Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Laby

    őstag

    Moza R12 + KS wheel vs CSL DD 8Nm + McLaren wheel:

    Tudom, hogy nem feltétlenül korrekt az összehasonlítás, és nem árulok el nagy titkot hogy a drágább Moza szett lényegesen minőségibb, mint a CSL DD. Ami miatt ezt a párost hasonlítom össze, az egyrészt azért mert ez Fanatec duó van a legtöbb embernél használatban, és közvetlenül előtte nekem is ez volt. Így ami miatt érdekes lehet, hogy van-e értelme CSL DD-ről R12 szettre ugrani?!
    (Pedálom továbbra is Fanatec CSL Elite V2 és nem is tervezem lecserélni, mert imádom.)

    Nem néztem külföldi teszteket, nem tudom ott miket mondtak ezekről, úgyhogy ez mind saját szubjektív véleményem lesz.

    Szállítás:
    sim-motion.eu-ról rendeltem. Ha innen rendeltek, akkor vegyétek tájékoztatás jellegűnek a raktár készletet, mert 1,5 héttel később érkezett be hozzájuk a termék, mint amikor már elvileg raktáron kellett volna lennie. Ezután a DHL is 2-3 nappal tovább ült a szállításon, mint a mai világba kellene.

    R12 külső:
    Nem hittem volna, de hasonlón kicsi kocka mérete van az R12-nek, mint a CSL DD-nek csak kevesebb és jóval kisebb hűtőbordák vannak körbe. Tengely hossza hasonló, nagyon jó ránézni erre a bázisra is.

    QR (quick release):
    Nyilván, mint a Fanatec haterek legforróbb topic-ja, ezerszer jobb a Moza QR-je. Fanatec V2-höz nem volt szerencsém, de ez brutálisan más szintű QR, mint amikhez hozzá voltam szokva. Annyira passzentos, annyira erős ahogy becuppan, nagyjából valami hasonló lehet a komolyabb versenyautókban is annyira komoly. Egyszerű, gyors, de rohadtul pontos és masszív.
    Egyébként nem voltam Fanatec QR ellenes, nNem sűrűn cserélgettem perecet, és ha mégis akkor sem zavart hogyha QR1-nél csavart kell tekergetni. Még a műanyag QR lite-ot sem látom olyan sötétnek, mint a legtöbben, de ennek a használata után tényleg kicsit komolytalan még a fém QR1 is a Fanatec-től, csavarral ide vagy oda.

    KS wheel:
    Hát elérkeztünk... :D A váltásom fő oka ez a perec volt. A Fanatec nem gyárt olyan perecet ami nekem kellene (GT forma, minimum 30cm). Az F1 perecek túl kicsi átmérőjűek (szubjektív), ami számomra túlságosan játékbeütésű, túl közel van a két kezem egymáshoz és nem élvezem egyáltalán. A McLaren méretre és formára tökéletes, de anyagösszetételre és váltóra gyengécske. Recseg-ropog, zizeg minden effektre az összes gomb és a gyári váltó is botrányosan rossz (nagyjából 8 McLaren volt már a kezembe, de abból az egyiken annyira tökéletes volt a váltó, hogy nem hittem el hogy gyári. Nem volt buta gagyi hangja, sokkal mágnesesebb érzés volt váltani...stb. szóval mázli kérdése is, hogy milyet fogsz ki). A brutálisan drága BMW GT3 perecen kívül pedig nincs más opció, így megjelenés óta csalogatott a KS perec.

    Unboxing már-már BMW GT2 perec élményemhez felért, nagyon jó érzés volt kicsomagolni. Nagyon jó mérete van, nagyon jó alakja. Anyag nem gagyi műanyag, nagyon masszív. Rázóköveken nem zizeg semmi. Az összes gomb nyomása ugyan olyan, egyszerű de pontos.
    A váltó az orgazmus! Váltó allergiám van, így nálam ez különösen fontos szempont. Masszív tartása van, határozottan kell behúzni, de gyorsan is kapcsolható, tökéletes érzetet kelt. Hangja pedig nagyon szolid.
    A tekerők nem billennek át egyik pontból a másikba, határozott állásai vannak, teljesen jó mindegyik tekerő.
    A kuplung karról sokat nem tudok mondani, mert nem használom. Pont jónak tűnik az ellenállása, és az útja, egész biztosan jobb, mint a McLaren kuplung.

    Feketeleves:
    Bazári karácsonyfa kinézete van a perecnek ha bekapcsolod a gombok világítását. Könnyen változtatható mindegyiknek külön a színe. Ez a funkció még jó is lenne, hogyha a háttérvilágítás legkisebb értéke sem lenne túl fényes. Elég komolytalanná teszi így a perecet.
    A legnagyobb utálom érzés pedig az, hogy nem lehet a fordulatszám LED-eket külön vezérelni a gomboktól. Tehát ha azt akarom, hogy a fordulatszám LED-eket periférikusan lássam és segítsen a váltásnál, akkor ahhoz fel kell húzni a fényerőt, ha felhúzom a fényerőt akkor a gombok fényereje is felmegy és gyakorlatilag egy karácsonyfát tekergetek. Borzalmasan gagyi! Szóval jelenleg a gombok fénye kikapcsolva, ezáltal a fordulatszám kijelző is "néma", és ez nagyon fáj.

    A váltónak a pozíciója számomra túl közel van, és nem állítható. Ha rendesen meg akarom markolni a perecet, ahogy a McLaren-t fogtam, akkor az ujjaim alig férnek a váltó alá, és ha váltok akkor az ujjam útba van a váltónak. Azóta megszoktam, hogy más fogással vezetek és élvezetes így is, de ettől függetlenül semmiképp sem mondanám tökéletesnek a váltók pozícióját. Kísértetiesen hasonlít a Fanatec F1 pereceken található váltóhoz. Kicsit alacsonyan vannak, és túl közel.

    Egyéb:
    Jó dolog lehetne ez a telefonos alkalmazásról vezérelhető kormány, de sokkal gyorsabb alt-tab-ozni és windows alkalmazásnál állítgatni. Talán konzolosoknak lehet ez hasznos, vagy nem tudom, nem látom hasznát.
    Ha tud bluetooth kapcsolatot a kormány, akkor lenne igazán hasznos az alkalmazás ha display-nek lehetne használni a telefont. Ezt persze csak egy külön megvásárolható kijelzővel tudod. Lehet, hogy megvan a műszaki oka, nem tudom (sokat késik bluetooth-on a jel talán?).

    Van egy discord csatorna, ahol csomó infót lehet olvasni, azonnal kapsz választ az esetleges kérdésedre, és a fejlesztőknek is lehet üzenni amit indokolt esetben meg is válaszolnak, de biztosan olvassák folyamatosan a többit is.

    Általános érzés:
    Nagyon jól sikerült beállítani a szettet, így határozottan jobb élmény vezetni vele, mint a CSL DD-vel. Ezt a fajta beállítást valószínűleg elérhettem volna CSL DD-n is, szóval ezt nem tudom be extra pozitívumnak, csak beállítás kérdése. Masszív az egész, nincs cincegés (remélem később sem lesz), nincs klottyanás, határozott minden. Nagyon jó élmény.

    Viszont ha felteszem a kérdést, hogy megérte-e a nem kevés felárat, akkor az a válaszom hogy igen is meg nem is. A perec számomra ad annyival többet külsőre, élvezetre, használatra, minőségre hogy azt mondjam hogy igen. A bázis hiába 12 Nm nem használom ezt sem csövön, ahogy a CSL DD-t 8Nm-t sem. Ha valakinek az kevés, akkor ez egy jó lépcső lehet, akinek nem kevés az szerintem nem fog érezni semmi extrát ahhoz képest. Ha nagyon meg akarom erőszakolni magam, akkor talán egy picit ez finomabb, átmet nélkülibb, közvetlenebb vagy valami ilyesmi érzést kelt bennem, de nagyon minimálisan.

    Ha valakinek kell plusz kraft, vagy más fajta perec vagy jobb QR (Fanatec QR v2-t nem használtam), akkor ugorjon bele, mert marha jó ez a Moza irány is. Ha valaki csak a bázistól várja a megváltást, akkor csalódni fog szerintem, mert ár/érték arányban bőven-bőven toplistás továbbra is a CSL DD (legalábbis ez alapján).

    ui.: Ha valaki idáig elolvasta, és szánna rám egy percet, akkor nagyon megköszönném hogyha a fent említett discord csatornán a fejlesztőknek való üzenetemet lájkolná, ezzel nyomatékosítani bennük, hogy foglalkozzanak az RPM és a gombok külön vezérlésével.
    https://discord.gg/QpWEMqpa
    Suggestion -> KS wheel, separately controlled button LEDs and RPM LED! című poszt. :R

Új hozzászólás Aktív témák