Hirdetés
- Eldőlt, hogy lesz-e céges internetadó az EU-ban
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Bluetooth hangszórók
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- TCL LCD és LED TV-k
- iPhone-nal videózol? Ezért kell egy külső SSD! – Aiffro P10 bemutató
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolko74
tag
válasz
gipsztigris #14999 üzenetére
Köszönöm!
Erre a kábelre gondoltam.
Akkor rendelek is egyet. -
zolko74
tag
Sziasztok!
A 2018-as Doblomnál kiderült, hogy már security gateway védelem van benne, ezért nem engedi kitörölni a hibakódokat.
Van rá már megoldás? AliExpress-es kábel működik? -
korpas15
tag
válasz
gipsztigris #14996 üzenetére
Szerencsére sikerült megoldani. Csak az olajszűrőnél volt a tömités a hibás. Már azthittem hogy az egész olajszűrő házat cserélni kell.
-
korpas15
tag
Sziasztok! Lenne egy olyan problémám a 2014 es 2.0jtdm Giuliettámmal hogy az olajszűrő házból folyik az olaj. Ennek az alkatrésznek a cseréjéhez szerintetek kikell venni a motort?
-
gipsztigris
addikt
válasz
Xerath404 #14990 üzenetére
Vagy gyári szettet, vagy INA-t vegyél! INA-ból évente 40-50 szettet beépítünk, hibátlan!
INA cikkszám: 530 0561 30 (a képen látható motorkódokhoz jó) Ha más a motorkód, akkor írd meg pm-ben a motorkódot, esetleg alvázszámot és segítek megkeresni a hozzávaló szettet.
Ebben a szettben benne a vízpumpa is. És ezzel majdnem válaszoltam a második kérdésedre, hogy mit kell cserélni vezérléscserekor.
Vízpumpa+feszítő(k)+görgő(k)+fagyálló, ez az alapértelmezett, plusz ha a hosszbordás szíjhajtás elemei közül valamelyik csereérett akkor azt is. Beszéld meg a szerelőddel, hogy vállal-e hozott anyagból munkát, mert nem mindenki vállal. -
Sziasztok! 2012 es alfa giulietta 1.6jtdm 2 autóba szeretnék komplett vezérlés cserét, de úgy komplett mindent tokkal vonóval (sajnos nem értek hozzá, csak fater mondta hogy ne spóroljak vízpumpán meg ilyeneken, szóval gondolom lehet budget be is megoldani de én ezt most nem szeretném). A vezérlés-ben most lesz 50k de a csapágynak már nyikorgó hangja van így a kövi olajcserénél (5000km múlva) szeretnék mindent kicserélni szíjakat csapágyakat és amit még kell (?). Kovácsautón nem találtam ilyen cakk pakk vezérlés szettet így most azzal a kérdéssel fordulok hozzátok hogy
1. Általában egy normális rendes vezérlés csere milyen alkatrészek kicseréléséből áll?
2. Nekem miket kell összerendelnem, es honnan? Olajcseréhez kovácsautóról szoktam. -
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #14988 üzenetére
akkor az harang dolog lehet adapter funkciot tolti be a ket megoldas kozott
azert gondoltam, mert ha Stilo 16v blokkra felmegy a 6-s valto, akkor a SOHC-ra is fel kene menjenuuugecc, ezt tudtam volna 10 eve...
sarga PGT-hez kerestunk akkor vmi 6-s valtos megoldast, mert 5.-ben 7300-nal 265-t(!!) ment mar, es kerte volna a 6.-t
de azon C510-s valto volt (asszem) gyarilag
legalabbis a Quaife oldalan PGT-hez Q2DHK LSD az C510-s valtot irarrol meg nuku input volt akkor, hogy melyik 5 sebesseges C510-s valto hosszabb esetleg...
a dizelre tippeltunk, de hasra nem mertuk bevallalni -
hobizoli
nagyúr
az az erdekes, hogy Stilo-nal C514-s valto volt 1.2-1.4-1.6 motorokon, de a 1.6-n tuti elol van az onindito, mert az a regi "128"-s Zastava blokkra alapulo 16v motor, de a FIRE motoron meg hatul van
1.2-1.4-n 6 sebesseges volt, az 1.6-n csak 5 -
hobizoli
nagyúr
hm C514.6 valtora fel tud ugrani a C510-s valtoharangja?
utobbin elol van az onindito (Brava/Stilo 1.6 16v pl) -
Directors
senior tag
Sziasztok!
Grande Punto
1.4-es T-jet-be ami 5 sebességes jó a MOTUL MOTYLGEAR 75W-80 olaj a váltóba ? -
atee_13
őstag
Mókolt már valaki fl. Brera ülést fl 159-be? Elvileg nem plug & play. Sok a macera?
-
LógaGéza
veterán
válasz
gipsztigris #14977 üzenetére
Végül 3 erős kéz, és két hosszabb 12-es csavar megoldotta a problémát
Köszi a tippeketMár csak az olajteknő takarítás van hátra - ahogy látom ez se lesz egyszerű...
-
orion1025
őstag
válasz
csongi #14972 üzenetére
Köszi a választ! Ha volt is ilyen figyelmetlenség, nem tudom milyen hőmérsékletre melegedhetett fel a dob, hogy ez történjen. Hiába nem nagy érzésre egy ponton a tökösödés, mégis beállíthatatlan így a fék. Tegnap megrendeltem az új dobot+betéteket neki, mert nem egy nagy összeg, de érdekes mindenesetre, ilyet sosem láttam korábban.
-
tboldi
nagyúr
Megírom ide is.
Az új önindító megoldotta az Ypsilon melegen, pár percen belül történő újra beindításának problémáját. Most, hogy visszatért a turbónyomás, már el mertem menni vele Győrig és vissza.
-
gipsztigris
addikt
válasz
LógaGéza #14976 üzenetére
Vagy veszel egyet (nem túl drága) vagy laposvas, köracél és hegesztőtrafó segítségével obrákolsz egyet. Esetleg kölcsönkérsz valakitől. Bárdiban szoktak lenni bérelhető szerszámok is.
-
LógaGéza
veterán
válasz
gipsztigris #14975 üzenetére
Erre gondoltam én is, hogy ez lesz a megoldás, viszont nincs sajna veztengely lefogó szerszámom, hogy rögzítsem a fogaskereket ameddig leszedem a csavarját. Van erre esetleg valami "házi praktika"? Értelemszerűen nem akarom beletörni a rögzítőt, mint ahogy sokan mások
-
gipsztigris
addikt
válasz
LógaGéza #14974 üzenetére
Ha bent vannak a rögzítők, akkor a vezérműtengely kerekét fel kell lazítani és úgy kell feltenni a szíjat. Utána megfeszíteni a szíjat és végül a veztengely kerekét is lehúzni (
29-32 Nm + 40°).
Rögzítőket kivenni, majd két fordulatot átforgatni a motort és újból ellenőrizni (szükség szerint korrigálni) a feszítő jelöléseit.
10-ből 9 szerelő baxik fellazítani a veztengely kerekét aztán csodálkozás van, hogy megeszi a szíjat és/vagy a magasnyomásút idő előtt. -
LógaGéza
veterán
Alfa 159 1.9JTD 16V-n épp vezérlést cserélünk. Van rögzítő hozzá, lerögzítettük alul-felül, de mikor felmegy a szíj, akkor 1 foggal arrébb van a szíjon a jelölés, mint a vezérműtengely fogaskerekén. Főtengelyen és a nagynyomású szivattyúnál oké, de itt bármit csinálok, nem.
Kérdés, hogy számít ez bármit? Ha le vannak rögzítve jó pozícióba a tengelyek, akkor úgy gondolom nem sokat, hiszen a szíj "csak" egy szíj, és ha átforgatom, akkor úgy is máshol lesznek egyből a jelölések... -
korpas15
tag
Sziasztok!
Giuliettaba szeretném a biztonsági öv csipogását kikapcsolni, mert menet közbe sokszor ugy érzékeli mintha nem lennék bekötve. Elég hozzá az ELM327? Vagy kell hozzá a sárga kábel is? -
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #14970 üzenetére
haaaat lattam en mar 10-12 eve mar akkoris milliokbol epitett Civic VTI turbon olyat, hogy a benzinnyomas-szabalyzon a vakuumcso az csak ra volt dugva kezzel ilyen extra biztositas nelkul
aztan a toltonyomas kitagithatta a vakuumcsovet (meg melegben kilagyul az is kicsit), leugrott a helyrol, erre a benzinhid relativ nyomas diffije eltunt (3+2bar helyett siman 3bar lett a 2 bar toltonyomas mellett, azaz relativ csak 1 bar lett), es erre olyan szegeny lett a benzin-levego keverek, hogy elolvadt az aranyaru motor belseje vala.......tulaj mondjuk kibirta röhögés nélkül ezt a szitut, de tobbet azt az autot nem lattuk a versenyen soha
(a motorrol voltak kepek egy forumban a szetszereles utan - kuka az egesz)a muki meg aki cinalta az meg: aaaa, hat tunner autora nuku garo...
pedig ez kb az a szint mintha hajtorud csavart nem nyomatekra huzza meg, csak erzesre, aztan lelazul 7500-8000rpm-nel...
-
Directors
senior tag
válasz
gipsztigris #14965 üzenetére
Vagy ha ezen a környéken nem ismertek megbízható klímást akkor jó lehet Pest is.
-
tboldi
nagyúr
válasz
gipsztigris #14959 üzenetére
Megvan, a boost controllerről lecsúszott az egyik csövecske.
Köszi a nyomravezetést!
-
Directors
senior tag
válasz
gipsztigris #14965 üzenetére
Esetleg valaki tudna ajánlani egy jó klímást Szolnokon,Cegléden, vagy az M4-es vonalán ?
-
gipsztigris
addikt
válasz
Directors #14964 üzenetére
Ha túl magas a nyomás akkor a hőmérséklet emelkedni fog. Hogy mitől nőtt meg a nyomás? Attól, hogy túltöltötték, vagy esetleg az expanziós szelep hibájától, erre csak egy klímás szakember tud válaszolni. Érdemes elvinni olyanhoz aki nem csak gáz töltés-ürítéssel foglalkozik, hanem érti is hogy mitől működik jól egy járműklíma.
-
Directors
senior tag
válasz
gipsztigris #14963 üzenetére
Akkor jól sejtettem. Nálam akkor valami gond lehet.
Ezt a 13 fokot egyébként alapjáraton produkálta.
Illetve megnéztem a MES-el is az adatokat, és ott 18-19 bár közt mutatja a gáz nyomást. Láttam róla videót hogy valaki töltött a gázra mert csak 7-8 bár volt. Töltés után viszont már 15-16 bár lett neki. Mondjuk azt nem láttam hogy milyen típusú Garnde lehetett. Túl lehet tölteni a rendszert ?
Illetve ha rendben van a hűtő,illetve a pollenszűrő is új, és a pollenszűrő fedele rendesen a helyén van akkor mi okozhat ilyet ? -
válasz
rhunseeker #14948 üzenetére
Gratula!
Ez egy nagyon aranyos autócska. -
Directors
senior tag
Sziasztok!
Valaki esetleg tudja hogy kb. hány fokos levegőnek kellene kijönnie a szellőző nyílásokon ha üzemel a klíma ?
Nekem a Grande Puntonal 1.4 T-jet nél olyan 13 fokos levegő jön ki. Ez nem meleg egy kicsit ?
-
tboldi
nagyúr
válasz
gipsztigris #14959 üzenetére
Megbontás nélküli kukucskálással nem láttam semmi feltűnőt, de holnap-holnapután elkezdem szétszedni. Meleg motor mellett nem akartam égési sérüléseket szenvedni.
-
tboldi
nagyúr
válasz
gipsztigris #14952 üzenetére
Nos, az EGR folyamatosan nyitott és zárt a próbakör alatt (2-67% között volt mindenféle érték, jellemzően 30-40 körül volt), viszont a turbónyomás 0,92-1,05 bar között mozog csak, 4000-ig kiforgatva is, holott az ECU 1,6-1,7-et is kérne olyankor.
szerk.: Ha jól rémlik, 1,3-1,4 bar lenne a normális.
-
Freddy76
addikt
válasz
rhunseeker #14948 üzenetére
Szép autó, élvezetes utakat együtt!
-
zolko74
tag
Megvan az EVAP szelep hiba oka. A motorvezérlő tüske elhajlott és 3 milimétert becsúszott a házba. Valószínűleg zárlat is van. Próbáltam visszahúzni, de nem mozdult.
Van ajánlott Bosch motorvezérlő szerviz?
Valaki járt már így? Milyen összegre készüljek? -
gipsztigris
addikt
válasz
tboldi #14953 üzenetére
Nem kell lesni az adatokat, hanem MES-ben kiválasztod a vizsgálandó paramétereket, majd grafikon módra váltasz és F10-el vagy "Indítás" gombbal elindul az adatrögzítés. Egyedül is autózhatsz megszokott tempóban, stílusban, majd amikor végeztél F10-el leállítod a rögzítést és "adatok exportálása". Adsz nevet a lognak, és később akár vissza is töltheted a MES-be "importálással", vagy a mentett .csv fájlt excelben is meg tudod nyitni és tudod elemezni az adatokat.
-
tboldi
nagyúr
válasz
gipsztigris #14952 üzenetére
Terveim szerint majd késő du. teszünk egy kört apummal, ő vezet, én meg lesem a MES-t.
Lehet, érdemes volna megvennem a licencet iOS-re is.
-
gipsztigris
addikt
válasz
tboldi #14947 üzenetére
Élőadatban minden kiderül. Ha az EGR nyitva van, ugyanezek a tünetek, és hát valljuk be őszintén, ez sokkal gyakoribb mint a geo letapadás.
#14951orion1025
A dob ütését ki lehet órázni, össze lehet rakni rosszul is a dobféket. Kerékcsapágy amennyiben ilyet okoz, annak a lógása centiméterben mérhető, ergo megemeled a kereket és hamar meg tudsz róla győződni. -
orion1025
őstag
Üdv ismét!
Korábban már érdeklődtem egyik ismerősöm Puntójával kapcsolatban, most újra segítséget kérnék.
A kocsin csináltam egy komplett hátsó felfüggesztés+dobfék cserét még tavaly év végén. A fékkel nem tudom mi történt, a bal hátsó folyamatosan köszörül egy ponton, a dob belső peremébe bele is húzott egy finom vonalat (kb. 2-3cm), enyhe lassításkor, kb. 20km/h alatti tempónál folyamatosan hallani sikáló hangot egy bizonyos ponton, ez az lesz amit nekiállt kikoptatni a dobon. A kérdésem az lenne, hogy kerékcsapágy okozhat-e ilyen jellegű hibát, vagy a dob el tud-e vetemedni valamitől? Menet közben nem hallani búgást, zúgást, miegymást, nem lóg a kerék sem, illetve nem kotyog. Tavaly újra zsíroztam a csapágyakat, még a helyén volt így fél év távlatából a massza, nem volt sem retkes, sem fékporos.
Az automata utánállító működik rendesen, ha nincs a dob felrakva, és nyomkodom a féket, hallani a ricni hangját és vissza is kell tekerni manuálisan.
Ha járt már így valaki, akkor örülnék némi infónak. Illetve ha a fék a hibás, nem a csapágy, akkor vajon valamilyen garanciát lehet érvényesíteni?
-
hroberto
veterán
válasz
rhunseeker #14948 üzenetére
Gratulálok! 5 évig nyúztam egy ilyen 1.6 diesel Giulietta-t. Gyakorlatilag probléma nélkül.
Ráadásul szvsz fehérben a legszebb! -
Patrick
addikt
válasz
rhunseeker #14948 üzenetére
Szép, gratula.
-
tboldi
nagyúr
válasz
tboldi #14946 üzenetére
Hát nem lesz győri út, legalábbis most nem.
Beillesztem az autós topikban írt hsz-em idevonatkozó részét.
Feltehetően letapadt a turbó változó geometriája vagy annak aktuátora (tényleg ez a magyar terminus technicus?
), 2000 1/min fölé nyögvenyelősen pörög csak, még 50-ig is vánszorgós felgyorsítani. Tanulság: a kevés km-es autó átverés, csak a gond van vele.
Azért gyanakszom erre és nem az EGR-re, mert rögtön beindítás után, hideg motorral is jelentkezik.
-
tboldi
nagyúr
Nos, önindító kicserélve az Ypsilonon, már csak el kéne menni egy 30-40 km-es körre, hogy reprodukáljuk a - remélhetőleg elmúlt - hiba körülményeit.
szerk.: Ja, és kapott egy Viofo VS1 dashcamet is szerdán.
-
erik365
senior tag
Sziasztok!
Utóbbi pár tankolás óta elkezdett az autó a megszokotthoz képest egy fél literrel többet enni, eddig városban(Debrecen). Elvolt 7,5 körül most ez inkább 8/8,1 lett, klíma nélkül.(én számolom tankolásnál)
Az autóval amúgy semmi probléma, csak a fogyasztás ugrott meg, pedig már iskolaidő sincs. Gyertyákban 10ezer körül van, olajban-szűrőkben 3500, jól húz semmi rendellenes nincs. Ne foglalkozzak vele, vagy nézelődjek valamerre? -
Integrale
veterán
válasz
cappa72 #14931 üzenetére
Dehogy, nekem most elég a Prisma. Alkatrész van hozzá, csak gyôzze fizetni a tulajdonos. Gyakorlatilag HF Integrale Deltával egyezik mûszakilag, ezért a hirdetésekben minden esetben ott van, hogy HF, emiatt az ár kap egy 4-es szorzót.
Szerszàmkészlethez az üres bôr mappa 40-50e Ft, csak mert HF. -
zolko74
tag
Gondoltam a tanksapkára, néztem is de nem láttam rajta semmit. Hogyan tudnám letesztelni, hogy tényleg légmentesen zár? Lehet hozzá új tömítést venni?
Kibontottam az aktívszén dobozt mert a Fiat 500-nál ott van a levegő beengedő szelep, de ebben nincs ott semmi.
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #14934 üzenetére
Így van, amit hobizoli is szokott linkelni holland szettet.
szerk.: Közben ez is meglett a Lanciához.
-
zolko74
tag
Sziasztok!
Honnan lehetne szerezni egy kapcsolási rajzot Fiat Doblo 1.4 16v 843A1000 motorú 2018-as autóhoz? Szivat az EVAP tankszellőztető rendszer, P443-as hibakódot dob. A szellőztető szelepet már kicserélték, de semmi változás. -
hobizoli
nagyúr
válasz
Integrale #14929 üzenetére
nem is forog nagyon fentre, tuti jol meg van fujva
amit lattam korabban az 2bar-n meg 8000-nel volt 400lojje
TC erőmérőbe be kellett volna menni trollkodni egyet egy ilyesmivel
Bélával a párbeszéd:
-milyen módosítások vannak az auton?
-javítva lett a motor levegőellátása, van itt ez a dircsiszürcsi meg a front interkúler, nagyobb injektorok is vannak benne, meg irattam rá egy csatacsippet...
-mennyire tippeled igy most?
-szerintem a 190-200ló felett lehet, mert 3.-ban benyikkan
....
-fuu, hat ez 460 lett"
-
tboldi
nagyúr
válasz
Integrale #14929 üzenetére
Épp anyumat fűzöm, hogy vigyük el az Ypsilont is.
Ez a jelenlegi állás, később majd kap GT1446-os csigát, azzal ~210 paci és ~320 Nm várható, és ennyi elég is lesz. Egyrészt napi használós az autó, másrészt a műszaki vizsgával való összeférhetőség is fontos.
De most a váltó és a kuplung van soron, utóbbi már most meg-megcsúszik, amikor egy intenzívebb gyorsításkor hirtelen jön a töltőnyomás.
Tegnap megérkezett az M32 upgrade kit, már csak a kuplung kevlározására várok, utána kezdődhet a móka. -
Integrale
veterán
tboldi, hogy állsz a csippel?
-
hobizoli
nagyúr
a 120-150 leoros sima TJET-e ugyanannyk tunik
500 Abarth-e 0280158300 szamon 350cc/min-re irjak mar -
gipsztigris
addikt
válasz
cappa72 #14922 üzenetére
"Illetve ott valaki írt olyat, hogy a TJet dadogásra is lehet, hogy talál megoldást egyik ismerőse."
Igen olvastam én is, de szerintem ez a vonal már oda-vissza vagy százszor végig lett járva.
Egyetlen tartós (mindenféle üzemanyaggal működő) megoldás van, az pedig a szoftveres módosítás. Nem kell szuper chiptuningra gondolni -bár azzal együtt is csinálják ha úgy óhajtja az ügyfél-, csak annyit módosítanak ami ezt a hidegindítási anomáliát kiküszöböli. -
426os
őstag
válasz
cappa72 #14922 üzenetére
Nem olyan nagy ördöglakat a klíma, egy töltést, nyomáspróbát kb bármelyik klímás tud csinálni. Ezt pár évente amúgy sem ártana megejteni, szóval nem vesztesz vele semmit, ha ezzel kezdesz. A dadogással kapcsolatban Kovács Krisztiánt érdemes keresni Sárváron (lehet azóta más is foglalkozott ezzel).
-
VMatteo
őstag
Sziasztok,
Grandéról a küszöbspoiler hogy jön le? Alul fogja pár csavar, utána meg húzom magamfelé és bízom benne hogy nem törik el? -
Bár még nem töltettem fel (keresem, hogy hogyan kerüljem el a kutyaütőket...)
Viszont keresgettem a neten, és tán a FB csoportban olvastam, hogy lehet egy hőmérséklet jeladó hiba is.
Majd beszámolok a fejleményekről.Illetve ott valaki írt olyat, hogy a TJet dadogásra is lehet, hogy talál megoldást egyik ismerőse.
-
csongi
veterán
válasz
gipsztigris #14920 üzenetére
Akkor nincs kerdes.
Azt komoly cuccal, es studioba lehet befotozni.
Perfeckt!! -
gipsztigris
addikt
-
csongi
veterán
válasz
gipsztigris #14916 üzenetére
Így ízléses! Széép!!! Én mertem volna pirosabb pirosabbat, Vagy a Mazda bordóhoz hasonlót
De semmit nem jelent
Persze ez csak a fotó alapján, mert lehet nagyon nem színhelyes. -
atee_13
őstag
válasz
gipsztigris #14916 üzenetére
Hú ez így egy nagyon eltalált külalak lett
-
válasz
gipsztigris #14916 üzenetére
Ez így elég csinos!
-
gipsztigris
addikt
Azt hiszem, ez örökké az enyém marad...egy darabig!
Egy kicsit Momosítottuk a Deltát. Első-hátsó lökhárítók telibe fényezve, ajtó-és küszöb borítások színre fújva, és ha már fényezőnél volt, akkor a gépháztető is újra lett fényezve a kavicsfelverődések miatt. Meg vagyok vele elégedve! -
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #14913 üzenetére
Akkor be kell iktatni egy győri utat, hogy előidézhessem, vagy Óváron 8x végigmenni.
Viszont ha a jeladó lenne a hibás, akkor menet közben is rángatna vagy ilyesmi, ha már kellően meleg. De amíg nem állítom le, addig abszolút semmi baja, csak a rövid időn belül történő újra beindítással van gond.
Igazából ezt legelőször május közepén, a füredi Concoursról hazafelé tartva játszotta el, 2-2,5 óra utazás után megálltunk tankolni otthontól 3 km-re, hogy megnézzük a fogyiját, és a kúton már nem indult el újra, de addig teljesen hibátlan volt. Hazataxiztunk, majd visszamentünk érte a Jazz-zel, hogy hazavontassuk, de nem volt rá szükség, mert addigra hűlt annyit, hogy beindult simán.
Odafelé még nem tűnt fel, mert ~4 óra eltelt a leállítás és a beindítás között.
A második eset pedig ezen a héten, kedden történt, anyummal Győrben jártunk, és megint csak hazafele játszotta el. A Győrbe érkezést követően 1,5 órát állt, így nem volt semmi gebasz, visszafele viszont már készültünk rá, Óváron a pékségbe és a zöldségesbe csak anyum szaladt be, én járó motorral vártam mindkét helyen, és csak otthon, a garázsban állítottam le, de ahogy korábban is, addig hibátlan volt. Kíváncsiságból rápróbáltam egyből az indításra, 3-ból 3x csak kattanás, semmi tekerés. Aztán 1 óra múlva ismét, 3-ból 3x gond nélkül beröffent. -
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #14909 üzenetére
1 önindítósról tudok itt Óváron, de 20 évvel ezelőtt sem volt nívós, mikor a Volvo 343-asét vitte hozzá apum.
-
tboldi
nagyúr
válasz
gipsztigris #14903 üzenetére
Gondolom, a hsz második felét nekem szeretted volna címezni.
Köszi! Akkor felújítás vagy csere.Igazából nem meglepő, egyrészt 17 éves autó 84k valós km-rel, biztosan rövidtávokon nyektették sok-sok indítgatással, másrészt az előző tulaj egy nyugdíjas néni volt, esélyes, hogy nem úgy bánt vele, ahogy kellett volna.
-
erik365
senior tag
válasz
gipsztigris #14903 üzenetére
Szerencsére nem az én autóm, csak munkaidő után megmakkant kollégám autója.
Egyszer tekert csak nagyon nehezen, akkor még indult majd semmi.
Tolásra indul akkufesz jó, kábelek rendben, gyorsan talpra kellene állítanom.
Köszönöm a segítséget. -
gipsztigris
addikt
válasz
erik365 #14901 üzenetére
ERA, Elstock, de még a kiskínai Powermax is beépíthető. Nekem a régi kocsimban egy Powermax indító majdnem hat évet bírt. Arra kell számítani, hogy a Powermax eldobós. Nem javítható!
erik365#14901
Vagy a szénkefék vannak tövig kopva, vagy a behúzómágnes érintkezői vannak elégve és melegen már nem zárnak össze. -
tboldi
nagyúr
válasz
erik365 #14901 üzenetére
Ez engem is érdekelne.
Az Ypsilonról kiderült, hogy ha egy hosszabb út után, jól átmelegedve leállítom 5 percre, hogy beszaladjak a pékségbe, akkor egyáltalán nem teker az önindító, csak egy hangos kattanás hallható. ~30 perc várakozás és hűlés után viszont mintha mi sem történt volna, simán beindul újra.
Az aksit, a kasztnit és a váltót összekötő testkábelt kizárhatjuk, egyrészt nemrég cseréltem zsír újra, másrészt ilyenkor egy bikakábellel áthidalva sem akar tekerni (az előző Ypsilonnal szerzett tapasztalat alapján ez volt a legelső, amit kipróbáltam), csak a várakozás és hőmérsékletcsökkenés segít. Ezért gyanakszom az önindítóra. -
erik365
senior tag
Önidítóból mi az ami ajánlott? AS-PL, Era, Elstock? Gyorsan kellene, ezek hirtelen elérhetőek.
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Mobil flották
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Bluetooth hangszórók
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- PlayStation 1 / 2
- Kés topik
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2983
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- Homepod Mini /// Újszerű // Számla + Garancia
- iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3045, 96% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest