Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Petykemano #5546 üzenetére

    AT fórmon is latolgatják a több stack lehetőségét. Mondhatnám úgy is, hogy van, aki készpénznek veszi, hogy elsőre is lehet több stack.

    Mindenesetre az a kérdés is felvetődött, hogy mit hozhat.
    Abu upto 25%-ot mondott - játékokban
    Nyilván olyan alkalmazások esetén, amik nem függnek az L3-tól, nem fogjuk tudni mérni, láthatatlan, érzékelhetetlen lesz.
    Pl a Cinebench esetén az 5600X és az 5600G között pont akkora (4.5%) különbség van ST módban, amekkora az egyszálas órajelkülönbség. (4.4 vs 4.6)

    Játékban viszont ennél nagyobb tapasztalható.
    A fő különbség az 5600X és 5600G között az órajelen kívül a 32MB helyett csak 16MB-os L3$

    A HWBU tesztje szerint 10 játék átlagát figyelembe véve a két proci között (+3090) ~16% a különbség. Ebből írjunk jóvá 4.5%-ot az órajelnek. (Mindazonáltal megjegyezném, hogy érdekes módon az 5600G-nek a bázis órajele 3.9Ghz, míg az 5600X-nek csak 3.7Ghz)
    Tehát az L3$ különbség kb 11%-ért lehet felelős. Legyen csak 10%.

    az AT fórumon nagyon lelkes JOE NY nevű user szerint vehetjük úgy, hogy az L3$ minden duplázással hozzáadhat 10%-ot. [link]
    Ez persze nyilván nem igaz a végtelenségig - biztosan minden programnál van egy olyan méret, aminél már minden fontos dolog befér az L3$-be.

    De azért játszuk le:
    - 16MB => 32MB: +10%
    Ez ugye eddig 5600G és 5600X különbsége. De legyen a 32MB a bázis
    - 32MB => 64MB: +10%
    Ez azt jelenti, hogy már egy felében letiltott v-cache is hozhat 10%-ot.
    Egy teljes 64MB-os stack (32MB+64MB) ennél valamivel többet, mondjuk akár 16%-ot is.
    - 64MB => 128MB +10% => szumma +21%
    128MB persze csak úgy jöhetne ki, hogy az embedded 32MB + 2Hi stack, ami 64MB-ról le van tiltva egyenként 48MB-ra. Két teljes stack ennél akár többet is.
    - 128MB => 256MB +10% => szumma +33%
    Ehhez persze már 4Hi stack kéne.

    Ha belekalkuláljuk azt egyre erősödő és nem pedig ilyen végtelenségig lineáris diminishing return jelleget, akkor azt láthatjuk, hogy nagyjából kijön az Abu által mondott 15-25%-os érték (játékokban), ami ebben a számításban persze a stackek számától nem független.

    HSM-mel a minap arról értekeztünk, hogy az AMD valószínűleg azért legalább 5950X esetében valószínűleg azért nem spórolt a lapka minőségén. Arra azért lehet számítani, hogy a top Ryzen SKU-k esetén sem fog spúrkodni.

    Ha ezek a számok bejönnek (egyrést az Abu által mondott, másrészt a számításos alapú), akkor lehet, hogy esetleg a cinebench elsőséget az AMD el is veszti, mindshare-ért igazán felelős a játékokban betöltött elsőségét nemhogy megőrizheti, de még erősítheti is az Alder Lake-kel szemben.

Új hozzászólás Aktív témák