Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Raysen623 #135 üzenetére

    Le fog futni:

    Ez azt jelenti, hogy a grafikai motor minden olyan képességgel rendelkezik, amivel a copy és a compute motor, míg a compute motor tartalmazza a copy motor képességeit. Ez a hierarchia teszi lehetővé, hogy a fejlesztőknek elég legyen multi-engine funkcióval kompatibilis kódot írni, és az fut bármelyik DirectX 12-t támogató hardveren.
    (...)
    Hardveres szempontból a DirectX 12 egy dolgot követel meg. Az adott grafikus vezérlőnek képesnek kell lennie fogadni minimum egy copy, egy grafikai és egy compute feladatot párhuzamosan.

    Nem tudjuk mennyit fog gyorsulni:

    Mivel a DirectX 12 specifikációja a hardverállapotra vonatkozóan semmilyen követelményt nem fogalmaz meg, így az fog történni, hogy a multi-engine kód nem feltétlenül hoz majd gyorsulást azokon a hardvereken, amelyek elméletben támogatnak különálló copy, compute és grafikai parancsmotorokat, és ezeken képesek is párhuzamosan feladatokat fogadni...

    Azonban a hardveres támogatás megléte a különböző hardverek képességei és a DXKG implementációk eltérése miatt nem jelent majd feltétlenül sebességelőnyt, sőt akár hátrányos is lehet a teljesítmény alakulása a multi-engine kódtól.(...)Pontosan ezért ad a Microsoft lehetőséget a multi-engine funkció úgymond szoftveres támogatására, és ezen az NVIDIA-nak is érdemes elgondolkodnia. Bár egy szoftveres implementációval az elméletben lehetséges gyorsulás nem használható ki, de legalább lassulni sem fog a hardver a ráeresztett multi-engine kódtól.Valószínűleg az NVIDIA azért nem lépte még meg a hardveres támogatás letiltását, mert a második generációs Maxwell architektúrára épülő GeForce-ok több esetben is gyorsulhatnak, és ezt ki szeretnék majd használni. Mindemellett a multi-engine funkciónak része az aszinkron DMA is, amely egy nagyon fontos képesség a GeForce-on is, és ezt azért jó lenne megőrizni.

    A letiltáshoz:
    "...hogy ténylegesen van hardveresen kezelt aszinkron compute a második generációs Maxwell architektúrán, csak elképzelhető, hogy az adott kód gyorsulást helyett lassulást eredményez. Utóbbi esetben érdemes letiltani a funkciót..."

    Ebből nekem az jön le, hogy abszolút kódfüggő az egész. Az, hogy hogyan fogják megírni a következő év játékait Abu sem tudhatja... és azért bármennyire is szakmai dolog, ez csak egy hazai cikk, jósolgatós végkövetkeztetése. (Azért olvashattunk már egypár ilyet)
    Ha valaki ebből azt szűri le, hogy NV-n ki lesz lőve az Async... bármilyen hivatalos NV mérnök kommentár (nem szakíró!), és egyetlen DX12 játék kintléte nélkül, akkor annak gratulálni tudok.

  • Jack@l

    veterán

    válasz Raysen623 #135 üzenetére

    Mért, a cikk az szentírás szerinted? Ismered a mondást, hogy a vélemény az milyen? (és mindenkinek van belőle....)
    Mi van ha mondjuk netán szoftveres oldalrtól jobban tudják kontrollálni és ütemezni a dolgokat különböző esetekre? Hardveresen meg van egy hardkódolt mehanizmus, azt csókolom...
    Mi van, ha netán aszinkron nélkül is gyorsabbak a maxwellek?

    [ Szerkesztve ]

    A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

Új hozzászólás Aktív témák