Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- E-book olvasók
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- PC-karbantartás havonta: 5 lépés, amit nem érdemes kihagyni! - Tech Percek #3
- Melyik tápegységet vegyem?
- SSD kibeszélő
- Apple asztali gépek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kelzsoca
félisten
Facebook csoport: akiket átvert a turbado
Itt pedig a külföldi tulaj látható: -
Ayanlith
tag
válasz
kelzsoca #287 üzenetére
Tehát - legalábbis az esetek egy részében - az a helyzet, hogy hiába irányít a Turbado a szakszervizhez, hiába ígért gyári garanciát (is) a vásárláskor, a már korábban kivesézett korlátok miatt valójában ugrott a garancia (legalábbis itthon).
Közben megnéztem, én mit kaptam: egy számlát, "rendeset", nem az új kauciós fajtát, viszont garanciajegyet nem... A termék dobozán rajta van, hogy ki a disztribútor (külföldi, szlovák cég). Ha utánanézek, hogy az ott (a) hivatalos-e, és ha igen, akkor ki a hivatalos ottani szervizpartner, és végül oda elküldöm, akkor elvileg megjavítják garanciában a készüléket, nem?
#292 atus72
Az egyikben egy Xiaomi termékről van szó, a másiknál nem tudjuk a márkát. Itt jöhet az képbe, hogy ez márkánként változhat... -
NORBl
aktív tag
Most kaptam vissza az utalt összeget.
-
Ayanlith
tag
válasz
Viktor0610 #286 üzenetére
Megértem, amit írsz, rendben van, [az utolsó mondat és szemforgatós smiley nélkül még (meg)érthetőbb lett volna].
Tekintettel arra, hogy bizonyos embereknek anyagi kára származott, egyes hozzászólásokban és internetes újságcikkekben pedig megy az okoskodás és áldozathibáztatás, meg kell találni az olyan lehetőségeket, amelyek egyértelműen építő jellegűek és hatékonyak. Minden változás elindul valahonnan és nem tudhatjuk biztosan, hogy éppen honnan.
-
Ryanne
csendes újonc
Sziasztok!
Annak mi értelme lenne, mondjuk egy új jogutódnak, hogy a készülékeket visszakövetelje? Mit csinál egy csomó használt veszélyes hulladékkal? Ahogy kiveszed a dobozból gondolom a töredékét éri. -
válasz
Ayanlith #266 üzenetére
Leírtuk többen, hogy szuper lenne, ha így lenne, de nincs így.
Pl. Bog is, hogy miért nincs így.
Ezek után kb.értelmetlen a beszélgetés arról, hogy kellene (szerinte/szerinted/akárki szerint) működnie a rendszernek, mert nem itt fogjuk megváltoztatni.
De biztos, bennem van a hiba, hogy ezt megjegyeztem. -
arnyekxxx
veterán
te, és én se értem hogy jött ez ide, ezért kérdeztem.
az autós témánál maradva, veszek egy 1 hónapos autót egy magánszemélytől 1Ft-ért, közben
eladom az autót 1000Ft-ért valakinek, de nem fizetem be az "üzleten "keletekzett haszon után adót, még az ÁFA-t is elcsalom mert ezt láttam a nagyoktól. -
atus72
őstag
Hogy haladjon is a dolog, most írok a TMX-nek, megadom az IMEI számot és állásfoglalást kérek tőlük hogy mire hivatkozva hajtják el a delikvenst, meglátjuk.
Ahogy a Tompika (az Ország nímandja) mondta, ebbe most beleállok ... -
Ayanlith
tag
Provokatív, személyeskedő és valóban nem arra a problémára reflektál sajnos, amit felvetettél.
Egyébként az ő gondolatmeneténél maradva: nem a mi feladatunk és hatáskörünk ellenőrizni, hogy egy cég hogyan működik a háttérben. Egy Facebook-hozzászólásomat idézve: "Lehet gyanús az ár, de a sokéves működés, korrekt ügyfélszolgálat, minőségdíjak azért a másik irányba billenthették a mérleget a vásárlásnál/a bolt kiválasztásánál. Arra célzok, hogy nem a tipikus sufnikereskedő esete állt fenn, ahol a jelek együttese egyértelművé teszi, hogy mivel állunk szemben." Arról nem is beszélve, hogy nem minden termék volt ott sem olcsóbb.
#274 NORBI
Remélhetőleg igen, már többekkel felvette a kapcsolatot a Turbado Ügyfélszolgálat.A mostani, weboldalukon elérhető tájékoztatás szerint:
"Minden hitel- vagy bankkártyával fizető ügyfél kérjük, forduljon bankjához, és kérjen teljes visszatérítést, a bank gondoskodni fog a pénze visszafordításáról.""A banki átutalással fizetett ügyfeleknek regisztrálniuk kell a google űrlapon* a a mellékelt linken, és a lehető leghamarabb visszatérítjük a pénzüket, amint a befizetés ellenőrzése befejeződött. "
*Google-űrlapot viszont én nem találtam az oldalon. -
atus72
őstag
válasz
arnyekxxx #263 üzenetére
"lenne is nagy sirásrívásdiktatúrázás ha jogszabályban köteleznének egymással jogi kapcsolatban nem állókat valamiféle jogi kötelezettségvállalásra. "
az autós témánál maradva, veszek egy 1 hónapos autót egy magánszemélytől 1Ft-ért, közben
eladom az autót 1000Ft-ért valakinek, de nem fizetem be az "üzleten "keletekzett haszon után adót, még az ÁFA-t is elcsalom mert ezt láttam a nagyoktól.
Az új tulajdonos bevihetie a hazai márkaszervízbe az autót vagy elfogják szerinted hajtani? Ebben az esetben hol van jogi kapcsolatban a delikvens az autógyártóval? Egy autó mivel másabb mint egy szaros telefon? -
atus72
őstag
válasz
kelzsoca #260 üzenetére
"Azon készülékek pedig, amelyek kikerülnek a gyártó "felügyelete" alól nyilvánvaló hogy nem kaphatnak semmiféle gyártói supportot a jövőben, így a jótállást is csak ott tudod igénybe venni, ahol vásároltad azt, ezen értékesítési helyek bolti garanciát fognak adni, és ha felszívódnak, jogutód nélkül megszűnnek (pl: turbado) akkor a jótállás is elvesztett."
Hogy kerülnek ki a gyártó felügylete alól, mi ez a baromság?
Az a baj hogy ezt te természetesnek tartod, és törvényekre hivatkoztok, szép új alattvaló világ, gondolom az sem zavar hogy egy hete az alapítványba kitalicskázott közpénz az már nem közpénz, hiszen a TÖRVÉNY kimondjaCsicskaország vagyunk, nem vitás.
(gondolom most én leszek a rebellis fajzat, meg ne keverjem ide a politikát)
Egyébként arra még mindig nem kaptam választ, hogy a Xiaomi miért nem gyakorol "kegyet" egy ilyen helyzetben, hány százezer készülékről lehet szó ami miatt a saját termékéért nem képes szervízhátteret biztosítani? -
NORBl
aktív tag
Én is utaltam nekik előre.
Szerintetek lesz visszatérítés?
-
atus72
őstag
válasz
arnyekxxx #264 üzenetére
"
Arra gondoltál már, hogy esetleg ne akard kijátszani amagyarországirandomországi hivatalos forgalmazót és máris megkapod amagyarországirandomországi hivatalos jótállást?
Tudom, úgy lenne igazi, hogy megveszed a cuccot jóáron okosba de ezzel nem akarsz semmi plusz kockázatot bevállalni mert neked minden is járjon."
látom átment a lényeg, értő olvasás -
Ayanlith
tag
válasz
kelzsoca #267 üzenetére
"Közösségi oldalon, Xiaomi csoportokban olvastam, hogy szolgáltatóknak szánt, maláj, indonéz (ázsiai piacra szánt) készülékeket kaptak kézhez a vásárlók, és arra is volt már példa, hogy bontott, visszaküldött példányok kerültek új készülékként értékesítésre."
Köszönöm! Ez sajnos nyilván nem tudott kiderülni a Turbado weboldalát olvasva. Az ott leírt információk, illetve például az Árukeresőn lévő tapasztaltatok alapján hoztam meg a döntést, mikor náluk vásároltam. Én egy telefont (2 éve októberben) és egy robotporszívót (idén júniusban) rendeltem eddig tőlük, mindkettő bontatlan volt, amikor kézhez kaptam.
"Gyári garancia is van a készüléken? Természetesen, hisz minden termékünk EU-s eszköz. Amiben azonban a Turbado többet ad: ingyenes el- és visszaszállítást biztosítunk a javítás alatt, hogy a folyamat gördülékenyebb legyen. Önnek csak be kell jelentenie a hibát és mi átvesszük a feladatok oroszlánrészét."
Forrás: Turbado GYIK -
lalika740
aktív tag
válasz
South Velen #269 üzenetére
Na az biztos az elején olyan árakat adták meg hogy vétek volt nem tőlük vásárolni az outlet böl.
Aztán pár hónapja megfordult mert drágább volt az outlet mint ha ujját vennék nem is ment már nekik.
Egyébként én is Vadi új volt hogy bontatlan cuccokat kaptam az outeltböl és ha valami gond volt vele azonnal visszutaltak az árát vagy le lehetett vásárolni .Soha nem gondoltam volna hogy így egyszerűen megszűnik.Gondoltam okoskodtak valamit mert sokáig ez nem megy de azt hittem pár hónapja felvették valakit aki ért az árakhoz és ennyi volt az outelt is.
Nagyon meglepett ez az egész. -
Klown
aktív tag
válasz
arnyekxxx #264 üzenetére
Volt már itt is példa, de felhozom mégegyszer! A kocsim típusának Facebook csoportjában havonta előkerül az a kérdés, hogy a külföldről behozott kocsik után érvényes-e idehaza az 5 éves garancia? Nos a gyártó nem mossa kezeit, hogy "hát barátom ahhoz nekünk közünk nincs, nem is ismerünk ilyen autót. Persze ennek az elején is kisértetiesen hasonló az embléma, de cserkészbecsszó, hogy az Szencsen alsón készült replika a XYZ Ltd.-nél..."
Íme, így is hozzá lehet állni a dologhoz: [link]
Most lehet mondani, hogy fillérb@szó, ügyeskedő, de senki sem a saját pénztárcájának ellensége! Az árkülönbözetet nem fedi le az ÁFA különbség, hanem egyszerűen az ellátási lánc kapzsiságából fakad. Mindenki komoly bőrt akar a fogyasztókról lerántani és ez tükröződik a hazai kisker árakban!
Nem véletlen sokszor csak a két véglet figyelhető meg az Árukeresőn is. Van adott telefon teszem azt a zug GSM-eknél 170-190 ezer között és van a nagynevű boltokban 240-260 közt. Közötte meg vákuum.
Nem vagyok egy Apple hívő, de az borzasztóan szimpatikus volt a customer service-szel való tapasztalatom! Történt még 2008-ban, hogy vettem egy kis iPad Nano-t az amerikai CostCo-ban (a Metro áruház amerikai megfelelője), s rá egy pár hónap múlva bekrepált. Nagy reményt nem fűztem hozzá, mert még a számla sem volt meg, de rávettem magamat és mégis bementem a csili-vili almaboltba az Andrássy úton és csodák csodájára felvették garanciális javításra, majd 3 nap múlva hívtak, hogy megjött a cserepéldány. Ez a momentum magyarként "beleégett" a ROM-ba... Nagyon kellemes csalódás! Csipegettem is karomat, hogy ilyen létezik-e idehaza, vagy csak álmodtam.
Szóval lehetne ezt így is ugye kedves Samsung, Huawei és a többi nagy garináci cég...
Üdv: Klown
-
South Velen
addikt
válasz
Ayanlith #266 üzenetére
Én vettem vagy 10 készüléket, de emlékeim szerint sosem ígértek gyári garit.
Viszont a gari ügyintézés példás volt (nyilván eddig), ez az, ami miatt ajánlgatták, ajánlgattuk is a topikokban.
Mondjuk én csak az outletből rendeltem tőlük, mert egy ideig fogalmuk se volt, mi a helyes piaci ár sok termékre
de volt, hogy onnan is vadonatúj cucc érkezett.
Az utóbbi időben viszont nem reagáltak olyan gyorsan és kedélyesen a megkeresésekre, érződött, hogy valami nem oké. Fura, hogy pont most kellett redesign-ra költeniük.
-
kelzsoca
félisten
Új szöveg olvasható a weboldalon:
Kedves Ügyfeleink, szomorú hírekkel szolgálhatok, el kell mondanom, hogy a Turbado jelen állapotában, az anyavállalatunk pénzügyi problémái miatt leállt. Megpróbáltuk a refinanszírozást, a bankokat és a befektetőket, de sajnos nem jártunk sikerrel. Elfogyott a pénzünk, és nem tudjuk biztosítani működésünket. Minden hitel- vagy bankkártyával fizető ügyfél kérjük, forduljon bankjához, és kérjen teljes visszatérítést, a bank gondoskodni fog a pénze visszafordításáról. Mindazok, akik az utánvét mellett döntöttek, kérjük, töröljék megrendelésüket, és rendeljenek máshonnan. A banki átutalással fizetett ügyfeleknek regisztrálniuk kell a google űrlapon a a mellékelt linken, és a lehető leghamarabb visszatérítjük a pénzüket, amint a befizetés ellenőrzése befejeződött. Minden garanciális igénnyel kérjük forduljanak a helyi szervizközpontokhoz. Aktívan keresünk befektetőt vagy vevőt a Turbadora, és a lehető leghamarabb folytatjuk működésünket. Biztosítani fogunk egy dedikált e-mail címet a kéréseinek összegyűjtésére, minden kommunikáció a felmerült problémákról angol nyelven fog zajlani. Köszönjük, értesítjük a további fejleményekről.
Štefan Ďurina
TEUMT LTD -
kelzsoca
félisten
válasz
Ayanlith #266 üzenetére
Egy másik topicból emelem át a korábban hasonló hozzászólásra írt válaszom:
"A turbado azt írja, hogy eu területről származó termékei vannak"
Közösségi oldalon, Xiaomi csoportokban olvastam, hogy szolgáltatóknak szánt, maláj, indonéz (ázsiai piacra szánt) készülékeket kaptak kézhez a vásárlók, és arra is volt már példa, hogy bontott, visszaküldött példányok kerültek új készülékként értékesítésre."minden olyan garanciális feltétel él rájuk amit a gyártók adnak."
A turbadótól származó információk szerint, valahol az eu területén, valahol, valamilyen szervizben történik a szervizelés, ha a történetnek ez a része rendben lenne, kiemelt információként hírdetnék, hogy a termékek gyártói szervizben kerülnek javításra. -
Ayanlith
tag
#260 kelzsoca
A Turbado - emlékeim szerint - gyári garanciát ígért.#261 Viktor0610
Egy olyan álláspont, ami más felől közelíti meg a témát és amúgy teljesen legitim, tényleg gúny és irónia tárgya kell, hogy legyen... Végül is ez a módi, stílus manapság igen elterjedt és sikeres, legitimálva van. A másik érvel erkölcsi, etikai, illetve józan ész alapon, én az aktuális jogot és a jelenlegi eljárásrendet mint természeti (megváltoztathatatlan) törvényességet hivatkozom, majd kinevetlek, maradj csendben. -
arnyekxxx
veterán
Arra gondoltál már, hogy esetleg ne akard kijátszani a
magyarországirandomországi hivatalos forgalmazót és máris megkapod amagyarországirandomországi hivatalos jótállást?Tudom, úgy lenne igazi, hogy megveszed a cuccot jóáron okosba de ezzel nem akarsz semmi plusz kockázatot bevállalni mert neked minden is járjon.
-
kelzsoca
félisten
válasz
Viktor0610 #261 üzenetére
-
-
kelzsoca
félisten
"a Xiaomi eladta X GSM-nek, X GSM megszűnt, ettől a gyár létezik aki garanciával adta el a telefont X GSM-nek az meg nekem"
A probléma ezzel annyi, hogy a Xiaomi nem értékesít X GSM cégeknek, kizárólag szerződött partnereinek (disztribútorok) és a 2 év gyártói jótállást is így biztosítja a készülékekre a gyártó, amihez szerződött szervizpartnert vesz igénybe, ez Magyarországon a TMX Kft.
"ha megszűnik az értékésesítési lánc
az miért vonja magával azt hogy a garancia is megszűnik?""Amennyiben hivatalos viszonteladótól vásárolsz, akár fel is szívódhat(na), mivel a jótállás érvényesíthető lesz a TMX szervizben az IMEI szám alapján.
Azon készülékek pedig, amelyek kikerülnek a gyártó "felügyelete" alól nyilvánvaló hogy nem kaphatnak semmiféle gyártói supportot a jövőben, így a jótállást is csak ott tudod igénybe venni, ahol vásároltad azt, ezen értékesítési helyek bolti garanciát fognak adni, és ha felszívódnak, jogutód nélkül megszűnnek (pl: turbado) akkor a jótállás is elvesztett.
-
-
atus72
őstag
válasz
Viktor0610 #256 üzenetére
Hanem hol? Beszélni sem lehet róla? Ez valami új moderálási etikett?
A Turbadó károsultjai topikban miről lehet beszélni ha nem erről? -
atus72
őstag
válasz
lalika740 #243 üzenetére
A probléma az hogy minden szart szabályoznak, ezt miért nem?
Ötletek: hozzanak létre egy garanciaalapot ami minden ilyen jellegű válalkozásra kötelező, mint az utazási irodák kötelező biztosítási alapja, soroljam még hogy mit kellene tenni?
(megint leírom, semmi baja a telefonomnak, 1 hónapos, csak röhögök magamon hogy sikerült belenyúlnom ebba a sztoriba, a vitaindítónak szántam a hozzászólásomat mert
valahol a téma rohadtul foglalkoztat és idegesít, nem a Xiami-ra van kihegyezve és nem a szaros telefonomra!!!!!! -
-
atus72
őstag
válasz
arnyekxxx #242 üzenetére
"Fogd már fel, hogy te X GSMbolttal vagy jogi kapcsolatban, a xiaomival semmi de semmi jogi kapcsolatod nincs"
Hiába sikítozol, te meg azt fogd fel hogy nem szabadna hogy legyen hogy egy telefonra nincs garancia, a Xiaomi eladta X GSM-nek, X GSM megszűnt, ettől a gyár létezik aki garanciával adta el a telefont X GSM-nek az meg nekem, ha megszűnik az értékésesítési lánc
az miért vonja magával azt hogy a garancia is megszűnik?
Ne fogadjuk már el ezt az érvelést.
Érted-e? Mi közöm van ahhoz hogy hány kézen keresztül kapom egy adott gyártó termékét?
(A jelenlegi törvényi szabályozásnak megfelel amit írsz, de hogy ezt is ha akarnák
szabályozni lehetne nem? Például mi lenne ha a törvénybe beleírnák, hogy jogutód nélküli megszűnés esetén köteles a gyártó (már amennyiben van itthon hazai képviselte) a garanciális ügyintézést megcsinálni, erre persze tudom az lesz a válaszod hogy
de akkor majd havonta új céget alapít a csóka, hogyne életszerű ...
Megint azt érzem, hogy egy vásárló addig jó amig eladsz neki valamit, onnan teher -
lalika740
aktív tag
válasz
South Velen #251 üzenetére
Nekem nem olvastam azt a cikket kb 2 éve olvastam ezt az ÁSZF jükben.De utánna ez a szolgáltatás eltünt pár hónappal ezelőtt.Egybekent szerintem itthon ez csak azokra vonatkozott ne felejtsük el hogy semmilyen szerv nem indított ellenük itthon semmilyen eljárást.Szerintem.ittjon csak a prémium garanciasokra vonatkozott a bérlés de biztos vagyok benne hogy 1 cég se fog jogutód lenni.Ahoz elég komoly dolgokat kéne megcsinálnia hogy jogutód legyen.Senki nem fog követelni senkitől semmit ebben biztos vagyok annyi a gond hogy ugrott a garancia.Szerintem!!!Saját vélemény!!
-
válasz
South Velen #251 üzenetére
"egy esetleges jogutód majd visszakövetel tőlük valamit." ezt a gyakorlatban kb lehetetlen lenne végrehajtani. Felszólít majd engem valaki, hogy hé te most azonnal küldd vissza azt a samsung telefont/porszívót akármit és visszaadjuk az árát?
-
Zebu
addikt
válasz
South Velen #251 üzenetére
[link] Ez a számla teljesen jó.
-
South Velen
addikt
Azt miből gondoljátok, hogy csak annak volt bérlés a konstrukció, akik megvették a prémium szolgáltatást?
Én is olvastam ezt egy cikkben és szerintem onnan vettétek át, de erre van valami bizonyíték?
Sok értelme nem lenne ennek, az nem okozna ekkora botrányt és az áfakerülés erőssége is elhanyagolható lenne úgy.. (nem hiszem, hogy az ügyfelek néhány %-ánál többje választotta volna ezt a +10% "vételár" miatt./
Ráadásul a standard szolgáltatással "vásárlók" sem kaptak számlát, hanem csak azt a számlának látszó valamit.Egyébként szomorú sztori mert az ügyfelekkel szemben a lehető legkorrektebb cég volt.... ezek szerint csak ez különböztette meg őket a többi áfacsaló sufnicégtől sajnos... :(
Ehhez képest meg most azon is izgulhatnak szegény "vásárlók", hogy egy esetleges jogutód majd visszakövetel tőlük valamit. Persze ezt gondolom semmilyen jogvédelmi egység sem engedné. -
lalika740
aktív tag
-
arnyekxxx
veterán
válasz
lalika740 #243 üzenetére
Ő gondolhatja azt is akár, hogy ő Hófehérke de ez nem érinti a polgári törvénykönyvet. Az, hogy az apple a világ minden pénzén ülve jobb feltételt biztosít mint ami a kötelezö az az ő dolga.
igy kéne szerintem is minden cégnek.
Ez azonnal elvárható lesz ha minden cég a bőséges applefelárral értékesíti a cuccait. -
arnyekxxx
veterán
Én egy Xiaomi telefont vettem, amit a Xiaomi gyárt és eladott haszonnal és garanciával, pont.
Fogd már fel, hogy te X GSMbolttal vagy jogi kapcsolatban, a xiaomival semmi de semmi jogi kapcsolatod nincs. Nem a xiaomi adott el neked haszonnal és garanciával telefont hanem az X GSM vállalkozás. A jótállás szerződő felek között létező fogalom. Ennyit kellene megértened.
-
telefonmágus
senior tag
-
-
kelzsoca
félisten
válasz
lalika740 #236 üzenetére
Igen, én is csak azért jeleztem ezt, mert jó ezekkel tisztában vagyunk.
.......
Egyébént a 219-es hozzászólásban látható számlán ott a cég közösségi adószáma, amit lekérdezve ez látható:
Rákeresve a címre, ez a weboldal jön be:
OFFSHORE LEAKS DATABASE -
lalika740
aktív tag
válasz
kelzsoca #235 üzenetére
Szia .Viheted de nem kötelező max ha nem csinálják meg az istylban akkor atviszed másik apple boltba.De nekem eddig sose kérték .A legvégső esetben az mondom atmesz a határon és Ausztriában biztos nem kérik de ez már csak a végső megoldás mert 100%higy itthon is megcsinálják és meg cserélik is számla nélkül.
-
lalika740
aktív tag
-
lalika740
aktív tag
-
-
Zebu
addikt
válasz
foximaxi248 #216 üzenetére
Nah igen te még elállhatsz.
Egyébként nem hinném, hogy nem fizetnék vissza. Nem azért dőlt be a cég, mert likviditási gondjaik voltak. De persze rizikós lehet.
-
lacko6
senior tag
válasz
foximaxi248 #212 üzenetére
Betudod szurni a kepet adatok nelkul?
Nekem ket szamlam van es mindkettonel van szamla sorszam es ar osszesen. -
foximaxi248
csendes újonc
Ezt akartam én is kihozni belőle. Bevallom, eddig sose néztem a számlát, mert csak a telefon érdekelt, hogy jó legyen, és nem is voltak problémáim eddig, de ez tényleg nem számla. Se egy bélyegző, se egy digitális azonosító semmi. Ezzel csak akkor értem volna valamit, ha működik az üzlet.
-
Zebu
addikt
válasz
foximaxi248 #212 üzenetére
Azért megnéztem az ÁSZF-et és megmutattam egy ügyvéd ismerősnek. Átküldtem a cikkeket is és leírtam a sztorit. Annyit mondott, hogy gyorsan átfutva a szitu a következő:
Mivel fogyasztó megtévesztés volt ezért a szerződés semmis. Nem kérhetik vissza, lényegében akár követelheted vissza az árat és visszadhatod.
Ha visszakérés lenne, akkor csak úgy, a visszafizetik neked az összeget amit kifizettél. Egyébként nem.De ilyen úgysem lesz.
Közben megnéztem a számlámat, nekem van számlaszám, termék, szálltási díj tételesen mint számlatétel. Úgyhogy az szabályos. Igaz én nem kértem prémium szolgáltatást.
-
foximaxi248
csendes újonc
Én nem fizettem elő prémiumra, a "számlán" mégis kaució/ár szerepel az összegnél. Azért írtam idézőjelbe, mert gyakorlatilag nem is számlát adott róla a cég, hanem csak egy sima nem is tudom minek nevezzem papírt, amin szerepel a cég neve, aki szállította nekik, a vásárlás adatai és az összeg, de semmi számlasorszám stb.
Mindegy ez így maradt. Eddig spróroltam az ilyen vásárlással, mostantól csak gyártói oldal vagy MediaMarkt jöhet szóba, pláne 200 ezer Ft felett.
-
lacko6
senior tag
Hi.Az berli a telefont pl.Aki befizetett a turbado premium szolgaltatasra + 10% ot.Ki nem fizetett
-
foximaxi248
csendes újonc
Valamelyest megnyugodtam.
Sose tudni, nem értek a jogszabály ezen részéhez, de tulajdonképpen, ha jogutód nélkül megszűnik a cég, akkor egyúttal a telefon tulajdonjoga is az enyém lesz nem? Megnéztem egyébként a "számlát", amit adtak mellé, gyakorlatilag szerintem nem is számla, csak egy papír, amin rajta van, hogy ezen a rendelésszámon ezt és azt vettem, de semmilyen konkrét azonosító nincs rajta, mint egy rendes e-számlán, mert ugye a rendelésszámom az nem a számla sorszáma, az összegnél pedig nem árat, hanem kaució/ár-at ír. Szóval durva... Egyébként évekig egy megbízható bolt volt, a garanciális problémákat is korrekten kezelték a felhasználók szerint, ezért vettem én is tőlük, erre tessék.
Egyébként annyival olcsóbb, hogyha mindenki állandóan ilyen helyeken vesz telefont és egyszer megszívja, akkor is 100 ezreket tud spórolni több vásárlás alatt, tehát igazából egy gari vesztés esetén, ha zsebbe kell nyúlni, még lehet úgy is megéri. Mondjuk innentől drága telefon esetén inkább többször meggondolom, és vagy MediaMarkt, vagy a gyártó oldaláról veszem, esetleg hivatalos viszonteladótól. -
válasz
foximaxi248 #201 üzenetére
Szerinted kimegy házhoz a turbadó rendőrség 50-100k emberhez telefonnal matatni?
-
telefonmágus
senior tag
válasz
foximaxi248 #201 üzenetére
Szerintem olcsón átveszem tőled,ha parázol hogy elviszik
-
lalika740
aktív tag
válasz
foximaxi248 #201 üzenetére
Tuti hogy senki nem fogaja tőled ezt már senki kérni.Ez már a tiéd igaz a garancia így ugrott.De ezt senki nem tudhatta előre.
-
janeszgol
félisten
válasz
foximaxi248 #201 üzenetére
Erre nem tudok/tudunk választ adni. Kicsi az esélye, pláne ha jogutód nélkül szűnik meg (és azt írták úgy szűnt meg, ami nem tudom mennyire igaz, mert még nem szűnt meg).
De vannak leleményes emberek. -
foximaxi248
csendes újonc
Én múlt héten vettem pont egy mobilt, és még épp megjött. A kérdésem, hogy én, mint végfelhasználó, aki kifizette rendesen a kért összeget, számítsak rá, hogy a hatóságok rám törik az ajtót és elveszik a telefonomat, vagy majd lefoglalják stb., vagy ez már az enyém és használhatom, ameddig akarom? Lesz belőle valaha probléma? Kell valaha fizetnem még valami tartozás egyéb jogcímen bármit?
A telefon egyébként egyelőre jól működik, szóval gari miatt nem aggódok, ha valami bekekszelne, akkor meg max zsebbe nyúlok, nem tudok mást tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Már 30 000 Ft-tól BONTATLAN. Részletfizetés .Gamer szék noblechairs ICON Valódi Bőr Konyak
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- DELL, HP gyári töltők, sok db. 7,4x5mm - 4,5x3mm + USB-C/Type-C 65W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest