Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#33786
üzenetére
GPGPU felé azért mennek most, mert az mindenkinél van. Tehát ha írnak egy GPGPU-culling megoldást, akkor az kompatibilis az összes konzoltól kezdve, az összes compute shadert támogató GPU-n át, az összes compute shadert támogató IGP-ig. Egy irtó univerzális megoldás multiplatform szinten, még akkor is, ha van nála jobb. Emellett fejleszthető is. Egyszer megírod, és a "hovatovábbal" ráérsz majd két év múlva foglalkozni. Addig optimalizálod, beépíted a subgroup/wave intrinsics függvényeket, kihelyezed asszinkron computera. És ezektől még a módszer univerzális jellege megmarad.
Ha nem egyezik meg a piac, és mindenki lezárja magát a saját linkjére, akkor eleve megszűnik a gyártók keverése. Nem is tudsz majd VGA-t venni. Megkapod a GPU-t a CPU-val közös tokozásban. Az meg tökmindegy, hogy háromféle link van. A program oldaláról ezzel nem kell különösebben foglalkozni. A leglassabb sebessége is messze több, mint amire ma képes a PCI Express, de még a készülő 5.0-t is felülmúlja, és akkor ezek is gyorsulnak a jövőben.
Oké most ez teoretikus lesz. Tehát amerre megy a Microsoft, és amilyen jól működik a texel shading, én egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy a PCI Express és a gyártók külön linkjei jól el lesznek egymás mellett. Legalább az asztali szinten. Mobilban nem, ott túl kicsi a hely, de asztalon simán meg lehet csinálni azt, hogy veszel egy Intel vagy AMD procit, ahhoz jár ugye a GPU a tokozáson, és az már egy komplett rendszer. De teszem azt egy texel shading leképezőt használó játéknál az árnyalási fázis függetleníthető a raszterizálástól, tehát azt szépen szétszedi a program, és a fő GPU-d marad a tokozásban, míg az árnyalásra befogsz egy VGA-t a PCI Express porton, de akár befoghatsz 20-at is. Maga a texel shading marha jól skálázódik. Ugyanígy a sugárkövetés. Az is egy nagyon jól függetleníthető feladat. Nem kell azt azon a GPU-n elvégezni, ami éppen a képet rakja ki a kijelzőre, és ennek a skálázódása is igen baráti. És itt lehet igazából keverni a gyártókat is. Láthatod az AotS-t, az is támogat multi-GPU-t AMD+NV rendszeren, tehát technikailag ennek nincs akadálya. Az más kérdés, hogy üzletpolitikailag x gyártó mondhatja azt, hogy az én piacomon y gyártó nem szívesen látott szereplő. De tényleg, a szoftver oldaláról sok dolgot lehet csinálni, még akár nem is jelent ez jelentős többletmunkát.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Amazon Kindle
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen egeret válasszak?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Temu
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Bundle topik
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- GIGABYTE GeForce RTX 4080 SUPER WINDFORCE V2 16G - Oazis Computer garancia 2027.05.01.
- Új, garanciás videokártyák- Áfás számlával
- ASUS ROG STRIX RTX 4070 Ti SUPER OC Edition 16G (kishibás) videokártya garanciával
- NVIDIA ASUS TUF RTX 3070 TI OC 8GB GAMING Videókártya
- XFX Quicksilver RX 9070 XT White Magnetic Air Edition 16GB (3 év garancia ALZA)
- ÚJ MSI Cyborg 15 - 15.6"FHD 144Hz - Core 7 240H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 5060 - 3 év garancia
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Eladó Honor X7a 4/128GB Kék / 12 hónap jótállással!
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G7 - i5-10GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i3-8130U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest



