategia amit elkezdtek az RV770-nel, ha Q2-be jon a GT212 (szerintem nem fog), es lesz 40nm-es RV770 refresh, akkor abbol krealnak majd egy X2 kartyat, amivel felulnek a single VGA-k teljesitmenybeli tronjara, igy megismetlodik ugyanaz a helyzet mint a RV770-GT200 kapcsan.
#388:
Az a 2000SP csak ugy kipattant valoszinuleg, pletykakbol itelve egyre nagyobb az esely ra, hogy az 1920SP lesz (2x960), es X2 kartya formajaban szuletik meg. -
emmm
őstag
Csökken is az ára 100 dolcsival, az ipon friss hírei között: "Ezzel egy időben az AMD sem tétlenkedett: a gyártó illetékesei az Nvidia GeForce GTX 295-ös modelljének megjelenését követően bejelentették, hogy csökkentik a Radeon HD 4870 X2-es videokártyák árait, amelyek így a korábbi, 549 dolláros helyett most már 449 dolláros áron érhetőek el."
-
nixx-21
őstag
akkor csak történt valamien fajta bejelentés h így elkezdtek róla híreket írkálni [link]
-
Bluegene
addikt
biztos készülnek valami fincsivel a háttérben
azért ez: [link] elég ütősnek hangzik, ezellen kevés lesz egy 960sp-s cucc, ha ezellen hatékonyan akarnak fellépni ki kell hozniuk minnél hamarabb egy 2000sp-s GPU-t, igaz így erősebb lesz az ATI, de legalább egy 1400-1600 sp-set
a 384 nvidia sp (384*5) azonos órajelen megfelel egy 1920 sp-s atinak
-
nixx-21
őstag
addig oké h dolgoznak de azért csak bejelnteném az AMD/ATi helyében az RV790-et(vagy RV775 vagy 49xx-et már nem tudom h nevezzem
) mert így h semmi info nincs HD48xx-HD5xxx közötti időszakról ez gázos szitu
az nv meg csábítja vissza a vevőit az alacsony GTX260(65K)-280(77K)-as árakkal és ugyebár msot az nv birtokolja a leggyorsabb VGA-t ami igen nagy marketinghatással bír....
-
Bluegene
addikt
válasz
tzsolesz #361 üzenetére
Van már értelmes magyarázat a hd3850 és a HD4670 teljesítménybeli viszonyára? mert ott meg elég közel áll egymáshoz a két kari, pedig a 4670-ben csak 8 ROP van, és 128 bit-es elárulom neked, a 4670 750mhz-en jár a 3850 670mhz-en, azonkívűl jobb a 4670 memóriavezérlője tehát nem fogja vissza nagyon a 128bit
-
marcias
őstag
Nem tudom, hogy mennyire kell azokat söpörni. Elvégre, szerintem csak annyi RV770-et downgrade-lnek LE-változattá, amennyit vagy muszáj, vagy ha nincs annyi selejt, akkor pedig amennyit nagyon kell. Ha pedig több a selejt, mint amennyi 770LE-re igény van, akkor meg édesmindegy, ha ki kell dobni, mert amúgyis az lenne a sorsa.
Sztem a 40nm-ben már senki sem kételkedik, mint az AMD, mint a TSMC készen kellene, hogy álljon a gyártásra. Egyedül az lehet visszatartó erő, hogy az AMD még tökéletesíti a chipet, és nem szeretne elkapkodni semmit, hiszen nincs is rászorulva. Ugyanakkor, amit fontosnak érzek, hogy szerintem minden egyes hír nélkül eltelt nap növeli annak az esélyét, hogy nem csak egy belépőszintű modell fog érkezni a nem is olyan távolni jövőben. Ezt azért mondom, mert ez bizonyítaná az AMD munkálkodását egy 40nm-re igazított, erősebb chip kapcsán is, amit akár nevezhetünk RV770-utódnak is. Nyilván, ha tudnánk, hogy februárban mondjuk jön egy új kártya, akkor elég kis esélyt adnánk arra, hogy ez egy középkategóriás, 40nm-es termék lesz. Ha viszont ez április, akkor már megváltozhat a helyzet. Szal sztem nem olyan gáz az, hogy most nincs semmi hír. Dolgoznak a srácok.
-
leviske
veterán
válasz
ulveczkii #371 üzenetére
960SP? 40nm? Március?
A 40nm hihető, a Március hihető, a 960SP-hoz pedig Abu kéne, de Abu nem fog semmit mondani.
Ha arra gondolok, hogy valamikor Novemberben állt készen a TSMC a 40nm-es gyártásra és ha hozzá teszem, hogy az egyik gyártó összes GDDR5 memóriájára rendelést adott le az AMD... egyáltalán nem lehetetlen.
(#374) Keldor papa: Nem hiszem, hogy ilyen hamar készen lenne annyi GPU, amivel az RV740-et piacra lehetne dobni. Elég nagy lesz rá a kereslet és eleve ki kell söpörni a vele egy kategóriában elhelyeskedő RV770LE GPU-kat.
-
ulveczkii
tag
Szerintem az ATI nem annyira buta hogy engedjen a gyeplőn. Szerintem egyszerően csak jól ki akarják futtatni a jelenlegi chipeket. Talán ha már tavaj kiadják az infókat erről a kátyáról akkor sokan úgy döntenek hogy inkább kivárják és nem vesznek meg egy 4870/50 kártyát. Azis igaz hogy az Nv most nagyon nyomja az utiterveket dehát ezzel még nem megyünk sokara, neki most nincs sok választása a jelenlegi ínséges időszakban.
-
ulveczkii
tag
Azért ez biztos nem ilyen egyszerű.
Egyrészt a chip hiába van kész ha a gyártástecnológia nem áll rendelkezésre. Valószínűleg márciusra lesznek képesek olyan verziót és akkora mennyiséget gyártani a kitűzott magfrekivel, a megfelelő kihozatallal és akkor mannyiégben hogy ne csak mutatóba jusson egy két tesztoldalnak.
Másrészt nem hiszem hogy nagyobb fejlesztésre és több időre lenne szükség az rv790 esetében hisz a gyártástechnológiai átálláson túl apróbb módosításokat várhatunk az rv770 hez képest. 20%kal több sp és kész, gondolom kicsit gyorsabb ddr5-öt raknak mellé és kész. ezzel szemben az rv740-ben az rv730hoz képest nagyobb változások történtek. És szerintem a legyártása se ró jelentősen nagyobb feladatot az illetékesekre hisz az a 150-160 mm2 nem nevezhető nagy magméretnek, a TSMC biztos simán veszi az akadájt.MÁRHA BÁRMIIS IGAZ A PLETYKÁBÓL
-
marcias
őstag
Remélem nem lesznek itt gondok, mert kicsit mindenkinek kezd izzadni a tenyere, aki eddig az ATI úthengert figyelte, mintha... kicsit lazítanának a srácok. A 4850/70 utódja szvsz igencsak aktuális lenne már, több mint fél éve jelent meg az előd, és egyelőre még semmi hír. Bármennyire is hátrányban van az nVidia, meg nehéz a helyzete, előbb utóbb ledolgozza a hátrányát, és megint előnybe kerül.
Az RV770 már kis híján tökéletes lett, egyedül a fogyasztás/melegedés lett magas, valszeg a sok SP miatt. A 4830 tanulsága lehet talán, hogy ha minden elem változatlan, akkor a 640 SP sem lesz szűk keresztmetszet. Kicsit szektikus vagyok a 2000 SP-vel kapcsolatban. Ha valóban multi-core GPU-k felé veszik az irányt, akkor egy alacsony fogyasztású mainstream chippel többre mennének. Én személy szerint egy tökéletesített RV770-et jó ideig elegendőnek tartanék, de nem annyira SP növeléssel, hanem órajel emeléssel változatlan fogyasztás mellett (vagy netán, kisebb fogyasztás mellett). Ha az erre épülő új 4850-utóddal elérnék a GTX 260 szintjét, akkor jó ideig nem lenne gond. -
Cagm^c
tag
válasz
ulveczkii #371 üzenetére
Logikus lépésnek tűnik számomra. A jelenlegi termékpalettával nem lehet kihúzni Q3-Q4-ig. Az nV nagyon nyomul mostanság.
Egy jó 30%-os teljesítménynövekedés, feljavított PowerPlay aztán késsz is az új best buy kari alapja.A fogyasztás szvsz a leggyengébb pontja az RV770-nek. Nagyon sokat fogyaszt ahhoz képest, hogy 55nm.
-
ulveczkii
tag
960 SP és 48 TMU
-
nixx-21
őstag
válasz
tzsolesz #367 üzenetére
Abu85 tud ám szinte midnent csak nem akarja elmondani
mert megvállna a legnemesebb szervétől
amúgy a GTX295-öt magas felbontáson amgas szűrőkke a 4870X2 elveri....és ahol mögötte küllög ott is csak ~7%-os a hátránya.....mellesleg a 4870X2 lényegesen olcsóbb már maga az ára és a legyártása is így az AMD/ATi sokáig tudja húzni az árversenyt....már látom előre 80K-ért új 4870X2
-
tzsolesz
nagyúr
válasz
Gonosz15 #365 üzenetére
Gondolj bele , nem az a baj, hogy mi nem tudunk semmit, de még Abu85 sem. Itt már meg van lőve az egész.
Az a véleményem, hogy az NV túl gyors, nem az ATI túl lassú. A jelenlegi csúcs VGA-kal is ment minden játék magas felbontáson, és szűrőkkel. A GTX295 azért kellett, hogy visszanyerje a trónt.
-
Gonosz15
aktív tag
tűkön ülünk már. Jöjjön már valami konkrétum
-
válasz
tzsolesz #361 üzenetére
az RV700-as széria ROP-jai kétszer gyorsabbak z-fill és AA melletti color fill terén, mint az RV670-é, ezért nem olyan vészes, hogy fele annyian vannak.
a memória sebessége nekem is rejtély, minden bizonnyal sokat segített rajta az átszervezett cache, ill. a lokalizált crossbar vezérlők, de akkor is nehezen hihető, hogy a majdnem kétszeres sávszélességgel rendelkező 3850-nel így tudja tartani a lépést. bár, a 12%-kal nagyobb core órajel is elfed ezt-azt.a héten volt nálam egy 4670, azon lefuttattam az összes tesztet, 3850-et sajnos csak jövő hét végén kapok - akkor majd kiderül, mennyire egyenletes a 4670 teljesítménye
-
tzsolesz
nagyúr
Semmi hír?
ATI bácsi elcseszi a nagy kussolással.
Bár végül is annyira nem kell elsietni mindent. Jöjjön később, de durranjon kétszer akkorát.
gbors: Van már értelmes magyarázat a hd3850 és a HD4670 teljesítménybeli viszonyára? mert ott meg elég közel áll egymáshoz a két kari, pedig a 4670-ben csak 8 ROP van, és 128 bit-es.
Lennie kell még ott valaminek, ami befolyásolja a teljesítményt. A gpu architektúrája fejlődött ennyit? Lehet hülyeségeket beszélek.
-
csak egy apróság, nem a textúrázás dominál manapság sem, az egyik szűk keresztmetszet a backend (ROP-ok) környékén van elásva, ld. 4830 VS 4850, másrészt pedig az ALU kihasználtság a Radeonokban továbbra is a béka segge alatt van, de még az nVidia skalár ALU-i sem pörögnek éppen 100%-on...
-
janos666
nagyúr
Te is frissítst alaplapi, és talán még VGA BIOS-t is, aztán vedd ki az elemet hogy szűz BIOS beállításokkal indulj, és nézd meg mi történik. Ha nem emelj PCI-E sín feszen, meg MCH feszen. Ja, és figyelj rá hogy fix 100Mhz legyen a PCI-E freki.
(#357) - De ha a 2000SP mellé megőrzik az arányt, akkor a textúrázás is gyorsul 2,5x-esére. (hihetetlennek hangzik, de a 800 is annak tűnt tavaj, és alaposan lefaragták a csíkszélt, a növekvő hőtermelést meg "megszoktuk")
-
zuchy
őstag
Akkor nekem is lenne egy off kérdésem.
Hasonló problémám van nekem is , az hogy 16x helyett 1x el megy a PCI-E, csakhogy nekem nem 1x-el hanem 8x-al megy. Csináljam azt amit neki tanácsoltatok?
Mert már kérdezgettem más topikokban is, ott azt mondták, hogy emeljem 0,1 voltal meg az északi híd feszültségét, de az sem segített. -
rocket
nagyúr
DX10.1 alatt tuti
Ahol jol (60-80%) skalazodik a HD4870X2 es a GTX295, azt max. ugy tudnak verni ha valami highend monolitikus GPU-val jonnenek ki, ami nincs az AMD terveben valoszinuleg, es az R700 utan, az R800 is kodde valt. (a GT212GTX se fogja verni a GTX295-ot ott ahol jol skalazodik az SLI, GT300 meg majd kiderul).
Pletykak az RV870-rol 2000SP-rol szolnak, de ebbol nem nagyon lehet talalgatni teljesitmeny kapcsan, RV770-ben is mar sok a "pazarlas" shader eroben, mikozben valos alkalmazasok alatt meg mindig a texturazas dominal, NV is novelni fogja az ALU:TEX aranyt a GT21x-nel, igy talan a valos alkalmazasok is lepnek egy lepcsot feljebb az ALU:TEX aranyban. (valoszinuleg az XBOX360 mint elterjedt fejlesztesi platform, nem fogja a jatekok ilyen iranyu fejlodeset tulzottan befolyasolni, mert shader eroben vannak meg tartalekok a Xenos-ban, mig texturazasban mar kiffuladt).Az AMD lehetosegeibol kiindulva (R&D lehetosegeik), szerintem ugyanaz lesz a strategia mint az RV770-nel, nem lesz se 2XRV870 MCM, se megosztott memoria, lesz az RV870 mint performance GPU, ami megjeleneskor a 200-300$-os kategoriat lefedi, es lesz egy X2 1 nyakon/2 GPU CF megoldas.
Persze azert meg remenykedek, hogy latunk valami uj dolgot az RV870 kapcsan, es nem csak a csillagokig emelik az ALU:TEX aranyt, nemi minor update (RV770-hez kepest)kisereteben -
janos666
nagyúr
válasz
ulveczkii #353 üzenetére
Nekem is lecsapta néha a 4870-es a P35-ös lap 16x-es sínjét 1x-re. Csak az segített, ha kivettem magát a kártyát a slotból, az elemet az alaplapból, lezártam a CMOS reset jumpert, aztán újra összedobtam.
De windows reinstallnak ehhez nem sok köze lehet (max ha a chipset driver szart be, frissítsd azt is). Esetleg még a drivert is töröld le szétszerelés előtt.Nyáron 2 is csinálta, azóta egyszer se, lehet azért mert frissen tartom az alaplap, de még a VGA BIOS-át is.
-
mad1
veterán
Van valami info az uj 1 gpus atik verni fogjak a gtx295ot?
-
ulveczkii
tag
Bocsesz srácok de van egy nagyon off kérdésem.
X48as lapomon az egyik slot ami felül van, nem 16x-os hanem 1xes PCIe módban megy és nemtudom hogy mit tudok vele kezdeni a rendszerrakáson kívül. Légyszi segítsetek ha tudtok.
Mégegyszer bocsi hogy szétoffolom a topikot. -
janos666
nagyúr
Noteszekhez már most megcsinálták platformszinten. A HD4-es GPU egy az egyben lekapcsol, és egy kissebb chipsetbe integrált veszi át a szerepét anélkül, hogy fennakadást okozna a munkában.
Ez integrált rendszerben ok, de én nem szivesen dugnám az alaplapi DVI kimenetre a monitort a VGA helyett. Jó, digitális jel, meg minden, de mégse örülnék neki. (bár engem az se fenyeget hogy olyan deszkám legyen amin van IGP)
Inkább azt kopyzhatnák le az nvtől, hogy chipen belül lekapcsolnak egyes shaderblokkokat.
-
leviske
veterán
Nem merném a fejemet tenni arra, hogy az AMD fog ilyenekkel szórakozni, bár biztos, hogy megpróbálnak majd ők is alkotni valamit a fogyasztás csökkentése érdekében, de nem hiszem, hogy olyan formában, mint az NV... HybridPower mellett sok esetben lassul a diszkrét VGA teljesítménye.
Amúgy én a RS880 és RV870 kapcsán még nem olvastam ilyenről.
-
Cagm^c
tag
Lehet várni olyat a HD5-ös szériától és az RS880 chipsettől (880G), ami az nV-nél van, hogy idle lekapcsolja a VGA-t és csak az integrált megy?
Vagy ha most még nem is lesz ilyen az AMD-nél, de később elképzelhető?
-
gyiku
nagyúr
kar, hogy mostanaban a deneb megjelenese van a cimlapon, az amd igazan dobhatna egy kis infot az rv740-rol, engem spec az most jobban erdekelne
-
-
janos666
nagyúr
Hát vedd alapnak a G80-G92-G92b vagy GT200 GT200b példákat, szerintem itt se többet mint 25%, de a G80-ban is volt még némi tuning feszelés hatására, a G92-ben viszont mégtöbb, a mezei elsőreves R770-ben nem sok van (néha gyakorlatilag semmi), és már eleve 750-en járnak, 1Ghz főlé meg nem szoktak menni GPU-kkal, talán nem véletlen.
Ahogy néztem a sajátom, ennek a masszív túlfeszelés se segített sokat 800Mhz felett, szóval az se nyerő ha kicsit mérséklik a hőtermelést, javítják a hőelvezetést, és kicsit több feszt adnak neki.
-
nem lenne nagyon vészes növelni az SP-k számát, csak nincs sok értelme. nézd meg, mit tud egymáshoz képest a 4830 és a 4850 (pl. itt - ez itt a reklám helye
) - ha a 4830 a 4850 órajelén menne, akkor minimális lenne a különbség a legtöbb helyen, pedig 25%-kal több ALU (és TEX) van a 4850-ben...
a magasabb órajel sokkal inkább hozna extra teljesítményt. -
leviske
veterán
Lehet (biztos) hülye kérdés(ek), de menyire lenne nehéz egy több SP-os GPU-t fejleszteni ez alapján a felépítés alapján? Egyszerűbb volna magasabb órajelű változatokon dolgozni, vagy azok nem hoznák a megfelelő teljesítménytöbbletet?
Vagy egyszerűen felesleges egy esetleges "gyors segítség a GTX295 és GT212 panaszokra" RV770 utódban reménykednem?
-
tzsolesz
nagyúr
válasz
janos666 #336 üzenetére
Nuh, a GTA4-ről csak annyit, hogy.
1. gép: E4500 3.0 Ghz-en 2Gb 800Mhz RAM HD4670 512Mb
1280x1024, textúrák mediumon, a render meg high-on, a csúszkák középtájt.
ATI 8.11 driver + catalist
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
4263, 139738, 24, 50, 31.5072. gép: E5200 3.0 Ghz-en 2Gb 800Mhz RAM HD4850 512Mb
1280x1024, beállítások mint fennt...
ATI 8.11 driver + catalist
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
5213, 139738, 25, 52, 32.102Hmmmm, lehet hogy processzor limit van?
Hirtelen meg is vette a Q6700-at, amit holnap rakunk bele a konfigjába. Természetesen nem csak ezért a játékért, hanem azért, hogy egy ideig ne ütközzön ugyan ebbe.(CPU limitbe)
-
ulveczkii
tag
válasz
Bluegene #337 üzenetére
A SC2-nek se fog kelleni izom gép (ahogy igazán egy stratégiának se).
Én vettem a fáradtságot és kipróbáltam a RA3-at de nem sok kellett az uninstalhoz és image törléshez. Talán a vízre rá lehet mondani hogy jól néz ki de az is totál irreális, minden más alapból nevetséges (tankból kilőhető ejtőernyős, harci kamikáze medve, STB) tovább nem is nagyon bírtam úgyhogy biztos 1000 baromság van még benne. Egy ismerősöm se játszott vele mlítésreméltó ideig pedig sok RA fant ismerek.
Dehát ízlések és pofonok. -
janos666
nagyúr
válasz
Bluegene #335 üzenetére
Nem a rendszer működse a lényeg, hanem a végeredmény az én oldalamon. Mindegy hogy azért szaggat a GTA4, mert direkt úgy írták meg, hogy kicsikarják belőlem egy új VGA beszerzését, vagy azért mert tényleg hasznosan költi el a program a meglévő erőforrásokat, a lényeg hogy Niko nem lövöldözi az embereket a monitoromon, helyette az erre szánható szabadidőmben DVD-rip minőségű sorozatrészeket fogok nézni a fullhd monitoron, az aktuálisan erős-középkategóriás VGA-val, ami megintcsak pénzkidobás, mint alternatívaköltség.
Redalert3: Nem csodálom hogy nem találsz, egy ismerősöm kérte hogy írjam ki neki, legközelebb meg vissza is hozta a DVD-ket, hogy "olyan ocsmány, hogy nézni se bírom". Mondtam nekem se kell, láttam belőle képeket mikor letöltöttem neki, ekkor elnyomott a korongon egy csikket, aztán kidobtam.
-
janos666
nagyúr
válasz
Bluegene #333 üzenetére
Najó, csak ezen a VGA-n eddig kb ezeket toltam végig:
Mass Effect (DX9-es UT3 motor), Assasins Creed (patchelve 10.0-ban, mert anélkül szétesett a kép). Ezek AA nélkül tényleg szaladtak 1920x1200-ban is, de AC-re csak 2x ment rá, 4x-el már akadozott, ME is szaggatott ha ráraktam a 2x AA-t (miközben ugye semmit se csinált a képpel UT3 motor alatt, szóval nem volt gond...)
Fallout 3, erre megint csak 2x AA ment (ami végül is elég ekkora felbontáshoz), és hát játszható, meg élvezhető volt, de néha mintha ráfért volna még néhány FPS.
Crysist manuális DX9-be erőltetve, Warheadet már a 10-nek csúfolt renderpatchel toltam le (megint mák, hogy itt se működik az AA), de a teszteket elnézve ezek is elég memóriazabáló játékok voltak.
FC2 fel van téve megjelenés óta, csak várom a divereket meg patcheket hátha jobb lesz, majd most vizsgaidőszak végén letolom, de ennek is jót tenne ha több VRAM lenne a kártyán.Most meg itt a GTA, felrakom, és 512Mb VRAM-al nem is engedi 1920-ba tenni a monitort. Mondom -anyád, izé, -nomemrestrict, be 1920-ba meg fel highre, erre eltűnik a textúrák fele. Á, patchet, új catalystot kivár, erre a textúrák már ottvannak, de 1920-ban mediumon, csúszkákat 510Mb-ra kicentizve is úgy szaggat, hogy inkább várok még vele egy új VGAt meg CPU-t.
Akkor ha kijön a mirrors edge ahhoz megint be kell majd állítanom egy olcsó geforce VGA-t a 2. slotba a radi mellé, hogy legalább a Physx miatt érdemes legyen végigtolni a játékot. (van már x64-es Win7 beta)
Az X2-ktől irtózom, most meg már főleg nem cserélek, ha megint épp jókor jön a követező generáció (tavaszi vizsgaidőszak végén).
-
Bluegene
addikt
válasz
janos666 #332 üzenetére
az az igazság hogy túlüntúl erősek ezek a kártyák már, szerintem megfelelő optimalizálással minden elfutna egy 8800ultra/4850-esen
ez már mesterségesen gerjesztett teljesítmény, hogy megvedd az újat direkt kihoznak mesterségesen nagy gépigényű játékokat(pl GTA4), ráadásul a grafika csak kismértékben javul, a GTA4-nél sokkal szebb a Assassins Creed és egy 8600GT-n is elfut maxon, a GTA4-hez, ami rondább is pedig egy 4870X2 se nagyon elég
vagy említhetném a COD sorozatot, lenyűgöző látvány 1600X1200-ba toltam minden csutkán, mirrors edge, szal gyönyörű játékok jönnek ki amik futnak mint az atom és néha kijön nagy gépigényű játék amit ugyanúgy meg lehetett volna rendesen csinálni, csakhát az nem biznisz se az atinak se az nvidiának
mesterséges dolog ez már
-
janos666
nagyúr
Legutolsó infók szerint megint május végére, június elejére van beírgérve az RV870? Vagy idén csak később kapunk új kártyákat?
Így, hogy már nem lesz GDDR5 hiány, mi lesz a helyzet a nagyobb memóriakapacitású verziókkal? Megint hónapokig kéne várni 1Gb-os modellekre, vagy most egyszerre jelennek meg 512 és 2Gb közt kinek mi tetszik? Vagy mekkora lesz a referencia VRAM mennyiség?
Most úgy láttam a félév során, hogy 1920x1200-hoz mégis jobban jártam volna több VRAM-al (ha nem húzódott volna el ennyire). -
-
tlac
nagyúr
Az első kérdés, hogy megéri-e szenvedni a magas részletességű modellek elkészítésével?
biztosan hatalmas nagy szenvedés lehet egyetlen egyszer tesszellátort implementálni procin és végül ha kész van az összes Low Poly modell, akkor lefuttatni rajta, az eredmény meg mehet a telepítő dvd-re
-
Tehát akkor az FP16-os csatornák blending előtti feldolgozása a probléma, ugye jól értelmezem?
Az interpolátoros dolog nekem nagyon furcsa. Az RV770-ben van 32 db, gondolom full speed mennek 64 bites adatokig bezárólag. A GT200-ban elméletileg 240 van, és ráadásul a shader órajelen mennek, a sebességükről annyit olvastam, hogy 32-biten (=FP10) full speed, gondolom 64 biten lehet half speed, de akkor is, ez bődületes kapacitás. No persze, ezt a kapacitást jelentősen megnyirbálja, hogy a special instruction ugyanezekkel az erőforrásokkal dolgozik, de számomra még így is hihetetlen, hogy a 32 interpolátor teljesítménye alá bírnak menni. Pedig a Vegas tényleg ezt mutatja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #320 üzenetére
Pontosan ez a baj. PC-re csak a port fér bele a költségvetésbe. Xbox 360-hoz megcsinálják a Low Poly modelleket és felnyomják a részletességet tesszellátorral. A PS3 hat vektormagja gyakorlatilag ugyanúgy helyt áll mint a tesszellátor (bár több munkát igényel a programozása), de gyakorlatilag nem probléma. A Wii sok bevételt hoz megéri fejleszteni rá. Végül itt a PC. Az első kérdés, hogy megéri-e szenvedni a magas részletességű modellek elkészítésével? Hát nem, mert rohadt egyszerű a tesszellátor használata. Megcímzed a feladattal az egységet és automatikusan meglesz oldva a tesszellálás. Na erre a DX11-es futószalag nem képes, mert a logikai működése más. Most mindenki nagyon várja a Tessellation SDK-t. Elvileg idén Q1-ben megjelenik. Innentől már élesben is lehet használni a Radeonok tesszellátorát. Mindenki gyakorolhat rajta...
-
-
schwartz
addikt
-
zuchy
őstag
Na akkor a Master Chip design marad a kövi generációra, vagy soha nem fog megvalósulni. Talán MCM-es kialakítású lesz. Két chip egy GPU-ban és úgy tartható lenne a 2000SP úgy, hogy mindegyik magban 1000SP lesz. Az előző spekulációk szerint (hogy mekkora lesz a chip és hány stream processzor fér el benne) megvalósítható, elképzelhető hogy ilyesmi lesz....
-
tlac
nagyúr
várható vmi fejlesztés a közeljövőben?
(vhogy az ati ütemterveiről nem tudok semmit) -
rollins
őstag
Na, akkor ez remélem jó hír
Mono chip, sok sp-vel, dx11-re felkészítve kiütés lenne Nv-nek talán, csak legyen jó hűtése. Lehet valamikor kénytelenek kisebb csíkszélességen elindulni a több chipes megoldáson, vagy itt egybetokozott x2... Nem is folytatom, mert dunsztom sincs róla :-)
Várjuk szeretettel! -
rocket
nagyúr
Eleg rossz piaci politika a csend ebben helyzetben, ezzel az NV malmara hajtjak a vizet.
Ezeket a lehetoseget az NV nem hagyna kihasznalatlanul, az NV40 vs R420 eseteben a SM3.0 kapcsan lathato volt mi tortenik forditott esetben, megha az igergeteseknek nagy resze nem valt valora, megis jol jott marketing szepontbol, es segitette akkoriban a termekek eladasat.Szoktam nehany PC hardverekkel foglalkozo forumot olvasgatni, amikor a DX10.1 szoba kerul a legtobben csak "legyintenek" mert fogalmuk nincs miert is lenne az jo nekik, pedig nem ruhakkal foglalkozo forumok OFF topic reszeiben vannak
Szerintem a csend amit mint indok hoztal fel nem a piaci politika resze, hanem a az AMD nagyon gyenge jatekfejlesztoi tamogatasa van a hatterben.
"Majd a héten lesz egy ilyen összefoglaló hír ... a karácsonyi szezonban körbekérdeztem a fejlesztőket. Sajnos sokan szartak rám, de pár embernek eleredt a nyelve. Bár konkrétan a saját projektekről nem igazán beszélt senki, de általánosan mindenki elmondta kb. ugyanazt ... hogy nem tetszik nekik ami lesz 2009-ben a PC-s játékpiacon."
Tehat magyarul, nesze semmi fogd meg jol
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kuss van a DX10.1-ről ... Ez lesz a piaci politika része. A DX10.1-ről azt a látszatot akarják kelteni, hogy a támogatása minden fejlesztőnek természetes, és nem kell könyörögni érte. Egyébként főleg a PC-s közösségnek szóló játékok jönnek DX10.1 támogatással, de befut pár konzol cím is.
Majd a héten lesz egy ilyen összefoglaló hír ... a karácsonyi szezonban körbekérdeztem a fejlesztőket. Sajnos sokan szartak rám, de pár embernek eleredt a nyelve. Bár konkrétan a saját projektekről nem igazán beszélt senki, de általánosan mindenki elmondta kb. ugyanazt ... hogy nem tetszik nekik ami lesz 2009-ben a PC-s játékpiacon. Sőt páran a DX11-et is kifogásolták. Főleg az a bajuk, hogy az Xbox tesszellátor nem kompatibilis a DX11-sel. Na majd mindenki meglátja, ha kész lesz a hír. -
rocket
nagyúr
Szerintem a GT212 sikere az ATi kezeben van, ha nem emelik tovabb az ALU:TEX aranyt, kicsit felturbozzak a ROP szekciot, es mindezt 1 kb. RV770 meretu 40nm-es monolitikus GPU-val erik el ami a GT212-hez hasonlo idopontban jelenik meg, akkor komoly teljesitmeny elonybe is kerulhetnek valos alkalmazasok alatt, ha csak az RV740 lesz akkor nem sok jora lehet szamitani, mert ebbol valoszinuleg megint max. valami CF sz@rsag szuletik 2GPU 1 nyakon stilusban (ez mar alapbol is kevesnek tunik), 3 vagy esetleg 4 RV740 1 nyakon az meg kisse korainak tunik driver oldalrol, driverre varakozas mikozben porra alazza oket teljesitmenyben a konkurencia egy monolitikus GPU-val, nem hiszem az emberek kedvenc idotoltese lenne
"bár a gyártástechnológiai előny azért akkor megszűnt mert most nagyon jól reagált az nv 1 év alatt 2 gyártástechnilógiát lépet"
Visszanezel a multba az ATi inkabb csak szivott a kisebb csikszelesseg eroltetesevel, se meretben, se fogyasztasban nem profitaltak semmit, es ehez meg a sok csuszas is hozza jott.
Kisse korai barmi pozitiv vagy negativ dolgot levonni abbol, hogy az NV hasonlo idoben tud atallni 40nm-re, ha azt egy highend GPU-val kezdik, akkor adodhatnak problemak.
Szerintem nagyon korai aprilis-majusra varni a GT212 GPU-t, nem fog megjelenni a nyar vege elott, az sokkal valoszinubb, hogy a GT216 GPU-val nyitja majd az NV a sort 40nm-en, amire ott lesz valaszkent az RV740, ezek megjelenese realis lehet aprilis-majus kornyeken.Egyelore eleg nagy a csend RV740-en kivul, ami nem sok jot szokott jelenteni, de legutobb egesz jol kevertek a lapokat, viszont volt mar amikor a sikertol (R300) megreszegulve melle "lottek" (R400 helyett R420), szoval majd meglatjuk
-
Dare2Live
félisten
válasz
csatahajós #298 üzenetére
Na végre.
RV870el várhatnak Q4ig de akkor apr/majusban vmi durvát kell villantaniuk. vmit ami min +50% de inkább több.
-
jönnek a komplex shaderek, geometry shaderek és FP16 blending ... komolyabb deferred rendering, és fény-árnyék kezelési technikák DX10.1-gyel.
az FP16 blending miért fog fájni az nVidiának? a GTX280-ban 32 blender van, amik FP16-os csatornákat 1 órajel alatt processzálnak. ez pont annyi, mint ami a 4870X2 két chipjén összesen rendelkezésre áll - épp csak az órajel miatt gyorsabb blendingben a Radeon.
más. én is leteszem a két centemet az RV740 kapcsán: nekem logikusabbnak tűnik, hogy az RV770LE-t (4830) váltsák le vele, mert ha jók a yieldek, akkor a harvestinget nagyon gyorsan be kell fejezni. Ha mondjuk 480SP mellé 750MHz-es az órajel, akkor ALU-ban és TEX-ben ugyanott van, 128-bit + gDDR5 szintén pipa, egyedül a 8 ROP marad szűk keresztmetszetnek - ami talán nem is baj, mert a 4830 amúgy is túl közel van a 4850-hez...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
csatahajós #298 üzenetére
Ennek szvsz csak örülnek. Amíg nincs DX10.1 támogatás, addig előny lesz az a rakat DX10.1-es cím amit behúztak 2009-re.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
ulveczkii #296 üzenetére
Logikailag 10 feldolgozó tömb van. Ezek a sorok. Minden sorban négy Szuperskalár shader processzor van összefűzve. És soronként ezekből van négy darab. 4x4 az 16 szuperskalár shader processzor és egy ilyenben van 5, vagy 4+1 shader egység ... kinek melyik megfogalmazás tetszik.
Lehet tömbönként 18 Szuperskalár shader processzor, csak a pixelszámítás négyes blokk-okban zajlik, így van egy két procis csonka blokk. Nyilván csak a grafikában van jelentősége ennek, az általános számításnál nincs ... Ezért vannak csak a FireStream kártyák úgy eladva, hogy a chipeken a driverből engedélyeztethető a plussz két Szuparskalár shader proci tömbönként.
-
Bocaa
senior tag
azért ost úgyérzem az Ati előnye nagyon lecsökkent ugy fél lépésnyire vagy nagyon nagyot fog szólni a következő vag ymegint kutyagumiban lesznek nyakig....nem mondom hog yjól optimalizált kártya a magméretét tekintve GT212 de sztem tud az ütni nagyot....és azt az előnyt most úgylátszik nem használták ki...2400sp Q2 közepén és akkor nem szóltam addig meg kijön a happy 40nm-es magas órajelű r77x
bár a gyártástechnológiai előny azért akkor megszűnt mert most nagyon jól reagált az nv 1 év alatt 2 gyártástechnilógiát lépet
Aktív témák
Hirdetés
- GeForce RTX 5060: Ezt kapjuk 150 ezerért
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- World of Tanks - MMO
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- HÁZIMOZI / HIFI / TV beárazás
- <Lacy85>: Időmilliomosok előnyben - Játékfejlesztés #1
- iPhone topik
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- PowerColor Red Devil AMD Radeon RX 6800 XT 16GB Garanciával!
- Asus DUAL-RTX5070-O12G nVidia 5070 12GB GDDR7 OC videokártya bontatlan dobozában eladó!
- GIGABYTE RTX 5080 16GB GDDR7 GAMING OC - Új, 3 év garancia - Eladó
- Gigabyte GeForce RTX 2060 6GB Garanciával!
- Gigabyte Geforce GTX 1070 G1 Gaming 8GB Garanciával!
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3422
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3535
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- Új Asus S14 Vivobook Flip X360 Touch 2in1 Ryzen5 7430U 16GB 1TB SSD AMD Radeon Vega7 Win11 Garancia
- Vállalom telefonok,tabletek javítását ,(szoftveres hibát is,frp lock-ot is)márkától fügetlenűl
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest