Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mozso
senior tag
válasz
JulesTS #54212 üzenetére
Fanatec DD kormányoknál nekem nem volt egyértelmű ez a kérdés eddig:
DPR=100 és SPR=0 (korai Fanatec ajánlás)
vagy
DPR=100 és SPR=100 (jelenlegi Fanatec ajánlás)
vagy
DPR=0 és SPR=0 (fórum ajánlás)Egy kis magyarázat általánosságban:
Az FFB effekteket 2 különböző módon tudja egy játék elküldeni a kormánynak:
1. Közvetlenül a bázisnak (a játéknak direkt bázis kompatibilitás kell ehhez)2. A Microsoft DirectInput-on keresztül (ami a DirectX része).
A DirectInputnak 3 FFB csatornája van:
- fő ffb (FOR)
- csillapítás (DPR)
- rugós (SPR)A szimulátorok többsége csak a fő FFB csatornát használja mindenre, de van amelyik a DPR csatornát is használja néhány további dologhoz.
Az AC (Assetto Corsa) és ACC (Assetto Corsa Competizione)-ben a DPR csatornát a "gumi effektusra" használják álló helyzetben (0-5 km/h tartományban). Ezzel szimulálják az álló és lassan haladó autónál jelen lévő ellenállást ami leginkább a gumik súrlódása az aszfalton + a gumi oldalfal deformáció energia igénye a forgatott keréknél.
Kormányzás álló helyzetben AC / ACC-ben:
A fő FFB effekt 0%-ra csökken, ha egy helyben áll az autó vagy nagyon lassan halad.
Ha valaki a DPR-t is 0%-ra állítja a Fanatec szoftverben, akkor a kormány álló helyzetben „halott”, semmi FFB sincs, ez eltér a valóságtól azért, még az utcai autóknál is érezni ilyenkor, hogy küzd a szervokormány és van erőhatás a kormányon.A rugós csatornát (SPR) egyáltalán nem használja egyetlen modern szimulátor játék sem. A modern pedig mindent jelent a GTR 1 játék után.
Valamilyen bizarr okból a simracing közösség elkezdte 0%-ra állítani a DPR-t és az SPR-t, és ezt beírta az interneten található összes útmutatóba.
Ennek egyik nagy része az lehet, hogy az AC (és más játékok) álló helyzetben forgatott gumi hatása olyan érzés, mint a csiszolópapír az FFB motorban az ÖSSZES LOGITECH fogaskerekes bázison.
Azonban az olyan szíjhajtású bázisoknál, mint a Thrustmaster és a Fanatec vagy a DD bázisoknál az álló helyzetben forgatott gumi effekt realisztikus tud lenni.
Tehát vannak olyan szimulátor játékok, amik néha használják a csillapítás (DPR) és nagyrikán – de lehet sohasem ?! – a rugós (SPR) csatornákat bizonyos esetekben. Az AC esetében így van a DPR-nél.
Ugyan a fizika által számolt FFB erőhatásokat az AC is a fő (FOR) csatornán küldi, de állohelyzetben és lassú haladáskor a csillapítás (DPR) csatornán szimulálja a forgatott kerék ellenállásat.Ez lehet egy fizika vagy FFB engine limitáció, vagy bármilyen más ok miatti játékfejlesztői döntés.
A Fanatec azért mondja, hogy:
DPR=100 és SPR=100 (jelenlegi Fanatec ajánlás)mert nem akarnak olyan javaslatot adni, ahol a vásárló valamiből kimarad. Ha a játék ad ki effektet ezen a csatornán, akkor az jelenjen meg a kormányon. Hogy annak mennyi és milyen köze van a valós fizikai modellből eredező FFB erőkhöz az nem érdekli a Fanatecet. Ezt döntse el a user és kapcsolja ki, ha nem tetszik neki.
A fórumosok azért mondják hogy:
DPR=0 és SPR=0 (fórum ajánlás)mert általában nem szoktak a modern szimulátorok a csillapítás (DPR) és rugós (SPR) csatornákon jeleket küldeni, vagy azok nem relevánsak vezetés közben, mert nem feltétlen a fizikai modellen alapulnak (pl. AC álló helyzetben forgatott kerék ellenállás), hanem „konzerv” effektek. Nem sim (simcade, arcade) játékoknál pedig nem megy bele mindenki ilyen részletekbe, mert azok nem szimulátorok. Vagypedig annyi extra konzerv effektet tolnak ezen a két (DPR, SPR) csatornán, hogy elveszik a lényeg. Ez játék / szimulátor függő azért.
Szerintem hasznos lenne átgondolni a DPR=0 és SPR=0 (fórum ajánlás) értelmezést, mert lehet játék, ahol igenis történik valami azon a két FFB csatornán (esetleg még élvezetes is, hasznos is, realisztikus is – bizonyos esetekben).
Szóval nem minden fehér vagy fekete. Én meghagyom a DPR-t 100-on, mert az az effekt, hogy a boxból elindulva van élethű ellenállása a kormánynak egy Formula 1-es autó kormányát utánozva hozzáad az élményhez.
Mivel az AC-ben ez kikapcsol 5km/h sebesség felett és átveszi a valós fizika / FFB motor nálam van értelme a DPR-nek, így vezetés közben már csak a valós FFB erők jönnek a bázisra.
UI 1: Mostanság elég sok fizika módosítás projektben voltam benne és AC-ban ugyan 3-5Km/h sebességnél élesedik a valós FFB motor, de csak 10Km/h-nál lesz teljes értékű a fizika motor (aero, downforce, stb. stb).
UI 2: Több játék hosszú pályafutást tud maga mögött, és vagy az eredeti fejlesztők vagy a közösségi fejlesztők miatt jelentősen többet tud, mint amikor megjelent 1-2-5-10 évvel korábban. Az rFactor1 / 2 és az AC is ilyen. Ami évekkel korábban tuti beállítás volt, az lehet, hogy a továbbfejlesztések miatt már átgondolást igényel.
Eredeti forrás, amit azért jócskán kiegészítettem:
SPR and DPR in wheel settings | RaceDepartment
Új hozzászólás Aktív témák
- Arcfelismerő topik
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Mobil flották
- Milyen autót vegyek?
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós topik
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- Samsung 32" M8 4k Smart Monitor!32"/4k/VA/Smart Remote/DEX /Airplay/Type-C/Slimfit Kamera/Beszámítá
- VW/ Skoda fejegység Android 13, 6/64gb eladó
- Lenovo Loq Gaming 15IRX9
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Olcsó Notebook! Lenovo Ideapad 3! Ryzen 3 3250U / 8GB DDR4 / 128GB SSD
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! R9 3900X / RX 6700XT 12GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 12GB I 500GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R7 2700 / RX 5500XT 8GB / 16GB DDR4 / 256SSD + 1TB HDD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest