Új hozzászólás Aktív témák
-
NoDe
csendes tag
Sziasztok !
Skoda favorit 136L 1990. gyújtás elosztó cserelve volt, de tegnap valahogyan lelökte magáról a rotort ezáltal rossz helyen volt a szikra és lefulladtam. kicseréltem a rotort is, és látva a gyújtáselosztó fedelemen hogy a benne lévő szénszál teljesen elvolt kopva cseréltem azt is termesztésen figyelve a kábelek helyes sorrendjére.Az autó elsőre beindul a gyújtás rendbe van de 20-30 méter után ugyanúgy ledobja magáról a rotort.mi lehet a baj ? ha valaki tud segítsen légyszíves előre is köszönet !
-
Marczi80
tag
Megint mentem vele egy kört. Nem sokat, olyan 15 kilométert.
Elősször is: Ha bekapcsolom a világítást, a motorhőm eleve feljebb ugrik.A felétől feljebb ment a mutatóm minden esetben. 5-6 kilomér környékén felment a piros előtti pont felé, majd visszaesett - itt nyitott a termosztat gondolom.
Amint megmozdult a hőmérsékletmutató, fűtésből kellemes langyos levegő jött. Amint felmelegedett a motor, meleget fújt, viszont amint lejjebb ment a fordulat langyosodott a levegő.
Igaz nem takartam le a hűtőt, de forgattam a motort kb 3200 fordualton. Nem tudom, mennyi idő alatt kell kialakulnia a nyomásnak a tartályban, de egy kevés volt benne. A hűtőt és a csöveket simán tudtam tapogatni hazaérkezés után. Éreztem, hogy forró, de nem égetett.
Nem túl hideg a motorom? Vagy csak túl jó a hűtés, és be kéne takarnom a hűtőt?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Sziasztok. Ha csak levegős lenne, annak örülnék.
Cserélve volt: termosztat, kiegyenlítőtartály, és pár cső, amiket be tudtam szerezni, pontosan:
termosztatház-hűtő, termosztatház-kiegyenlítőtartály, kiegyenlítő- hűtő és a rövdebb fűtéscső.Kicsit félek, mert a termosztat lengyel (nincs bajom lengyel testvéreinkkel, de náluk sokszor csomagolják a kínait). Pénteken betettem azt is az ecetes vízbe, nem mértem a hőfokot, de nyitott, csak úgy, mint a nagyon régi. A régit, amit tegnap vettem ki, még nem volt időm átfőzni.
Mivel én is gondoltam a levegőre, ezért tegnap autóztam kb 15 kilométert, max 3000 fordulatra húztam az autót.
Jaj, amikor összeraktam, és öntöttem fel vízzel, nem tudtam beleönteni csak kb 4,5 liter folyadékot. Ha jól tudom a favorit hűtése 6 literes.
És mint azt már említettem nem próbáltam kicsavarni a leeresztő csavart, a hűtő legalacsonyabb pontján vettem le a csövet, ott engedtem le a vizet.
Előrelépés, hogy tegnap rendes nyomás volt a kiegyenlítőtartályban.
Ha veszek egy radiátort (van itthon kettő) leveszem a csapot róla, oldalára állítom, és felöntom vízzel rögtön el kell kezdenie szivárogni ha lyukas, vagy csak nyomás alatt kezd?
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Szláj74
csendes tag
válasz Marczi80 #3493 üzenetére
Talán légzárványos a rendszered!? Takard le a hűtőt,nyissad ki teljesen az utastér fűtéeszabályzóját és úgy menny vele és hagyd,hogy annyira melegeggyen fel a hűtőfolyadék,hogy bekapcsoljon a ventilátor.(gondolom fagyálló van benne)? Néha jobban vidd fel a motorfordulatot,hogy gyorsabban cirkuláljon a rendszer.Ha jó a termosztát és a vízpumpa akkor kitelítődik a rendszer és utánna jó lessz.
-
Marczi80
tag
És mégis azt csinálja, amit azelőtt, megspékelve azzal, hogy a motorhőmérsékletmutató rallyzik fel-le. Sőt, miután felöntöttem a hűtőt, mentem vele kb 2 kilométert, amikor a motorhőmérséklet már 3/4nél volt, leálltam - a hűtő teljesen hideg volt, a hűtőre menő csövek is. Amikor újra indítottam a motort, hogy max felforr a víz, akkor meg hirtelen leugrott félre, elindult a fűtés, felmelegedet a hűtőbotda, csövek...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Erre rájöttem én is. Ezért levettem a rövidebb csövet, mostam azon keresztül is. Ekkor már a tartályban is cserélődött a víz. Ami viszont érdekes volt nekem, hogy ahogy engedtem a vizet, már tiszta folyt. Amikor leállítottuk, és vártuk, hogy follyon ki, a végén megint piros trutyi jött. Ezért ezt eljátszottam vele párszor, amíg a kifolyó víz tiszta nem lett.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Atuska75
tag
válasz Marczi80 #3488 üzenetére
Abban nem is tud mivel azon a csövön kell kijönnie a víznek amin bemegy és ez egyidejűleg a fránya fizika miatt lehetetlen. Azt le kell venni és kimosni.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Marczi80
tag
Átmostam a hűtőt. Elősször pirosas trutyi jött belőle, de nem sok. Addig engedtem a vizet, amíg tiszta víz nem jött belőle. Viszont amikor befejeztem, a kiegyenlitotartalyban pirosas víz volt. Jaj, a fűtőbordáról vettem le a hátsó, hosszabb csövet, abba engedtem a vizet, és a radiátoron keresztül vezettem ki.
Az, hogy a tartályban nem cserélődött át a víz, nem baj?
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Na. Voltam ma autovillamossaginal, megnezte a starteremet, mondta, hogy kutya baja. Még márciusban elromlott a központi záram, ami össze volt kötve a riasztoval. Ez esett szet,folyton riasztott, es lekapcsolta a starteremet. Mivel a radiojelre ami a kapcsolóból jött nem reagált, nem is tudtam leállítani. Érdekes kitaláció volt, 10 méteren olyan szépen be lehetett tolni, hogy csak na...
Visszakötötte úgy, ahogy kell, majd a tavasszal kikötöm/kiköttetem belőle komplett.Holnap hűtőmosás. Nemsokára főzök termosztatot.
Jaj és rákérdeztem, testnek használjak 2,5es, ablakfűtésnek talán 1,25, a többinek elég a 0,75ös kábel...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
válasz Sanyo91 #3484 üzenetére
Értem, értem
Úgy emlékszem, valaki írta, hogy milyen keresztmetszetű kábelek kellenek. Testnek azt hiszem 2,5 mm2, míg a többinek elég 1,5 mm2. Ablakfűtésnek is? Ha ezt valaki megerősítené/javítaná, illetve hány métert vegyek belőle: elég 3 vagy vegyek inkáb 5 métert (vagy esetleg az is kevés?)
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
válasz Sanyo91 #3482 üzenetére
Bocs, de nem tartom tekjesen korrektnek a kabelosszetekergetest es utanna szigszalagozast. Leginkabb annak orultem volna, ha a konnektor tuskeit lehetne venni, es ujra krimpelnem az uj kabeleket. Viszont ilyenrol nem is hallottak, igy marad a régi konnektorok toldása.
Ilyen kabeltoldohoz mit szoltok? [link]
Jaj, ma megdöglött a starterem. Betolni konnyu volt, de se elotte se utanna a starter meg sem mukkan... Szomszed faluban van egy autovillamossagi, azt hiszem elviszem hozza - lehet a hetvegi hutomosasbol nem lesz semmi. Bar altalaban van nala egy rakat felujitott alkatresz, es szereles araert kicsereli. Ezt csinalta az alternatorommal is, es kopogjam le azota is tokeletesen mukodik.
Érdekes dolog, az ember elviszi az autojat megjavitani, es utanna olyan hibak bukkannak elo, amik addig egyaltalan nem is jelentkeztek...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Sanyo91
csendes tag
válasz Marczi80 #3481 üzenetére
a kabelezes nem nehez,megveszed a kabelt,behuzod aztan lekotod a konyektorokat,osszekotod a kabelt es kessz(csak arra vigyaz hogy a kabeleket ossze ne csereld!!!),ami a kod volt azt kod a kodlampara ami a tolato azt arra,utana rendesen beszigetolszallagzoni az osszeteteleket es kessz az egesz.de hidd a el a legnehezebb benne a a akbelt behuzni a tobbi mar gyerekjatek
-
Marczi80
tag
Hogy megmondjam oszinten a hutovizet is a huto jobb oldalan levo csovon engedem le, mert a batyam kiremisztett 4 eve, hogy beleszakadhat a csavar a kifolyoba...
A termosztathaztol is azert felek, mert 4 eve beleszakitotta a csavart. Igaz, hogy azota azt mar kicsereltettem, de meg mindig bennem a felsz...Na mindegy, ma vettem csoveket, termosztatot, tomitest, tartalyt - hetvegen nekiallok.
Valaki adjon mar tanacsot hogy csereljem ki a csomagterajto kabelet. Eddig 2 uzletben kerestem a csatlakozoba konnektorokat, sehol sincs. Vagjam el a kabelt, es forrassyzam hozza a regi csatolot? Valahol azt olvastam, hogy eleg veszelyes forrasztani a kabeleket, mert megnohet az ellenallas es leeghet az auto.
Milyen vastag kabelek kellenek hozza?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Átmosni átmosom, csak mint írtam hétvégétől hamarabb nem lesz rá időm. Amikor felforrott, akkor a lyukas rendszertől volt. Ömlött a fűtőradiátorból a víz. Amikro kicseréltem, akkor viszont szépen ment minden, nyomás is volt a tartályban, aztán az autó leállt 3 hónapra, most meg ez van.
Azért kérdeztem a vízpumpát, mert annak kicserélésére nem vállalkoznék egyedül. Bár lehet, hogy csak egyszer neki kéne kezdeni...
Termosztátforralás meg nem űjkeletű, faterom folyton ecetes vízben főzte. Olyan szépen letisztult neki, hogy csak na...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #3476 üzenetére
Ha a vízpumpád nem menne nem lenne hűtése a motornak és szana-szét forrná magát.
Viszont az nem egy jó jel, hogy a meleg motor mellett nem folyik vissza a hűtőközeg a kiegyenlítő tartályba.
Hiszen az jelentené azt, hogy üzem meleg a motorod és szépen egyenletes nyomáson van a rendszered.Egy dolgot én megnéznék még a helyedben, csak hát macerás.
Kivenném a termosztátot fel/bevinném a lakásba és szépen megmérném, hogy hol nyit ki.
Illetve, hogy mennyire nyit ki. fazék víz keresztbe fakanál a termosztátot rákötöd belelógatod a vízbe amit felforralsz.
Ha kinyit 90°C környékén akkor jó a nyitás kb 5-7mm. ha folyamatosan nyitva van akkor kuka ha megszorul akkor is kuka.Elég gyanús, hogy az kuka lesz, de hosszú távú autózgatás után akkor is vissza kéne folynia a tartályba a víznek. Illetve folyamatos melegnek kéne jönnie, hiszen addigra a teljes rendszerben átmelegszik a víz.No és ha a termosztát nem is zár el akkor is meleg víz kering már a rendszerben, amiből hideg levegőt nem tud befújni a ventilátor.
Valami nagyon nincs rendben a te hűtés fűtésednél.
Lehet, hogy a vized nem is véletlen forrt fel anno.Igazság szerint én szétkapnám az egészet nyomás próbáznék egyet rajta úgy ahogy leírták a slagos módszert. ha van átfolyás oké.
Ha nincs akkor baj van.Egy biztos a termosztát kiszerelését nem úszod meg semmi kép.
Renault power
-
Marczi80
tag
válasz Atuska75 #3475 üzenetére
Űgy teszek.
ma reggelre megkértem a kollegámat taposson már párszor rá a gázpedálra... Letekertem a kiegyenlítőtartály fedelét, de semmi mozgást nem láttam, fordulatszámnál sem.Rob! Ott rendesen folynia kellene a hűtőfolyadéknak?
Ha a vízpumpám lenne lemneve azt hogy veszem észre? Vagy azt már észrevettem volna?In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Atuska75
tag
válasz Marczi80 #3474 üzenetére
Bocsi, igazad van ez Skoda és belül van a radiátor. Utoljára Fordon csináltam. akkor pl a hűtő felső csövét vedd le és úgy. A lényeg hogy a kiegyenlítő tartály csövébe hiába nyomod. Az a lényeg hogy legyen hol ki is jönnie a víznek, de természetesen ne a kocsiba. Am lehet akkor jársz a legjobban ha a radiátorról lehúzod a csövet és oda ráteszel 1 másikat ami kivezeti a vizet a kocsiból a többit meg úgy ahogy korábban mondtam.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz Marczi80 #3468 üzenetére
Jobban jársz ha a radiátorról veszed le a kifolyó csövet és ahhoz a csőhöz csatlakoztatod a slagot és a radiátor kifolyó részét meg szabadon hagyod. Figyeld a kifolyó víz tisztaságát és ha tiszta akkor végeztél.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Mágus2
Közösségépítő
Nincs értelme olajszűrőt cserélni olajcsere nélkül. A használt olaj rögtön összekoszolja, hacsak nem olajcsere után áll a kocsi. Ebben az esetben nem kell tartanod semmitől, letekered a régi szűrőt, feltöltöd olajjal az újat, és felteszed, miután beinditottad és felépült az olajnyomás, leállitod, vársz néhány percet és feltöltöd a max jelzésig. Nem fog sok olaj kijönni a cserével, mivel szinte sz összes olaj a kádban lesz, a max szint az olajszűrő nyilása alatt van. Csak annyi olaj fog kifolyni, ami a szűrőben volt.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv!
Ki lehet cserélni az olajszűrőt úgy, hogy ne kelljen leengedni az olajat? Pl. egy dombon? 1 hónapja nem volt beindítva az autó, megkapná az általatok ajánlott szépséges Mann filtert. -
Marczi80
tag
válasz Atuska75 #3467 üzenetére
OK, köszönöm a tanácsot. Melyik csövet vegyem le? Nem idióta vagyok, csak óvatos...
Pl. ha kiveszem a termosztatot, összerakom a termosztatházat és a kiegyenlítőtartálytól jövő csövet veszem le az megfelel? Vagy akkor csak a hűtőt mosom át?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Atuska75
tag
válasz Marczi80 #3465 üzenetére
A kompresszoros megoldást felejtsd el, kevés. Sokkal jobb megoldás ha leveszel egy csövet és slaggal átmosod a rendszert, mi is így csináljuk a műhelyben és ne tudd meg mi jön ki némelyik kocsiból. Tehát 1 vízcső levesz, termosztát ki vesz, fűtéscsap kinyit és slagot csatlakoztat aztán vízcsap kinyit és addig mosni míg teljesen tiszta víz nem folyik. Utána új termosztát bele feltölt fagyállóval és ÖRŐŐ BÓDOTTÁÁÁ
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #3465 üzenetére
Helló, a vizpumpa nem tud eltömődni, legalábbis még nem láttam olyat, Az más kérdés, h ha valaha meg volt főzve a blokk, akkor le tud lazulni a tengelyről a kelep. Ez mindenképp termosztat gyanús. Én a helyedben egy új termosztáttal kezdeném, akkor legalább belenézel a rendszerbe, és rögtön látni fogod, van-e lerakódás. Nem nagy invesztició, és ártani biztosan nem fog.
-
Marczi80
tag
Hol lehet eldugulva? Ha a radiátorba ugyanolyan meleg viz megy, mint amilyen kifolyik, akkor annak jónak kellene lennie. Hűtőbordát lehet ugyanígy tesztelni?
Csak azért kérdezem, mert a gumicsöveket lehet, hogy amúgy is cserélném, és hogy legyek mire felkészülve. Falun lakom, garázsom egyenlőre nincs, aléfeküdni sincs nagyon lehetőségem. Reggeltől estig meló - tehát szerelésre egyedül hétvégén van időm, hétközben pedig az autóleállítás fél5kori keléssel és este6kori hazaéréssel jár - tehát ha lehet biztosra mennék...
Ilyenekre gondolok, hogy vízpumpa ha el van tömődve, akkot tisztítható? Motorblokkban szintén lehet valami eltömődve?
vagy inkább hívjam fel a szomszéd faluban a szerelőt...
jaj, beszéltem faterral adott egy jó tanácsot... próbáljam előbb kicserélni a kompenzációs tartály fedelét...
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #3462 üzenetére
Neked valahol el van dugulva a rendszered.
ajánlom ereszd le a vizet húzd le az egyik csövet és kompresszorral fujasd meg egy kicsit aztán meg nagyon.
célszwerű a tartályról leehúzni a csöveket. Mind a kettőt csak hogy érezd van e légmozgás.
a twermosztátot ezen művelet idejére ki kell venned.Renault power
-
Marczi80
tag
Fűtéstéma: Az autóm kellemes meleg levegőt fúj - 2500+ fordulaton (5-ben 90-100as tempó). 2000 fordulaton langyoskát (4-ben 50), 800 fordulaton pedig hideget (alapgáz). Nyomás továbbra sincs, és szabad szemmel nem tudok megfigyelni semmilyen keringést.
Jaj, amint elveszem a gázt a meleg átmegy hidegbe.
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Nem aggódom, mert a mai nagyon hideg ellenére sem fáztam az autóban. Nem vagyok autószerelő, de a fűtéssel mindig is gondjaim voltak, csak mindig másra vártam, és annyit megtanultam, hogy hűtés-fűtés egy rendszer, és ha nincs benne nyomás, akkor hamar forr a víz, tehát nem jó.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
A tartályba visszafolyó az az a kis cső ami a termosztatházból jön? Ott járó motornál láthatóan kell folynia a víznek? Megmondom őszintén nem tudom, nem is figyeltem. Amikor kicseréltem a radiátort, akkor rendes nyomás alatt volt a tartály, de utóbbi 3 hónapban nem volt közelemben az autóm.
Tudom, hogy így nem lesz fűtésem, de őszintén megmondva a hűtés jobban izgat. Emlékszel, július végén azzal nyaggattam itt mindenkit, hogy felforrott a vizem, és nem a hengerfejtől...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Visszatérve a hűtés-fűtés problémához: Ma hazaérve megtapogattam a fűtőradiátorhoz menő csöveket, kis különbség volt közöttük, de mindkettő meleg volt. Viszont kinyitottam a kiegyenlítő tartály kupakját, és nem szusszant a tartály - tehát akkor nekem onnan még mindig elmegy a nyomás, tehát valahol nyitott a rendszer igaz? Legbiztosabb lenne, ha kicserélném a csöveket, és átnézném a radiátort is.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Asszem igen. Itt most a futes es a muszerfal nyilasaira gondolsz ugye? Levegő az jön dögivel, csakhát langyos...
Szóval nincs hideg az autóban, de az apámé mellett csúnyán elbújhat. Szerintem hagyjuk a témát, majd ehhez is odaérek, mert most csak elméletben beszélhetjük meg, elvégre dolgozomNem tudja valaki melyik hozzászólásban írta valaki, hogy milyen vastag kébelek kellenek a csomagtérajtó átkábelezéséhez? Akarok húzni külön kábelt a testnek is. Esetleg valaki tudja a színeket is?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
darius
tag
Egy új radiátor csodákra képes ám Friss tapasztalat.
-
Marczi80
tag
Én nem újat vettem, de nem folyt, minden zár jól mozgatható rajta, és a csap is jól mozgatható - ez az eddigieken nem volt. Viszont alig fuj meleget. Megnezem meg hogy milyen meleg viz folyik be es milyen meleg folyik ki, hatha mashol van a gond. Ha biztosra tudnam, hogy egy ujtol minden gondom megoldodik....
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #3443 üzenetére
Pontosan, kiengedem a régit, felöntöm desztilált vizzel, és 2-300kmt megyek vele aztán megint lecserélem. Kiengedted a levegőt a rendszerből?, Apumnak ugyan ez az eleje van, neki le szoktam takarni télére a két szellőzőnyilást. Egyszerüen leszereled és valami régi gumidarabot, belevágsz, majd nagyon vékony dróttal, vagy müanyag szalaggal rögzited. ha csak azt a 2 nyilást zárod el a motor nem fog túlmelegedni, viszont a fűtés összehasonlithatatlanul jobb lesz.
-
Marczi80
tag
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #3441 üzenetére
Akkor meg is válaszoltad a kérdést. Nem kell tenned semmit, szerintem most van rendben a rendszer. Ha a felénél van a mutató az az üzemi hőmérséklet, ha rendesen fog üzemelni a fűtés, akkor nem is fog fejjebb menni soha. Nem tudom a 92-esnek milyen az eleje, de a 90-esre télre van egy felpattintható müanyag ami kevesebb hűtőlevegőt enged a hűtőre. Ha emlékeim nem csalnak a 92es egy teljesen zárt első maszkot kapott, arra nem kell semmi, h jól fűtsön.
Én nyáron át szoktam mosni a rendszert desztilált vizzel, mert elég sokáig rozsdás volt a viz a motorban.
-
Marczi80
tag
Mivel lyukas volt nem folyt, hanem ömlött. Mivel tudom vízkőtleníteni, ill mit csináljak vele? Cseréljem ki az összes csövet, hűtőt, vízpumpát?
Komplett hűtőfolyadékcsere előtt állok ezért kérdezem.
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Köszönöm. Akkor kérdezek még. Amióta beletettem ezt a fűtőradiátort, nem megy fel a vizem a felétől feljebb. Amíg a régi radiátor volt benne, addig a felső kocka alatt volt a mutató - azt viszont ki kellett cserélnem, mert folyt. A változás az alatt a pár óra alatt állt be, amíg kicseréltem a radiátort. Ez mitől?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Na! Kicseréltem a műszerfal áramkörét, világít mint a karácsonyfa. 40 kilométert mentem vele, de égésnyomok nem látszódanak rajta. Történt viszont más valami. Asszonyt vittem ma orvoshoz, tehat hidegen mentunk kb 2,5km-t ott fél óraára leállítottam az autót. Utánna próbéltam startolni, de meg sem nyikkant. Próbáltam a kábelokat igazgatni a starteron - nem segített, végül lekapcsoltam az áramot az akkumulátorról majd vissza - elsőre gyúlt. Ez lehet valaminek a jele, vagy csak megviccelt a starter.
És a tegnapi kérdéshez visszatérve - hátsó ajtóba mennyi kábel kell? Én szemre 3-4 méterre tippelem.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Most lett újrafestve az egész autó, nem biztos, hogy ideális lenne kicserélni az ajtót
Most megyek nemsokára autósboltba, rákérdezek, hogy van-e erre valami megoldásuk.... csak hát a jótanács aranyat ér!In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Kérdeznék még, ha lehet. Át szeretném kábelezni a hátsó - ötödik ajtót, mert a fele világít, a fele nem. Hogy csináltátok át a konnektorokat? Lehet venni konnektort, vagy lehet venni bele tűt ill foglalatot, vagy levágtátok a régit és ráforrasztottátok a régit?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Akkor pontosítok, Kisgéres... A gond az, hogy tavaszig nem fogunk arra járni, 3 hete voltunk.... keresek itt, Pozsonyban egy műszerfalat, és átcserélem abból. Esetleg ha nem találok, akkor apóst megkérem, járjon utánna...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
-
Marczi80
tag
3 éve történt. Kicseréltem az égőket, minden méködött szépen. Elindultunk keletre - feleségem királyhelmeci - a szomszéd faluban vettem észre, hogy a tachométer nem mutat jól. Visszafordultunk, műszerfal szétszed, tachométerzsinór kicserél - itt viszont műszerfalat nem bántottam, csak kivettem, visszatettem, összerakom, indulás próbaútra - tolatok hátra, és apám ordít, hogy füstöl a műszerfal. a középen függőlegesen menő áramköri rész ment ki. Mivel időhiányban voltam bátyám csinálta meg, kivette azon égőket, amik ezen a részen vannak, tehát parkolófényjelző, a fordulatszámmérő kettese allati és a tachométer 120 alatti égőt. Azóta volt szétszedve, de semmi különös nem történt.
Nyáron fűtést cseréltem, mivel folyt. Meg esős időben már néha beázott, mert néhány helyen olyan volt, mint az ementáli. Vittem haza heggesztetni az autót, amikor észrevettem, hogy nem világít a műszerfalam háttérvilágítasa. Tegnap szedtem szét, és látom, hogy el van égve a csatlakozó és az első égő közötti rész.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #3421 üzenetére
Az a nyák fogyóeszköz, végigolvastam. Bár amit nem nagyon értek, az a generátorod által termelt áram. Feszültségnek kb 14,8 voltnak kellene lenni teljes fordulaton. meg 60A va nem volt cserélve a generátor. A feszültségszabályzónál kezdeném a mérést. Beinditod a motort és az akumlátoron megméred multiméterrel a feszültséget, ha esetleg 15V felett lesz, akkor nincs letestelve a generátorod, vagy elszállt a feszültségszabályzó.
Ha ezek rendben vannak akkor lehet spekulálni a műszeregységgel, addig fölösleges.
[ Szerkesztve ]
-
Marczi80
tag
Szia
Végigolvastad a szálat? Hasonló megoldásom van Formanomban - szóval 92-es, de 94GLX belseje van, a műszerfal felülete 94es, de a hátlapja 92-es - és elkezdett égni a háttérvilágítás áramköre. Elősször a parkolófény visszajelzője égett meg (a háttérvilágítással van egy körön)m két másik égővel. Ez akkor történt, amikor kicserélgettem a nem világító égőket jóra. kicsit ment, aztán füstölt egyet.
Most meg nem tudom mikor történt, de eléget az a nyák vezeték ami a konnektor és az első égő között van.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
válasz Sanyo91 #3415 üzenetére
Tehat akkor egy regi alaplapjara van teve egy uj boritas... lehet, hogy tenyleg az osszebuheralasnal lottek el valamit? Mi a kulonbseg a 92 es a 93as muszerfal kozott? Csak a csatlakozolabkiosztas, vagy mas is van?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Igen, volt buherálva-úgy vettem, de visszacserélgettem 7,5 ill 15A biztosítékokra. Nekem az a gyanús, hogy eddig semmi, a nyáron meg hirtelen... Nem lehet, hogy a karosszéria rohadt részeinn beázott, és az tett neki keresztbe?
És mág valami eszembe jutott.Létezett ilyen műszerfal 92es skodához?
Mert ez vaín benne, viszont a csatlakozók a 92esé, tehát egy 2x5, egy 2x4 és egy 2x3as csatoló van rajta.
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #3412 üzenetére
Megpörgeted a motort a generátor elkezd termelni ha átenged a feszszabályozód azt a műszerfalnál a panelen tudod mérni.
Egyébként ha gondolod ugy is meg lehet a rendszert hekkelni hogy egy biztosítékot beteszel elé.
Egyébként én élek a gyanúperrel, hogy neked a biztosítékaid nem megfelelőek.
MErt nem a műszerfalon kéne szenesedni, hanem a biztosítékoknak kéne eldurrogni.
Azaz nagyobb biztosíték van a foglalataidban mint lenniük kéne.Renault power
-
Marczi80
tag
oke, es hogy merjem le terheles alatt?
Kiveszem a muszerfalat, es bekapcsolok mindent, amit csak tudok? Vagy mennem is kell vele, mert menet kozben maskepp tolt az alternator, mint allo helyzetben, esetleg ha csak turaztatom? Vagy ha 3 evig nem egett semmi, akkor?In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Jó, tudom, de 3 évig semmi, aztán megint szétég egy vezeték? Mi terhelhette túl? Ugyanarra a bejövő vezetékre van kötve a nyomógombok és a fűtéskapcsoló megvilágítása? Mert azok ugyanúgy világítanak, mint azelőtt.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Sziasztok
Hazaérkezett a táltosom, karosszéria kiheggesztve, kapott egy új festést is.
Egy nagy gondom van most vele. A heggesztés annyit jelentett, hogy még valamikor augusztus végén leállítottam az öreget - kicsit elhúzódott a szerviz betegség miatt. Ugye nappal annyira nem vettem észre, csak utolsó utamon, hogy nem világít a műszerfalam. Tehát a visszajelző lámpák rendben égnek, csak a műszerfal megvilágítása nem. Szétszedni akkor nem volt időm, gondoltam ősszel majd megnézem.
Az őszből november közepe lett, most szedtem szét, és látom, hogy a csatlakozótól vezető nyomtatott áramköri rész szét van égve. Egyszer már történt hasonló, akkor a parkolófényjelző lámpa környékén sült meg az áramkör - kikötöttők a parkolófényvisszajelzőt és a fordulatszámóra 2es alatti lámpát, és így jártam idáig. Jaj, akkumulátorról 12V, alternátorról 11,3 volt jött.
Anno a bátyám mondta, hogy neki is elégett pár kör benne, ő simán átforrasztotta kábellel.
Kérdezném - történt hasonló másokkal is? Vagyis ez normális, és cínezőre fel? Vagy inkább nézessem át valakivel az autót, addig meg járjak műszerfal nélkül...In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Atuska75
tag
-
-
Atuska75
tag
válasz Szláj74 #3402 üzenetére
Ja még valami az a betét amit vettél milyen autóban volt? Már csak hogy olyat keressek. Köszi. Amúgy ha minden igaz kapok mellé egy olyan kormányt is mint a tiéd csak Seat emblémával, legalább is a fazon fél órája azt mondta oda adja azt is mert neki nem kell
[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz Szláj74 #3402 üzenetére
Nekem ez az autó tökéletesen megfelel!!! Arról nem is beszélve, hogy én is arról beszéltem: majd ha komfortosabbra vágyom veszek egy Audit vagy BMWét, mármint autót.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz Szláj74 #3393 üzenetére
Nagyon is sok értelme, pl: a favorit kormánya kóvályog a tengelyen a golfé meg nem mert annak középen van a kormányon a lyuk. Ezen felül attól, hogy egy kormányt kicserélek még Skodá-ban ülök, ami ettől még nem lesz komfortosabb. De majd ha az zavar akkor kicserélem egy Audira vagy BMW-re és az majd komfortosabb lesz.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!