Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sagajr78

    tag

    válasz Hintalow #126 üzenetére

    Hintalow:
    Lenn bőven potenciál a birodalmi frakciók használatában, de seregként, azaz stratégiai szintjén nem jöhet szóba mindegyikük.

    Adeptus Mechanicus messze nem csak annyiból áll amiket felsoroltál, ráadásul alapvetően nem harci frakció, nem háborúzik magában. A Legio Titanica sem hozzájuk tartozik, hanem külön (nemesi)házakba sorolódik akiket kiszolgál a Mechanicus.

    Náluk (Ad. Mech.) a Skitarii a legnépesebb, talán még seregként kiállítható "frakció", de ők is szigorúan védelemre vannak berendezkedve, biztosító egységként kerülnek kirendelésre az expedíciók mellé, meg ők őrzik az Ad. Mech. telepeket és erődöket/laborokat/hajókat. Nem támadó alakulat, inkább söprögető és feltartó erők akik magukban hiába erősek, elsöpörhetőek könnyedén ha nem kapnak képzett katonai erőkből álló támogatást.

    Deathwatch csak egy kicsit más mint a sima SM, szerintem igazán szót sem érdemelnének. Mivel, hogy nem más az egész galeri, mint az Ordo Xenos által "kölcsönkért" sima űrgárdisták mindenféle rendházakból, akiket kimondottan idegenek gyilkolására vet be az OX az inkvizítorai megtámogatására. Létszámilag elképesztően kevesen vannak, nem tesznek ki egy rendháznyi élőerőt sem. A Grey Knights legalább ezt a szintet eléri, de ők meg ugye az Ordo Malleus fegyveres ereje.

    Ministorum már érdekesebb dolog lenne. Ott van ugye a Frateris Militia és az Adepta Sororitas is az Ordo Hereticus felügyelete alatt, tehát a létszám adott. Innen valóban lehet meríteni, mert ők mennek mindenhova ahol a hit veszélyben van, mindegy milyen befolyás miatt. Mondjuk amilyen beszűkült brancs mindkettő, eléggé korlátozott sztorikat lehetne csak összehozni velük, de ez már más kérdés (egy nézőpontot vallok Cain Komisszárral).

    Adeptus Arbites nem sereg, nem harci csoport. Rendfenntartók, vagy még inkább rohamrendőrök/időnként bírák és végrehajtók. Ellenfeleik bandák, kultisták (genestealer cult és káosz kultuszok) többnyire, bár jóformán bármi előfordulhat. Ugyanakkor ritka az a bolygó ahol rendes létszámban jelen vannak. A legtöbb bolygón jó ha 1 AA emberke akad (sőt egész sub-sector-ok is vannak egyetlen folyton utazgató Arbites irányítása alatt) és a rendfenntartókat felügyeli, irányítja. Jóformán csak Hive World-ökön és Forge World-ökön fordulnak elő csoportosan, szóval az ő köréjük kerekített sztori vagy harc több ponton is behatárolódik (ellenfél, hely, létszám). Náluk akár RPG, akár taktikai akciójáték simán alkotható, ráadásul ha valahol, hát itt aztán lehet tobzódni ellenfelekben és stílusok is keverhetőek (horror, nyomozás, túlélés, politikai játszmák és intrikák).

    Ahol szintén van lehetőség kibontakozásra és egyedi kifejezésre, az a PDF (Planetary Defense Forces), NDF (Naval Defense Forces), azaz adott világok saját, helybeli haderői akik elitje lesz elszipkázva és tovább képezve Imperial Guard-nak. Ezek sokszínűsége elképesztő tud lenni, ahogy felszereltségük, látásmódjuk, gépparkjuk is annyi egyediséget hordozhat ami bőven megérne kifejtést.

    Továbbá a régen Storm Trooper, manapság Tempestus Scion néven futó elit katonák és alakulatok akik megérdemelnének némi plusz dicsfényt, mert ha valaki, hát ők az abszolút csúcs, nem módosított haderő az emberi fajnál. Már a háttér szerint. Ellenfélben pedig nincs hiány, mert ők aztán tényleg bármi ellen bevetésre kerülnek, mostoha körülmények között vívva ki a győzelmet lehetetlennek tűnő szituációban, mikor nincs elérhető közelségben SM egység. Azaz elég gyakran. Ráadásul az inkvizíció és az Imperial Guard is igen nagy számban használja őket, de tőlük független tényezőként léteznek.

    Rexdemon:
    A felhívás alapján én inkább amolyan akció RPG/taktikai RPG (DoW 2 ilyen játék volt) jellegű játékra tippelnék, mert elvárás a szerepjátékok beható ismerete és konzolos kezelőfelület magabiztos kezelése/ismerete is. Stratégiát meg konzolon jót kreálni... na az kihívás. Főleg hogy PC-re is megvalósítanák, ahol pedig ha lebutítják a kezelést egy kontroller szintjére, az bizony csúnya koppanáshoz vezethetne egy stratégiai játéknál vagy komolyabb taktikainál.

    Cifu:
    100 fölött van az ismertek száma, de ettől függetlenül bő 85-90%-a a rendházaknak nem ismert.
    [link]

    A Panzer General jellegű játék a Rites of War volt, ahol eldákkal lehetett nyomulni. Birodalom részéről meg ellenfélként IG jött. De a fő ellenség nidák voltak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák