- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Gaming notebook topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Monitorkalibráló eszközök
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Projektor topic
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
-
AMD Power
titán
válasz Napfénysüti #69349 üzenetére
Az SX4 a maga idejében új korában... Nagyon szép és formás volt. Mondjuk az is tény,hogy egy Olasz férfi tervezte.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #69345 üzenetére
Mondjuk városban a pici dízel sem fogyaszt kevesebbet, saját tapasztalat: a 1.3 Multijet (90 pacis, változó geós turbós verzió) rendre 7-8 litereket hoz Móváron. Persze ha sikerül kiszabadulni vele a városból, akkor körülményektől függően 5,3-5,7 literes intervallumban mozog jellemzően.
-
tboldi
nagyúr
válasz eddie17 #69359 üzenetére
VGT-vel és 90 pacival/200 Nm-rel* már egész kellemesen mozgatja az 1,1 tonnás Lancia Ypsilont. Bár nemtom, Opelék saját váltót használtak-e, de ha pocsék az áttételezése, amiatt is érezhetted lomhának.
*A klasszikus, adagolós VW 1.9 TDI, amit oly sokan imádnak, pont ennyit tud.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
AMD Power
titán
válasz Napfénysüti #69361 üzenetére
2014-ben nem volt rossz. De ,hogy ugyan ott tartunk 2024-ben , az már viszont Nagyon gáz.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
eddie17
addikt
válasz tboldi #69360 üzenetére
Utána lett egy 208 1.6 BlueHDi, az is 75 le volt talán
220Nm
185Nm (megnéztem ) körül na az egy megváltás volt, és simán 5 liter alatt volt a fogyasztás, tény annak nagyon hosszú áttételezése volt.
70-nél négyesben még 2000 alatt volt a fordulat
Valszeg ott tényleg a váltó lehetett a baj, de nagyon nem szerettem az Opelt.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
burgatshow
veterán
"Poénból" kértem ajánlatot a 60 ezres szervizre + szelepfedélre a megszokott helyről, meg a Bosch Avalon-tól… Lehet hülye vagyok, de ha kardinális az eltérés akkor azért elgondolkodom majd. Párezres diff esetén viszont maradok a bevált márkaszerviznél...
-
AMD Power
titán
válasz Napfénysüti #69364 üzenetére
8-9-10 millióért már a retro is drága.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Qtya123
őstag
válasz szabonagyur #69346 üzenetére
Vegyék is a szalagról a népek, hadd válogassak majd 6-7 év múlva a most kiguruló gépek közül a használt piacon.
Nem bánnám, ha a dákót is vennék sokan, 6-7 év múlva lesz azzal is bőven tapasztalat, hogy milyen, van-e típushibája, milyen az 1.6 mild hibrid, stb...Aztán akkor eldől, hogy Cross ismét, vagy Dákó.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Qtya123 #69367 üzenetére
Ezzel az a bajom, hogy addigra már a használt Hybridekből válogatsz/válogatunk majd.
Ami talán nem lenne baj, ha jó a konstrukció, de egy idézet Népítéletből:"A 48V-os lítiumos akkumulátor hét hónapos korában tönkrement, pontosan 10.000 km-nél. Egy 900 km-es út másnapján az autó nem indult el, szerencsére a saját udvarunkban."
...
"Lényeg, hogy a harmadik hónap közepén a szerviz megkapta az új garis akkut (Bosch Li-ion 48V 350-380 Wh értéke: kb. 3 ezer euro, bő 1 millió Ft!) "Szóval még egy feleslegesen drága és biztosan romlandó/elöregedő alkatrész...
(Gondolom van/lesz olcsóbb utángyártott is, de azért na...)Csak azért idéztem az idevágó részt mert hosszú az írás, de ha érdekel az egész: ITT
[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
válasz ViZo72 #69368 üzenetére
Annyi ideig egyik akku sem fogja birni, latod hogy a mobiloknal is kb. 2-3 ev, utana mar pusztulat gyenge. Lesz egy csomo olcso ilyen hibrid, ami majd hasznalhatatlan lesz az akku miatt. Az uj akku bele meg rohadt draga lesz akkor is, ki fogja megvenni? Vagy majd mennek a kokanyolasok, kikotik, valami gagyi akkut tesznek a helyere stb.
-
burgatshow
veterán
válasz ViZo72 #69368 üzenetére
Ez egy kiragadott pelda: persze attol meg az adott auto rossz volt de reszemrol ez volt az elso talalat ahol elromlott az akksi. Tomegevel nem latok elhullott turbos, hibrid Suzukikat.
A karbantartas korulmenyeirol semmit nem tudunk, pedig pl. az akksira vonatkozoan van teendo a kocsival bizonyos korulmenyek meglete eseten.
A csaladban van egy Vitara is, lassan 4 eves, az en Crossom is 3 eves lesz hamarosan de mindkettovel az a baj csak, hogy tankolni kell. -
AMD Power
titán
válasz Qtya123 #69367 üzenetére
Szerintem ahogy kúszik , mászik felfelé a Suzukit ára, úgy egyre több Dacia lesz az utakon. Ami teljesen érthető. Most kint voltunk 5 napot Szlovéniában. (Ami amúgy zseniális volt Minden szempontból). Egy olyan országban ahol lényegesen magasabb az életszínvonal mint nálunk. Tele volt Dáciával/Renault-val.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Qtya123
őstag
válasz ViZo72 #69368 üzenetére
Én azért nem látom ennyire borúsan a helyzetet, főleg nem egy ilyen példa miatt, hogy 7 hónapos korban megkotlott az akksi.
Gondolj bele. Ha ezen logika szerint megyünk, hogy 5-6 éves korára megdöglik a legtöbb hibrid akkuja és milliós tételek a csere, akkor innentől kezdve majd az lesz, hogy mindenki vesz egy új autót, majd 6 évesen bezúzzák? Nyilván nem.
Főleg nem az olyan országokban, mint a miénk is, hogy az autók átlagéletkora 16 év. Amúgy meg a hibrid nem újdonság, régóta velünk van és valahogy nem látom a 6 évesen megkotlott Priusok, Aurisok, stb... tömegét, sőt 10+ évesen sem.
Mikor már csak ezek lesznek hasznát autók, és 15-17 évek korukra valóban kezd már kritikus lenni az akksi, addigra biztos vagyok benne, hogy kiforrja magát az aftermarket piac és nem az lesz az egyetlen opciód, hogy megveszed a Bosch akksit 1+ millióért egy nyamvadt mild hibridbe...
Lesz egy csomó utángyártott, bontott, továbbá ismerve a leleményességet az autó fenntartásban kritikusan árérzékeny országokban, ahogy a részecskeszűrőt ütik ki tömegesen, úgy az ilyen mild hibrid rendszereknél ki fogják kókányolni az akksit is.Egy biztos, én eddig sem és ezután sem fogom autóvásárlásra költeni néhány havi családi bevételünknél több összeget. Ebbe jelenleg tipikusan 6-7-8 éves autók férnek bele típusfüggően. Ezen a jövőben sem kívánok változtatni.
AMD Power: Igen, náluk valahogy sokkal jobban elterjedt a Dacia, mint a Suzka. A németek/osztrákok zabálták. Arra tudok gondolni, hogy azért, mert jobb terepképességen, nagyobb hasmagassága van és inkább azt választották a dimbes-dombos hegyi utakon élők, plusz szerintem sokkal több renailt/dacia szalon van náluk, mint suzuki.
-
kenguru99
aktív tag
válasz szabonagyur #69375 üzenetére
Közel 16 éves már egy átlagos magyar autó [link]
-
beef
őstag
válasz burgatshow #69374 üzenetére
Jó, de a Tesla is az autóipar
Írhattam volna ebike akkut is, azzal van hasonló teljesítményben, de azok is ~150 000 Ft.[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz szabonagyur #69375 üzenetére
Nekem a Lada 31 a Suzz 7, tehát 19es átlaggal húzzuk le erősen :-)
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
AMD Power
titán
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok.
Adott egy 2004-es 1.3-as fapad Ignis. Az utóbbi időben elkzedte azt csinálni, hogy a központi zár ha ráfordítom a kulcsot, lezárja mindegyik ajtót, de egyből visszanyílik. Elfordítva kell hagyjam a kulcsot, és a második próbálkozásra (ha időben kihúzom ) bezár. Viszont a napokban észrevettem, hogy random nyitva van a kocsi, valamiért magától egyszer csak visszanyit.
Hol keressem a problémát?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #69387 üzenetére
Nekem volt, csak 350es california edition. Ha pöcc-röff akkor nincs is benne élvezet. ezért is lett később ducatti monsterem... hogy Gabent az Üvegtigrisből idézzem: "na ezzel pont átb***tak..."
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz szabonagyur #69347 üzenetére
"Lásd a példámat, elektromos lenne a legjobb városban rohangászni, de 1M-ból amit ér a B autóm mit veszek? Semmit. Éves 4e km megy most bele, ott igazából nálam nem számít, hogy az 6L vagy épp 10L."
Pont ezen gondolkoztam pár hete én is, mikor felvetődött bennem, hogy majd 1-2 év múlva le kellene cserélni a B autónak használt Swiftet és mit kellene venni helyette.
1998-as évjárat, 2017 végén vettem, tehát 6.5 éve van nálam. 200.000 Ft-ért vettem, emlékszem munkatársam pont akkor vett 220.000 Ft-ért egy Huawei telefont.
Kifejezetten Budapesten, nagyon rövid távokra (3-5 km) mászkálós autó a funkciója, illetve az, hogyha be kell menni a belvárosba Banglades szerű helyekre, ahol egymás hegyén-hátán állnak az autók az egyirányú utcában félig a járdán, a magas padkán, akkor ezzel megyünk. Ezt húzgálják meg a kretének, futárok, részeg angol turisták, stb...
Ebből kifolyólag sok km nem ment bele, a 6.5 év alatt, 35.000 km, tehát évi 5.300 körül.
Ezalatt a 6.5 év alatt a kötelező olaj+szűrők (illetve a megvétel után közvetlen fagyálló, vezérlés, ékszíj, gyertya) cseréjén kívül kért:
- első tárcsa+betétek
- elöl meg kellett hegeszteni egy ponton a kipufogót
- 2 teleszkóp a csomagtartóhoz
- 2 belső kilincs
- 2 külső gumiharang a féltengely csuklóra
- 1 féltengely csukló
- 1 injektor (bontott gyári, tán 25e Ft volt)
- 4 darab kerék tőcsavar, mert elcseszte a gumis a menetet az egyik keréknélJa meg új gumikat és egy alvázvédelmet kapott.
A fogyasztása 5.5-5.8 között van általában, súlyadó egész évre 5.400 Ft körül, biztosítás egész évre 25.000 Ft.
Igazából semmilyen elektromos nem alternatívája ennek számomra városi felhasználásban, ha csak a költségeket nézzük.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz burgatshow #69390 üzenetére
Mire ez megtörténik, addigra már háromszor újrahasznosították ezt a Swiftet kólásdoboznak.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz burgatshow #69390 üzenetére
Nekem pl a B auto Nyiregyhazan jar, max kornyek, itt ez messze van meg.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #69392 üzenetére
Ahogyan nálunk is, 52 lépcsőházra van 2 töltő. Lépcsőházanként 43 lakás, számolja ki akit érdekel. Ez minimum ennyi autót jelent, de inkább többet, mert egy családban nem csak egy autó van, van olyan lakás akinél a 2 cégesen felül van 3 saját is.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #69393 üzenetére
Nem beszélve arról, hogy sok helyen van az, hogy adott egy lakótelepi parkoló, ahol még úgy ahogy mindig van hely. Aztán mellé épül néhány új építésű tömb, és akiknek nincs keret/akarat arra, hogy a lakóparkban lévő mélygarázst csillió Ft összegben megvegye még a lakás mellé, azok ezeket a szomszédos lakótelepi helyeket használják, sokszor teljesen élhetetlenre maxolva. És onnantól a fákról is az autók lógnak. A zöld részeken állnak, kanyarívben állnak, stb... Simán összeszámolsz 10-15 autót is, amelyik nem kijelölt helyen áll, hanem ahol nagy nehezen le tudja rakni. Ha minden egyes parkolóhelyen lenne töltőpont, akkor is lenne minden nap fixen 10-15 autó, aki este hazajön és nem jut neki.
Plusz vannak olyanok, akiknek heteket áll ugyanott az autója, mert olyan ritkán használja. Ezek is fix töltőpont foglalók lennének.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #69395 üzenetére
Ahova most árazza a piac a villany és konnektoros hybrideket, nem tudom hány évig kellene használnom hogy kijöjjön a matek, mert a megtérülési pont az utcai töltők árával számolva valahol 20 év körül van. Most az akkudegradációval meg a többivel nem számoltam.
Nem véletlenül nincsen a Suzukinak sem még... pedig egy villany Vitara nagy dobás lenne, de csak akkor ha az ára ugyanannyi lenne mint az automata benzinesé+10%."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szabonagyur
félisten
válasz 2ozzmexy #69397 üzenetére
Ha lenne mondjuk 5M-ig, Golf meretu uj elektromos (akar allami tamogatassal csokkentve), akkor lecserelnem ra, hiszen csak uj, okosabb szemben a 17 eves (de 22 eves) konstrukcioval. De jelenleg ilyen nem nagyon van, a Dacia Springnis tobbre jott ki talan meg tamogatassal is, es kisebb a merete is.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
hemaka
nagyúr
válasz szabonagyur #69399 üzenetére
Az esélytelenek nyugalmával indulsz, annyiért már lassan a fű se nő idehaza.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs