- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Elkezdte felszámolni a GPU-s PhysX támogatását az NVIDIA
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Bluetooth hangszórók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- 3D nyomtatás
- Karácsonyi ajándék a párodnak? - Ezeket nézd! 🎁
- TCL LCD és LED TV-k
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yllgrim
őstag
-
#45185024
törölt tag
Abban igazad van hogy jelenleg nem sok elonye van bár azért ha a 390x fogyasztására gondolunk /load 450 watt/ azért van helye a HBM nek boven de a teknikai fejlodés az nem áll meg
Ez pont ugyanaz a példa mint amikor Winchestert vettem
Sata 3 ast vettem mondjuk plussz 4 ezerbe fájt da az alaplapom csak SATA2 volt
El kellett telnie fél évnek hogy I5 hoz legyen egy Sata 3 as lapom és akkor felgyorsult a rendszerem
Lehet azt csinálni hogy kétszer veszel kártyát egy Direct x 11 eset meg egy Direct x 12 eset
Ha végtelen a pénzegységeid száma tedd meg számomra sokkal logikusabb az elore gondolkozás
Én egy bizonyos specifikáciot soroltam fel aminek a gépem megfelel erre tettem egy állitást ami igaz
Ez nem FANkodás kérdése a road mapokban benne van milyen cég hova mit igér a terveikben
Mindkét cégnek sulyosan sok hiba van a kártyáival ezt fokeg a driver forumokon tudod lemérni
/csak ne állitsuk be ugy a dolgot mintha csak az AMD kártyáival lennének bajok mikor pont most javitottak ki egy sulyos tulfogyasztási problémát nvidia oldalon is/
Ha tegyuk fel egy Xbox Vagy PS4 évi 10 AAA s ciménél lenne annyi hiba mint amellyi a PC piacon fenn van akkor azokat a vezetoket rég kidobták volna
És az is hihetetlen hogy ha kijon egy Win 10 Direct x 12 vel és van rá kártya de játék meg nincs
Képzeljuk el azt ha kijonne a ps5 és még 3-4 honapra rá sem lenne rá játék vajon kidobnák e az elnoki kart
Itt nagyon komoly menetzsmentelési problémák vannak PC s játákiparban de az nem tekinthetoek a kint levo AMD kártyák hibáiként -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. A WDDM 2.0-ban az egyik GPU tudja olvasni és írni a másik memóriáját. Gyakorlatilag úgy fog viselkedni a fizikailag két GPU-s rendszer, mintha egy GPU lenne 8 GB VRAM-mal.
(#2551) Szaby59: Ez vagy memóriahiba, vagy az egyik memóriavezérlő szinkroncsúszásba kerül egy CU-hoz képest. Például az egyik CU rossz. Az órajelcsúszást egyszerű úgy ellenőrizni, hogy az alapórajel alá kell nyomni az értékeket, kvázi antituning. Ha megszűnik a gond, akkor órajelcsúszásból ered a hiba, tehát gari.
-
-
#45185024
törölt tag
Ezt én is aláírom volt már 2 boltom is 1000 alatt mindenki 100% al dolgozik szinte minden boltban
tulajdonképpen elég két ár 490 és 990
De az alibabára még visszautalva szerintem egy céget lehetne alapítani erre hogy kínából közvetlenül behozol dolgokat, mert durva eltérések vannak, tudom hogy az összes kínai bolt ezt csinálja
lehet rossz helyen keressük az olcsó furyt, ott van a kínai diszkontban a mosópor mellett ....
Amúgy vannak olyan cégek amik arra álltak rá hogy rajtuk keresztül importálod és akkor ott kínában megnézik mit adnak fel és nem kapsz fury helyett 390x et a dobozban. Valaki tőketársnak ?
-
rocket
nagyúr
-
#85552128
törölt tag
"... R9 Nano It's Fiji with HBM in a 6 inch card with more performance, SIGNIFICANTLY more performance than the R9 290X..."
Nyilván nem mondhatta, hogy jóval kevesebbet fogyaszt a 15 perccel azelőtt bejelentett 390X-nél, de azért ha már "significantly" akkor +10% átlagban nem ártana a 290X-re főleg ha (biztos) drágább lesz nála.
(#1738) rocket: A 290X-nek is gyorsulnia kellett hasonló mértékben a 15.7-tel, ugyanaz a kártya, még a bioszt is rárakhatod.
-
-Solt-
veterán
Mivel hibás a 290X-m, garanciában valamire mindenképpen cserélnem kell. Fury X-t akartam, de azt már leírtam miért nem kell jelenleg. A 390X nem pálya, marad a Nano, de, hogy mennyit fizetnék rá, azt csak akkor tudom eldönteni, amikor tudom a paramétereit. Így hasra a Fiji, a VR és a fogyasztás miatt 25K-t simán rádobnék...

-
Ren Hoek
veterán
Ne, mert elüldözöd az egyetlen hazai Fury tulajunkat, pedig már beszámolókat és DX12 teszteket szeretnék olvasni

Nincs mese extrém DX12-ben kell virítani a struktúra alapján. Ha még tényleg 1 év még az nv válasz, akkor ki kell használniuk. Papíron nem biztos, hogy kihajtjuk a képességeit... de legalább tudjuk, hogy ott az erő
Használtan 80K-ért jó vétel lesz, mondjuk 290X/970-ről váltva. -
HSM
félisten
Azért nézd azt is, mennyi ideje van gyártásban a Fury, és mennyi ideje a 980 Ti... No, meg milyen mennyiségben. Az Nv oldaláról kissé nagyobb választékból lehet alkotni valamit. No, meg míg Nv-nél ott van a tuningra gyúró EVGA, AMD-nél azért nem jut eszembe márka, ami hasonlóképp építene tuningkártyákat AMD GPU-kra, és hasonló szakikkal rendelkezne....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mi alapján érzed kevésnek? Az elmúlt pár évben lenyomtak egy olyan változást az egész iparágon, amelyet nem sokan akartak rajtuk kívül, legalábbis úgy biztos nem, hogy az AMD írja meg az új API-k alapját. Ehhez képest a VR gyerekjáték lesz.
Tök mindegy a hardver, amíg nem lesz szabványos API a konkurenseknek. Ezért kell egyébként elgondolkodniuk egy saját API-n, mert hiába csinálnak hardvert nagyon hamar, ha nem tudják használni.
Szerintem annak, hogy az AMD-nek van egy saját API-ja van egy nagy hátránya is az iparra. Egyszerűen ők hátra tudnak dőlni és az utolsó pillanatban tudnak nyomni egy nemet, ami fél évvel is elnapolhatja a tervezett szabvány megjelenését. Az fél év extra dőzsölés. Ezért lenne jó ha más is csinálja saját API-t. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intelnek a technológiája az alapvető működése miatt nem alkalmas VR-re. Le kell váltani az egészet, de nem csak a VR miatt kell, hanem azért, mert az Intel technikailag úgy állt hozzá az architektúra tervezéséhez, hogy mindegyik API fos, tehát arra törekedtek, hogy rájátszanak a rossz hatásfokra. Ez már VR nélkül is káros a DX12 és a Vulkan API-val, mert az IGP 60%-os kihasználásánál elveszíti a turbó lehetőségét.
Nem érted a problémát. A DX12 nem VR-re tervezett API. Ahhoz, hogy VR-ben is működjön hozzá kell adni az LDL és a thread affinitást. De mindkét dolog egy nagymértékű változás, tehát újra kell írni az API alapját. Ugyanez igaz a Vulkánra. Újraírják nem arról van szó, csak mire kiadják 2018-at írunk.
-
KAMELOT
titán
Azért írtam, hogy várom az itteni tulajok tesztjét, mert azok nem fognak össze vissza baromságokat írni. Külföldi fórumok mindehol mást írnak! Rendes kép kellene, ahol a monitoron mutatná mi fut és utána meg a konektorban lévő mérőt! Talán richard444 kolléga írt egyszer egy normális tesztet ahol sima és CF módban lévő kártyákat tesztelt szépen bemutatva azokat! Azóta egy normál tesztet még nem láttam még híres oldalakon sem!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tekintve, hogy VR-hez tervezett komplett csomagja csak az AMD-nek van, így nyilván, aki VR-hez vesz gépet sok választást nem engedhet meg magának a boltban.
Arról már tudni, hogy a Pascal is támogatja például a finomszemcsés preempciót, ahogy az újabb AMD Radeonok, mint a Fiji. De mint mondtam az előbb, a gond nem a hardver, hanem az, hogy ehhez a funkcióhoz hozzányúlhass. Ugyanígy nagyon fontos funkció a LDL, ami nem hardveres dolog, de a grafikus API-ba kell beépíteni, tehát addig nem lesz az NV-nek és az Intelnek LDL-je, amíg a Microsoft és a Khronos úgy nem dönt, hogy kiad egy ilyen frissítést a DirectX 12-höz és a Vulkánhoz. Ezért gondolom, hogy az NV és az Intel hozni fog egy saját grafikus API-t, mert jelen helyzetben nem tartják a saját kezükben a sorsukat, és ez kellemetlen, mert nem tudnak a piac irányaira reagálni. Ez mint mondtam régen nem számított, mert senki sem volt erre képes, de ma az AMD megteremtette magának a lehetőséget, hogy ne csak reagáljanak az irányokra, hanem formálják is a szabványt. Nem hiszem, hogy rajtuk kívül bármelyik másik cégnek tetszik az, hogy az új szabványos API-kban a multiprocesszor processzorhasználat nélkül bekötheti az erőforrást. Erre csak a GCN képes, és következésképpen a bekötést mindenki másnak emulálnia kell valamilyen módon. Bármennyire is jó ötlet ezt így csinálni, csak akkor támogatná a piac az ötletet, ha meglenne hozzá a hardver, viszont a Microsoft és a Khronos nem kérdezte meg a hardvergyártókat, hogy támogatják-e, vagy sem, hanem úgy alakult ki ez a modell, hogy elmondták, hogy ez lesz és kész. Nehogy azt hidd, hogy ennek bárki is örül az AMD-n kívül, most mindenki más ülhet a tervezőasztalhoz pure bindless hardvereket tervezni úgy, hogy a levegőben sem volt benne, hogy erre belátható időn belül szükség lesz. Valószínűleg egy pár "precízen álcázott baszódjatok meg", vagy némi "vállról indítható kurvaanyátok" elhangzott a Microsoft és a Khronos felé a specifikációkat olvasva.Láthatod, hogy teljesen hidegen hagyja a piacot az AMD részesedése. Az E3-on bemutatott VR játékok a LiquidVR-t támogatják, de más még nem derült ki. Egyszerűen ez a csomag működik, és kész, nem tud a fejlesztő mit tenni ilyenkor. Nyilván a működő csomagot kell támogatni.
-
Crytek
nagyúr
Ez kb olyan mint amikor már évek óta temetve van az NV dx12-ben, holott kb 1 db tesztprogramon kivül még semmit nem láttunk.
Ez is pont ugyanolyan. NV belsős itt bárki is? Szerintem nem. Akkor meg honnan a fenéből tudná bárki is hogy akár nv akár intel nem fejlesz/dolgozik évek óta API-n. Aztán lehet szimplán csak kivárnak merre mozduljanak mire gyurjanak mégjobban.
Eddig is csak hátradőltek azt más dolgozott helyettük nekik nem kellett innoválni hova minek,majd megteszi a csődközeli amd ahhoz ért 20 évre előre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván az, hogy végre kapnak egy komplett fejlesztőcsomagot nagy segítség lesz. A VR legnagyobb problémája ma a töredezettség. Ezért valószínű, hogy ezen a területen a Sony dobbant majd az elején, mert nekik teljesen zárt a rendszerük, és amit a laborokban tapasztalnak, azt fogják kapni otthon a felhasználók. A PC-s VR ennél sokkal bonyolultabb, mert szoftver és hardverszinten is nagy a töredezettség, és fejlesztőcsomagokkal sem próbáltak ezen segíteni. A formálódó VR tanács próbál egy matricás rendszert bevezetni, hogy egy minimális szintű egységességet kapjon a piac, amíg nem jön szabvány. De a szabványosítás elég hosszadalmas folyamat lesz. És a töredezettségen felül ez a VR másik problémája, hogy még ha a hardverek képesek is lesznek mondjuk 2016-ban a fontosabb VR-hez kötődő funkciók támogatására, egy API nélkül ezek kihasználhatatlanok lesznek. Az AMD-nek nem is a hardver az előnye hanem az, hogy nem kell törődniük a szabvánnyal. Egyszerűen megírják maguknak a Mantle-be mindazt, ami éppen kell. A VR esetében így tettek, és képesek voltak komplett csomagot kínálni a LiquidVR-rel és erre épül az LDK is.
A piac későbbi problémája egyébként az lesz, hogy egyre inkább el kell gondolkodnia az Intelnek és az NV-nek, hogy csináljanak egy saját grafikus API-t. Abban a formában, ahogy az AMD játszik szükségessé teszi, hogy legyen mindenkinek menekülőútja, amíg a szabványok elkészítése zajlik. Régen ez azért nem volt probléma, mert mindenki a szabványból élt. Mindenki tudta, hogy a hardverek felkészültek az egyes újításokra, de még ha ott is volt a funkció, azokhoz nem lehetett hozzányúlni. Tehát elkönyvelte az ipar, hogy ez a helyzet szar, de legalább mindenki ugyanúgy szopizik. Aztán azonos időben mindenkinek elérhetővé vált a szabvány. Ebben az AMD nagyon csúnyán beleköpött azzal, hogy csináltak maguknak egy saját API-t. Továbbra is támogatják a szabványokat, de amíg azok nem készülnek el, addig megírják maguknak a szükséges funkciókat. És ezt már a konkurencia sem nézheti, mert mostantól az AMD hardvereinek funkcióihoz hozzá lehet nyúlni, míg mondjuk az Intel és az NV hardverekben ezek hiába vannak benne, akkor is elérhetetlenek, amíg a Microsoft és a Khronos nem lép elő az API-jaik megfelelő frissítésével. Erre nincs nagyon más megoldás. Hozni kell mindenkinek egy saját API-t, mert az AMD-nek az előny lesz, hogy például most a VR-nél nem kell 2018-ig várnia a szabványra. Persze a VR az már veszett ügy, ezért sem kapálózik az Intel és az NV a VR tanács megalakításáért, úgysem tudnak három hónap alatt a nulláról felhúzni egy API-t, de gondolni kell arra, hogy a jövőben bármilyen piac kialakulhat, és arra megint kell szabvány és saját API nélkül ott megint hátrányban lennének.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VR helyzet felmérése egyszerű. Hozzávetőleg 1500 aktív VR fejlesztő/fejlesztőcég van csak az Oculusnál. Nekik szükségük van egy komplett VR fejlesztőkörnyezetre és az első ilyen csomag az LDK. Egyet mindenképp rendel mindenki, amiben rögtön két Fiji van. Persze aki komolyan gondolja rögtön többet rendel, mert azért a játékfejlesztéshez nem árt, ha nem csak egyetlen fejlesztőkörnyezeted van, hanem lehetőség szerint minimum 10.
Még akkor is, ha a tömeggyártás lassan beindul az LDK-ban nagyon sok Fiji fog elmenni csakis a fejlesztőknek. Plusz kérdéses, hogy a Facebook mennyire sűrűn helyezi ki majd a világon a VR demógépeket, mert ezekhez is az LDK a legjobb csomag. Ha nagyon ráfeküdnek, akkor akár 50000 demógépről is lehet szó világszerte, tehát a Fiji-k egy jó része elmegy ide. Ezért írtam, hogy az ellátás októberben állhat helyre, mert a legyártott termékek jelentős része nem az üzletekben landol, hanem egy nagyobb célt szolgálnak, aminek igazából 2016 elején lesz jelentősége. Ez az oka annak is, amiért csak novemberben rajtol a dual Fiji. Ezeket a kártyákat rakják az LDK-ba, és mivel minden legyártott modell szükséges novemberig, nem tudnának mit kitenni a polcra. -
HSM
félisten
Én továbbra is tartom a feltevésem. [link]
Nem szar dolog a magas órajelű GDDR5 ram, csak marha torkos, és nem éppen skálázható tovább a sávszélessége.
DX11 alatt soros feldolgozással, a jelenlegi sávszélesség kímélőre megírt programokkal lehet, hogy jobb a végletekig húzott órajelű GDDR5+óriás L3 cache, ami a nagy Maxwell-eken van. Ki kéne mérni pontosan, de a tesztekből az jön le. Viszont, ha több dolgot kell csinálni majd (VR, DX12 Async compute, illetve "eltűnő" API/driver limitek) ott már a sávszélesség lesz meghatározó, nem a késleltetés.
Szóval jelenleg úgy fest, hogy bár sávszélességre jóval nagyobb a GDDR5-nél, viszont késleltetésre kicsit rosszabb a jelenlegi 500MHz órajelén. Viszont mivel 625Mhz volt eredetileg a tervekben, így erős a gyanúm, hogy a kártyák nagyrészének meg nem fog gondot okozni az az órajel.
-
Malibutomi
nagyúr
En mar nem tudom...nem valoszinu hogy valaha megtudjuk. Tovabbra is az a velemenyem, hogy azok a korai hirek a 625MHz-rol igazak voltak, es az amd is azzal szamolta a teljesitmenyt...aztan valamiert nem birta jopar HBM chip, es vissza kellett venni...lehet a most indulo gyartas miatt a szarabbakat memoria chipeket is fel kellett hasznalni, hogy ne 3 db kartya legyen osszesen.
Új hozzászólás Aktív témák

- PlayStation 1 / 2
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Interactive Brokers társalgó
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Arc Raiders
- Ingyen és modern rendszerekre szánva tér vissza az Unreal Tournament 2004
- Autós topik
- Csak egy ország kap Exynos 2600-as Galaxy S26 telefonokat?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- Gigabyte AORUS GeForce RTX 5070 Ti MASTER 16G OC DLSS4 Gar 2028.03.22 Alza
- 27% - SAPPHIRE RX 7900 XTX Nitro+ 24GB DDR6 Nitro+ Videokártya! BeszámítOK!
- INNO3D RTX 3080 12gb
- SAPPHIRE RX 9060 XT 16GB GDDR6 PULSE OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Lenovo P500 - 1650-2690 v3 akár 12 mag/24 szál, 16-32GB DDR4 RAM, 490W 80+gold táp, számla, 6 hó gar
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- Honor Magic V5 Black 16/512 GB Újszerű, kipróbált Garancia 2028. 12. 02-ig
- Bomba ár! Dell Latitude 7280 - i5-6GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest


Kíváncsi lennék, hogy csak ott volt-e gubanc, vagy pápá FX.



![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Használtan 80K-ért jó vétel lesz, mondjuk 290X/970-ről váltva.





