- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Steam Deck
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #69200 üzenetére
Az M32-nél? Gyárilag kevés a kétliteres olajtöltet (főleg Opelekben, az olaszok jellemzően 1-2 decivel többet nyomtak bele, de az sem feltétlenül elég), így a csapágy az 5-6 fokozatok tengelyének végén nem kap elegendő kenést, illetve viszonylag hamar elhasználódik az olaj hála a nagy hőterhelésnek. 2,8-3 literrel és gyakoribb cserével meg lehet hosszabbítani az élettartamát szűk 20 év tapasztalatai alapján (mármint nem saját tapasztalat, általánosan értve).
Mindegy, hogy egy kapcsolót tekerek ki 17-es dugókulccsal vagy a feltöltő furat csavarját egy 10-es imbusszal, viszont hozzáférhetőség szempontjából nem mindegy. A dedikált nyíláshoz marhára útban van az első futómű segédváza, legalábbis az én MiTómnál, a kapcsoló meg a váltó legtetején van, csak az aksit kell arrébb tenni, kevesebb szívás.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz tboldi #69201 üzenetére
Kössz, így világos. Nekem az eskrosszban az osztómű olaj gyárilag túl volt töltve. Megoldottam kéménylevétel nélkül a nívó/betöltő csavar kitekerést, de jött vagy fél liter meglepetés a hajamba :-)
Szóval vagy többet raktak bele első feltöltésnek, vagy a váltóból varázsolódott volna át? Az nem lenne túl jó dolog ..ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
burgatshow
veterán
válasz Gyöször #69202 üzenetére
Nem tudom, hogy automata vagy kézi, de én most voltam pénteken váltó olajcserén, oké az enyém nem All Grip, de mondták, hogy az automata házának tetején ott van a betöltőnyílás + a szintező (az akku tálca alatt). Gondolom az AllGrip esetében sem gyártanak másik váltót hozzá, csak több lesz a töltet.
Szóval lehet, hogy kivétel voltál azzal a + fél literrel a sokból. Ha kézi váltós, akkor nem szóltam...
-
Gyöször
senior tag
válasz burgatshow #69203 üzenetére
Ez kézis, nekünk intimebb pozícióban, alulról kell szintellenőrízni és betölteni is. Ugyan azon a lyukon természetesen. Mind a váltóban, mind az osztóműben.
A váltóban egyébként megvan az olaj. Azt is én cseréltem. Lényegében emiatt nem lett automatás autóm, mert azt én nem tudom karbantartani, az élettartam feltöltés dumát meg pontosan tudom értelmezni. Pont ezért cseréltem le az osztóműben meg a hátsó difiben is az olajat. Hogy abba ott hátul mekkora retek egy trutymó olaj volt 30 ezernél, azt megírtam képpel ide a fórumra. Az osztóművet nem kellett volna bántani, de ezt csak így utólag tudom megállapítani. Meg csak az olaj színéből, tisztaságából /szagából tudok messzemenő következtetéseket levonni. És ilyeneket én szoktam is :-D
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
peetie1
aktív tag
Sziasztok! Az normális , hogy a gyári új féktárcsa ilyen karcos a vitarán? Most rakták fel nemrég.
-
Janusz001
őstag
Szintén fék probléma/jelenség, 2022 Scross: ha irányt váltok (hátra---->előre vagy fordítva) és rálépek a fékre, akkor van egy koppanó hang elölről, de csak egyszer, többször nincs, olyan, mintha a fék pofa mozdulna meg egy picit, amíg felütközik, nemrég voltam 2 évesen, jeleztem, azt mondták ez normális, szerintem meg nem.
-
Janusz001
őstag
Kezdetben nekem tuti nem volt, olyan bő fél éve figyeltem fel rá. Ajtó sistergés megszűnt az ablak keretnél, de most rossz úton az anyós oldal felőli ajtóból jön valami zörgő hang belülről, szintén ezen az oldalon nyikorog az "A" oszlopnál valami műanyag. Már gondolkodom, hogy az illesztéseknél ott befújom wd40 -el.
-
rasky
senior tag
válasz Janusz001 #69209 üzenetére
Kesztyűtartót érdemes megnézni, nekem az okozott sok zajt, a bepattanó füleket kell valami puha textil szalaggal áttekerni. A wd40 ne, csak ragadni fog, igazi kosz gyűjtő.
Az ablak keretet nekem annó a szervíz sokadik panaszra "betörte", azóta csend van. Az anyós ülésnél esetleg az ablakemelő szerkezet? Az ablaküveg szokott néha rezonálni...
-
Gyöször
senior tag
válasz peetie1 #69205 üzenetére
A tárcsa széle olyan, mintha egy sarokban ücsörgő naplopót ráállítottak volna: nosza rajta itt van végre a te munkád, nesze itt egy vállas féktárcsa, tessék lereszelni róla azt a csúnya peremet. Rendesen meg van dolgozva a széle. Olyat a betét nem csinál..
Azok a nagy karcok meg lehet valaki megjelölte magának a rossz tárcsáját a sokadik garis ügy meg panaszkönyv után, hogy biztos lecseréljék neki... De Neked még jó lett
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz Janusz001 #69206 üzenetére
Tehát az van, hogy a teljesen normális jelenséget tudományosan és helyesen levezeted magadnak, majd azt mondod: ez egy fasság..
Hát hogy lenne a világnak pld Csebisev egyenlőtlensége, ha az öreg Pafnutyij leönti a feljegyzéseit vodkával és bevágja a tűzbe?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz peetie1 #69205 üzenetére
Nem, vidd vissza és kérdezd meg tőlük milyen esztergán készül a gyári féktárcsa, mert csak azt fogadod el ami Fanuc-on készült...
Bosch gyári tárcsa van rajta, az telibe van fújva, okkal, nézz utána miért...."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz peetie1 #69215 üzenetére
Természetesen vicceltem, ezek öntvények, csak olyan profi munkát végzett a mágus hogy nekem is kellett nézni pár percig mire rájöttem mik azok a karcok...
A sarokcsiszoló nyoma... látszik az élén ahol a válla volt hogy bele van csiszolva, a fékbetét nem a teljes tárcsára fekszik fel, ezért lesz válla... szépen leköszörülték a peremét...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #69216 üzenetére
De azokat a nagy íves karcokat mi a f.sszal csinálták? Az olyan mintha rajztűvel valaki kiélte volna magát.
Tudja valaki mennyi a gyári új mérete a tárcsának? Rá kéne mérni, basszus ez tuti alatta van. Ilyen szarul nem karistolja össze 2 hét alatt a betét..
Én bármit el tudok képzelni a márkaszervizekröl, de ez egy kicsit sok. Ekkora szarrágást már majdcsak nem csinálnak.
Bár az 1 hónaposan lecseréltetett olajam sztorija sem 1xű, a szervizes összeveszett velem, hogy ő újkorába megmondta, hogy nem kell olajat cserélni, ez már nem zsiguli. Mondtam neki, hogy semmi baj mester, itt a kannám, adjad ide majd beletöltöm valamibe. Baszki nem adta ide azt mondta ez olyan új olaj, hogy neki is jó lesz még valamibe.
Nem is hagytam ott sosem a kocsit a 2db éves szervizen ott álltam mellette, hogy lássam milyen színű akármit tölt bele...
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
-
Gyöször
senior tag
válasz burgatshow #69221 üzenetére
Az pont nem húz ilyen éles íveket, mertmivelhogy csiszoló. Kisflex sem. Ha befogták volna esztergába, hogy lehúzzák a vállát, azzal sem tudott volna ilyen pillangókat rajzolni a tárcsára. Ez a műhelyreszelő tetején a sarka lesz ahogy tologatta rá, én ezt tudom elképzelni. Volt egy csomó döglött tárcsám amit haveroknak cserélgettem, de tavaly odaadtam a gyerekeknek vasgyűjtésbe, bizisten kipróbálnám. Ugyanitt felújított féktárcsa eladó
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #69218 üzenetére
A flex, ahogyan bele-bele ért a még pörgő korong, túl egyenletesek azok a vonalak... valami gép csinálhatta, csak nem tudom pontosan milyen... aztán lehet minden tárcsa ilyen gyárilag... ( [link] )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz hemaka #69228 üzenetére
Nyisd meg a linket amit küldtem és nézd meg a képet...
Szerintem ezeknek le kellene kopnia, vagy ez is csak az "új tárcsa placebo" hatás fokozása érdekében van, nem tudom, ellenben ha a vastagsága meg van, akkor nem kell pánikolni nagyon. Pedig úgy tűnt mintha lecsiszolták volna a vállát egy flex-el...
Új autóipari fejlesztésnek is felfoghatjuk hogy "érdesebb legyen" amíg összekopik, vagy olyan mint a Bosch porfestett tárcsái, hogy később kezdjen rozsdásodni, mindenesetre meglepő és szegényre jól ráhoztuk most a frászt.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Red_Bull
aktív tag
Sziasztok!
Olyanok véleményére lennék kíváncsi, akinek van tapasztalata a 2011-2017 között gyártott Swifttel és a 2017 utánival is.2005-ös vasalómat szeretném lecserélni, mert már elég öregecske Állítólag a 11-17 széria elég jól sikerült, megbízhatóságra is, és minőségérzétre is jobb, mint a 2005-ös , még olyat is hallottam hogy a 17-es visszalépés bizonyos dolgokban. Fogyasztásban valamivel jobb a 2017-es,azt tudom,más dolgokban mi a véleményetek/tapasztalatotok?2013-18 körüli városi kisautókat nézegetek, így az új és régi is szóba jöhet azért tettem fel a kérdést.
Fontos ,ne kerüljön sokba fenntartani ,arra tippelek hogy a régebbi egyszerűbb felépítésű lehet, kevesebb eséllyel futok bele költségesebb hibákba, jól gondolom?[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Nagyon beteg árak vannak...
Nézegettem autókat használtan amit vennék. 5.5-6 millió egy 2019 körüli aránylag kevés kilométeres SX4 S-Cross. (6.3 millából már viszont egy aránylag jól felszerelt Sandero is tudnék venni. Digitális klímával, ülés fűtéssel stb... ).Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Qtya123
őstag
válasz AMD Power #69234 üzenetére
Pedig voltak ennél még betegebbek is, most már csökkentek.
A Crossnál jelentős árkülönbség van az 1.0 és az 1.4-es motor között. Míg előbbi 5 milla környéke, utóbbi ahogy írod 5.5-6.A 6.3 millás Sandero az lényegesen alulmotorizált a 140 lovas Crosshoz képest, felszereltségben nem tud többet és kisebb is a Crossnál. Jóval rövidebb, a csomagtartó is kisebb, stb... Nem egy ligában játszik a Cross és a Sandero.
8 milla egy új Cross, senki nem fog 4 millióért adni egy keveset futott 4-5 évest.
[ Szerkesztve ]
-
-
szabonagyur
félisten
válasz AMD Power #69234 üzenetére
2,3M-ért vettünk tavaly novemberben faternak Swiftet, 2013-as 98e km körül. Ha arányosítom nem is vészes.
5.5-6M meg azért a 100e km alattiak bőven, ha felmész egy simán elfogadható 130e km körülre (5 éves autónál bőven okés) akkor már 5M alatt is van már belőle.
Meg ugye van mögötte egy eléggé általános Suzuki hype amit helyén kell tudni kezelni (úgy gondolom nem alaptalan, de azért tenni kell érte, hogy maradjon is).
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Red_Bull
aktív tag
Igen, a réginek valóban nem erőssége a fogyasztás, ez a kevés dolgok egyike amit nem szeretek benne.Amúgy meg szerethető autó, ezért is maradok a Swiftnél, pedig más márkák fele is nézelődtem, Fiesta, Clio stb. de valami miatt mindegyik kiesett Úgyhogy maradok valamelyik az utódjánál..
Megbízhatóság szempontjából mik a tapasztalataid a 2011-essel? Elvileg jobb mint a 2005-ös,azt mondják. -
ViZo72
tag
válasz szabonagyur #69239 üzenetére
A Suzukik szerintem most kifjezetten drágák, főleg a divatosabb típusok, S-Cross, Vitara.
És nem csak magukhoz képest drágák, hanem a közvélekedésben általában többre tartott nyugat európai típusokhoz képest is.
Egy ilyet hoztunk el most rokonnak a hétvégén (ennek a testvérét gyakorlatilag):
Astra K, 1,4 Turbo, 150Le
(Nagyon kultúrált kívül-belül, jól megy, kicsit feszes de jól tart a futómű, nem zörgött benne semmi vacak úton sem, felszereltségben is pont jó...stb. Reméljük nagy meglepetések nem lesznek, de persze ennél a típusnál is van amire oda kell figyelni.)Én pl. S-Crossból szeretnék egy ilyen korú, futású és állapotú 1,4turbót, viszont az plusz 1 milla ehhez képest. 3,6-ért 10éves 1,6-os szívó S-Crossból lehet válogatni de még azt is meg kell nézni állapotra.. Rokonnak is részben a pénz miatt nem lett S-Cross/Vitara a vasaló Swift mellé (még utóbbi is marad a háznál rövid távú szaladgálós autónak)...
Nem vitaindítónak szánom, hogy most jó-e vagy rossz az Opel, de döbbenetes, hogy egy Astrához vagy Focushoz képest is plusz 1 milla a felára a Suzuki hasonló tudású autójának (nyilván a "SUV felár" is benne van az árban).
Még a másik magyar slágerterméknél az Octáviánál is drágább tud lenni egy megkímélt S-Cross/Vitara.
Gyakorlatilag árban a Toyotákkal versenyez (Auris, Corolla), ahogy nézegetem Hahun...[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz ViZo72 #69241 üzenetére
Pl.:Suzukiból 1,4T ugyanaz az évjárat (mint az Opel), több futással, hasonló műszaki szinttel még csak itt kezdődik, ennél inkább csak drágábbak vannak, ha még szép/megkímélt is az autó...
1,4T S-CrossAnnyiból még kiegészíteném - mielőtt a sok vacak konstrukciós turbós motorra terelődne a gyanú, hogy biztos azrét olcsók, - hogy a sima 1,6 szívó motoros Suzuki is bőven drágább, mint pl. egy Focus 1,6 szívó... A Toyota persze ezen a vonalon is tartja magát még árban, pedig nekik sem mindig sikerült problémamentes motort gyártani az utóbbi 10évben. És mégis drága...
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz ViZo72 #69242 üzenetére
A cégnél 4 márkából 2 pont az általad említett márkák közül való. 5 autóval mászkáltunk az elmúlt 9 évben, 2 darab Leaf, 1 darab 1.6-os Focus (2014-es), 1 darab 1.4-es J Astra és 1 darab Skoda Rapid.
Ezek közül most az elektromosakat tegyük félre. A maradék 3 márkából a Skoda Rapiddal nincs semmi gond, a Focus és a J Astra viszont a vicc kategória. Nem kulcsos autók, nem vezeti minden sültbolond, vigyázva van/volt rájuk, de nevetséges, amit produkáltak. Pedig km sem sok szaladt beléjük.
Kezdjük azzal, hogy az 1.6 Focus a Cross/Vitara 1.6-hoz képest egy élhetetlen lomha motorú jószág. Hiába nyomod neki, nem megy, a motor úgy pörög fel, mintha ragasztóban lenne. Egyáltalán nem jó vele autózni. Emellett pár év után olyan szinten elkezdett öregedni, hogy csak néztünk. A gumikéderek elkezdtek 6 éves korában repedezni, széthullani. Úgy, hogy nem is nagyon állt napon. A klíma tropa lett, az akksikat meg elkezdte zabálni.
J Astra ennél mérföldekkel rosszabb volt. Az hagyján, hogy a középkonzoltól a lábad nem fér el, de 3 éves korában jött a check engine, amivel ment a szenvedés, hogy megszüntessék. Már 1.5 éves korában a vezetőoldali elektromos ablak mondta fel a szolgálatot. A sima 1.4 motor gyakorlatilag élhetetlen. Az érdi emelkedőn alig bírja tartani a tempót.
De ismerős is kb 1 éve lett tulaja egy K Astrának, előtte 20 éven át Suzukija volt, most rábeszélték, hogy váltson. Eredményként megismerkedett a jóval gyakoribb szervizlátogatásokkal a Swift-Ignis-SX4 után. Panaszkodott, hogy ő ehhez nincsen hozzászokva, hogy a kopó alkatrészeken kívül mindenféle hibával szervizbe kell hordania.Nyilván a Suzuki sem hibátlan, vannak típushibái, gyerekbetegségei és nem túl igényes dolgai egy Crossnak, Vitarának, Swiftnek is, de én azt szoktam mondani, hogy a használt piac nem véletlenül áraz úgy ahogy. Az idő el szokta dönteni, hogy melyek a tartós, kevésbé szervizigényes típusok. És ott bizony rendre előfordul az, hogy ugyanazon évjárat és kategória esetén 1-2 millió Ft különbségek vannak a márkák között.
Persze a fentebb felsorolt hibák nem törvényszerűen jönnek elő, van aki teljes nyugalomban és hibamentesen használhatja azokat az autókat is. Csak az esély más.Meg sokszor ott van a negatív hírnév is. Pl hogy húú a francia rossz. És máris ott vagyunk, hogy egy 4 éves Megane annyiba kerül, mint egy 6 éves Cross.
(mondjuk erre a sztereotípiára pont ráerősít feleségem kolléganőjének 3 éves Megane-ja, amelynek most borítottak 150e Ft-ot egy váltóhibájára).[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #69243 üzenetére
Látod, az offolósban pont ezért álltak belém pár napja, mert ki mertem mondani hogy az európai autogyartas halott és csak egy dacos kiskolyok vergodeset látom benne...
Tudom, tudom, magamnak kerestem, miért mindig nekem kell beszólni hogy a királyon nincs is ruha...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz ViZo72 #69242 üzenetére
Ez nem rossz. De lassan 10 éves autó, 145e. Nekem erre a 4.5 millió már sok. Főleg ,hogy amire beleülsz és "kész van" addig bőven 5 millió felett járok.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
fogkefe21
kezdő
Kopasz is pont a héten mondta a rádióban, hogy a suzukisok kicsit el vannak tévedve, de úgyis a piac dönt. Amikor 7.5 millióért lehet venni újat, akkor az emberek nem fognak 5 millióért 7 éveset venni. Vagyis ő legalábbis nem fog. 2 nagyon jól sikerült autó a Vitara és az S-Cross ráadásul olcsón fenttarthatók és megbízhatóak és sokan 2018 és 2019 között még jó áron vették és nézték, hogy emelkedik a piac egyre többet ér az autójuk, de most már újra kínálati piac lett, sok márka már az újat akciózza.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ubuntu Linux
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Formula-1
- Parfüm topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kés topik
- További aktív témák...
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest