- Egységesítené a frissítések kezelését a Microsoft
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- VR topik
- Házimozi haladó szinten
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Lítium-ion/Li-ion akkumulátorok
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Új hozzászólás Aktív témák
-
prannk
őstag
Üdv!
Fiat punto nál mi okozza azt ha teljesen kitekerem balra a kormányt elmegy a szervó. Ha újraindítom megy újra.
-
TheProb
veterán
Csóri Q
Kíváncsi lennék rá, hogy egy ilyen GTK-s Julisért mennyit kérnek, hogy megérje bele pénzt és időt locsolni.
-
hacki87
senior tag
válasz
Integrale #9795 üzenetére
Nem kerepel, nem ropog. Ennél többet nem tudok. Azt tudom, hogy lett cserélve ket oldalt axial es ket oldalt stab pálca, es ket oldalt elso lengokar hatso szilent. Gumik ujak barum polaris 5. Első tárcsák év elején voltak cserélve betéttel. 100 fölött érződik amugy a remegés vagy csak alatta én vagyok rá immunis Anno a bravan külsőt kellett cserélni azt hiszem.
-
hacki87
senior tag
válasz
gipsztigris #9779 üzenetére
Szia egy telefonszámot kérhetnék tőled privátban? Szeretném kideríteni, hogy mitől remeg nálam a kormány.
-
gombii
tag
Sziasztok,
Apósom megbízott, hogy rendeljek neki fékbetétet egy 2002-es Puntohoz. 1.2-es 60le. 55e km van az autóban, még sosem volt benne cserélve, de a katalógusok két félét hoznak, aminek van kopásjelző kis kábele és aminek nincs. Honnan tudni megbontás nélkül, hogy milyen fajta lehet benne? Klíma nélküli autó, úgyhogy nem a legjobban felszerelt az tuti.
köszi a segítésget! -
juvegamer
tag
Sziasztok.
Az újabb Lancia Deltán gondolkozom hogy veszek. Van valakinek tapasztalata a típussal, illetve hogy mire figyeljek jobban vásárláskor (esetleges típushiba)?
Dízel jobb vagy a benzines motor? Bár elég sokat menne városban és nem tudom hogy a dízel hogy bírná a rövid távokat.
Előre is kösz. -
TheProb
veterán
válasz
Integrale #9789 üzenetére
A húzás nálam is van (bár O.ZS. itt is állította, hogy nem úszik egyik irányba sem az autó...), szintén futómű állítás ellenére.
Ha jól értem, akkor centrírkor nem feltétlen derül ki, hogy üt a felni? Ezt csak ott tudják szakszerűen megmondani, ahol felnit (is) javítanak? Le kell venni hozzá a gumit róla?Mondjuk nemtom mitől tudott elmenni a felni. Nem padkáztam meg soha, mikor belémjöttek, az meg nem volt akkora ütés, hogy szerintem a felninek baja kellett volna, hogy legyen.
-
TheProb
veterán
válasz
gipsztigris #9787 üzenetére
Oké, csak én azt hittem, hogy ha kicentríroztatom, akkor a kerék kihúzásra kerül, mint hibaforrás. És ugye említettem, hogy "anno" ezzel kezdtem a debugging-ot.
-
TheProb
veterán
Felraktam ma a téli garnitúrát. Itt nem éreztem különösebben, hogy rázna a kocsi. Kivéve 130 körül, bár szerintem ez centrírt kíván, mert utoljára akkor volt, mikor felgumiztattam. Azóta kb 7-8e-et futottak. Egyik felnin nincs is súly.
Lehet mégis valami az alu szettel lenne?u.i.: Lehet azért nem éreztem a mai 80km alatt különösebb rázást, mert a 130ig kioltotta egymást a kéz amplitudió...
-
mekker
őstag
-
TheProb
veterán
válasz
hacki87 #9780 üzenetére
Én nem tudom pontosan belőni, hogy mióta tapasztalom ezt. De idén volt egy komplett első futómű "csere" (gátlók, lengőkarok, kutyacsontok, toronycsapágyak). Majd később megtoltak hátulról. Kb ezen események után jött elő és azóta az említett javításokon/cseréken vagyok túl:
Centrírozás, váltóval ellentétes oldali motortartó bak, jobb oldali komplett féltengely, első tengelyi féktárcsa/-betét. -
hacki87
senior tag
válasz
TheProb #9778 üzenetére
ilyen kormány remegéssel küzdök én is csak én a cromaval. Kapott új axial csuklókat, meg stab pálcákat mert lógtak, de még mindig remegett. Szerelő mert szar kinai négyévszakosom van és az rázza a kormányt meg a széles felni. Vettem emiatt a gyári 16os felnire téli gumit a remegés maradt. Insigniából kiindulva első lengőkar hátsó szilent csere. közbe persze futómű állítás felni centrirozás mindig most már 110-170 között érzem, hogy remeg meg fékezéskor már 70nél is. XD elől hátul szinte új tárcsák. elől bosch tárcsa betét hátul bosch zimmermann páros.
-
gipsztigris
addikt
válasz
TheProb #9778 üzenetére
Gondolom abból indul ki a Textar is, hogy ha ész nélkül megpasztázzák akkor abból tényleg lehet gond. De egy lehelletnyi berágódásgátló anyagtól még nem lett baja semminek. Szerintem.
Igen, szerelő vagyok de már csak a rendezői székben ülök és legtöbbször csak nézem, hogy mit csinál a fiam....aki szintén szerelő.Nem Budapest, de Bp. környéke. Pilis.
-
TheProb
veterán
válasz
gipsztigris #9777 üzenetére
Kíváncsiságból feltúrtam közben, hogy mit mond a Textar. Náluk is vörös, vastag betűkkel van írva, hogy ne használj rézpasztát.
Mondjuk mikor megvettem a Bravo-t, egy féktárcsa cserével kezdtem. Na akkor úgy rá volt rohadva, hogy fel kellett adnom a dolgot, mert az istenért nem tudtam leimádkozni. Szóval ha nem szabad rezet használni, akkor kvázi megalapozódik egy ordas szopás a következő cserére?Btw: Ha ezek szerint szerelő vagy, véletlen nem Bp-n székelsz? (Mármint érted...
)
-
gipsztigris
addikt
válasz
TheProb #9776 üzenetére
Én azt mondom -közel 30 év tapasztalattal a hátam mögött-, hogy az még nem ártott meg semminek, ha egy lehelletnyi rézpaszta, vagy hőálló zsír, esetleg kerámia paszta kerül a felfekvő felületre. Ha túlzásba viszik, persze, hogy elviheti a futást. Ahogy a motortömítő paszta is lehet áldás ha ésszel használják és lehet átok, ha tönkremegy tőle a motor, mert valaki azt hitte, hogy akkor jó ha kartecsnivel viszi fel a felületre a pasztát.
-
TheProb
veterán
válasz
erik365 #9775 üzenetére
Nem, de lehet, hogy elviszem valahova, hogy ki legyen zárva/meg legyen a hiba.
Amúgy már megint ellentmondást olvasok a neten. Eddig több helyről hallottam, illetve pl. ChrisFix is azt javasolja a videóiban, hogy az agy és a tárcsa felfekvési felületénél rézpasztázni javasolt, hogy ne rohadjon rá utóbbi az előbbire. Erre most az egyik magyar oldalon, - ahol az órázás és a kormányrázás a téma - vastagon kiemelve írják, hogy szigorúan tilos bárminemű pasztát vagy egy egyéb "okosságot" kenni az agyra, mert elmehet miatta az egytengelyűség.
Szóval megint találja ki az ember, hogy melyik álláspontnak hihet.Egyébként én is kentem egy finom rézpaszta réteget az agyra, miután szépen ledrótkeféztem és féktisztítóztam.
-
TheProb
veterán
válasz
molnarpeter #9773 üzenetére
Jobb oldali féltengely pár hónapja volt kompletten cserélve. A többire nem tudom a választ sajnos.
-
TheProb
veterán
válasz
gipsztigris #9771 üzenetére
Ja, csak baromi nehéz korrekt és kompetens szerelőt találni. Már így is a 3.-at fogyasztom...
Meg ugye általában ezek a megfoghatatlan hibák szokták a legjobban égetni a pénzt. -
gipsztigris
addikt
válasz
TheProb #9770 üzenetére
Nehéz dolog ez így! Szerintem vagy válts szerelőt, vagy állj mellé és instruáld a fickót, hiszen már annyi tanácsot, ötltet kaptál, hogy képzettebb leszel mint a szerelőd.
Én azt mondom, csodák márpedig nincsenek! Ha valami ráz, üt, akkor annak oka van. Alapos átvizsgálás a forgó alkatrészek háza táján. Mérőórázni a kerékagyat tárcsa nélkül, majd tárcsával, féltengelyek szét-össze. Ha nagyon nagy a rejtély, -és lehet fordítani- akkor én fel szoktam cserélni a külső csuklókat, mert megváltozik a forgásirány, másként viselkedik a csukló. Axiál, kormánymű fogasléc, és még kismillió dolog okozhatja a rázást. Tudom, hogy a legxarabb hiba, de kellő alapossággal felderíthető. -
TheProb
veterán
Jelentem a kicserélt tárcsák/betétek után se jár "szépen" a kocsi. Még mindig érzek héba-hóba rázást/tojáson gurulós feelinget...
Illetve a ciripelés/sípolást is hallottam párszor a pályán. De most még hangosabban.Ez betudható az összekopásnak vagy semmi köze hozzá és lehet tovább keresni a hibát...
Mondanom sem kell, már rohadtul tele a tököm.#9764molnarpeter: Amilyen hulladék a Bravo-ban a féltengely, én nem erőltetnék még nagyobb teljesítményt rá. A váltóról nem is beszélve.
-
Integrale
veterán
-
Sziasztok!
Van a Fiat Bravóban a 120 és 150 lovas T-Jet moci.
Van valahol pontos leírás a kettő közötti különbségekről?
Úgy értem, hogy az apró különbségek is érdekelnek, mint erősebb gumicső, stb.
Átépíthető a 120-as 150-esre értelmes áron anélkül, hogy jobban kopna, mint egy gyári 150-es?Kössz!
-
tuctuc
aktív tag
-
Ha esetleg van itt grafikus (vagy tehetséges érdeklődő), akit érdekelne a verseny:
-
amdboy
senior tag
Most beszèltem egy márkafüggetlen szervízzel, ő meg azt mondta, hogy ez inkább kuplung, az elmondás alapján, hiszen ha nyeles tengely lenne, akkor melegedèsre mèg hangosabbnak kellene lennie. Nálam meg melegedèsre halkul
azt is mondta, hogy felesleges olajat cserèltetni
-
-
Integrale
veterán
Szia!
Kinyomott kuplungra ha elhallgat, akkor az semmiképpen sem kinyomó, inkább nyelestengely.
Okozhatja viszont a csoporttengelyek rázkódása is, így a mechanika ad hangot. Ha sok fogyasztót rákapcsolsz, klíma, lámpák, szélvédő és tükörfűtés stb, akkor erősödik a hang?
Mert akkor az lesz amire én gyanakszom. -
amdboy
senior tag
Sziasztok! Adott egy 2003-as stilo. Nálam van kb 1 ève, azóta sokminden lett cserèlve rajta. De a lènyeg, hogy hallottam valami furcsa zörgő hangot a motor felől. Mikor kinyomtam a kuplungot elhallgatott. Megnèzte egy haver ès szerinte ez nyeles tengely csapágy. Nem mondta 100%-ra, mivel nem szerelő, csak valamikor tanulta, de az ő elmondása alapján az összes stilonak ilyen a hangja egy idő után, ès ne foglalkozzak vele. Egy helyi szaki is megvizsgálta, szerinte meg kinyomó csapágy, de ő is azt javasolta, hogy hagyjam ès csak akkor foglalkozzak vele ha rosszabb lesz a hangja. Viszont engem zavar! Egyèbkènt mikor bemelegszik az auto, akkor a kuplungot sem kell kinyomni, akkor is elhalkul magától, de van mikor a "kattogást" a kasztni mozgásán is èrzem. Van itt esetleg valaki más is stilóval, hátha tudna segíteni... Köszi a válaszokat előre is.
-
TheProb
veterán
-
footy
addikt
-
-
Öregbítik az olasz hírnevet
-
dudu5130
őstag
válasz
gipsztigris #9725 üzenetére
Na én úgy hallottam az fl-ekben regenerálás közben az kigyullad.
-
hacki87
senior tag
válasz
molnarpeter #9722 üzenetére
Insignianal sokan tettek egy kis ledet a tukorfutesre. En a cromanal a fogyasztast nezem, amikor kb dupla akkora mint lennie kene tuti regeneral.
-
dudu5130
őstag
válasz
gipsztigris #9721 üzenetére
Én úgy tudom, hogy az fl-ben kigyullad a műszerfalon egy visszajelző olyankor.
-
gipsztigris
addikt
válasz
molnarpeter #9722 üzenetére
Észre lehet venni még akkor is ha nagyobb sebességgel megyek. Szerintem felesleges bármit cifrázni rajta! Ha megállok és még tart a regenerálás, akkor is olyan hangja van mint egy helikopternek. Megvárom míg kikapcsol a ventilátor és leállítom. Semmi gond nincs vele.
-
dudu5130
őstag
Nem tudjátok az fl előtti Deltara van valami, hogy kijelezze mikor regenerál? Az fl már kijelzi, nem értem abba is miért nem rakták bele.
-
TheProb
veterán
Megcsináltam az első tengelyi féktárcsa/-betét cseréket. A betéteket összehasonlítva, szerintem már amúgy is lassan cserés lett volna. Épphogy a jeladó vezetéke még nem fogyott el.:
A betéteket tartó keretet, mikor szereltem vissza, beleszakadt a csavar... Azt hittem megőrülök. Vagy az eLEARN-ben írt nyomatékoknak nem lehet hinni vagy a textar adott valami hulladék csavarokat. Direkt megnéztem utóbbinál a userfuckingmanual-t, de ott nem írtak külön meghúzási nyomatékot.
Ha épp nem lett volna nálam egy dremel kaliberű kisgép (hornyot vágtam vele a beszakad csavar tövébe), akkor nemtom mi csináltam volna.Illetve megcsináltam a lemezfelnijeim felújítását is, mert már kritikán alulian néztek ki.
Előtte: -
hroberto
veterán
válasz
molnarpeter #9714 üzenetére
1.3 JTDm MiTo-m volt, valószínűleg már részlegesen el lehetett tömődve a DPF, mert nagyon gyakori volt a regenerálás.
A nívópálcát kihúzva kb. 2 centivel a felső nívó felett volt már az olajszint. Olajat lecseréltem. 2-3 hét múlva megint tele volt gázolajjal a motorolaj, úgyhogy repült ki a DPF a francba.
Tavaly vettem egy diesel Giuliettát, ott már nem sokkal a vásárlás után kivetettem belőle, mielőtt megint gond lesz vele. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
hroberto #9713 üzenetére
Nálad mik voltak?
Csoportban múltkor valakinek eltömődött DPF után, majd pár kényszer regen futtatást követően beállt a motor, valószínű sok volt a gázolaj már odalentszokták is mondani, hogy kényszer regenerálás miatt egyben olajcserét is kell végezni. Valószínű a könnyen kokszolódó EGR is ronthat a helyzeten. Cégnél viszont nem nagyon rémlik gond, ott hosszútávfutók voltak az 1.3 Multijetek, talán egy rémlik nyűgösebb példány, aminek Bp-n is kellett mennie.
-
hroberto
veterán
válasz
molnarpeter #9711 üzenetére
Így van! Sajnos van negatív tapasztalatom a DPF-el...
-
dudu5130
őstag
Valakinek esetleg nincs ismerőse aki törött alfákat vásárolna fel?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
hroberto #9710 üzenetére
nekem is úgy rémlett, hogy nagyjából a Punto Evo-val került be fixen minden dízelmotorhoz.
Ha hosszabb utakra volt és lesz használva, akkor nincs gáz; rövid távok miatt eltömődött szűrőt regenerálva viszont felhígul a motorolaj, elégtelen kenés lép fel (akár vezérlést, akár a motor többi részét nézve), így igazából még fontosabb az olajcsere is. -
hroberto
veterán
válasz
molnarpeter #9707 üzenetére
Ha 2011-es akkor tuti van benne DPF. 2009 szeptemberétől kötelező.
-
dudu5130
őstag
válasz
baloghbalint #9697 üzenetére
Ez nagyon az alja árban. Ha lenne valami ismerős aki tud olaszból kapirgálni járgányt akkor onnan érdmes lenne, de itthon esélytelen. Futómű nagyon költséges, váltó és a kormánymű nagy hibaszázalékkal romlik. Gyönyörű autó az 59, de sok elem Opel ami nagyon lehúzza. Városban nagyon kényelmetlen tud lenni az autó vezethetősége. Benzinest ne is nézz mert ebben az árban tuti egy leélt mocsok kerülne hozzád, a 8 szelepes 120 lovas dízel a legmegbízhatóbb, de annak egy program legalább kell, hogy jó fogyasztással tudjon dolgozni.
-
IOX
tag
válasz
molnarpeter #9707 üzenetére
Köszönöm
-
molnarpeter
nagyúr
Vezérlés, EGR probléma gyakori - előbbi inkább akkor, ha el voltak húzva az olajcserék (nekem pl 170k km felett még gyári, 10-15 ezrenként érdemes ledobni az olajat), utóbbi pedig tisztítást igényel csak általában, nem kell csere. Turbó a 90 lóerősnél változó geometriás, sokat alacsony fordulaton erőltetve le tud kormolódni és úgy megszorul a szerkezet - egészséges 1500-2500 fordulat között használva és néha kihúzatva ez nem igazán fordul elő. DPF jelenlétét kéne még megtudjuk, magyar piacos Euro 4 még nem kapott, de ha már Euro 5, akkor van alatta, az nem lenne előny mondjuk... Váltók közt az 5-ös a jobbik fajta, de azért egy olajcsere és néha szint ellenőrzés nem árt, de kevésbé nyűgös, mint a 6 fokozatú. Elektromos szervó javítás ami még drágább (60-70k), ezen kívül több filléres dolog szokott lenni. Toronycsapágy, féltengely csukló, klíma ventilátor csatlakozó, hátsó lámpa csatlakozó, csomagtér- és többi ajtó átvezetőben kábel törés, hangszóró csere, stab pálca fordulnak még elő többször a Punto csoportban így hirtelen. Rozsda tekintetében első lengőkarok és bölcső megnézendő a biztonság kedvéért, karosszérián a sárvédőíveket és a küszöbök elejét nem árt megnézni (le tud pattogni a festék), nameg alulról a karosszéria dugók meglétét sem árt ellenőrizni (+pótolni őket).
-
gipsztigris
addikt
válasz
baloghbalint #9697 üzenetére
Az a baj, hogy ez az árkategória pont a legrosszabb! Igazából mindig az a legrosszabb amennyiért akarunk venni, de ezt most hagyjuk.
A lényeg, elvileg kaphatsz ennyiért olyat ami az öregebbek közül való és éppen most költöttek rá egy valag pénzt de beleuntak. Akkor már csak néhány apróság rendbe rakásával lesz egy használható autód, de a tapasztalat az, hogy ennyi pénzért inkább olyat adnak amire egy kis odafigyeléssel majdnem a vételárát rá lehet költeni.
Ha én akarnék 159-est venni másfél miska alatt, akkor keresnék egy jó kasztnis 2007-2008-as példányt 6-800 eFt-ért, és én költeném rá a maradék pénzemet. Akkor van a legnagyobb esélyed arra, hogy legyen egy használható autód árban az alsó polcról.......szerintem. -
IOX
tag
válasz
molnarpeter #9703 üzenetére
A nagyobbik srácom 2011-es 90Le-s, 5 fokozatúhoz tudna hozzáférni a rokonságból.
-
IOX
tag
Dízel lenne. Azt olvasgatom, hogy pályán hangos és nem túl komfortos (rázós a futómű)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Gitáros topic
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Egységesítené a frissítések kezelését a Microsoft
- EA Sports WRC '23
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Gyúrósok ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900KF 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged