- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
Új hozzászólás Aktív témák
-
G-Style
csendes tag
Hali!
Megtudja valaki mondani hogy miért ****ódik el a max 6-ban, az 1.2-es Brazil? -
dnacrew
tag
Jó rajzkészség, térlátás, fantázia, a természeti jelenségek fizikai magyarázatának ismerete. Ezek elengedhetetlenek. Emellé kitartás, jó bika gép és sok éves tanulás/tapasztalat.
De ez az egész egy iparág amiben nagyon sok szakma van. Modellező, animátor, layout-er (ez nem tudom mi magyarul, fények anyagok), vágó, hangmérnök. Olyan ember nincs aki mindhez ért, valami specializálódni kell.
Kezdésként: kell egy progi (szabadon választott), és a fény fizikai tulajdonságainak megismerése a legapróbb részletekig és ennek alkalmazása az adott programban.
[Szerkesztve] -
Kraptor
őstag
A legfontosabb dolgot kihagytam, de lehet, hogy már mondta vlaki elöttem. A legfontosabb, hogy jó rajzolókésséged legyen, ha az nincs, akkor tök mindegy menyire tudok a programokat kezelni, ha meg van, akkor idővel beletudsz tanúlni
-
Kraptor
őstag
Nem árt egy Dual CPUs rendszer serm, legalább is ezt nagyon recommendáják az Autodesknél. 3DS Max, olyan $3,5K árban van, plusz még vannak egy csomó modulok hozzá, amiknek olyan 1K körüli áruk van.
-
ody42
senior tag
Ajánlom a cgtalk.com fórumait, főleg a WIP részleget nézegetni. Nekem akkor ment el a kedvem az egésztől, amikor láttam, hogy ott miket művel néhány ember
-
taltos
senior tag
Sziasztok!
Azon kezdtem el gondolkodni, hogy esetleg az életem hátralévő részét ezen a területen szeretném folytatni. Valaki hozzáértő le tudná írni nekem, hogy kb. egy-egy animációhoz milyen emberekre van szükség, és hogy mi a munkamenet? Egyébként a animációk, és a digitális efektek a filekben, azok kb. egykutya? Ha valaki nem tud szépen rajzolni (de azért van szépérzéke...), de elsősorban profi informatikus, akkor az mennyire esélyes egy egy ilyen csapatba bekerülésre? Úgy hallottam, hogy a nagyobb cégek mind Linux, vagy Unix, Mac alatt dolgoznak. Milyen programokkal(esetleg saját?)? Merre érdemes kezdeni? GIMP? Írjatok minnél többet, ha tudtok! -
b.bone
senior tag
Hi!
Maya-hoz van valakinek szakirodalma? egy pdf fájl megtenné vagy valami hasonló.
pusztán hobbi szinten érdekel a dolog, egy két apróságot szeretnék benne megcsinálni. a baj csak az ,hogy fél óra volt mire rájöttem hogy tegyek textúrát egy objekt-retehát nem haladóknak írott anyag kéne.
-
klumbik
tag
-
Drizzt
nagyúr
Én inkáb a http://opengl.org oldalon a for developers alatti részt kezdem tanulmányozni.
-
neduddki
nagyúr
válasz
Warlock_42 #18 üzenetére
HI!
ne is emlegesdddddddddd!!!!!!! mindefele isten tugy amijejn alaplapok ramok etc. a buszke grafikus tulajjal, hogy ennyire ocson sikerutgepet venni, de vmirt a 3.-4. nagyon mar afojjamatos szamolasok alatt nem stabil a gepe es kidobja az 3dmax, meg a torese hozza, merthogy kinek vot pize megvenni???? es akkor csoda, hogy nem vot stabil!!!! brrrrrrrrrr remalmaiban se gyujjon elo.......:-(((( amikor a 166-os 200askent/ ne agy isten meg 225-oskent is futott /jol emlexem???/ es mennyivel gyorsabb volt rajta az osszes grafikai progi:-)))))
udv
neduddki -
Drizzt
nagyúr
opengl red book, blue book, ugye ezek magyar nyelven nem hozzáférhetők?
-
maniac
senior tag
-
Drizzt
nagyúr
Hahó, én már évek óta szeretnék megtanulni ogl, vagy dx. gfx karik programozását, de soha nem találok hozzás semmit!
Valaki plz. segítsen, Tpascal, biz. fokú opascal, és enyhe delphi ismereteim, és eltökéltségem van...
Ja, a GLscene-nel egyszer már írtam gaygi ogl tesztprogit, de télleg gagyi volt(3 gömb köröz, megvilágítva)
-
baki
csendes tag
Látogass el ide: http://www.design21.hu itt mindenre választ kapsz
-
e-biza
őstag
a render ideje eléggé sokmindentöl függ.
pl ha bekapcsolod a GLobalIlluminationt, az nagyon szép, de néha felesleges vagy 1-1 raytraced anyag.meg lehet oldani úgynevezett MAP-al, s vegyük a finalRender Stage-1 -et pl ugy tudom támogatja,hogy eltárolja az adott fények infoját és ezáltal gyorsit a késöbbi render esetén1-1 anyagmodositáskor uj render s a több orás render helyett joval kevesebb is lehet.
-
e-biza
őstag
animáciotol függ, de úgy tudom:
a 3ds max csak ember animáciora jo, ahhoz,hogy egy pokot leanimálj a 8 lábával vagy egy 4karú emberfélét ahhoz a Character studio kevés, kell hozzá bizonyos CAT software.
amúgy egy másik anim program szintén jo:
http://www.kaydara.com/ -
Sesy
aktív tag
válasz
Warlock_42 #25 üzenetére
Nekem is jobban bejött
De nállam ment rendesen... -
Sesy
aktív tag
válasz
Warlock_42 #18 üzenetére
Ez az de amirő Én beszéltem a 3-as volt azthiszem... DOS alatt persze
Hoppá -
tompp
csendes tag
Na azert ne add fel. Probald ki pl. a Blendert, vagy objektum modellezeshez a Milkshape3D, esetleg az AC3D-t. Meg mindig ott van a PovRay is.
Persze kereskedelmi programok kozott olcsobbak is vannak, Imagine, Cinema4D, TrueSpace. A Maya Personal Edition pedig ingyenes (tanulasra, mert vizjelet tesz a kepekbe)
Tom# -
nokamiki
senior tag
Inkább maradok a videóvágás mellett....
Az kevesebb befektetés és ''könnyebb'' munka -
Sesy
aktív tag
El, de kell még mellé 1-2 Gb ram + profi videó kari 150-200-300 ezer + progi 700-800 ezer (legális, mert anélkül könnyen mehetsz a rácsmögé) profi moncs 21-es nem árt és ha igazán dolgozni akarsz akkor még lehet gondolkodni egy dual procis gépben is...
Ja és nem csak a 3dsmax kell, hanem photoshop, valami prof vágó progi (after effekts) stb....
Nem a kedved elvétele miatt... ezek a tények -
Sesy
aktív tag
válasz
Warlock_42 #13 üzenetére
Amikor anno 7 éve csináltunk egy reklámot 15 mp 200.000 huf (7éve!) azt a két db PI 100-as (csúcstechnika 7 éve) 1 hétig számolta...
-
nokamiki
senior tag
válasz
Warlock_42 #13 üzenetére
3000+ Barton csak elbírná.....
Na mindegy...
Lehet még beletanulok egyszer.... -
Warlock_42
senior tag
válasz
Warlock_42 #13 üzenetére
Hm. Mintha egy 0 lemaradt volna természetesen. Na meg a Ft. -
Warlock_42
senior tag
Igazán nem ez volt a célom. Csak hogy egy kissé reálisabban lássad. Ha gondolod mér ne.
Kedv meghozás:
Egy városbeli srác profin keni-vágja a 3DS-t. Jelenleg Pesten animátor és kb. 300.00 körül keres. Hívták a Hídember készítéséhez is. Csak hát a srácot papa nyomta pénzzel, így tudta megtanulni normálisan a szakmát.
Kedv elvevés:
Havernál egy 720*356 felbontású egy perc körüli animációt kb. két napig (!!!!) számolt egy 1200-es Thunderbird. -
Sesy
aktív tag
válasz
Warlock_42 #10 üzenetére
ez így igaz, de ha megtanultad nem kimélve időt és fáradtságot és persze vannak igen jó ötleteid, akkor igen jövedelmező is tud lenni... -
nokamiki
senior tag
válasz
Warlock_42 #10 üzenetére
Na most elment a kedvem.....
De sebaj.....
Inkább maradok hardcore gamer és élvezem az animációt amit mások csináltak..... -
Warlock_42
senior tag
Nah még egy válasz:
Ha programozni akarsz baromi nagy elszánás + tehetség + türelem + x év és már írhatod is a tesztprogramokat vagy amit akarsz
Ha animálni akarsz: 3D Studió-t szokták ajánlani kezdőknek. Esetleg Maya még ami PC-n népszerű. Maya alá NT-s rendszer kell, de úgy tudom van Linuxos verzió is. Jahh a Maya profibb a profik szerint. Ha ilyen pályára akarsz lápni akkor nem árt ha jól rajzolsz + ötleteid is vannak. Meg persze nagy halom pénz, mert ezek alá a programok alá lapátolni kell a hardwaret. Ha meg meg óhajtod venni a softwaret a profi munkához az sem olcsó.... kb. 6-700ezer ha jól emlékszem. -
Sesy
aktív tag
Helló!
Ez azért tényleg nem olyan egyszerű...
Ez egy SZAKMA, amit igen sok idő alatt és nehezen lehet megtanulni.
Aztán van a mit nem is lehet... amitöl igazán jó lesz az animáció azt érezni kell.
Tisztában kell lenni az embernek a saját és a technika korlátaival, valamint kiválóan kell ismerni az adott programot ( 3dsmax, MAYA...)
Üdv:
Sesy -
Warlock_42
senior tag
Egy kissé nem egyértelmű a dolog....
Ha 3D animációkat akarsz készíteni akkor 3DS vagy Maya vagy egyéb.
Ha tesztprogramot akkor meg programozás + OpenGL vagy DirectX.
Ez van.
A kettő ég és föld egymástól. -
hezso
aktív tag
3D studio MAX-ban majdnem mindent lehet csinálni ami 3D.
Kicsit bonyolult, de 2-3 év alatt azért rendesen bele lehet tanulni.
Van ismerősöm, akinek ez a hobbija. Persze tesztprogram írásához magába a studio MAX nem elég. -
nokamiki
senior tag
Milyen programot ajánlotok 3 dimenziós animációk, anim. filmek ill videokártya ''tesztprogramok'' készítéséhez?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Jogász topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Programozás topic
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Házimozi belépő szinten
- Formula-1
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- További aktív témák...
- GIGABYTE GTX 670 Windforce OC videókártya - Dobozos!
- GIGABYTE GeForce GTX 1050 OC 2GB videókártya
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 9000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Zotac RTX 3080 10GB GDDR6 GAMING AMP HOLO Eladó!
- magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintőkijelző
- Epson Workforce DS-530II dokumentumszkenner
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3048, 94% Akkumulátor
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltők
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest