Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz tatararpad #14 üzenetére

    Bíróságra az NV a saját ügyét nem fogja vinni. Pont azért szednek le bizonyos címeket, mert azok kiadója/tulajdonosa bírósággal fenyegeti őket. De szerintem az NV-nek ez nem is lenne akkora gond, elvégre kibírnának egy elhúzódó jogi csatározást. Az a problémás, hogy a kiadók a játékosokat is beperelhetik, mert több EULA alapján nincs lényeges jogi különbség aközött, hogy egy játékot a GeForce Now-on futtatsz, vagy letöltöd a torrentről. Ez az, ami az NV-nek gond, mert nem engedhetik, hogy az ügyfeleiket bepereljék a kiadók. Egy nagyvállalat lehet, hogy elcsatázgathat ezen évekig, de egy szimpla felhasználó azért sokkal kevésbé ellenálló egy dollármilliárdos bevétellel rendelkező kiadó ellen.

    Az Xbox Play Anywhere esetében a Microsoft külön szerződést köt a partnerekkel. Természetes, hogy nincs lázadás, mert mindenkivel egyenként leültek az asztalhoz, és egyeztettek arról, hogy a Play Anywhere lehetőséget mennyi anyagi kompenzációval támogatják. Nem véletlen, hogy a Play Anywhere nem általános szolgáltatás, hanem kiválasztott játékokra vonatkozik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz drotsztyuart #27 üzenetére

    Éppenséggel az a probléma, hogy az NVIDIA szerveréről futnak a játékok, tehát nekik azt le kell tölteni a Steamről mondjuk, majd telepíteni kell. Mivel a szolgáltatás pénzért megy, így teljesül az is, hogy a másolatért pénzt kapnak.

    Az EULA-ban rengeteg limitáció van benne. Az ügy kapcsán egy csomó kiadónak átolvastam a szerződését, és bizony nem egy esetben külön pontban van tiltva, hogy az adott játékot cloudban lehessen játszani.
    Nem mellesleg már a Steam EULA-nak is a része ez: "install one (1) copy of the Software Product onto a single PC hard drive which is under your custody and control and which meets the specifications referred to in the manual for your own private and domestic use only". Tehát ahhoz már a Steam általános EULA szerint sincs jogod, hogy a megvásárolt tartalmad a cloudba vidd. Most még nem bántanak érte, mert egy felhasználó ellen nem éri meg hadakozni. De arra felkészítették az EULA-jukat, hogy ha csinálnak maguknak egy saját cloud gaming szolgáltatást, akkor erre építve azonnal le tudják enni az összes Steam címet a GeForce Now-ról.

    Nagyon sok dolog sérti amúgy az általános szerződési feltételeket egy játéknál. Bizonyosan vannak olyan pontok, amelyeket egy internetkávézó tuti megszeg. Csak nem ér meg ezért perelni, mert vagy kicsi lenne a realizálható nyereség, vagy előny származik az internetkávézó tevékenységéből. De a pont ott marad a feltételek között, ha esetleg a jogtulajdonos meggondolná magát.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz drotsztyuart #49 üzenetére

    Én értem mi a gond, de ettől még a jog és a szerződési feltételek nem változnak meg.

    Verhetitek az asztalt, hogy ez így nem jó, de ugyanúgy nem tudtok csinálni semmit, ahogy az NV sem. Jogilag kiértékelik, hogy a kiadónál van az előny, így nem is mennek bele egy jogi csatába.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #53 üzenetére

    Ha nem hinnék, hogy náluk van az előny, akkor nem vennék le a játékokat. Egyszerűen beleállnának a perekbe.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #55 üzenetére

    Olyat nem, ahol kivégzik a szolgáltatást azelőtt, hogy megnyernének egy pert.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #58 üzenetére

    Milyen megközelítéssel?

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #60 üzenetére

    Tehát, mivel nem náluk van az előny, így fosnak, hogy elveszítik a pert. Ezt írtam...

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #62 üzenetére

    Ha mindenki fosik, senki sem perelne. De nyilván azért perel egy cég egy másikat, mert úgy érzi, hogy nála az előny. És a pert azért próbálják elkerülni az egyes cégek, mert úgy érzik, hogy a másiknál az előny. Nem szégyen ezt beismerni.

    Az biztos, hogy megérné, mert ha nyernek, akkor mennének vissza a játékok a szolgáltatásba, legalábbis nem kellene befosni attól, ha egy kiadó perrel fenyegeti őket, ha le nem veszik azokat. Most azért eléggé problémás az, hogy például a redditen folyamatosan azt írják a founderek, hogy ha pénzért megy majd a buli, akkor mondják is le, mert nem maradt már AAA játék.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #64 üzenetére

    Jó, most a fosás az ilyen szófordulatként van használva. Nem a tényleges értelmében. :DDD

    Ha érdekli őket, akkor csinálnak saját áruházat. Másképp ez nem megy. De lehet, hogy ez csak arra kell, hogy eladják a rendszert a netszolgáltatóknak, és régiós szinten ők majd megoldják. Dél-Koreában már ez van. Túl drága ezt világszinten fenntartani. Kb. képes erre az Amazon, a Microsoft és a Google, mert nekik eleve van egy rakás másik szolgáltatásuk, amikre muszáj igen komoly peremhálózatokat építeniük.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #66 üzenetére

    Nagyon drága, mivel még mindig a GRID alapjain működik. A korábbi hasonló szolgáltatások pont azért mentek tönkre, mert iszonyatosan költséges volt minden usernek GPU-t dedikálni. A Stadia nem véletlenül működik máshogy, és egy GPU-t ki tudnak osztani akár 16 usernek is. Az GPU-ra levetítve 16x nagyobb pénz lehet, vagyis a teljes szerver üzemeltetésének megtérülési költségében sokkal kedvezőbb, mert több user is igénybe veheti, mint amennyi GPU fizikailag van benne.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #68 üzenetére

    A bekerülési ár mindegy. Az üzemeltetési költség a kulcs. Minél több usert ki tudsz szolgálni egy GPU-val, annál több felhasználó között oszlik meg egy szerver fenntartása. Emiatt hasznosabb például a Vega, mert 16 felhasználót is ki tud szolgálni, míg a 2080 Ti egy felhasználóig jó istenigazából, mivel nem támogat hardveres particionálást. Ezért is választotta a Google az AMD-t, és nem az NVIDIA-t, mert az NV dizájnjával, ugyan nagyobb teljesítményt kapnak per fogyasztás szintjén, de csak időosztásos módszerrel dolgoztathatnák, ami nem garantált teljesítményű feldolgozás, és a Google-nek ez például fontos, mert ha egy játéknak nem kell egy teljes GPU, hanem annak mondjuk csak a negyede, akkor azt le tudják particionálni a Vegával. Szimplán csinálnak a nagy GPU-n belül egy olyan logikai partíciót, ami garantáltan a teljes teljesítmény negyedét fogja adni. És a szerverben elérhető még a GPU háromnegyede, szintén garantáltan, amit kiadhatnak mondjuk még egyszer egy olyan felhasználónak, aki a negyedét kéri, és egyszer mondjuk olyannak, akinek a fele kell. Emiatt a modell miatt fenntartható a Stadia, mert minden user annyi erőforrást visz el, amennyi feltétlenül szükséges, és nem dobsz el egy egész, 200 wattot fogyasztó GPU-t, egy kenyérpirítón is futó indie címre, hanem elég odaadni mondjuk a tizedét. És ha mondjuk elég sok ember futtat hasonlóan, kenyérpirítón is futó játékot, akkor tíz juzert a GPU-k szintjén nem 2000 wattból szolgálsz ki, hanem csak 200 wattból, mert egy GPU-ra ráférnek. És eközben az a tíz user ugyanannyit fizet ám, tehát amíg neked a 2000 wattos opciód nagyon-nagyon drága lesz, addig nem lesz több a bevétel oldalán. Lefogadom, hogy ennek a linkelt oldalak nem számolták utána. :) Ez a fő oka annak is, hogy az NV egy csomó, eltérő teljesítményű GPU-t használ, míg a Google csak egy típust. Az NV-nek fontos, hogy egy kenyérpirítón futó játék ne GT102 GPU-t kapjon, hanem valami régebbit, ami mondjuk 50 wattal is működik. Ezzel szemben a Google-nek ez mindegy. Úgy particionálják a teljes GPU-t, ahogy jólesik, és ezzel arányosan csökken a GPU-ra levetített fogyasztás. Ilyen modellt alkalmaz majd egyébként a Microsoft koncepciója is. Ugye az a dolog, amit látsz az Xbox Series X-en, hogy négy-öt másodpercen belül átváltasz az egyik játékból a másikba egy hardveres képességből ered, ugyanis a játékok virtuális gépen futnak a konzolon, és a virtuális gépek között váltogatsz. Viszont ehhez olyan GPU is kell, ami támogatja ezt a fajta modellt, és milyen szerencse, hogy pont ilyenjük van, ami a cloudban is jól fog jönni, mert ugyanúgy le tudják particionálni, ahogy a Google a Stadiát.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #71 üzenetére

    T10-8 VGA van bennük. De a probléma maga az időosztás. Ez nagyon fontos. Egy játék valós idejű teljesítményt igényel, és nem időosztásost, ahol nem garantált a teljesítmény. Amíg mondjuk egy GPGPU-s alkalmazásnál nem annyira fontos, hogy az időosztásos módszer galibát okoz, addig egy játékban kritikus, hogy ne történjen probléma, mert látni fogod az akadásból. Emiatt nem tudják úgy használni a hardvereiket, hogy egy GPU-val több játékost szolgáljanak ki a gyakorlatban. Megkockáztathatják, de az esetek nagy részében akadás lenne az eredménye. Nem azért mert nincs elég erő magában a GPU-ban, hanem azért, mert az időosztásos módszer nem megbízható, ha real-time teljesítmény kell. Ezért épül egy adatközpont sok eltérő hardverre, hogy ne kelljen izom-GPU-kra kirakni a pite számítást igénylő cuccokat.

    Egy központon belül számos eltérő node van.

    Vannak olyan játékok, amelyek nem igénylik azt a teljesítményt, ami a GPU-ban benne van. Ez lényeges. A cloud nem csak az AAA-ról szól, és ha valaki erre befog egy teljes GPU-t, akkor az nagyon para, mert elveszik a teljesítmény. A SPITLINGS-et azért hozom fel, mert a Google pont ezt a példát említette, hogy simán fut 16 darab külön SPITLINGS is egy Vega GPU-n. De ha nem ezt a hardvert használnák, akkor oda kellene adni egy teljes 200 wattot fogyasztó GPU-t ennek.
    A hardveres particionálás tehát egy kritikus tényező ahhoz, hogy egy cloud gaming szolgáltatás megtérülhessen. Persze lehet mondani, hogy a Google más számokban gondolkodik, hiszen hétezer peremhálózati rendszerrel dolgoznak, ha mindet befogják, akkor azért nagyon fontos, hogy gyakorlatilag hétezer Stadia központ lesz a világon, tehát nem mindegy, hogy egy cloud gaming központ önfenntartó-e. Az NV ugye más számokban gondolkodik, nekik kb. van világszinten 20 központjuk, és kicsi az esélye, hogy gyorsan építenek mellé majd kb. hétezret. Ahhoz évek kellenének, meg úgy kb. 50-70 milliárd dollár is. Az se biztos, hogy van esélyük egy ekkora kölcsön felvételére. Ezért is engedhették meg a helyi netszolgáltatóknak a GeForce Now licencelését, mert így helyi szinten kezelné a problémát egy rakás kisebb cég. Már akik ugye látnak realitást abban, hogy a Microsofttal, a Google-lel és az Amazonnal versenyezzenek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #73 üzenetére

    Ahhoz, hogy ezt megállapítsd olyan helyről kell tesztelni, ahol mindkét szolgáltatáshoz kb. azonos távolságra van egy központ. Mert ha mondjuk x helyről közelebb van a Stadia központja, mint a GeForce Now szerverei, akkor azon az x helyen a Google rendszere lesz játszhatóbb, de ha y helyen pont az NV szerverei vannak közelebb, akkor azon lesz jobb az eredmény. Ez a fő oka annak, amiért a Google terveiben az szerepel, hogy a peremhálózatokba építik ki a rendszert, mert elképesztően nagy lehet a felhasználói élmények közötti különbség, ha az egyes helyeken nincs elég közel egy központ. Ugye ez itt szimplán fizika. A fénynek van egy fix sebessége, és ehhez kell tervezni az egész világ lefedettségét.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #75 üzenetére

    Nem az számít, hogy ki tesztelte, hanem az, hogy ahol éppen ülsz, az fizikailag mennyire van messze az elért szervertől. Ez a kritikus tényező, mert a fénysebesség nem megváltoztatható. Ha ez nem lenne probléma, akkor a Google is csak 10-20 központban gondolkodna világszinten, és nem a hétezer peremhálózatukkal szemeznének. De mivel a fénysebességen nem tudnak módosítani, így ahhoz, hogy a teljes világot lefedjék, nem elég 10-20 központ, hanem egy rakás kell, sok ezer. Ezt több évbe fog telni nekik kiépíteni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #77 üzenetére

    Nem is kell odaköltözni. Mint írtam a Google fő terve az, hogy a peremhálózatokba építi ki a rendszert. Ebből a világon van nekik kb. 7000. Tehát ahelyett, hogy te mennél hozzájuk, ők viszik hozzád.

    A Google nem alamizsnáért dolgozik. Nekik a fő céljuk az, hogy szoftveres szinten csináljanak egy rakás exkluzívot, behúzzanak kiadókat, a fejlesztéseket is a Stadián csinálják a stúdiók, stb. Ehhez nekik pénz kell. Ha nem tetszik, akkor ne vedd meg, de ettől még nem fognak a morzsákért lehajolni. Ettől ők komoly pénzt várnak, mert komoly pénz kell ahhoz, hogy egy rakás szervert fenntarts a világban. Ezeket még fejleszteni is kell időnként.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #79 üzenetére

    Ezek szolgáltatások, ez nem a hardverek gyártóiról szól.

    Majd meglátjuk, hogy ki nyer végül. Én a Microsoft, Google, Amazon trióra fogadnék, mert nekik van meg a hátterük ilyen rendszerhez.

    Elolvastad azt a hírt, amihez hozzászóltál? Maga a stúdió sem tudott róla, hogy elérhető a játékuk a GFNow-on, és arról sem tudtak, hogy lekerült. Akkor hogyan is járult hozzá ehhez a helyzethez a Google, amely cégnek se a stúdióval, se az NV-vel nincs üzleti kapcsolata az ügyben...

    Attól, hogy a kiadók és a fejlesztők nem írnak alá bizonyos szerződéseket, vagy nem akarják, hogy a tartalmaikat valaki felhasználja a saját üzletéhez, még nem lesz automatikusan hibás a Google. Nekik is megvannak a piszkos trükkjeik, amikért egy rakás bírságot is benyeltek már, de vannak dolgok, amelyekhez nem kellenek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák