Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #68 üzenetére

    A bekerülési ár mindegy. Az üzemeltetési költség a kulcs. Minél több usert ki tudsz szolgálni egy GPU-val, annál több felhasználó között oszlik meg egy szerver fenntartása. Emiatt hasznosabb például a Vega, mert 16 felhasználót is ki tud szolgálni, míg a 2080 Ti egy felhasználóig jó istenigazából, mivel nem támogat hardveres particionálást. Ezért is választotta a Google az AMD-t, és nem az NVIDIA-t, mert az NV dizájnjával, ugyan nagyobb teljesítményt kapnak per fogyasztás szintjén, de csak időosztásos módszerrel dolgoztathatnák, ami nem garantált teljesítményű feldolgozás, és a Google-nek ez például fontos, mert ha egy játéknak nem kell egy teljes GPU, hanem annak mondjuk csak a negyede, akkor azt le tudják particionálni a Vegával. Szimplán csinálnak a nagy GPU-n belül egy olyan logikai partíciót, ami garantáltan a teljes teljesítmény negyedét fogja adni. És a szerverben elérhető még a GPU háromnegyede, szintén garantáltan, amit kiadhatnak mondjuk még egyszer egy olyan felhasználónak, aki a negyedét kéri, és egyszer mondjuk olyannak, akinek a fele kell. Emiatt a modell miatt fenntartható a Stadia, mert minden user annyi erőforrást visz el, amennyi feltétlenül szükséges, és nem dobsz el egy egész, 200 wattot fogyasztó GPU-t, egy kenyérpirítón is futó indie címre, hanem elég odaadni mondjuk a tizedét. És ha mondjuk elég sok ember futtat hasonlóan, kenyérpirítón is futó játékot, akkor tíz juzert a GPU-k szintjén nem 2000 wattból szolgálsz ki, hanem csak 200 wattból, mert egy GPU-ra ráférnek. És eközben az a tíz user ugyanannyit fizet ám, tehát amíg neked a 2000 wattos opciód nagyon-nagyon drága lesz, addig nem lesz több a bevétel oldalán. Lefogadom, hogy ennek a linkelt oldalak nem számolták utána. :) Ez a fő oka annak is, hogy az NV egy csomó, eltérő teljesítményű GPU-t használ, míg a Google csak egy típust. Az NV-nek fontos, hogy egy kenyérpirítón futó játék ne GT102 GPU-t kapjon, hanem valami régebbit, ami mondjuk 50 wattal is működik. Ezzel szemben a Google-nek ez mindegy. Úgy particionálják a teljes GPU-t, ahogy jólesik, és ezzel arányosan csökken a GPU-ra levetített fogyasztás. Ilyen modellt alkalmaz majd egyébként a Microsoft koncepciója is. Ugye az a dolog, amit látsz az Xbox Series X-en, hogy négy-öt másodpercen belül átváltasz az egyik játékból a másikba egy hardveres képességből ered, ugyanis a játékok virtuális gépen futnak a konzolon, és a virtuális gépek között váltogatsz. Viszont ehhez olyan GPU is kell, ami támogatja ezt a fajta modellt, és milyen szerencse, hogy pont ilyenjük van, ami a cloudban is jól fog jönni, mert ugyanúgy le tudják particionálni, ahogy a Google a Stadiát.

Új hozzászólás Aktív témák