Hirdetés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Nikon DSLR topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Samsung LCD és LED TV-k
- E-book olvasók
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
-
PROHARDVER!
A topic lényege, amire való:
Új hozzászólás Aktív témák
-
kemkriszt98
tag
válasz
Real_Necro #19099 üzenetére
Értem, köszönöm
-
Real_Necro
veterán
válasz
kemkriszt98 #19098 üzenetére
A kérdésedet inkább itt kellene feltenni: Nagy Nikon DSLR topic
Egyébként meg jó választás a 18-105, sőt, jobb, mint a 18-55. Megfelelő képminőség elérhető áron belépő szintre. A 18-55-öt nagy valószínűséggel lecserélnéd rövid időn belül a kis átfogás miatt.
A minőség miatt ne aggódj, ez nem az a kategória, ahol lényeges különbséget vennél szerintem észre.
[ Szerkesztve ]
-
kemkriszt98
tag
Sziasztok, első DSLR gépemnek egy Nikon D3100-t választottam (még nem 100%) kittben szeretném venni csak azt nem tudom hogy 18-55-ös vagy 18-105-ös objektívvel.... Olvastam hogy nem egészséges az hogy a második olyan nagy távolságot fed le (vagy valahogy így) de mások meg dicsérik... szerintetek?
-
T1m3l3ss
csendes tag
válasz
ccs2929 #19088 üzenetére
Igen, gyakoroltak a lyányok a fellépésre, próbáltam valami tűrhető kompozíciót kihozni a helyzetből anélkül, hogy megzavarnám őket.
A cicásnál csupán némi szelektív expókorrekciót hajtottam végre a szemére, semmit nem cseréltem rajta. Az elhelyezkedése lehetne jobb, mert azért nem egy elkapott pillanat volt...gondos előkészület eredménye, tudtam hogy ott lesz a macska és milyen pózban, mert elrejtettem egy csirkefalatot az előtte kitisztított és átlátszó nejlonzacsival telepakolt szemetesben, illetve egy softboxszal ellátott vakut helyeztem el az ideális fények érdekében. Minden adott volt egy jó képhez, vagyis majdnem...sajnos balról szűk lett, mert a fal takarásba helyezte a szemetest, és a macska jobban behajolt, mint terveztem, de ez utóbbi inkább a kép javára vált. -
XP NINJA
őstag
válasz
Santiagain #19093 üzenetére
ez nagyon ott van
Merre készült?
-
válasz
Santiagain #19093 üzenetére
Höjj, nagyon jó a képi világ
-
zgospel
őstag
válasz
Santiagain #19093 üzenetére
abszolút átjön a világvége hangulat, jó lett
-
zgospel
őstag
válasz
ccs2929 #19088 üzenetére
egyrészről (#19091) crey hozzászólására hatalmas +1, másrészről, az arckifejezések ezen a két képen nem a legszerencsésebbek, legalábbis az elsőn semmiképp sem, a másodikon egy kis magyarázás segíthet adott esetben.
egyébként a második jó lenne, tetszik a bokeh is, de felül nagyon sokat hagytál, alulról pedig nagyon belevágtál. illetve a már említett arckifejezés nekem nem annyira jön be -
válasz
ccs2929 #19088 üzenetére
már az előző szériánál is meg akartam kérdezni, de most megteszem:
miért hagyod ennyire szellősre az összes portrédat? Nem csak az a baj, hogy szűk alulról, hanem hogy sok felül a hely.
És nem csak ez a kettő, hanem az összes ilyen. A bokehorgia meg szép-szép, de te is leírtad: életlen mind a két kép...
-
ccs2929
senior tag
válasz
MC Pite #19089 üzenetére
Jah, pontosabban a clarityre gondoltam, a borostának valóban jól áll, de én ha legalább szelektíven a bőr tónusain visszavennék.
Valóban a bokeh miatt hagytam meg az elsőn a bal oldalt, meg már nem akartam vágni nagyon mert eredetileg is belevágtam már a kezébe, kicsit az egész olyan "veszett fejsze nyele" hatást kelt.
A második meg valóban nem igazán, legfőképp csak a bokeh miatt maradt az is, bánom, hogy akkor, ott nem kínlódtam kicsit többet...
-
MC Pite
veterán
válasz
ccs2929 #19088 üzenetére
Élesítés nincs rajta, clarityt nyomtam rá, gondoltam jól áll a nagy borostás pofájának
(Főleg eredetiben nézve a monitoromon elég drámaian néz ki, szinte karcolja a borosta a monitort, szinte 3D-s(kb 25,5"os 16:9esnek megfelelő a látható magassága)
Következőleg megfejelem vmi normálisabb hátérrel és a fix üveggel, na attól alapból is igen 3D-s hatású leszElső kép: Tudom hogy a bokeh is fontos, de fentről és balról vágnék, bőven. A Másodiknál annyira lent van az arc hogy nagyon, illetve kombinálva az életlenséggel sehoccsejazigazi...
-
ccs2929
senior tag
válasz
T1m3l3ss #19055 üzenetére
A rendezvényfotó az nekem olyan semmilyen, talán a háttérben a busz nem igazán szerencsés....
Szegény macseknek kicserélted a szemét egy üveggolyóra...egyébként egy jól elkapott pillanat
Deadpapa Szerintem, ha az emlékeim nem csalnak, eddig ez a legjobb kép, viszont egyetértek az előttem szólókkal, nekem is kicsit sok az előtér, meg ami nekem szemet szúrt, hogy a levelet úgy fogja, mint aki épp egy cigit szív...megnézném én is a fekvő verziót , csukott szem még annyira nem zavar, helyes, mosolygós modell
kemkriszt98
A magány, az nekem nem igazán jön át, meg valahogy a szögek nem jönnek ki...
Macskásnál furcsa a vágás, meg nem igazán a szemére sikerült a fókusz.........most nézem, telefonos, akkor ezt nem rovom fel.. :p
A becsillanásos képeket inkább csak egy"flare" tesztnek titulálom, egyébként semmi extra, nagyon nincsen témája a képnek
A virágos, nekem nem, kompó sem jó, meg úgy általában..Amúgy nem sértésnek szánom a kritikát, lesz ez még jobb is...
Mc Pite nem olyan rossz ez szerintem, kicsit mondjuk túl lett élesítve, nagyon előjöttek a bőr tónusai, de ott penge éles, ahol kell, a szemeken
Hozok még kettőt én is:
Messze nem tökéletes, tudom, kár, hogy levágtam a kezét, meg nem is 100%-osan éles....
Ennél meg verem a fejem a falba, hogy nem volt nálam a külső vakum
, és nem tököltem többet a fókuszálással, mert a gépen nézve nem tetszett, és mentünk is tovább, ez inkább csak egy elkapott kép, a bokeh miatt tartottam meg....
-
MC Pite
veterán
válasz
zgospel #19082 üzenetére
Ha erre jár a srác, megpróbáljuk reprodukálni, sztem is jó lenne. Eredetileg sima színes verziót csináltunk (és csak a normál exponáltsághoz használtam a vakut, csak itt utómunkával jóval feltűnőbb a derítés -szem világosítás, erős kontraszt), illetve kamu selfet filmes géppel, de ez nekem jobban tetszett
. Addig jobb híján az eredetiből próbálok egy kicsit lowkeyesebbet csinálni, köszi a videót
Meg megérkezhetne már a másik vakum is végre
Egyébként brutális a különbség a TN és IPS között, melóban áthúztam most a laptopról a rendes monitorra, mondom igen, így nézett ki otthon, normális. TN-en kékes(beállítás függvénye persze), sötét, részlettelen, furcsaZáridő: A 2/85höz kell 1/125 általában (főleg f4-en), a 2,8/135höz meg 1/250-1/500at szoktam használni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
zgospel #19084 üzenetére
Az enyémben nincs. Egyikben sem
Örülnék, mint majom a fakának, ha lenne
Kézből lőve mindig lehet a képekben egy kis elmozdulás, az más kérdés, hogy az adott képnek mennyit árt, ha nem tűéles? Nem mindig olyan gáz. Nekem ilyenkor már amúgy is az egekben az ISO, szóval úgyis zajosodik, a szűrés meg megkeni. -
zgospel
őstag
de a kitobiban gondolom van stabilizátor, ami miatt átszámolva az 1/20 egyáltalán nem meglepő. 300-on az 1/200 meg már nemhogy necces, hanem egyenesen kevés ha stabilizátor nélküli és még cropos vázon is használod.
csak ismételni tudom magamat, hogy lehet hogy te úgy látod, hogy még nem mozdult be, mert nem olyan kijelzőn nézed vagy mert kis felbontásban nézed vagy száz más ok miatt, pedig be van az, csak épp annyira, hogy a szemed még élesnek, elfogadhatónak titulálja, de csak akkor tudnád megmondani hogy valóban bemozdult-e ha mellérakod ugyanazt a képet gyors záridővel meglőve. egyből látnád a különbséget és az agyad is jobban érzékelné. így működik a szemünk és az agyunk, nincs ezen mit ragozni
és ez a kis különbség lesz pont az egyik ok, ami miatt kérdezgetik az emberek hogy miért nem elég élesek a képeik.[ Szerkesztve ]
-
válasz
zgospel #19080 üzenetére
Pedig de, én is kitartok egész meredekeket is, ha éppen sikerül. Inkább csak arról van szó, hogyahogy nyúlik a záridő, egyre kisebb az esélye, hogy összejön.
Plusz eszközzel is csak a jó/bemozdult arány javul.
A telével, 300mm-en már a 200 is necces pl55mm-en a kitobival 1/20 körül még sokszor összejön. 10mm-en lehet ilyen 1/10-eket, nagy mákkal, meg persze sorozattal..
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz
MC Pite #19081 üzenetére
én inkább újra meglőném, mivel mint írtad a vakut nem a gépről sütötted el, ezért oldalról, kb 45 fokos szögből csinálnám, szűk rekesszel hogy a környezeti fényeket a vaku túllőjje (ezt nem is olyan rég tanultam a haladó topikban)
ez a videó jobban elmagyarázza mint én
ennek a képnek legalábbis az állna jól szerintem -
zgospel
őstag
nincs, és ezt írtam is többször is, ha jobban elolvasod. de azt azért ne adjátok már be egymásnak hogy kézből olyan 1,5-2 FÉ-vel hosszabbakat kitartotok mint amit a számítás ad, mert az eléggé hihetetlen
ha meg valami plusz eszközt használsz a stabilizáláshoz az már megint más tészta
-
robi222
senior tag
Köszi ,csak úgy szívom az infókat.
-
válasz
robi222 #19071 üzenetére
Manuális üveggel kézzel szoktam, AF-essel, általában auto, de néha kézzel azzal is (bagyon sötétben, amikor az AF nem talál pontot). Ilyenkor jó, ha bele tudsz nagyítani az élőképbe, és azon már szépen lehet kézzel.
A manuális obimhoz meg van kamu AF chipes átalakuló, így az is villantja az AF pontot, ha fókuszt talált.
Fordított objektívvel meg nincs mese, csak kéziHa meg hosszabb záridőt kell kitartanod, és nincs állvány, akkor lehet a gépet letámasztani is dolgokhoz. Lámpaoszlop, pad, stb.
@zgospel : A reciprok szabály sincs kőbe vésve. Embertől is függ, helyzettől is...
@McPite : Meredek... Mondjuk az magas ISO-kon kevésbé zajos talán
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
azért ne hülyítsük már egymást a sok fals információval. lehet hogy még szemre élesnek tűnik, kicsit gyengébb kijelzőn meg pláne, de attól még ha összehasonlítod az 50-essel lőtt képet 1/40-en meg 1/100-on, akkor rögtön fel fog tűnni, hogy melyik az éles...
a reciprok szabályt illik ilyenkor alkalmazni, az mutatja meg, hogy mi a leghosszabb kézből kitartható záridő bemozdulás nélkül, illetve ez is kéz és tartás függő, de ezen akármilyen ügyes kezed is van, sokat nem tudsz hosszabb záridő felé csiszolni.
a reciprok szabály: az objektív gyújtótávolságának a reciproka egyenlő a leghosszabb alkalmazható záridővel
cropos szenzor esetén a gyújtótávolságot fel kell szorozni a szorzóértékkel (hogy megkapjuk a full frame ekvivalens gyú.távot), nikonnál jellemzően 1.5-ös a szorzó míg canonnál 1.6, majd az így kapott érték reciprokát kell venni.tehát egy 50-es canonnál 50*1.6=80, 80 reciproka 1/80, tehát ez lesz a leghosszabb bemozdulás nélkül kitartható záridő. persze ez nem azt jelenti, hogy 1/50-en, esetleg 1/40-en már nem lesz elfogadható a képed, mert ha szerencséd volt akkor de, de azon ha jobban megnézed látszódik a bemozdulás.
a stabilizátor a minőségétől függően nagy segítséget nyújt, ha mondjuk egy átlag stabilizátort veszünk ami 3 FÉ-t képes stabilizálni (papíron a gyári adat szerint, gyakorlatban ez is múlik a kezeden meg a tartáson értelemszerűen). tegyük fel hogy az 50-es obink egy ilyen stabival van felszerelve, akkor az 1/80-at háromszor felezhetjük le, így lesz 1/40, 1/20 majd végeredményül 1/10-es záridőt kapunk.
monopoddal általában 1, talán 2 FÉ-t lehet nyerni.
vaku használatánál azért lesz éles hosszabb záridőnél is a kép, mondjuk 1/10-nél stabi nélkül, mert a vaku villanása kimerevíti az adott pillanatot a képre, így az éles lesz, de a gép beállításaitól függően, hogy mennyi fényt engedtünk be még a környezetből, a háttér bemozdult lesz és a kép alanyainak "aurájuk" lesz. partyfotóknál ezt rendszeresen ki is használják és emiatt 2. redőnyre küldik a vakut. szinte mindegyik ilyen fotón jól megfigyelhető ez a jelenség
(#19068) MC Pite ez nekem nem tetszik, egyrészről rossz az utómunka is, de talán maga a kép is inkább low key kéne hogy legyen. ami viszont biztos, hogy a kezei túl nagynak tűnnek és elvonják a tekintetem.
(#19073) robi222 elolvasni a könyvet kevés: értelmezni kell és (annak megfelelően) gyakorolni. és az objektív is nagyon fontos. egy jó ideig amíg csak a kit obit használtam én is abban a cipőben jártam, hogy nem éreztem elég élesnek és részletesnek a képeimet. majd amikor elkezdtem olcsó m42-es fixekkel szórakozni jöttem rá, hogy egy fix obi (főleg a kit-hez képest) olyat rajzol, hogy besza-behu. azóta beruháztam egy 35mm f2-re ami szintén nagyon szépet karcol és van még 3 manuális fixem, csak ezeket használom. mondanom sem kell klasszisokkal élesebbek és részletesebbek a képeim a korábbiaknál
a fényerőről nem is beszélve
-
MC Pite
veterán
D5100nál muszáj, eleinte a pixelsűrűséggel magyarázták páran, amúgy meg a fene se tudja hogy miért, néha nem volt teljesen éles a kép, igazán bemozdult és félrefókuszált se volt. Elég ritkán fordult elő, de ha nem feszegettem a hosszabb záridőket nem igen jelentkezett.
robi222, inkább fotózz többet, és nézegesd mások képeit, és próbálj rájönni mitől és mitől nem tetszenek.
[ Szerkesztve ]
-
robi222
senior tag
Csak gyűjtöm a nem profi infókat is ,mert a könyvek ,nagyon eltérőket mondanak a hagyományos felhasználásról.Pedig már az ötödiket olvasom,de még mindig nem tetszenek a képeim.Néha úgy érzem, mintha egy sima kompakttal szebbet lőttem volna.
[ Szerkesztve ]
-
robi222
senior tag
Kézzel szoktatok fókuszálni?
-
válasz
robi222 #19066 üzenetére
Ja meg, a téma mozdulatlansága is lényeges. A mocorgó alany ellen semmi nem véd, csak a gyors zár.
Ma fotózgattam a macsekot 1/20-szal is, egész élesek lettek, de ennyinél már az is számít, hogy ahogy lélegzik, mozog a feje(Nekem egyik obiban sincs stabi mondjuk.)
@McPite : 1/40???? Az elég biztonsági, mondjuk 1.8-as fényerőnél már jó is
[ Szerkesztve ]
-
-
MC Pite
veterán
Hogy néha képeljek is, ne csak pofádzzak
Nem ennek futottunk neki, de mint melléktermék megtetszett nekem.
Egy csokit kap aki kitalálja hogyan vakuztam
Na jó, erre a kreténségre senki sem gondolna: Kisszéken ültem, és a hasamra villantott egy derítőlappalDeadpapa, de kár a csukott szemért
Illetve én kicsit szűkebbre venném.
Illetve ha meg ez volt a cél... akkor nem annyira jött át, ahhoz talán nagyon mosolyog hogy hiteles legyen a csukott szem.robi222: Gp és obi függvénye, magadnak kell kikísérletezni. Nikon 1.8as fixxel 1/40ig, a 2,8as zoommal 1/60, X-E1 a stabis zoommal gyárilag is leegndei 1/30ig és éles. Vakuzva 1/15ig (tegnap este 1/4ig is) is lemegyek a fujival, nikonnal 1/50 volt.
[ Szerkesztve ]
-
robi222
senior tag
Mi a minimum zár idő amit még kézből szoktatok fotózni?
-
válasz
kemkriszt98 #19062 üzenetére
A macseknál inkább az a zavaró, hogy belelóg a székláb a fejébe.
Az a becsillanás, az hogy lett? -
kemkriszt98
tag
Sziasztok, építő kritikákat szívesen várok
(Tudom a macska mögötti szék nem a legesztétikusabb)
-
m3ss
veterán
válasz
Deadpapa #19060 üzenetére
pedig igy mosolygos arccal nem tul jo a csukott szem. pont olyan mint aki belepislantott. mukodhet mas arckifejezessel, de sztem igy mosolyogva nem igazan...poz is sztem jobb lenne, ha kicsit jobbrol fotoztad volna, vagy a modellt forditod el...jobb laba lehetne nyujtva.
eloter tenyleg lehetne kevesebb. -
robi222
senior tag
Ti a legtöbb képet állvány nyomjátok?A portrékra,gyerek képekre is gondolok.
-
T1m3l3ss
csendes tag
Minden szombatra egy macskát:
és egy hangyányit félresikerült fókuszú (vagy záridejű?) rendezvényfotó:
-
zgospel
őstag
voltam csütörtökön kocsmában, halloween témában fotózni, és a kötelezők mellett próbáltam kreatívkodni is, több-kevesebb sikerrel.
volt nálam vaku is de nagyon hálátlan a belső tér, úgyhogy csak a baj volt a vaku beállításával és használatával, ezért inkább leraktam és felraktam a 35-öst f2-n használva. azt hiszem hogy amikor iso 6400 és f2 használata mellett 1/10-es záridőket dob a gép akkor mondhatni, hogy kevés a fényaz AF meglepően jól működött, pedig ez nem usm-es obi, persze volt amikor 2-3 másodpercig pózoltak az emberek mire el tudtam kattintani
sajnos az 550d nem egy iso bajnok, 3200-on még tűrhető kategóriájú képeket dob, 6400-on viszont már eléggé rányomja az élességre a bélyegét, plusz még nagyon nagy tömeg is volt, ami mégjobban leárnyékolta azt a kevés fényt is. ráadásul a fények zöld színűek, a hűtőknél pedig magentásak, úgyhogy "nagyon egyszerű" volt a wb-t javítgatnide azért mutatóba hoznék egy jobban sikerültet:
illetve arra jöttem még rá, hogy ilyen típusú melókhoz egy nagyon kis méretű kompakt állvány jól jönne, leginkább egy gorillapod. ugyanis próbáltam hosszúzáridőzni, mert azáltal az emberek szellemnek tűnnek a képeken, és hát ugye a halloweenhoz az passzol, de nem tudtam hova letenni a gépet, ahova meg le tudtam onnan nagyon idióta kompók születtek.
pl halszemmel leraktam a mikró tetejére, ahonnan látszott a pult, de a mikro alja is benne volt ezáltal a képben, meg az előtte lévő összes kávés csésze meg a kávégép, ami kevésbé esztétikus látványt nyújt...bocs a túl hosszú posztért, de hátha segítséget nyújt ez a kis tapasztalat a jövőben valakinek. nekem biztosan
-
*Ropi*
félisten
válasz
Real_Necro #19046 üzenetére
Ja, tényleg.
Csak rémlett, mintha láttam már volna tőle jobbat is.
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
válasz
JohnyBlue #19042 üzenetére
Ez ugyanaz a helyzet, mint amikor megjegyzitek valakinek, hogy ne dobjon be egyszerre 33498675634781541834134675 db képet véleményezésre, hanem válassza ki közülük az általa legjobbnak tartottat és azt tegye közszemlére.
Ezen a képen mindenki egyöntetűen azt érezte, hogy nem kellett volna (így ebben az állapotában) belinkelned. Nem feltétlenül rossz kép, csak a helyén kell kezelni.
-
T1m3l3ss
csendes tag
Sziasztok! Ezúttal talán sikerül több ember tetszését elnyernie ennek a fotónak. A tökéletességet azonban ne keressétek (a szimmetriában sem), gradiens szűrővel próbáltam kissé közérthetőbbé tenni azon aspektusát a képnek, melyet a készítés pillanatában éreztem.
-
JohnyBlue
addikt
válasz
*Ropi* #19040 üzenetére
Ööö most valami rosszat tettem, hogy egy nyers keppel kívántam jo hétvégét? m33s kritikáján nem húztam fel magam! Ami jogos az jogos Ennyi.
Jovohetre remelem kesz lesz az anyag. A kiválogatott képekre amit majd linkelek odafogom irni hogy johet minden.
De meg egszer leirom, hogy nem akadtam ki
-
-
*Ropi*
félisten
-
Larry303
addikt
-
válasz
JohnyBlue #19034 üzenetére
Zsíros, főleg ha csak úgy blikkre
Gyorsban lőtt temető
Sajnos magasabbra nem tudtam tenni a gépet... -
m3ss
veterán
-
jjeahh
nagyúr
uhm, köszi, ez brutális vágás, még fel kell dolgoznom
-
jjeahh
nagyúr
válasz
G_Gaabor #19028 üzenetére
én meg sem lőttem volna a képet, úgyértem semmi érdekes nem történik rajta, amikor a duna mellett laktam állandóan láttam folyóparton üldögélő embereket, szal ez csak kattkattnak tűnik nekem..oké, én is ezt csinálom, de végül a hdd-n végzik az ilyen képeim letömörítve, felhasználatlan. valszeg ha relaxálnának az alanyok vagy valami, akkor lenne "csendélet" hangulata
a szög sem jó valahogy, vagy csak dől egy picit, nm tom, de nincs a képnek egyensúlya, és tényleg túl erősek a fények az emberkéken, valószínűleg ha visszaveszel a highlights-ból megoldja a dolgot.
a bokehes: rekeszt tágra nyitod, és közeli témára fókuszálsz, pl a kezedre vagy valami, vagy manuális fókusszal játszadozol, amíg olyanok lesznek a buborékok, amilyent szeretnél -
-
zgospel
őstag
válasz
G_Gaabor #19023 üzenetére
egyetértek az előttem szólóval, az elsőn a színvilággal én is vitatkoznék.
a másodikról hiányzik a téma, és nem fókuszáltál elég közelre, ezért túl picik a bokeh körök (vagy hogy a fenébe mondják). ha mondjuk az előtérbe tettél volna valami témát, egy tárgyat vagy akármit, és ő rá fókuszáltál volna jó közel, akkor mutatós háttér lenne az ilyen. így viszont hiányos a kép
[ Szerkesztve ]
-
ccs2929
senior tag
Köszi mindenkinek.
Egyenlőre még keresem csak az utat a portékhoz, de remélem lesz ez idővel jobb is.@Fandango igazad lehet, de már meg nem mondom, hogy bemozdult, vagy a fókusz nem teljesen okés, bajlódom ezerrel a manuál obikkal.... Lehet bemozdult picit, mert kevés fény volt csak az erdős részen, f2-es rekesszel lőttem
-
válasz
lungfefe #19017 üzenetére
Akkor használj Gimp-et
Az nem különösebb fotosoppolás, ha beállítod a tónusgörbét, fehéregyensúlyt, vágsz. Szenzorra került port is le lehet szedni.
Amíg a képen levő dolgokat nem módosítod, addig szerintem nem gáz, főleg, ha szebb lesz tőle a kép.
Illetve én még élesíteni is szoktam, agagyi objektívek miatt.
Ezek az alapdolgok jönnek maguktól... Inkább próbálgatást igényel, mint tanulást. Nem mellesleg, fotosop? Az analóg képeket is hívták, és hívás során pont lehetett színeket módosítani, stb.@ccs2929 : Az első nem tetszik, a másik kettő bejön, bár a másodikon is nagyon sok a tér felül. Szűkebb lehetne esetleg, szerintem. Az elsőn meg nekem nagyon elveszik a modell, és talán nem is a legjobb helyen vágtad el
A háttérmosás és a színek, képminőség viszont
, szeretem az ilyen örvénylős bokehet.
A harmadik tetszik nekem is a legjobban.[ Szerkesztve ]
-
ccs2929
senior tag
Ha tudja a raw-ot , akkor nagyon is, eleinte én is jpg-et szerkesztgettem, de idővel rájöttem, hogy a jpg, és a raw utólagos feldolgozásánál óriási különbség van, azóta nem volt jpg-re állítva a gépem
Hozok én is az elmúlt 2-3 hétből néhányat, jöhetnek a vélemények bátran:
lungfefe érdemesebb utómunkázni, meglátod majd a különbséget
[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
válasz
ccs2929 #19014 üzenetére
Köszönöm mindenkinek!
3.-nál nekem a bal oldal életlensége nem tetszik, de mint azóta rájöttem, ez valószínűleg az F2,8 - DoF miatt lesz
Hétvégén, ilyen szép időben szerintem majd még próbálkozok (bár hazamegyek most, az Alföld közepén ennyire nem szép az ősz, talán az ártéren járok majd egyet)
Utómunka: RAW-al szórakozni mennyire éri meg egy ilyen géppel? (igazából szeretném lecserélni majd a közeljövőben valami hordozhatóbbra, MILC-re...)
Olvasnivalót beszerzem, majd még jelentkezek
-
ccs2929
senior tag
Nekem tetszik, kicsit a fényes részekné l/ablakok/ még egy picit szelektíven lehetne visszahúzni a csúcsfényeket
Dace90 szvsz ez egy jó kép, engem is picit a fésű levágása zavar, meg azt a logót azt leszedném a képről, mert ez nagyon nem odavaló
Ennek jól áll a fekete-fehér, meg a "túlélesítettség" is.lungfefe A kevesebb néha több, egyszerre csak 1-2 képet hozz értékelésre, mert úgy jobban ki fogj/uk/ák értékelni. Általánosságban : sok a középre szerkesztés, amikor ott vagy a helyszínen, érdemes elrendezni a terepet, hogy ne legyen nagyon kusza minden, sok belógó biz-baz.. Némelyik kicsit alexpósnak tűnik, bátrabban rángasd a csúszkákat
Daninet az utómunka hiányzik, valóban jobban mutat a WB beállítása után, tetszenek a hosszú záridős képek, de ez a kép nekem sem kifejezetten jön be.
Alg Alapjaiban véve /főleg, hogy utómunka nélküliek/ egész jók.
1 Szép őszi út, középen egy kicsit talán kiégett ahova a nap besüt.....Mindegyikre igaz, hogy utómunkával sokat lehetne javítani rajtuk.
2. Semmi extra, picit jobbra dől, nekem sok az ég.....szintén mindegyikre igaz, tájképeknél nem értem miért használsz f2,8-as rekeszt, inkább f10-11 körül kellene
3. lehet kicsit vágnék alulról, hogy a letört ág ne legyen ott, és a bal oldalról, hogy közvetlen a sarokból induljon az út...neked mi nem tetszik a bal oldalon!?
4. itt a wb-et kéne helyesre belőni, és ez sem lenne rossz, illetve szokj rá az utómunkázásra, és meglátod mennyivel jobban lesznek a képeid
Könyvekből valóban jók a Kelby könyvek, de a google is jó barát, és sok hasznos infót lehet találni.
Vannak értelmes, és nagyon jól használható weblapok, pl: Photogyulai interaktív anyagok
Fotozz.hu-n a cikkek is sokat segíthetnek..
Utómunkához segítségek: [link] -
válasz
zgospel #19010 üzenetére
Mondtam, hogy ha kell, akkor átrángatom
De sok esetben nem kell. (Itt Pécsett gyakoriak a teljesen sárga nátriumos lámpák
)
@Alg : Pedig a 3. a legjobb szerintem
Ehhez még egy kis szokatlan perspektíva (pl. talajszintről), kicsit lejjebb húzod a tónusgörbét, vagy kicsit alulexponálod, és szebb lesz
Mármint én ezt művelném, de az nem mérvadó
[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
Sziasztok!
Pár nagyon kezdő kép, nagyon bridge géppel
- tök nyers képek, kézből, "futtában"
Lehet fikázni nyugodtan, tényleg csak most kezdenék el figyelni rá mit hogyan, és nem csak vakon lövöldözni (bár teljesítménytúrán nem nagyon lehet megállni állítgatni, ha magam megyek akkor jobb).1.
2.
3.(ennek a bal oldala nagyon nem tetszik...)
4.Illetve más, tudtok valami linket/könyvet ahonnan lehet kicsit okosodni a témában? Mikor mire érdemes figyelni, ilyesmik (a technológiai/optikai része kb megvan).
Köszönöm!
-
zgospel
őstag
"ha már egyszer sárgában úszott az egész utca a valóságban, akkor nem rángatom el kékbe"
nem kékbe kell átrángatni, hanem helyes egyensúlybamert mennyivel jobb már hogy a fák levele tényleg zöld, az aszfalt tényleg kékes-szürke és nem borostyánsárga az egész kép
többek közt ez is az egyik olyan dolog ami megkülönbözteti a kompaktos/mobilos képeket egy igényes képtől, amin látszik hogy foglalkoztak vele -
-
copass
veterán
azért ez nem teljesen így van. az automatika becsapja magát feszt, mert átlagol. én nappali képnél is csinálok fehéregyensúlyt, mert a napsütés beltérben olyan szépen sárgára,vörösre fest mindent mindent hogy ihaj.
ha tömegesen nézegetsz bélyegképeket, mondjuk beltérieket, akkor szinte kiveri a szemed ha nincs fehéregyensúly, csak ennyit látsz: sárga árnyalatban úszik minden.
nekem a lakásomban csak melegszínek vannak, sárga,bordó,barna, a plafon fehér csak. egy sárga,piros paca lesz az összes beltéri képem, ha nem állítom be a fehéregyensúlyt.[ Szerkesztve ]
-
válasz
daninet #19006 üzenetére
Nekem az a kép nem tetszik, de a fehéregyensúllyal én is úgy vagyok, hogy ha már egyszer sárgában úszott az egész utca a valóságban, akkor nem rángatom el kékbe...
Ugyanígy perverzióm, hogy a sugarasodó, szénné rekeszelt lámpák helyett jobban szeretem a szétfolyó, tócsákba gyűlő fényeket.[ Szerkesztve ]
-
GergőBp
tag
Esetleg valakit nem érdekel fotózgatás csak úgy össze-vissza Budapesten? Persze nem épület fotó, hanem valami más, amit még nem lőttek meg 360 oldalról
Ha érdekel írj PÜ-t és egyeztetünk. Ha többen vagyunk az annál jobb
(kicsi-nagy, fiatal-öreg nem számít)
Üdv, Gergő
-
válasz
Santiagain #19001 üzenetére
Ultra-agylátó, azzal királyak lennénk
De minél rosszabb a fényerő, annál könnyebb bemozdítani