- Közösen vinné a játékokba a gépi tanulást a Sony és az AMD
- ASUS blog: mesh hálózattal a karácsony is könnyebb
- Az Intel felvázolta mi kell az Arrow Lake-S optimális működéséhez
- Elülső tápos GameMax miditorony született a szellősség jegyében
- Megjöttek a legfrissebb BIOS-ok az MSI AMD X870/X870E platformos deszkáihoz
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz Viper26 #8397 üzenetére
Chill-lel csináld, FRTC nem kell és jó lesz Ha a játékban van fps limiter, akkor pedig az a legjobb megoldás és se Chill, se FRTC nem kell.
Azt hittem már az AFMF2-n vagy, azzal már működik. Nem baj egyébként, mert a sima AFMF borzasztóan rossz és ha kicsit jobban megmozgatod az egeret már kikapcsol és felére esik az fps. Nem maradsz le semmiről.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny001
senior tag
Én már kész vagyok a beállítással, nem írom le, olvasson vissza aki nem érti!
Ja közben építkezek is.
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
-
Viper26
nagyúr
AFMF használata esetén a valós FPS-re korlátozva Adrenalin (pl.: 75 ami AFMF estén így 150 fölé nem engedné) nem veszi figyelembe a beállított értéket, bőven hagyja feljebb szaladni.
Ez másnál sem működik?[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro | Garmin epix™ Pro
-
-
camper
tag
válasz Aljasvip #8381 üzenetére
Itt bukik az első állításod: ha 400...800FPS között hullámzik is a teljesítmény, egy erre alkalmas g-sync/freesync monitorral ebből semmit nem fogsz érezni.
//de mivel nem létezik ilyen monitorNem bukik meg az állításom, hisz nem létezik ilyen monitor. Röviden: korlátoznia kell az fps-t.
FPS korlátozásra jó lenne, de csak fixen túlméretezett VGA teljesítmény
Itt most egészen pontosan erről van szó.
FPS korlát a játékban: a VGA teljesítményét szabályozza azzal, hogy rajz parancsból egy limitált mennyiséget ad ki. Ez a legjobb megoldás, mert maga a játék motor vezérli.
Nekem ezt a részt nem sikerül megugranom. Miért, a játékban bekapcsolt vsync mi mást csinálna?
Főképp ennek fényében:Nem lehet, hogy ez az egész újonnan(?) megjelent manuál fps állítási lehetőség a játékokban csak arról szól, hogy lehetőséget adjanak neked túllépni a monitorod korlátait?
Van egy 165hz monitorod, de a kedvenc szervereden a netspeed enged akár 240fps-ig is, így fogod kikapcsolod a vsyncet, manual beállítod az fps-t 240-re és bekapcsolt bővített szinkronizálás mellet vígan osztod a fejeseket.
Mert én erre tippelnék.[ Szerkesztve ]
-
Darth11
aktív tag
válasz mateo91 #8370 üzenetére
Szia,
Én a 7800xt-vel jártam így, szintén alig volt FPS és folyamatosan szaggatott, élvezhetetlen volt az egész.
Az adrenalinnál ki tudod választani telepítésnél, hogy driver only, azaz a ritka szar app nélkül csak a driver menjen fel. Ez valamennyit segít, de sosem lesz az igazi. Én mindent megpróbáltam (SAM, Resizable bar, Secure boot ki be kapcsolása az összes elképzelhető kombinációval, UV, OC) 3 hónapig küzdöttem vele, mire feladtam és visszaváltottam nvididiára. Azóta sem szaggatott semmi.
Egy dolgod segített kicsit többet, a shader cache átállítása amd optimalizáltról normálra, de valakinek az sem segített.
Ha a fentieken nem akarsz végigmenni, akkor jobb, ha gyorsabb visszaküldöd.
Sajnos az elmúlt 20 évben amennyit javult az AMD processzor fronton, a VGA-knál ugyanúgy küzdenek, mint régen.
Az utolsó jó AMD kártyám egy Sapphire 5870 volt, na az király volt -
senior tag
válasz ggbuffon1897 #8372 üzenetére
Vannak sajnos ilyen esetek.
Én az eddigi összes AMD-be amibe belenyúltam, 99% probléma nélkül ment (RX580, RX580, Vega, 6800, most 7900XTX), de ismerek olyat akinél szintén sehogy sem akart menni az AMD VGA, így ment vissza zöld oldalra.A driver... Na ja. Ahogy olvasom, mindkét oldalon akad ez-az.
Én lustaságból és korábbi ritka, de akkor rossz tapasztalatok miatt driver-t csak ritkán frissítek. Most is talán a tavaly októberi van fent, mert nem játszom újabb játékokkal (még).És ahogy korábban írtam, én inkább semmit nem piszkálok, csak egy egyedi ventilátor görbe. A nagy teljesítmény nagy hanggal jár, avagy ahogy a régi
dakotamondás tartja: a fizikát nem lehet átverni. -
senior tag
Hegymenetben nehéz lesz, de megpróbálom...
Először talán érdemes tisztázni, az egész probléma onnan ered, hogy a VGA a lehető legnagyobb mértékű képkocka mennyiséget próbálja generálni, míg a monitor fixen 60/75/90/125/144/165Hz-en megy.
Ez a két komponens szarik egymásra technológiai szempontból, így előfordulhat, hogy egy 165Hz frissítésű monitor pont akkor jelenít meg képet mielőtt a 165FPS(Hz) képet generáló VGA a következőt küldi (= max késleltetés), és ennek megfelelően egy 60Hz és hullámzó FPS kombó már a teljes káosz.Bármi beállítás nélkül a működés a káoszban: ha épp kiköp egy képkockát a VGA amikor a monitornak kellene, akkor késés nélkül látod, ha nincs kép akkor nem látod (=lag, késés), ha túl sok inputot kap a monitor akkor pedig olyan érdekes dolgok történhetnek, hogy a vertikális frissítés közben frissül a kijelzőre rakott kép. Ez utóbbi esetén lehetett ferde sávval eltolt képet látni.
Ma már ehhez képest a kánaánban élünk - képmegjelenítés terén legalábbis.
A monitorok oldaláról a szinkronizációs technológiák: G-sync (by nGreedia©) és Freesync (VESA adaptive sync alapon, univerzális megoldás).
Mindkettő a monitor oldalról a kijelző frissítési frekvenciáját a VGA kimenetéhez szinkronizálja.
Itt bukik az első állításod: ha 400...800FPS között hullámzik is a teljesítmény, egy erre alkalmas g-sync/freesync monitorral ebből semmit nem fogsz érezni.
//de mivel nem létezik ilyen monitor, így az FPS limitert érdemes lenne a monitor adaptive sync tartomány teteje -1 értékre allitani
//a G-sync egy hardverrel megtámogatott megoldás, így talán máig jobb minőségű, de mára a tisztán szoftveres Freesync ott van a nyakán. Nem véletlen engedte el az nVidia ezt inkább, és szorult a prémium kijelzőkbe a megfelelő felárral (+50...200$)A következő a szoftveres rész, azaz hogyan lehet a monitorral szinkronizálást segíteni:
> Vsync: a név kicsit csalóka, mert a frissítési frekvencián (Hz/FPS) kívül semmit nem szinkronizál. Max FPS korlátozásra jó lenne, de csak fixen túlméretezett VGA teljesítmény esetén, mert nem képes lekövetni az FPS beesését avagy képkocka késést. A VGA-tól kapott képkockák egy részét eldobálja ha épp túl sok van belőle, ha túl kevés akkor pedig addig váratja a monitort amíg megérkezik a következő kész kép.
Voltak régen olyan mítoszok, hogy jobban megy a VGA amikor ez be van kapcsolva, de ezt max érezni lehetett, mert folyamatosabbnak tűnt a kép.
> FPS korlát a játékban: a VGA teljesítményét szabályozza azzal, hogy rajz parancsból egy limitált mennyiséget ad ki. Ez a legjobb megoldás, mert maga a játék motor vezérli.
( + Freesync/adaptive sync: szerencsére mára a legtöbb játékban alapból be van kapcsolva, vagy driver szinten vezérelve. V-sync-el nem szeretik egymást.)
> FPS korlát a driver-ből: a driver a második/harmadik réteg, ami utólag szabályozza be a játék futását, ezért várható némi lag és stutter
(Rétegek: játék motor -> windows (DX12-nél skip) -> driver -> firmware/HW)Egy freesync monitorral a 400-800FPS simán csak felesleges, de úgy általában is, mert a monitorod nem képes annyit megjeleníteni.
Amit érezhetsz, hogy az FPS túlcsordulás miatt a monitor késleltetése kisebb, mivel minden pillanatban amikor új képet akar kirakni, akkor rendelkezésre áll pont egy.Na és akkor a kánaán: adaptive/freesync és a monitorhoz illő max FPS beállítással mindig a lehető legkisebb késleltetéssel fog megjelenni a monitoron a kép, mindig a lehető legnagyobb elérhető frissítési rátával (FPS/Hz), mert a VGA-monitor közt szinkron van.
Kérlek javítsatok ki ha hülyeségeket írtam.
-
Viper26
nagyúr
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro | Garmin epix™ Pro
-
Viper26
nagyúr
AFMF használatában valaki járatos?
iPhone 15 Pro | Garmin epix™ Pro
-
mateo91
tag
válasz Alogonomus #8374 üzenetére
pci 3.0 van de van halom teszt ahol semmi kulonbseg nincs a 3.0 es 4.0 kozott a tesztek kozt ott a fortnite is. nvme-n van a jatek.
Mar a menuben sincs 8fpstol tobb sajna, bocs az ekezet hiany miatt. -
Alogonomus
őstag
válasz mateo91 #8373 üzenetére
Akkor ha az alaplap is 550/570, amin már PCI-Express 4.0 van, akkor tényleg nincs ötletem, maximum annyi még, hogy a Fortnite-hoz a rengeteg írás/olvasás miatt lehetőleg NVME M.2-es SSD az optimálisa, de még egy SATA 3-as SSD sem okozhatna átlag 8 fps-t. Játék indulásakor néhány pillanatra persze még a legerősebb gép is beszaggat(hat).
-
mateo91
tag
válasz Alogonomus #8371 üzenetére
ryzen5 5600am van mar. minden mas jateknal 200felett van az fps szam, pl
nfs heat. -
ggbuffon1897
őstag
válasz mateo91 #8370 üzenetére
Azonkivul h onmagukban a kartyak amugy tok faszak lennenek (7700xtrol indultam a vga csereberebe januartol) es magasan ár érték bajnokok, pont ez a driveres f*szkodas nem hianyzik az atlaguser eletebol, h elheto legyen. Ezert arulom en is. Tok f*sza, magasan veri az arszintjen a 4070et (a vele 16gbos 4060tikrol nem is beszelve) de azzal fele meg negyedannyi szarság nincs.
Ezért mondtam h önmagában egy 7700xt / 7800xt sztem zsenialis, csak tanulnák már meg h egy atlaguser nem akar baszkodni vele csak kivenni a dobozbol, betenni es hasznalni.
Az elmult felevben a 7700xt utan volt 4070em, 4070 sima, 4070 superem ( en ilyen megrogzott tesztelo vagyok ) a zoldek oldalarol egyikkel se volt semmi bajom.
H miert csereltem? Mert hajt a verem megnezni mást. Egyedul a geposszerakasnal valasztott sapphire nitro 7700xt t sajnalom h lecsereltem. Na az valahol ugy jo ahogy van, es akkor meg egy szarul szellozo matx hazban allt nekem.
-
Alogonomus
őstag
válasz mateo91 #8370 üzenetére
Tehát a leváltott RTX 3060 esetén eddig ugyanolyan beállítás mellett megvolt a kényelmesen magas fps, csak bővíteni szerettél volna?
Ha nem is 8 fps, de a Ryzen 2600 nálam is eléggé visszafogta a Fortnite teljesítményét, amikor anno az UE5-re váltáskor kipróbáltam. Az UE5 – főleg magas beállításnál – eléggé megterhelő a régebbi processzorok számára.
Másik dolog pedig az, hogy az RTX 3000-eseket a tesztek alapján sokkal kevésbé érzékenyek a PCI-Express verziójára, mint amennyire az RX 7000-esnek "fáj" a kisebb PCI-Express sebesség. A Ryzen 2600 alapján pedig valószínűleg PCI-Express 3.0 érhető el esetedben. -
mateo91
tag
Sziasztok, ma erkezett meg az rx7700-am egy rtx3060-at valtott. Az a problemam hogy eddig csak fortnite alatt tapasztalom hogy 8fps-t nem tud tobbet. Mar toroltem vagy 5x az osszes drivert az amd uninstallerrel a ddu-val, de sehigy sem jo. Barkinek barmi otlet? Jatek is kapott reinstallt. Lassan ott jarok h vissza kuldom es veszek egy 4060-at.
-
camper
tag
válasz Szeszkazán #8367 üzenetére
Jól értem, azt írod, hogy vsync 165fps és a manual fix 165fps más frametime-t produkál?
Én igazán igyekszem, de a mondatod második felét már nem is értem. -
camper
tag
A maximum fps-t kell limitálni a Freesync mellett és így nincs szükség VSync-re
Ezt elmondhatjuk fordítva is: V-syncet kell bekapcsolni és akkor nem kell a fix fps.
Nem ugyanezt csinálja.
Te vagy kb a harmadik aki ezt így leírja ponttal a végén, de végre megtudhatnám, hogy melyik miben csinál mást azon kívül, hogy mindkettő korlátozza az fps-t? -
PuMbA
titán
Igen, de ezért nem szabad OC-s monitor venni A gyengébb monitorokat így akarják eladni magasabb áron, hogy amúgy valójában nem egészen tudják azt, ami rá van írva. Olyan 240Hz-es monitort kell venni, aminek 240Hz is benne van a freesync range-ben és így tovább.
KAMELOT: A Freesync, Vsync, fps limit minden VGA-n ugyanúgy működik, még NVIDIA-kon is. Ez nem egy speciális 7xxx szériás dolog.
camper: "Ezt elmondhatjuk fordítva is: V-syncet kell bekapcsolni és akkor nem kell a fix fps."
De nem mondhatjuk el, mert a VSync növeli a lagot, míg a fps limit nem. Érted már? A VSync a rosszabb megoldás a kettő közül.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"mert csak freesyncet használva nem tudod fixre tenni az fps-t."
De tudjuk. A maximum fps-t kell limitálni a Freesync mellett és így nincs szükség VSync-re
"Ha most azt írod hogy a játékban beállítod fix-re a 165fps-t, akkor megelőlegezem neked a választ, hogy v-sync kukk ugyanezt csinálja."
Nem ugyanezt csinálja.
[ Szerkesztve ]
-
camper
tag
Biztos hogy ez releváns táblázat a témában?
Ha csak freesync van bekapcsolva akkor counter strikeban kapsz egy 400-800fps közötti ugráló értéket. Ez játékmenet szempontjából nem jó.
Tehát tök jó, hogy oda van írva hogy best, de mikor? FPS gameben biztosan nem, mert csak freesyncet használva nem tudod fixre tenni az fps-t. Menni fog annyival amit ép adott helyzetben bír a gép.
Szóval nekem nem világos hogyan kerülöd ki a vsync-et. Ha most azt írod hogy a játékban beállítod fix-re a 165fps-t, akkor megelőlegezem neked a választ, hogy v-sync kukk ugyanezt csinálja.Nem tudom mit képzeltek eköré, hogy a vsync mit csinál másképp, mint mikor ti manuál állítjátok az fps-t.
-
Bib
őstag
Gyere képpel hátha egyszerűbb amit PuMba kolléga mond :
A Vsync jó lehet pl autós játékban, ahol nem számít az input lag. Legjobb freesync tartományban maradni,ha túl léped akkor ott az enhanced Sync. A vsync mindig is magas válaszidőt okozott ezért érdemes kerülni.
[link] -
xtremist
senior tag
válasz ggbuffon1897 #8348 üzenetére
Nekem hozta ezeket a teszteredményeket gyári beállításokkal, 1400 fölött soha nem volt az rpm alapon. Ha van telepítve más program ami beleszólhat a vezérlésbe, töröld mindet. Nem elég kikapcsolni, az AB-tól is meg tud bolondulni akkor is ha bejelölöd hogy ne indítsa a windowszal.
-
ggbuffon1897
őstag
válasz xtremist #8334 üzenetére
nekem az nem teljesen kerek, h tpu tesztjénél elvileg mindenféle állítgatás nélkül :
a gyári ventiprofil szerint 86C-os hotspotnál már régen 2000rpm körül kellene menjen a kártya. Szval ezért bizonytalanodtam el, hogy nálam van-e valami gebasz a kártyával.
egyébként hirdetem a múltkori felidegesítésem után, de szétnézve a piacon kb csak a 4070S-re / sima 4070re lenne érdemes cserélni, utóbbi teljesítményben kevesebb, árban meg drágább. Szval lehet kikapcsolok mindenféle mérőizét és játszok
-
PuMbA
titán
-
camper
tag
Ne haragudj, de nem értem ezt. Az amit te használsz az max fps állító, miért a vsync micsoda? És a vsync használata mellett miért ne csökkenhetne 165 alá?
Én nem állítok manuál fix fps, ahogyan te, én a játékban bekapcsolom a vsyncet, így számomra nem felesleges a vsync bekapcsolása.
-
PuMbA
titán
"Ezért te a játékban manuál beállítod a 165 fix fps-t"
Igen, ezt kell csinálni. De ez nem fix fps állító, hanem a maximum fps-t állítod vele Ez azt jelenti, hogy 165 alá csökkenhet az fps.
"Én pedig bekapcsolom a vsync-t, ami a monitorhoz igazodva lekorlátozza 165fps-re."
Ez az ami felesleges, hiszen már beállítottad a 165-öt, mint maximális fps-t, így sose fog fölé menni. Ha már van egy 165fps-es korlát, akkor miért kell VSnyc-kel is ugyanezt a korlátot kétszer benyomni? A VSync ebben az esetben csak a lagot fogja növelni.
[ Szerkesztve ]
-
camper
tag
Valamit keversz.
Ezt én is így gondolom, csak fordítva.
Ha csak freesync van bekapcsolva akkor counter strikeban kapsz egy 400-800fps közötti ugráló értéket. Ez játékmenet szempontjából nem jó.
Ezért te a játékban manuál beállítod a 165 fix fps-t. Én pedig bekapcsolom a vsync-t, ami a monitorhoz igazodva lekorlátozza 165fps-re.Elmondanád, hogy a kettő között mi az különbség?
-
PuMbA
titán
Valamit keversz. Ha egy játékban beállítod az fps limitet az fps limit és nem VSync A VSync csak akkor kapcsolódik be, ha te engedélyezed a Vertical Sync-et.
A VSync azért okoz lagot, mert 165 Hz esetén pontosan 165 darab képet vár azonos időközönként. A valóságban ilyen ritkán van, mert kicsit ingadozik az fps és akkor már képkockákat kell újraütemezni.
Az AMD a saját honlapján is írja ajánlásába , hogy aki a legkevesebb lagot akarja pl. Counter Strike-ban az ne használjon VSync-et Freesync mellé.
[ Szerkesztve ]
-
camper
tag
válasz Aljasvip #8341 üzenetére
De miért okozna? Hol a rossz rész abban mikor 165fps-n áll a mutató bármerre fordulsz? Ez nekem nem világos.
Ha 60hz monitorod van akkor 60-on, ha 165 akkor annyin, ha pedig 480hz-es monitorod van akkor 480fps-n.
Azt sem értem hogy mit jelent az elavult technológia, játékban beállítod a 165 fps limitet pont bekapcsoltad a vsyncet. Nem lehet hogy ez az egész onnan ered, hogy régen utáltuk már a 60hz képfrissítést a jobb hardverek megjelenése miatt és alig vártuk, hogy ettől a korláttól szabaduljunk? Erre megoldás a bővített szinkronizáció, 60hz monitoron 150fps és nem esik szét a kép. -
senior tag
Magasabb FPS-nél is lagot okoz.
Anno gamersnexus csinált mérést róla, hogy melyikek a legjobb megoldások: Játékban beállított limit > driverben limitálva > vsyncAmióta az újabb játékokban van FPS limit és freesync támogatás, azóta a vsync mint opció csak legvégső esetben ajánlott.
-
Norb79
őstag
Csak akkor okoz laggot, ha olyan fps értékre syncelsz, amit nem tud tartani a géped, mert akkor berak duplikált képkockákat és azt érzed lagnak.
Ha az van, amit Camper is ír, hogy a syncelt fps +20 vagy is megy simán, akkor nincs lag a vsync miatt.FPS limiter arra való, ha amúgy 80-120 között szór a frémes, akkor limitáljad 120re, de ha amúgy 150-200 között szórna, akkor vsync tökéletes 120 fpsre.
-
camper
tag
Bocsánat hogy szétspamolom a topicot, mindjárt befejezem, de... az fps driveren belüli korlátozási lehetősége tippem szerint inkább az olyan régebbi játékoknak szól amelyek nem tudnak mit kezdeni az új hardverekkel - vagy akár fordítva. Elindítod a játékot és kapsz 1200fps-t + egy kezelhetetlenül felgyorsított játékot. Persze lehet directx, opengl vagy .ini beállításokkal eljátszani, de egy földi halandónak talán egyszerűbb ezt az egészet felülbírálni az adrenalinban.
-
Bib
őstag
Én nem így tudom. A vsync azért nem jó mert latencyt növel jelentősen. Freesync monitorhoz el kell felejteni a használatát. Bővített szinkronizációt sem kell használni feltétlen. Egyedül a freesync tartományban legyen benne az Fps. PL .: 48-165, akkor a maxfps legyen 165 vagy 164 és mindig "folyni" fog a kép esetleg egy antilag on aztán mehet a lövölde.
-
PuMbA
titán
VSync-et azért nem teljesen jó, mert lagot okoz Erre kellett kitalálni valamit anno, hogy ne kelljen használni és született meg a Freesync / G-Sync plusz az fps limit. Bővített szinkronizáció ebben az esetben felesleges, mert az fps limit garantálja, hogy nem megy a monitor frissítési frekvenciája felé az fps.
[ Szerkesztve ]
-
camper
tag
A vsync egy 165hz monitoron tökéletesen igazodik a monitor frissítéséhez, ez és a bővített szinkronizálás együtt eredményezi a legsimább, akadásmentes játékélményt.
Természetesen mindez akkor igaz, ha a gépe ráhagyással tudja (+20+30fps) a 165-öt.
Az fps számláló 164.99fps-n fog állni, meg sem rezdül.
De ha az fps valamiért néha mégis lejjebb esik a bővített szinkronizálással akkor is sokkal jobb a játékélmény, lehet észre sem veszi.Ha olyan játék van - pl. stratégiai - aminél teljesen felesleges a 165fps, elég a régi megszokott 60 az más kérdés. De egy picit is modernebb stratégiai játék felkínálja 165fps mellett a 60fps-t is.
Én továbbra is azt javaslom, hogy a játékban állítsa az értéket.
-
xtremist
senior tag
válasz ggbuffon1897 #8332 üzenetére
Ez így elég tűrhető, a hőfok, a delta, a fordulatszám is.
-
ggbuffon1897
őstag
válasz xtremist #8328 üzenetére
Nzxt h5 flow, elol ket be quiet pure wings 3 14cm, hatul es alul a "budiban" is egy-egy 12cmes uebbol a tipusbol, mind normalra teve 900-1000rpm (cpu huto egy dark rock 3 a 12600kf-en ami nincs huzva igy azis elvan max. 60C on terheles alatt)
Jelenleg ugy allitottam a ventiprofilt h 80C felett van az utolso step, ott max 38% ~ 1500-1600 rpm legyen a max. Igy a hotspot 80C kornyeken tetozik, maga a gpu 55-60C kozott.
Hozzateszem a szobaba sajnos nem jon be annyira a klima, igy az 28-29C os most es a gep sincs az asztalon.
[ Szerkesztve ]
-
xtremist
senior tag
válasz ggbuffon1897 #8324 üzenetére
Azért, mert azoknak nem is volt ennyi szenzora, nem volt külön HS adat. Ha szükség van egy 7800xt nitro hűtéséhez 1200 rpm fölötti fordulatszámra, akkor vagy valami meleg levegőt keringet körbe a házban, vagy rosszul fekszik fel a hűtő a kártyán, volt akinek sokat segített hogy a csavarokon óvatosan húzott kicsit a hűtőn. Hány házventid van, és milyen konfigban?
-
camper
tag
válasz Viper26 #8325 üzenetére
Javaslatom, hogy lehetőség szerint mindig a játékban állítsd vsync fps korlátot, ne az adrenalinban. Miért 120 egy 165hz monitoron? Ha olyan game amit nem bír a kártya (4K-s monitor?) akkor értem, ellenkező esetben nem.
Ha tartja a gép a 165fps-t akkor vsync be , monitoron freesync be (ha van) és bővített szinkronizálás be. -
ggbuffon1897
őstag
válasz xtremist #8320 üzenetére
De miert nezi a HS-t?
Ezelott sok evig nem volt gepem, az rx580/1660ti -nél szálltam ki, de nekem nem remlik h barmikor elotte v barmelyik is a hs hez igazitotta vna a ventiket (vagy csak nem tunt fel)
Csak vicc h mig maga a gpu elvan 60C alatt , ha nem szabalyzom, akkor gyarilag a ventik meg mennek mint a barom a hs miatt. Raadasul hiaba porog magas fordulaton es hangos, vhogy huteni elfelejt, ahogy mondod.
[ Szerkesztve ]
-
camper
tag
válasz Viper26 #8318 üzenetére
Jól van belőve, nálam is kb ez annyi eltéréssel ,hogy én nem engedem a nulla fordulatot. Úgy tudom 50 fok felett illene indítani a ventit, de nálam valamiért csak 60 foknál kapcsolja be őket. Meg elkezd vírtuózkodni, hogy ha már közel a cél akkor csak a középső ventit indítja el meg ilyenek, halál idegesítő.
[link] Nálam ilyen és holt kussban van. Már onnan tudom hogy elfelejtettem a vsync-et bekapcsolni egy adott játékban, hogy ventilátorok nekiindulnak mint a barmok, még a füles ellenére is hallani. Ilyenkor vsync be, gpu használat rögtön leesik 100-ról 25% környékére, 400-900fps visszaáll 165-re és újra csend van.
Arra tippelnék, hogy van telepítve más venti vezérlőprogram is ami ebbe beleszól, pl. a Sapphirenek is van sajátja, ha jól emlékszem.
-
Viper26
nagyúr
Venti [így] van beállítva, de 58C kártyánál már úgy teker, hogy kb lebeg a húsz kilós gép.
Rosszul lenne beállítva?iPhone 15 Pro | Garmin epix™ Pro
-
-
tusi_
addikt
válasz Johnny001 #8310 üzenetére
Igen, ahogy irtak mar ez a CP2077 fantom liberty. Nem tevedtem el amugy, hogy igy fels ala rohangalok, hanem olyan helyet kerestem, ahol sok minden van es felmegy a kartya 110 fokig. Ezt nem ertem el, "csak" 108 volt a max, de az is durva a 62 edgehez kepest. Jo 46 Kelvin Delta.
eat, sleep, play, replay
-
Gomisan
tag
Aha, és közben rájöttem hogy nálam miért nem látszik a +50%, mert nálam underclockolva is van a kártya, és emiatt egyszerűen nincs szüksége arra a plusz energiára, így nem veszi fel... szóval sorry hogy itt összezavartam a dolgokat, amit PuMba írt, az teljesen igaz...
-
tusi_
addikt
válasz Gomisan #8307 üzenetére
Itt magyarazza el Fabio.
Ha korlatozza az eNber a clockot, akkor pont emelnie kell a feszultseget. Kb 9. perctol kezdodik a clock resz. Nalam mukodott ez a megoldas anno, de inkabb visszatertem a bevaltra, elegem volt a sok fagyasbol, raadasul az en kartyammal a gep nem csak CTD-zik, hanem csontra fagy, ha tultolom az UV-t. Ugyhogy nem kiserleteztem tovabb.
eat, sleep, play, replay
-
tusi_
addikt
válasz Gomisan #8302 üzenetére
A 6800 NON xt m ugy ment 1075 helyett 915 mv-on es 2350 helyett 2500 mhz en, ha feltoltam a PL-t plusz 15 re. Ha visszavettem 0 ra, akkor mar a fomenuben kifagytak a jatekok.
Eros UV vel es +15 pl-el nem , vagy csak nagyon minimalisan fog tobbet fogyasztani. A 6800 pl kevesebbet evett igy, mint alapon es 10%al gyorsabb volt TS alatt. Ez persze jatekokban volt vagy 6 %.RDNA3 az teljesen mas, mint a 2 volt, de a PL itt is kell, ha valaki stabilan akarja tartani az UV-t.
Vegig zongoraztam az osszes beallitast anno, de a vegen maradtam annal, amit az adrenalin ajanlott. Ugyis 60 fps-el jatszok, eddig csak a Hell Blade 2 es a Fort Solis alatt tunt kevesnek meg a 60 fps.-hez is.[ Szerkesztve ]
eat, sleep, play, replay
-
Gomisan
tag
Ezt majdnem 5 éve állítottam be amikor vettem a kártyát, azóta bírja. De most megpróbáltam utánaolvasni, és olyat sehol nem találtam, hogy UV/OC+power állítás együtt, hanem annyit találtam, hogy ezekkel hasonló eredményt lehet elérni, és végeztem egy gyors kísérletet. Kikapcsoltam az UV-t és beállítottam csak egy -25%-os powert, és voilá, tényleg kb. ugyanazt a hatást értem el, max terhelésnél 150-160W körüli fogyasztást (utána kipróbáltam tuning nélkül is, hogy tuti jól nézem-e, és akkor 200W körül fogyasztott ugyanott). Szóval nekem az a tippem, hogy ha állítasz a feszültségen, akkor a power consumption állító csúszkának már lehet hogy semmilyen hatása nincs, az OC/UV felülírja azt (különben gondolom pl. nálam a +50% visszaengedte volna 200W fölé).
Szóval nem tudom hogy ezek a spike-ok léteznek-e, meg hogy tényleg "símább" lesz-e a teljesítmény ezzel a power emeléssel, lehet hogy ez csak placebó.[ Szerkesztve ]
-
Gomisan
tag
Nálam maxon van a power limit (szóval 50%), hadd legyen ott ha kell neki, sokáig próbálgattam és állítgattam, és úgy vettem észre, hogy egyenletesebb lett az FPS. És ettől még fullos kihasználtságon 160W-tal megy 220 helyett az 5700 xt és halk a venti. Lehet hogy a módosított értékhez képest kicsit több a fogyasztás (tehát pl. nálam kevesebb lenne a max 160-nál vagy az átlag, nem tudom), de attól még bőven kevesebb lesz az összfogyasztás, mert az elsősorban a feszültségtől függ hogy mennyi kakaót kap a kártya, a power limit önmagában nem fogja azt megemelni, csak ha vannak ilyen spike-ok amik a néha megemelik a limitig.
Persze minden kártyafüggő is, pl. az 5700 xt-nél bődületesen túl van tolva a gyári feszültség, azzal hogy levettem 1,2V-ről 1,025-re kb. ilyen 3 FPS-t vesztettem a játékokban... és nem mellékesen azt a 60W-ot...[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Aljasvip #8294 üzenetére
Ha azért undervoltolsz, hogy kevesebb legyen a fogyasztás és hőtermelés, azaz a venti fordulat, akkor egyértelműen nem érdemes power limitet emelni, hiszen az növeli a fogyasztást, hőtermelést és ezáltal a venti fordulatot Ez a sima UV egyébként.
Ha azért undervoltolsz, hogy a gyári fogyasztás szintből vagy kicsit magasabból kihozd a legtöbbet, akkor érdemes power limitet emelni. Ezt már inkább UV OC-nak nevezném.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Sapphire NITRO+ RX 5700 XT 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- SAPPHIRE RX 7900 XTX 24GB GDDR6X NITRO+ GAMING OC VAPOR X - Új, tesztelt - Eladó! 369.900.-
- HP OEM NVIDIA GeForce RTX 3080
- BESZÁMÍTÁS! MSI GAMING X TRIO RTX 3070 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Nvidia Quadro K2200 4GB
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest