Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hintalow

    senior tag

    válasz sagajr78 #69 üzenetére

    Ahh, igen már halottam pár beszámolót Chiapas Cain dicső tetteiről szóló könyvekről :D
    amint odaérek a listában, azok is sorra kerülnek :K

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • girion

    csendes tag

    válasz sagajr78 #69 üzenetére

    Én eddig még csak egy Cain könyvet olvastam, a Caves of Ice-ot. Az viszont nem tett rám túl jó benyomást. Néhány jó poénon kívül eléggé laposnak találtam. Hogy viszonyul ennek a kötetnek a színvonala a többihez?

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz sagajr78 #72 üzenetére

    sagajr78@:Tudnál valami linket/tanácsot adni, h a könyveket és novellákat milyen időrendi sorrendben érdemes elolvasni?

    [ Szerkesztve ]

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • girion

    csendes tag

    válasz sagajr78 #72 üzenetére

    Ismerős helyzet ez a felemás értékelés. Fehervari Fire Caste-ja és Sanders Atlas Infernal-ja mindkettő nagyon jó könyv, kimagasló a WH40-k közül. Ehhez képest elég alacsony a tetszésindexük, pár egekig magasztaló vélemény mellé rengeteg olyan is van ami alja regénynek tartja.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz sagajr78 #74 üzenetére

    Köszönöm, akkor ez lesz a köv. célpont. A BlackAddert nagyon szerettem, a WH40K-t imádom, a kettőt nehezen tudom elképzelni, igazán érdekes lesz,h mi sül ki belőle. :)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz sagajr78 #74 üzenetére

    sagajr78: ezek a Ciaphas Cain sztorik zseniálisak :) "Top-tip" volt, köszi! :C

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz sagajr78 #115 üzenetére

    Ahbazzze', sry :) Igazad van. Csak ahonnan megvannak ott máshogy volt számozva, én pedig balga módon nem egyeztettem a két listát. Nem akkora para, mert mivel úgyis a "visszaemlékezéseket" olvassuk, simán hozzáképzelhetem,h nem kronológia sorrendben találják meg a könyveket. ;)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #132 üzenetére

    Adeptus Mechanicus messze nem csak annyiból áll amiket felsoroltál, ráadásul alapvetően nem harci frakció, nem háborúzik magában.

    Cult Mechanicus Codex létezik, sőt a Skitarii-nak nemrég saját Codex is jutott. Igazából az Adeptus Mechanicus több, mint 10 éve az első új kompletten játszható frakció a táblás játékban. Én szerintem hamarosan követheti a Dark Mechanicus is (persze mint Chaos supporter).

    100 fölött van az ismertek száma, de ettől függetlenül bő 85-90%-a a rendházaknak nem ismert.

    Akkor le voltam maradva. Ezzel együtt kvázi maréknyi SM rend ismert, és ebből fél tucat kb., ami játékokban is előfordul...

    A Panzer General jellegű játék a Rites of War volt, ahol eldákkal lehetett nyomulni. Birodalom részéről meg ellenfélként IG jött. De a fő ellenség nidák voltak.

    Yupp, tényleg a Rites of War volt az, talán lehet pont azért tetszett, mert Eldák is kerültek bele. :)

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #134 üzenetére

    Forge World jóvoltából tuti lesz, ők már készítik az Imperial Knight kódex káosz megfelelőjét (a chaos knight-juk gyönyörű).

    Izlések és pofonok, aki kevésbé vevő a Káosz-stílusnak, az aligha fog elalélni tőle. ;)

    A cult mechanicus meg csak pár egység, amik a második kiadásból illetve a Rogue Trader-ből köszönnek vissza. Így az electro-priest-ek, meg a kastellan robot. Került még bele lánctalpas servitor azt lényegében ennyi.

    Kvázi tök mindegy, a lényeg, hogy saját sereget építhetsz belőlük. Ha őszinték akarunk lenni, akkor az SM-ek sem (lennének) sokkal többek. Assault / Tactical / Devastator / HQ egységek, csak még ott vannak a Termik és az új agyrém, a Centurionok.

    Engem egyébként nem zavar a 'szűkebb' választási lehetőség, például ezért tetszik az Imperial Knight sereg is. Csak hát itt jön ki, hogy ezeknek a monstrumoknak már inkább más méretarányban lenne a helyük - kellett neked kinyirni az Epic 40k-t, mi GW?

    Én az 1000 rendház helyett inkább az 1 millió mariska létszámot tartom mérvadónak, elvégre pont a kódex szabályok lefektetői tesznek magasról a szabályokra és lépik túl az 1000 főben meghatározott maximális létszámot

    Egen, máris itt a probléma, a két számot együtt szokták emlegetni. Szóval valamelyik ezek alapján nem stimmel, mégpedig nagyon nem....

    Na meg persze a farkasok és a templar-ok is (bár ők annyira szét vannak szórva flottáikban, hogy a létszámukat csak becsülni tudják, de nem ismert).

    Yupp, de a Farkasok esete elég durva, lévén egymaguk ~12 000 SM-et takarnak (vagy még többet, ha szó szerint vesszük ugyebár az átállást...). Ez meg nem picit durva azért...

    Sajna mivel nem voltak benne marine-ok, így nem volt anyagilag érdemi siker, még ha a játékélmény kifejezetten jó is volt.

    Legyünk realisták, a RoW legnagyobb problémája az volt, hogy amikor kijött, már taroltak az RTS-ek, túlvoltunk a Dune2 / C&C és a Warcraft / Warcraft II. szérián, vagy a Total Annihilation-on, hogy csak a legsikeresebbeket említsem. Szeretem a kör alapú játékokat, de kör alapú játékkal már akkor sem tudtál nagy játékosbázist megfogni (a CIV-et leszámítva, de az egy másik világ)... Nem véletlenül állt bele a földbe az SSI sem, mert a Panzer General-időszak ekkora már leáldozott...

    Ha meg befejezték volna a káosz kiegészítőt a Final Liberation-höz, na az üthetett volna még egy nagyot, de félbehagyták és nem készült el. Persze lehetett így is orkokat hadba vezetni skirmish csatában, de sztoriban ott is birodalmi erők, elsősorban IG játszotta a szerepet (első csatában Ultramarines egységekkel, utána IG végig).

    Én leginkább a hangulata miatt imádtam, az átvezető animációk és a zene zseniális volt. Mondjuk pont káosz kiegészítővel engem annyira nem fogtak volna meg. :)

    ...már az Armageddon-ban is van lehetőség orkokkal scenariókat lenyomni Birodalom ellen.

    Nem visz rá a lélek, hogy ránézzek, az alap kampányt végigvittem, konstatáltam a hiányosságait, majd azóta rá se néztem...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #136 üzenetére

    A Forge World már évekkel ezelőtt is jobban érezte a játékot, mint a GW. Néha van egy olyan érzésem, hogy akik ezeket a Codex-eket írják, csak játszani nem játszanak a játékkal. Nem az van, mint Andy Chambers és Jervis Johnson, vagy Rick Priestley, akik hajdan komplett, roppant szórakoztató Battle Report-okat hoztak össze, amelyekben néha a saját szabályaikat kritizálták (máig megvan, amikor Andy csípősen megjegyezte, hogy az IG-nek a Eldák ellen harcolva a Hydra olyan, mint lélegeztetőgép, ha az ellenfél lekapcsolja őket, az IG sereg meghal :D). Dehát Andy amúgy is zseniális fickó volt, azok a fotók, amiket csináltak róla... :DDD

    A Knight sereggel pont az a bajom, hogy egy kezelhető méretű sereget (1500-2000 pont) nagyon hamar kimaxolsz (3-5 Knight), miközben az ellenfél eheti a kefét, ha nincs komolyabb páncéltörő serege. Egy Ork sereg nehézjárművek nélkül például mi a fenét csinálhat ezekkel? Tele dobálják Tankbusta Bomb-okkal? :DDD

    SM-eknél a Centurion számomra nagyon ellenszenves. Bakker, nem kellett volna a Termiket fejbevágni a nerf-kalapáccsal, és kontrolban kellett volna tartani a létszámukat (ugyebár 4th Edition esetén volt olyan opció, hogy a teljes sereget Termibe tudtad öltöztetni (pl. Dark Angel Deathwing-ek), namost irtó kellemes csupa 2+ armor save-es egység ellen harcolni..
    Ráadásul nagyon bénán néznek ki szvsz...

    Az Epic 40k szvsz sokkal jobban hozza a gigászi csatajeleneteket, amikkel tele van minden 40k kiadvány. Ezeket nehéz 40k-ban megvalósítani (az ilyen 20-30-40 ezer pontos csatákat hagyjuk, a fenének lenne kedve napokig játszani :Y ). Ráadásul ott lehetett a járművekkel rendesen taktikázni. Egy szupernehéz harckocsi vagy knight / titán hol tudja kihasználni a mozgékonyságát és fegyvereit egy 40k csatatéren? Oké, rohadt jól néz ki egy Baneblade egy IG hadsereg élén, de azért mégis...

    A Final Liberation-ban amúgy én hiányoltam a Knight-okat, emlékszem, a játék fájlait böngészbe megtaláltam a lexikon bejegyzésüket, de ugye a játékba valamiért mégse kerültek bele... :(

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #138 üzenetére

    Az Orkok alapok. Ha az Alfa az SM, akkor az Omega az 'Orkz. :DDD

    Fél-off:
    WhF csatám volt összesen három, de a legemlékezetesebb az volt, amikor a szeretett Night Goblin Fanatic-ok bepörögtek. Ezek roppant mókás népségek, az amúgy is kattant goblinok közül is a legidiótábbak közé sorolandóak. A sok narkotikus gombafőzettől a maradék eszük is elment, viszont semmi félelmet nem éreznek. Harcban fognak tehát egy láncra kötött hatalmas (és nehéz) fémgolyóbist, megpörgetik... és ringlispil módjára keringenek a harctéren, annak a legkisebb esélye nélkül, hogy befolyásolni tudják a haladási pályájukat. Játékmechanikailag ez úgy valósul meg, hogy a terepasztalon a mozgásuk véletlenszűren, kockadobás által meghatározott. Na, ezek a vérgőzös gyilkosokaim a csata első két körében sikeresen megtizedelték a saját seregemet. Aki túlélte a csapataim közül a megrázó élményt, az a nyakába szedte a lábát (failed leadership roll), és iszkiri elmenekült. Vagyis két kör alatt sikeresen hülyére vertem saját magam úgy, hogy az ellenfélnek esélye sem volt aktívan beavatkozni a küzdelembe - megtették helyettük a fanatikusaim. A végén gratulált - a Fanatikusaimnak. :DDD

    A Knight-ok esetén ellenfélként egyértelműen azt vettem, amikor normális esetben nincs a seregedben nehéz jármű / walker, csak max. pár nehézfegyveres. Azért annyira nem sérülékenyek a 'minititánok', hogy sima Shoota boyz-ok lenyomják őket. :)

    A Termiknél a nerf az, hogy a Power Fist-el 1-es kezdeményezőképesség (Initiative), ami azt jelenti, hogy kb. még a szöges deszkát lógato Snootlingok is előbb ütnek, mint ő. :U

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #140 üzenetére

    A Knight esetén én arra céloztam, hogy alaphelyzetben azért egy átlag sereg nem a szupernehéz járművekre koncentrál, így egy átlagosan felépített sereg (innen jött az Orkz ötlet) konkrétan pár spéci karakteren, és egy-két kézi-nehézfegyveren túl akár az albán légvédelem szintjén tud csak kárt okozni benne. Persze, lehet direkt Titán-vadász Ork sereget is összeszedni, de azért általában nem erre készül a hadvezír egy 40k játék esetén...

    Nem teljesn értem a Power Fist megjegyzést. A "lassú" viszonylagos fogalom, és korántsem a méretből vagy a tömegből származtatott, adott esetben egy két méteres Power vagy Chain Sword-ot, esetleg Axe-ot miért lehet sokkal gyorsabban forgatni, mint egy Power Fist-et? Ha azt vesszük, hogy a páncél lassítja a karaktert, akkor hirtelen nincs értelme a fekete hámnak, meg az egész exoszkeleton hóbelevancnak. Az SM-ek pont azért 'készülnek' fel a páncél viselésére extrém módon (csatlakozók, feketehám), mert kvázi úgy viselik, mint más egy rá szabott öltönyt. A saját, amúgy is megnövelt fizikai erejüket csak kiegészíti a páncél szervója, és nem teljesen értem, hogy miért lenne törvényszerű, hogy ennyivel lassabb legyen egy Termi.

    Az egy tévhit (szerintem), hogy a nagyobb páncél lassabb és korlátozottabb mozgást jelentene...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #142 üzenetére

    A játék jelenlegi és korábbi változatában is alapvetően mindenki készült nagy erejű fegyverekkel és lehetőleg sokkal.

    Háááttt.... Amit írsz, abból az jön le, hogy te is valahol a 2nd Editionnal kezdted, nekem a Space Wolf seregben még ez igaz volt (Long Fang Pack (igaz abban csak 1x LasCannon és 1x Rocket Launcher volt mérvadó, a Heavy Bolterek nem) és egy termi Cyclone missile-kkel, meg talán a Bjorn, The Fell Handed Dreadnought, bár az Assault Cannon annyira nem volt ütős pct. terén), de a Space Ork seregem irtó gyenge volt e téren (egy szem 2nd ed. "papír" Ork Drenyát leszámítva csak a közelharci egységeim voltak ütősek e téren), a Tyranids seregem meg még jobban (az egy szem Carniflex és a Tyranid Warrior-ok közelharcban). Ettől függetlenül tök jól elvoltam velük, még SM seregek ellen is (az orkoknál a gránátok sokat segítettek).

    Itt inkább az jön elő, hogy milyen játékosok ellen mentél. No meg az egész táblás játék rákfenéje, a modellek. Alaphangon egy átlag játékos nem fog széles spektrumot lefedni a seregével, hanem igyekszik egy neki tetszőt kialakítani. Aztán vagy bejött a csatában, vagy nem. Legalábbis én nem rajongtam azért, ha a modell valós felszerelése eltért az ábrázolttól... Persze én is láttam olyan csatát, ahol például egy WhF lovag "játszott" el Terminátorpáncélos speciális karaktert... :U

    Birodalomnál és káosznál ez sok meltát és esetleg lascannon-t, space marine esetében akár grav cannon-t jelent.

    Egen, szvsz amit hozzáadtak az SM-hez a 2nd Ed. óta, az csak gáz. Az Mk.8 Power Armor elsikkadt, a Centurion úgy gáz, ahogy van, hogy a Dreadknight-ról ne is szóljunk, a Grav Weapon meg... Bakker, ezt minek kellett? Mert nem volt elég komoly pct. fegyvere eddig is az SM-eknek? :(

    Ja és muszáj lelőni mihamarabb a knight-ot mert az legkésőbb a második körben már rohamozni fog és akkor onnantól már a megtámadottnak jobban fog fájni a titán leverése mint az azt elvesztő játékosnak a figura eltávolítása.

    Erről beszélek, merthát a Knight-okból önálló sereget tudsz csinálni (igaz 7th Ed. óta bármiből...), Namost egy átlagos sereg egy, talán két Knight-ot még megrépázhat, mielőtt elszabadul a pokol, de utána egy vegyes (közelharci/távolsági) Knight csoport a maradékot széttépi, ahogy én a statokat nézem.

    Még egyszer: nem azt mondom, hogy nem lehet felkészülni a Knightok ellen, de egy átlag Elda sereget sem úgy építesz fel, hogy kell bele 3 Fire Prism, és 3 Bright Lance... Mert akkor meg egy swarm jellegű sereg simán elcsámcsog. Szóval én átlagos seregről beszélek.

    Vagy neked minden sereged olyan, hogy a fele pontérték harckocsi / walkervadász? :D

    A leírásokban, regényekben is sokszor megjelenik ez a hátránya, hogy lassan lehet vele fordulni, nem lehet benne hajlongani, a fej sem forgatható szabadon, bőven van holttere, nem kapható olyan gyorsan célra a fegyver ha nem pont a viselője előtt dekkol a célpont, nincs ugrálásra, gurulásra, vetődésre lehetősége a viselőjének és így tovább, és így tovább.
    Ha nem pont szemben van az ellenfél, akkor bizony egy power armor-os kolléga gyorsabban tudja lereagálni a helyzetet mint vaskosabban beöltöztetett társa.

    A gond az, hogy pro és kontra is van erre utalás, mert nem egy esetben jegyzik meg, hogy XY terminator páncélban is olyan könnyedén mozgott, mint más energiapáncélban. Ez pedig eléggé üti a más jellegű megjegyzéseket, mert hogy lehet képes erre az egyik SM, míg a másik nem?

    Itt én való életbeli szituációkat hoznék fel, a középkorban is a valóban kizárólag lovas viselésre készített nehéz full plate armorokat leszámítva minden fémpáncélt igyekeztek úgy készíteni, hogy abban könnyed legyen a mozgás lehetőleg. Szép videókat lehet ilyesmikről találni.

    Az US ARMY az exoszkeletonokkal kapcsolatosan komplett igénylistát állított össze, kell tudnia a katonának benne kúsznia, gugolnia, függeszkedni, előre hajolni, törzsből oldalra fordulni, stb.

    Ezekre a mozgásokra egy hadszíntéren szükséged van. A Sci-fi novellák / képregények / filmek / játékok itt szoktak elvérezni, mert nem céljuk általában az életszagúság bizonyítása. Persze a Lore szempontjából ez mindegy, de ha a 'nehezen mozgó' Terminátor páncélt vesszük elfogadottnak, akkor azt a játékszabályokban is megjeleníteném, például nem lehetne nehéz terepen mozogni velük...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #144 üzenetére

    Egy Sm tactical egység egy Heavy Bolter és flamer felszereléssel 325 pont volt, most ugyanez a brancs 150 pont. Így befér az általános 1500-1850 pont közötti harcokba szép számmal egység is és speciális meg nehéz fegyver is.

    És minimum kétszer annyit hagysz a GW/FW kasszájában... ;]

    páncélátütése d20+d6+8 volt

    Akármennyire is vagyok 2nd Edition fan, azért be kell látni, hogy a játékszabályai nagyon nem voltak gördülékenyek, mennyivel egyszerűbb a kizárólag D6-ra (meg Scatter és társai) kockára építő játékmenet, és az AP használata páncélátütés dobás helyett (rémlik, hogy nagyon megborult kockakombinációk voltak a fegyvereknél)...

    Space Wolf Wolf Guard terminátort terminátort nem láttam akkoriban nem ezzel a két fegyverrel egyszerre felszerelve

    Nem volt, 'sima' Terminator w/ Cyclone Missile modelt festettem le Space Wolf szinekre.

    IG seregösszeállítás: Na pont ez az, te már nem 1500 pontos sereggel rendelkezel, hanem legalább 3000, csak ebből legózol össze egy 1500 pontosat. Azért ez nem szerény pénzmag... :)

    SM / CSM / Elda sereglatolgatás: Ez megint akkor játszik, ha rendelkezel egy fél szobányi modellel, hogy neked megfelelő sereget állíts össze. :)

    Én még mindig azt mondom, hogy egy 'átlag' sereg számára egy pure Imperial Knight sereg bizony komoly mumus lehet... Ahogy a légi egységekre is készülni illik...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #146 üzenetére

    A 2nd edition inkább jól átgondoltam indult, aztán a sok Codex és spec. szabály miatt kezdett néha megborulni a folyamatos játék. Ezért lett a 3rd Edition-tól visszalépés az eredeti "1st edition" irányába, ahol például nem kellett egy páncélátütésre is kockadobást tenni. Én a hangulata miatt nagyon szerettem a 2nd Edition-t, de lássuk be, a gördülékeny játékmenettől nagyon messze volt, még tapasztaltabb játékosoknál is láttam olyatt, hogy negyed órát törpöltek egy szituáció felett, hogy akkor most ezt a szabályt hogy is értelmezzük itt.

    Ezzel együtt én is úgy vélem, hogy mindkettő jó, de player-wise azért jobb a szabályok egyszerűsítése...

    A seregépítési megjegyzéssel egyetértek, én ezért (is) hagytam abba a játékot, szép és jó, hogy folyton jönnek új modellek, de azért a plastic modellek mellőzése a 90-es évek végén, 2000-es évek elején nagy szivatás volt.

    Az "átlagos" sereg nálam persze mást jelent, hiszen bő másfél évtizede nem játszom aktívan, de mindenre nem készülhetsz a legtöbb ellenféltípusra egyaránt, én is a gránátokban láttam amúgy a változtatási lehetőséget, igaz 2nd Editionban simán tudtál 100 pontokat elszórni Krak és Melta gránátokra (meg Vortex gránátra a karaktereknek). Nekem ez volt a 'válaszom' erősen páncélozott ellenfelekre. :)

    Én légi egységek ellen nem játszottam, csak olvastam battle reportokat anno, de a már említett (tán IG vs. Elda) battlereportban feltűnt ugye, hogy a Hydrák nélkül esélyesen odalett volna az IG győzelem (amúgy úgy rémlik, hogy abban volt már Baneblade is, sőt, az is túlélt mindent, még egy Assassin kártyát is)... Viszont ki az, aki berak alapból egy 7th Edition IG seregbe Hydra-t? Ha az ellenfélnek nincs repülő egysége, akkor irtó nagy point-sink...

    (Egy kis magyarázat: a Hydra egy dedikált légvédelmi egysége az Imperial Guard-nak, 4db Autocannon-al, ami nagyobb lőtávott kapott - régen nagyon ütős egység volt, mert a "swarm" gyalogságot is írthatta, mint az kaszás, és így ideális volt a hátul bújkáló első számú IG egységek, a tűzérség védelmére mind a levegőből, mind a susnyásból fenyegető veszélyek ellen... Csakhogy elvették tőle a földi célpontok elleni támadást, így már csak repülő (flying) vagy lebegő (skimmer) egységekre lőhet...)

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz sagajr78 #156 üzenetére

    sagajr78: csak nem a Szukitsnak vagy a megboldogult Trollbarlang-nak dolgoztál? ;)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #159 üzenetére

    Hihi, a jó öreg Trollbarlang. Szép emlékek... :C

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz sagajr78 #170 üzenetére

    Ezeket nagyon szerettem, viszont sehol nincsen fent a Dark Omen, ami nagyon klassz volt. (Warhammer Fantasy)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz sagajr78 #170 üzenetére

    Megvettem a Final Liberationt, egész mókás, de azt leszűrtem,h az idő azért sokat szépít a digitális emlékeken is :)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Phobion

    őstag

    válasz sagajr78 #182 üzenetére

    " A vége meg már előre ismert, a Rhana Dandra (40K End Times ha így jobban tetszik), ami már közel van."

    ezt egy picit kifejtenéd nekem bővebben?

    Ami inkább a 40K End Times-ra utalt, az a ' Talon of Horus ' könyv volt, számomra :F

    [ Szerkesztve ]

    Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz sagajr78 #185 üzenetére

    Annyi a probléma ezzel, hogy a hivatalos kánon szerint az Arany Trónus&Istencsászár kombó tartja zárva/nyitva a az összeomlott warp-gate-et ami az Imperial Webway Projectből marad és aminek a tönkremenetele esetén szakadék nyílna a Valóságon és a hipertér az összes szennyét belehányná épp az Imperial Palace szívébe, ami nem lenne klassz. Még az is lehet, hogy hasonló anomália nyílna a Terra helyén, mint az Iszonyat Szeme.
    A Császár meg asszem' azért lett több ezer varázstudó áldozatával "létrehozva" hogy ne kelljen meghalnia, mert az újjászületéskor megennék a lelkét a hipertér démonai. (ahogy a sámánok jártak a prehisztorikus időkben, elveszítve az újjászületést) Itt írják a "history" szekcióban, csóró Malcador képe mellett

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #189 üzenetére

    Miből gondolod, hogy a Császár újraszületne? Nincs direkt Lore erre, és egyébként se jelente semmit, simán tökönszúrja a régi Lore-t a GW, ha úgy van kedve. Szóval ez is csak egy a rajongók által generált lehetséges Lore jövőképek közül.

    A Gateway beomlásának következményeit legalább ennyire nehéz megjósolni. Ha úgy akarja a GW, lesz belőle világméretű kataklizma, de az is lehet, hogy csak rettyintenek köré egy látványos harcot, és elintézik annyival, hogy lezárják... valahogy.

    Potenciál rohadt sok mindenben lenne még, csak kegyetlenül nem foglalkozik vele a GW.

    -Mi lesz Lion El'Jonson-al? A világ végéig sztázisban fog lenni?
    -Mi lesz Jaghatai Khan-al? Ő amúgy is a Webway-ben tűnt el, szóval ha csavart akarnak, a Gateway összeomlásakor megjelenhet újra a fizikai világban.
    -Mi lesz Leman Russ-al? Ő ugye a Káosz Szemében tünt el.
    -Mi lesz Roboute Guilliman-al? Ő is sztázisban szenveleg ugyebár.
    -Mi lett Vulkan-al? Nyom nélkül eltűnik?
    -Mi lesz Corax-al? Ő Russ-hoz hasonlóan a Káosz Szemében tűnt el.
    -Mi lesz Alpharius/Omegon-al? Mi lesz az Alfa légió sorsa, ha már ilyen kétlakiaknak mutatták be a Horus Heresy novellákban?

    -Mi lett a két kihúzott Légióval?

    -Mi lesz a Tyranidákkal? Belengették, hogy igazából az Astronomicon vonza őket, tehát especiel az Astronomicon gyengülése akár azt is jelentheti, hogy elhagyják a galaxist.

    -Mi lesz a Tau-val? Felépítették a legagresszívebb új birodalmat a semmiért?

    -Mi lesz az Orkokkal? Igazából a kutya sem kiváncsi rá....

    Lehet tovább sorolni. A lényeg, hogy bőven lehetne mit csinálni, de azon túl, hogy időről-időre csinálnak valami WTF bejelentést ("There are no Wolves on Fenris.") pontosan zéró alkalommal használták ki ezeket később...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #191 üzenetére

    Szerintem az AoS nem reboot, nem az alapoktól változtat, hanem az egész játék léptéke és háttere is megváltozott olyan mértékben, ami már túllépi a reboot kategóriát számomra.

    Akkor innen nézve ezt akár teológiai vitának is tekinthetnénk. :DDD

    A WhF sem mindig szólt 100+ modelles játékról 2000 pontos sereghatárnál, csak ide jutott a 8th edition-ra (pedig akkor még nem is Goblin seregről beszélünk). Én még emlékszem arra, amikor egy "átlagos" zöldbörű sereg is "csak" 60 modellből állt....

    40K-ban jelenleg az összes GW-s kódexben szereplő neves hős mennyisége: 103 (egyéb kiadványok nevesített egységeit is ide véve, plusz Forge World neves karaktereket ez a szám 140-re mászik fel, bár itt már olyan nevesített egyének is bele vannak számolva amik nem éppen karakterek, így a legfőbb fődémonok, vagy épp nevesített jármű parancsnokok). Tudom mert most számoltam össze őket (jó dolog is a seregépítő programocska).

    Csak a hivatalos Wh40k webshopban van 159 hős, vagyis karakter. A ForgeWorld még ehhez hoz vagy egy-két tucatot (sajnos ott külön nem lehet rákeresni, de gyors belenézésre is vannak nevesített Drenyáktól kezdve mindenfélék.)

    Melyik 3 új fajra gondolsz?

    Valamelyik fórumban voltak ezek a számok, én most hirtelen szintén csak a Tau, Necron és Dark Elf trióra tudnék gondolni, bár tény, hogy a Necron és a Dark Eldar is inkább a 90-es évek vége volt (sőt, a Necron blister még valamelyik WD-hez volt mellékelve, márpedig én 1996 után nem vettem WD-t).

    A WHF Lore-ja valóban jó volt, de senki nem akart oda alkotni.

    Én inkább úgy fogalmaznék, hogy azok, aki a WhF "gazdái voltak", azok eltávoztak, de ezt te is leírtad az előbb...

    Kb. az 6th edition óta döglődött a rendszer, a 7th editionnál már látványos volt, hogy ahogy a szabálykönyvet és a seregkönyveket harmadik-negyedik vonalbeli, sőt, tök ismeretlen emberek kezdték el alkotni...

    A kérdés az, hogy miért nem tudott megújúlni a rendszer? Miért nem tudták vonzóvá tenni? Azt ne mondja senki, hogy nem volt potenciál a világban...

    Az egész 40K kizárólag csak a SM-ről szól.

    Sajnos így van, és számomra azért fájó ez, mert rohadtul nem következetes a rendszer. A saját maguk szabályait nem követik (1000 fős rendek, és a többi).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #494 üzenetére

    Huhh... Sorban.

    "A Reivers egység valójában nem a scout-okat helyettesítő beszivárgó osonó csoport, hanem közelharci specialisták gyülekezete, akik lopakodás helyett a félelem és terror taktikákra építenek, sokk gránátokkal gyengítik meg és zavarják össze az ellenfeleiket mielőtt lerohannák őket."

    Ettől még beszivárgó-osonó csoport, hiszen megkapták az Infiltration (beszivárgás) képességet, vagyis az asztalra utoljára, a meghatározott felhelyezési területen kívülre lehet felrakni őket. Ami elég tápos dolog... A Scout-ok alapvetően ranged egységek persze, a Reivers meg inkább közelharci.

    "Ők a sima SM rendházak assault marine-jainak primaris megfelelői (többet támadnak, jobb cuccokat használnak, és strapabíróbbak)."

    Szvsz inkább vannak a Scout-ok és a Assault Marine-ok között. A sima SM-ek között csak a Scout-ok rendelkeznek az Infiltration képességgel.

    "Az Aggressors egységről már van kép. A csatolt képen a bal alsó harmadban látszanak."

    Az inkább a jobb alsó rész lesz az. :DDD

    Ránézésre nem nagyon tetszenek. A GW ismét a minél erősebb, minél táposabb, minél nagyobb fele mentek el. Elkapta őket a gépszíj... :U

    "A redemptor drenyák egyfajta válasz lesznek szerintem az új fenyegetésekre amiket a tauk megjelenése és az ő suit-jaik a játékba hoztak."

    Szvsz az inkább a Centurion suit volt. ;)

    "Más dreadnought nem szaladgál ennyi fegyverrel (2 power fist, 2 fegyver a fist-ek alatt ami vagy flamer vagy assault cannon lehet, 2 twin heavy bolter vagy mini rakétavető a vállpáncélok alatt a test két oldalán, plusz egy rakétavető a gép tetején)."

    Ez a másik megalománia. Bakker, lassan egy Titánt tömörítenek össze egyetlen "sima" méretű modellbe. :U

    Eddig arról volt szó, hogy az STC az isten, a csúcs, aminél jobbat talán sose fog az Emberiség és a Birodalom összehozni. Vagyis minél régebbi valami, annál jobb.

    Erre tessék... Jó reggelt, rémálmaid voltak fiacskám? Semmi gond, tessék, kapsz egy Drenyát, amely egymaga bedarálhat akár egy Terminator-osztagot is... :U

    Továbbra is vegyesem az érzelmeim az egész Primaris-mariska dolog és Guilliam visszatérése miatt. Oké, előre vitték a történetszálat, hurrá, isten hozott a 42. évezredben. De mégis merre? :U

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #497 üzenetére

    "Assault scouts? :DDD"

    Miért, nem azok? :DDD

    Pam-pam-pam, megy a kis Xeno, egyszer csak megjelenik mellette a Primaris Mariska, és BLAM! :Y

    "Egy 5 fős egység túlteljesíti közelharcban a teljes létszámú (10 fős) assault marine egységet és igazából ha lőni kezdenek azt sem fogja megköszönni az ellenfél."

    Én eddig 3 fős csomagokat láttam, meg kéne már néznem a 8th Edition szabálykönyvet.
    Az, hogy 5 fős Primaris Mariska Squad túlteljesít egy 10 fős Assault Marine egységet, azért attól is függ, hogy milyen ellenfél ellen. Swarm egységek ellen (kisebb 'nida és ork egységek) tök jók, ez nem vitás. De ha nehézfegyveres egység lő rájuk... Akkor 2 Wounds ide, eggyel nagyobb Toughness oda, a 10 modell több hasznot hoz, mint az 5...

    "Mondjuk a bajok igazából nem a kis suitokkal kezdődtek, hanem a Grey Knights sereg Dreadknight-ja indított el egy hülye hullámot (nem járműként hanem szörnyként kezelt gépezetek amik egyre csak szaporodtak, a fegyvereik meg sokasodtak), ami végül ide vezetett."

    Eleve én ott nyiszáltam volna el a torkát és egyéb lágy részeit a játékfejlesztőknek, amikor kitalálták, hogy kell valami gyalogos egység a Terminator-ok / Nobz / stb. fölé, már-már Drenya szintre. Squadban...

    Nem vicces, hogy egy elvben gyalogos egység (hogy most szörnynek tekintjük mellékes) lassan olyan erővel bír, mint egy Szupernehéz tank... :U

    "Ámbátor most már legalább a méretezés kezd normális lenni, mert ez az új dreadnaught hatalmas méretű a korábbihoz képest..."

    És.... megint ott vagyunk, hogy akkor hogy is állunk a méretek problémáival? Anno játéktechnikailag szépen körbe volt vezetve, hogy a Space Hulk játékban azért használtak Terminator-páncélos mariskákat, mert ők fértek még el kényelmesen a folyósokon. A Primarisok már így is csak lapjával tudnának közlekedni egy átlagos Birodalmi hadihajó folyosóján.

    Az új Drenyákat meg hogy szállítják majd? Teleport max... :U

    "Mondjuk a hátteret tekintve elég alapos fejlődés zajlott le a Birodalomban STC-n túl is. De ez ugye nem igazán derül ki az átlag érdeklődő számára, ha nem volt olyan szerencsés, hogy kezébe kerüljön a Adeptus Mechancus/techpap trilógia (Priests of Mars, Lords of Mars és a Gods of Mars, amiben elég sok érdekesség megtudható a tech szintről, a fejlődésről és a sztorija is meglepően jó)."

    Őszinte leszek - én kb. 1992-től 2000-2004 magasságáig tartom a Warhammer 40k világát koherensnek. A 325-ös hsz-ben volt egy összefoglalóm. Szigorúan szvsz, de ugye a Rogue Trader, első Space Hulk kiadás még inkább csak felvázolta a világot. A második kiadástól kezdődően ültek le egy asztalhoz, és gondolták végig hogy na, innentől így és így lesz.

    A Horus Heresy-vel kezdődően olyan csodálatosan álltak neki a saját világuk megreformálásának, hogy az addig megalkotott fluff-ot lendületből kiherélték, átöltöztették, beparfümözték, majd az orrunk alá dugták, hogy na, innentől ez canon fluff, ami eddig volt, az meg már nincs. Még 1x: nem ez az első ilyen eset, a Rogue Trader mai szemmel vállalhatatlan fércmunka pár jó ötlettel fűszerezve.

    Csakhogy amíg a Andy Chambers és Rick Priestley irányított, volt egy kerek egész. Ez az, ami az utóbbi cirka 10 évben szépen eltűnt. Korábban hoztam már a csodás példákat arra, hogy lett egy alapjában véve jó történet széttöredezett és ostoba, kérdőjelekkel teli ürülékzacskó. Ami számomra például szentségtörés, amit a Space Wolf-okkal műveltek, megvan a 2nd Edition Wh40k Space Wolf Codex-e, egy szó nem esik a "There is no wolves on Fenris" témakörről. Ezt egy hülye novellában kitalálta Graham McNeill, és azóta se tudnak vele mit kezdeni, de legalább a hajdan kemény Viking harcosok a negyven-egyedik évezredben fluff-ból csináltak egy részeges és káromkodós, böfögős fradi béközép szintű rémálmot az Űrfarkasokból.

    Na ez a bajom az STC mostani megítélésével is.

    Az original fluff szerint az STC volt az atyaúristen, és 10 000 év óta sem sikerült túlszárnyalni - sőt, inkább arra volt példa, hogy elvesztek belőle dolgok. Ezért ugyan olyan a statja egy 10 000 évvel ezelőtti Mark IV.-es Power Armour-nak, és egy Mark VIII.-asnak. Az egészet jól kitalálták, körülírták, kidolgozták.

    Bevallom nem olvastam az általad említett novellákat, de majd utánanézek nekik egyszer. A leírásod alapján arra tippelek, plusz a Cawl-féle történetszálból már most is látok annyit, hogy a korábbi STC mítoszt fél kézzel lerombolták... Komolyabban akkor fogok véleményt alkotni, ha utánanéztem / utánaolvastam a témának, de nem rajongok azért, hogy felrúgják a régi történetszálat, csakmertazért... :U

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz sagajr78 #499 üzenetére

    Nah, akkor már megy is a Kindle-re, a Brothers of The Snakes után ez lesz a köv target ;)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #499 üzenetére

    "Jön a tényleges squad doboz, amit normál játékban lehet használni. Ott a 3 fős egység nem legális."

    Más szóval: beetetős csomag. Csudálatosan undorító üzleti modell.

    "Ahol egy termiantor elfér, plána a rakétavetős puttonnyal, ott egy primaris is kényelmesen elfér."

    A Cyclone Missile launcher az említettek után jött be, sőt, a Space Hulk szabályokban emlékeim szerint sose szerepelt, feladatköréből fakadóan nem beltéri használatra való. :)
    Oké, ezzel az erővel az Assault Cannon is véleményes... :DDD

    "A regény trilógia sztorija igazából a mechanicus nagy ősi hajójának megleléséről (Arc Mechanicus), a körülötte lévő misztikumról, az ott talált technológiák fel/kihasználásáról és új területek tervezett meghódításáról szól".

    Közben rákeresve megláttam, hogy Graham McNeill az író. Na nálam eddig ezért esett ki a keretből. McNeill követte el a Fulgrim-ot és a A Thousand Sons-t is. A Fulgrim nálam méltán indul a leggyengébb HH kötet címéért, és a A Thousand Sons is a rengeteg következetlenségével és csacskaságaival is meglehetősen gyenge volt. Utána ignoráltam McNeill írói munkásságát...

    Részletesebben erről a #18-as hozzászólásban írtam.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #502 üzenetére

    "(azért vicces, hogy 10 főnyi SM segge alá odaraknak egy teljes strike cruiser-t mint saját verda)"

    A teljes történet ismerete nélkül: azért annyira nem meglepő, igaz egy Squad-méretű egységnél inkább a Nova- vagy Gladius-osztályú Fregatt a bevett hajóegység, egy nagyobb / jobban ellátott űrgárdista rendnél a Strike Cruiser is beleférhet.

    Számomra az ilyesmik inkább emelik az SM-ek értékét. Sokkal kevésbé értem meg az olyan eseteket, amikor egy Leman Russ harckocsiban 6db űrgárdista ül - Power Armorban!

    "értelemszerűen a sororitas és más birodalmi hívő frakció nem képviselteti magát, mondjuk akkor lenne aztán csak igazi káosz"

    És akkor még ott vannak az Adeptus Arbiter-ek (cirka a Judge-ok a Judge Dredd-ből), Officio Sabatorum (szabotőrök), Officio Assassinorum (bérgyilkosok), Ordo Tempestus (elit katonai szárnya a Administratum-nak), Logis Strategos (kémszervezet), és a többi.

    Valahol pont az bája ennek a sötét-kiber gótikus Birodalomnak, hogy valóban ennyire szerteágazóan ki van dolgozva. Hozzájuk képest az Orkok vagy az Eldák persze látványosan skicc-szerűek... :U

    "Ami nekem nem tetszett az egész sztoriból, az a space marine-ok szükségtelen sztárolása már megint."

    Ha jól rémlik az eladott modellek 80%-a SM. Ezt az egyet valóban zseniálisan megcsinálták, felépítették - tehát tolják is őket ezerrel...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Peace

    nagyúr

    válasz sagajr78 #523 üzenetére

    Huhh, köszi szépen!!! ;) Akkor nem leszünk restek és nekiugrunk majd az advanced-nek is. De csak akkor, ha már tényleg szuperül és flottul megy az alap! Tegnap ismét összeültünk a négy küldetésre, azért jóval gördülékenyebben ment a játék, most már jutott energia a játék élvezetére is és érződött az egymás elpusztítására irányuló vágy. :DDD Ezúttal frakciót váltottunk, de a plasma gun-os ismét 1-est dobott supercharge-nál. :D És így utólag rájöttünk, hogy a Plague Marine Champion hátán ott lóg a plasma gun!!! Tehát amikor mi azt hittük, hogy végig a power fist-el lőttünk plasma lövedéket, és hülyének néztük magunkat utólag, akkor kiderült, hogy mégiscsak plasma gun-os a figura, csak nem jelentettük be az elején, hogy ő most azzal lő. Amúgy ez hogy működik? Használhat mindent? Lövési fázisban plasma-val lő és közelharcban meg vállra akasztja azt és támadhat a power fist-tel és a plague knife-al?

Új hozzászólás Aktív témák