- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Pokoli lövölde pörgetné meg a GeForce-ok eladását
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Home server / házi szerver építése
- Akciókamerák
-
PROHARDVER!
[Re:] Samsung Galaxy S4 Mini - drágám, az S4-ek összementek!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
pixelblondie #7735 üzenetére
inkább privát, ide annyit, hogy bár nekem nem az van, de a ghoo power és yoobau termékek elég jók, ár/érték arányban is.
-
válasz
pixelblondie #7733 üzenetére
tényleg csak segíteni akarok, a tapasztalatomat írtam le, hogy az utángyártottak - pláne a nagyon noname típusok - közel sem hozzák a rájuk írt értékeket, és jellemzően hamarabb el is használódnak, illetve szélsőséges esetben problémát is okozhatnak a telefonnak.
nem mondtam, hogy a 6200-as csak annyit tud mint a gyári 1900-as, de garantáltan nem a háromszorosát, de még a kétszeresében is elgondolkodnék...
bepróbálhatjátok az általad linkelt 6200-ast, és majd kiderül, hogy mi azzal a helyzet, mennyivel bír többet, talán annyival igen, hogy kibírja a napot, ha a gyárival épp nem megy, de abban az árban én nem várnék csodát dupla vagy háromszoros üzemidő képében...
az s2 és társai témában van bőven tapasztalat a gyárinál nagyobb mAh értékű utángyártott akkumulátorok kapcsán, és nem sok jót olvashatsz azokban sem.
én külső kis akkumulátort használok inkább, zsebben is elfér, és ha nincs lehetőségem töltőre vagy notira dugni a telefont, akkor rányomom arra, szükség esetén háromszor feltölti a telefonomat (5s), ha 15 - 20% környékén csatlakoztatom - teljesen sosem hagyom lemerülni az akkumulátort a telefonban.
4400 mAh külső akkumulátorom van, valóban tudja a ráírt értéket, de ez az árában, a méretében és a súlyában is megmutatkozik. -
válasz
pixelblondie #7731 üzenetére
szia,
- a nagytestvér s4-hez (i9505) a szervizes megy házhoz, mert házhozmegyünk (helyszíni javítás) szolgáltatás jár hozzá, az s4 mini viszont csak a futár, aki elszállítja a készüléket, lehetőség szerint egy munkanapon belül javítják, majd viszi is vissza a futár, ez a prémium assistance szolgáltatás.
- tudni kell az utángyártott akkumulátorokról, hogy jellemzően nem tudják a specifikációjuk szerinti értékeket, de ez ránézésre is megállapítható akár már a mérete - illetve az ára - alapján is, hogy nem nagyobb annyival a gyáritól, amennyit a gyári 1900 kontra utángyártott 6200 mAh sugall, így ha jónak mondott is az utángyártott, sokkal többet nem tud, mint a gyári, illetve nem ritka, hogy még annyit sem, és/vagy kevesebb használattól elhasználódik
azon a véleményen vagyok, hogy sokszor érdemesebb még egy gyári akkumulátort venni a meglévő mellé, és úgy még az a hibalehetőség is kizárva, hogy a problémás utángyártott akkumulátort esetlegesen kárt okoz a telefonban.
megoldás lehet még a külső akkumulátor, ahhoz másik tok sem kell.
- a tokot passzolom -
válasz
wiggen123 #7686 üzenetére
szia,
azt javasolnám, hogy direktben a gyártói szervizhez fordulj, ne pedig a szolgáltatóhoz, mivel ők is küldenék tovább bevizsgálásra.
12 hónapon belül lett vásárolva a készülék?
mert a tartozékokra - töltő, akkumulátor...stb - csak 12 hónap jótállás van, magára a telefonra van 12 + 12 hónap. -
válasz
Melafoto #5584 üzenetére
bejelentkezés a my samsung fiókba; link, illetve ha nincs regisztrálva a készülék, akkor; link
gyártói garis készülékre vonatkozik, amelyik rendelkezik hivatalos (magyar nyelvű) samsung jótállási jeggyel, és ahhoz jár a prémium szervizfutár - a házhoz kivonuló szervizes nem, az csak a csúcskategóriás készülékekre. -
válasz
Szaszabond #4919 üzenetére
többet is megér, egyrészt 26 hónap az a gyártói prémium garancia - csak egy online my samsung regisztráció kell hozzá -, másrészt ha valamilyen komoly probléma van a készülékkel, akkor sokszor lepasszolják az embert a gsm bolti garival, hogy nem látják például a beéégést a kijelzőn, nem tapasztalják a mondott hibát, vagy igen, de azt a felhasználó okozta, így nem javítják a jótállás kereteiben, hanem csak fizetősen, amíg a gyári garival futár viszi és hozza a készüléket díjmentesen, lehetőség szerint egy munkanapon belül javvítják, és addig - igény szerint - cserekészüléket is biztosítanak, illetve jellemzően korrekt módon elvégeznek bármilyen javítást.
-
kérdés, hogy csak magára a knox védelmi alkalmazásra vonatkozik, vagy a számlálókra...stb is, mert nem mindegy...
félek, csak előbbire, nem valószínű, hogy más és más bootloader...stb készülne az eltérő felhasználási területekre.
az a baj, hogy sokan keverik a knox alkamatást, és az annak az alapjául szolgáló korlátozott bootloader...stb értékeket.
maga a knox alkamazás az s4-re sincs telepítve, csak az ikonja adott, aki akarja telepíti, akinem nem kell, az pedig nem, de attól még mindegyik telefonnál adott az alap, thát korlátozott a bootloader, jelen vannak a knox számlálók...stb. -
a problémás(nak vélt) telefonban más sim kártyákkal is jelentkezik a hiba?
nem régi/vágott sim kártya?
a mini valóban gyengébb térerőben, tehát ahol gyenge a térerő, ott valóban hamarabb eldobja a hálózatot, mint a(z ilyen szempontból) jobb telefonok, a "bátyja" s4 is jobb ilyen tekintetben, de ahol jó a térerő, nincs gond a sim kártyával, és telefon is rendben van szoftveres szempontból - nem olyan moddolt firmware, ahol eltérő régiós modem...stb dolgozik a rendszer alatt -, ott azért nem lehetne probléma. -
válasz
Krajczi #4265 üzenetére
biztos, hogy nem jellemző hiba, legalábbis nem az ics miatt, és akinek például s4 alatt volt ilyen problémája, ott kiderült, hogy sim kártya/szolgáltatós probléma.
melyik szolgáltató alatt adódik a hiba?
nekem az s4 alatt sosem jelentkezett a hiba 7 hónap alatt (telekom), illetve amik nálam jártak szoftvrezésre/tesztelésre s4, s4 mini...stb, azoknál sem, bár csak budapesten történtek a teszetek.
egy jellemző hiba van, hogy nem mindig akar visszaugrani az adatkapcsolat funkció a ki-, majd bekapcsolást követően, de ezt a hibát is sikerült sok készülék és sim kártya kipróbálása alapján a telenor szolgáltatóra leszűkíteni. -
válasz
Chereiose #4246 üzenetére
nyugi, nincs olyan gyártó/típus, amire nem találsz a netes keresővel olyan felhasználói hozzászólásokat, amikben tapasztalt hibákat taglalnak.
igaz, egy része felhasználói hiba, vagy például hamisítvány memóriakártyát tesz a telefonba, amit nem kezel rendesen a telefon...stb, és csak apró hányadában tényleges a telefon hardveres hibája, ami pedig még az ettől jóval drágább kategóriában is előfordul, lásd például az iphone 5s, amiből sok kijött akkumulátoros hibával, pedig erősen csúcskategóriáról van szó, ár tekintetében is. -
válasz
Chereiose #4171 üzenetére
szia,
egy probléma lesz, akik s4 minit vettek, azok vélhetően okkal tették, tehát itt várhatóan azt a véleményt olvasod majd többségében, hogy szerintük nem éri meg - tisztelet a kivételnek, ha lesz olyan -, az s4 témában meg pont fordítva, ott nem igazán cserélnének minire, még adott különbözet mellett sem, és mind a két tábort meg lehet/kell érteni.
nehéz lesz döntened, de csak hozzávdetőleges támpontot fogsz kapni akkor is, ha minden számításba jöhető telefon táborát megkérdezed, ezért érdemes inkább csak az előnyöket és hátrányokat, illetve az esetleges hibákat, hibalehetőségeket feltérképezned, és az alapján dönteni.
olvashattad a főbb különbségeket a választós témában, ha az nem győzött meg, és esetlegesen csak megerősítést szeretnél a mini mellett, mert az olcsóbb, de számodra az is elég, akkor ne is gondolkodj, vedd meg azt - és ezt nehogy rosszindulatú megjegyzésnek vedd, mert nem annak szántam! -
válasz
elmariachi89 #3874 üzenetére
amennyiben azonos helyen több telefonnal és sim kártyával is jelentkezik a probléma, úgy akár a szolgáltató hálózatával is lehet probléma, vagy nagyon bezavar valami szélsőséges eszköz/technológia...stb.
-
válasz
elmariachi89 #3872 üzenetére
akkor először próbáld ki másik sim kártyával, mert az semmire sem garancia, hogy a korábbi telefonban okés volt, hiszen azóta is meghibásodhatott, illetve az sem teljesen kizárt, hogy másik/régebbi telefonokban akár még most is jó, de ebben/az újabbakban már nem.
-
válasz
elmariachi89 #3870 üzenetére
szia,
másik/több sim kártyával is jelentkezik a hiba?
a rendszer gyári állapotra történő visszaállítása és a firmware teljes újrahúzása megtörtént, hogy a szoftveres hiba kizárható legyen? -
egyáltalán nem mondható gyengének a telefon rádiós modulja, pedig nem nagy a sar érték sem.
a százalékos értékek nem az időből hanem a teljesítményből aránylanak, ezért nem értem adott 42% kiírást, pláne idő jelzéssel...
adott felhasználás mellett nem tűnik rossznak az akkumulátoros üzemidő, bár a google szolgáltatások százalékos értéke lehetne alacsonyabb is, de biztos ráült készenlétben valami felesleges folyamat, amiről korábban is írtam.
nézz rá a google beállításokra; hely, android eszközkezelő...stb, mert szerintem visszaszorítható úgy a google szolgáltatások értéke úgy, hogy semmiben sem szenvedsz hátrányt.saril; az szokott még ráülni, ha a gps mellett a wifi helymeghatározás is engedélyezve van, és bekapcsolva a helyadat gyűjtése és annak névtelen küldése.
-
nem látom a beállításaidat, és nem ismerem a felhasználói szokásaidat, de azt mondom, hogy az s4 mininek nem rossz az akkumulátoros üzemideje, sőt!
nem s4 mini van nekem, így nem is vagyok elfogult (gt-i9505 s4-em van), de sok mini is megfordul a kezemben, és bizony sok hasonló típus elbújhat mellette akkumulátoros üzemidő szempontjából - amit a tesztek is igazolnak -, ha megfelelően beállításra kerül, ezért ragaszkodom annyira hozzá, hogy akinél problémás a merülés, ott valami nem okés, és a legtöbb esetben orvosolható a dolog a megfelelő beállítás eszközlésével, vagy akár a gyári beállítások visszaállításával.
akinek aránytalanul gyorsan merül az ekkumulátor, ott jobbára akár fogadni is mernék, hogy az android, google, media...stb folyamat aránytalanul sok százalékot mutat, ami az általam korábban is leírtak okozata, és bizony egyszerűen orvosolható probléma, ráadásul nem is feltétlenül a samsung tehet róla, hanem akár a google...stb.
minden más gyártó/típus témájában találni ilyen problémákat, ezért kár hibáztatni a gyártót, de mindenkinek lelke rajta, olyan telefont vesz, amilyet csak akar...saril; a wifi speciális beállításaiban van ilyen opció; keresés engedélyezése mindig?
-
továbbra sem azt mondom, hogy az általad írt funkciókat kapcsold ki, nem véletlenül írok beállítást, de kell például neked az, hogy a rendszer folyamatosan nézze a telefon tartózkodási helyét, és zt mindig közölje is a szerverrel, hogy annak megfelelően állandóan felkínálhasson különböző kényelmi funkciókat? mindig tudni akarod, hogy milyen éttermek, üzletek, benzinkutak...stb van a közelben? egyérszt kényelmi funkció, másrészt reklám, de abban biztos vagyok, hogy nincs olyan ember, akinek folyamatosan szüksége van adott szolgáltatásokra. hasznos, használom én is néha, de amikor nem kell, akkor bizony kikapcsolom, hiszen jelentősen nő így az akkumulátoros üzemidő!
nagyon sok ilyen van még, és szinte bármiben mernék fogadni, hogy sok embernél feleslegesen mennek - legalábbis adott intervallumok jelentős hányadában -, csökkentve ezzel az akkumulátoros üzemidőt!
lehetne ragozni még jobban is - akár gyártótól, típustól, de akár még oprendszertől függetlenül is -, de úgy látom, nincs értelme... -
beleszámolja a gyártó, a többi meg már a felhasználón múlik.
minél több alkalmazást használsz/futtatsz, annál jobban/többet eszik a rendszer/hardver, de ez ugye szinte minden más eszköznél, készüléknél, járműnél...stb is így van!
a lehetőségek adottak, viszont nem kötelező mindent egyszerre bekapcsolva hagyni, de inkább a felhasználó döntse el, hogy mikkel él, és melyik opciókkal nem, a gyártók csak adják a lehetőséget, és persze minden gyártó a sajátját preferálná, de kötelezővé nem teheti - szerecsére...
veszel egy fullos gépkocsit, és az is sokkal több üzemanyagot fog enni, ha mindig megy a klíma...stb, pedig azokra sincs mindig szükség, gondolom ki is kapcsolod, ha nincs rá igény?!?! vagy mindig megy minden, és nem számít a fogyasztás? kompromisszum... -
válasz
freddirty #3845 üzenetére
ahol hardveres a probléma, ott egyértelmű a dolog, de az csak elenyésző hányadát képezi az egésznek.
a szoftveres probléma sokszor csak annyi, hogy alapban ébren tartja a rendszert néhány problémás folyamat, de arra továbbra is azt mondom, hogy könnyen orvosolható!
direkt nem írtam user error-t, de ha egy hiba néhány pöttyintéssel orvosolható a megfelelő beállítások eszközlésével, és valaki erre nem/sem hajlandó, arra nem tudok/akarok mit mondani...
a legjobb rendszer alatt is van/lesz ilyen probléma, elég hozzá például egy google frissítés, ami automatán lefut a háttérben, és a készülék gyártója nem is igazán tehet róla adott pillanatban, de a felhasználó csak látja - he ránéz a megfelelő beállításra -, hogy aktív lett egy funkció a frissítés után, például az android eszközkezelő folyamatosan lokalizálja a készülék helyzetét és küldi az infókat a szervernek, lehúzva ezzel az akkumulátoros üzemidőt, pedig a felhasználónak erre nincs szüksége, mert adott a samsung azonos funkciójú opciója, ami nem problémás, és több funkciót is ad. ilyentén kikapcsolja a felhasználó az android eszközkezelőben adott követést, és már tett a hiba elhárításáért úgy, hogy nem szenvedett hátrányt semmiben. sok ilyen példát lehetne még írni, ami nem kimondottan hiba, tehát javítani sem nagyon fognak rajta, legalábbis nem úgy, hogy azt sokan várnák. -
tegyél fel képeket az akkumulátoros statisztikáról - főkép, utána pötty a grafikonra, és arról is -, lehetőelg olyankor, amikor már sokat merült a teljes feltöltés után az akkumulátor, hátha kiszűrhető a hiba.
nem mindegy, hogy mennyit és miért van ébren a rendszer készenlétben.
nem kell root, és semmi extrát sem kell telepíteni, csak megfelelően beállítani. -
azért ahol az akkumulátoros statisztika egyértelműen mutatja az andoid, media, google...stb folyamat magas értékét, ott nem az akkumulátor a hibás, hanem egyszerűen orvosolható probléma adott.
nem csak hozzáértők írnak ott sem, pont úgy betalálnak oda, ide...stb olyanok is, akik látják a keresőben, hogy olyan/hasonló hibáról van szó, és csak egy töredéke valós hardveres hiba, a többi néhány beállítás eszközlésével megoldható probléma - szerencsére...
hetente sok ilyen telefon jár nálam, gyorsan merül, ilyen hiba, olyan, hiba, pedig a tulaj minden megfelelően beállított - szerinte -, és szinte minden esetben hibátlanul kapja vissza a rendszer újrahúzása és beállítása után, tehát szó sem volt olyan problémáról, ami garis javítást és/vagy cserét igényelne! -
egyrészt ne a múltból élj, minél újabb firmware verziók, annál több tudás és funkció, ami egyben több hibalehetőség is a kevésbé hozzáértők számára, másrészt akkor csak az kapjon okostelefont, aki kellően ért is hozzá, ellenkező esetben csak szidni fogja...
a gyártó nem szabhajta megfelelően testre, hiszen nem tudja, hogy ki melyik funkciót használja és melyiket nem, másrészt a reklámozott funkciók sem működnek (azonososan) minden országban - és erről nem is feltétlenül a gyártó tehet -, de ettől még működnek - illetve csak próbálnak - alapban, erőlködnek, feleslegesen tekerik a rendszert, a kelleténél gyorsabban merülnek, pedig csak csak néhány pöttyintés kell a megfelelő beállításhoz vagy beállításhoz, aki viszont erre nem képes, és még tenni sem hajlandó érte, az használja kompromisszumokkal, és ne a telefont, gyártót illetve a rendszert szidja...
sehol senki nem írta, hogy nem kell wifi meg mobilinternet, sokkal kevésbé fontos, vagy egyáltalán nem használt funkciókat kell finomhangolni, és öröm lesz használni a telefont, hosszú akkumulátoros üzemidővel.
sokan írják, hogy ilyen jól beállították, meg olyan jól, aztán elég ránézni csak az akkumulátoros statisztikára, és már látszik is, hogy mi a hiba. -
ez így nem feltétlenül igaz, nézz rá például gsm arena blog akmumulátoros tesztekre, a legtöbb samsung jó akkumulátoros üzemidőben.
az s4 mini is jó, csak tudni kell beállítani és használni. nem, nem külön trükközésre gondolok, hanem korrekt beállításra, hogy az android, google, media...stb folyamatok ne pörgessék feleslegesen a rendszert.
s4 teszt; link
nagyon is jónak számít, bár érdemes elolvasni a teszt elvégzésének módját, és akkor hozzávetőlegesen arányoltatható a gyakorlati használathoz. -
szia,
a függetlenítés részét hanyagolom, mivel az tiltott téma ezen fórumon - kivéve, ha hivatalosan eszközlik, szolgáltató útján -, de a frissítés elutasítása nem feltétlenül amiatt van, független készüléken is simán előidézhető, elég csak úgy felhúzni egy firmware verziót, hogy például a firmware állománya ne passzoljon a product code értékéhez, vagy az állományok (pda, modem és csc) értékei egymáshoz...stb.
ezeket a hibákat házilag is lehet orvosolni a megfelelő firmware felhúzásával, illetve a kapcsolódó product code beállításával.
megfelelő háttérinformáció hiányában, nem lehet biztosra megállapítani az eleve gyári függetlenséget. -
-
miért sajnos? a szolgáltatós készüléket is viheted közvetlenül a gyártói szervizbe (is), illetve arra is pont úgy adott a prémium gari, mint a függetlenre!
a szolgáltatóhoz azért nem feltétlenülm érdemes, mert onnan is a gyártói központi szervizbe küldik komolyabb javításokra, és az oda és vissza is többletet jelent az időintervallum tekintetében.
arról nem is beszélve, hogy a szervizes futár (háztól-házig) jellemzően gyorsabb, tehát nem feltétlenül érdemes szaladgálni a telefonnal. -
nem, csak a szolgáltatós firmware felhúzása után áll be alapban a szolgáltatós product code, illetve ott maximum gyári visszaállítás kell, a szolgáltatósra felhúzott független firmware alatt külföldi (btu, dbt...stb) áll be alapban, utána root kell, majd a cscc alkalmazással lőhető be a magyar független xeh érték.
-
szia,
a függetlent, arra viszont figyelni kell, hogy a szolgáltatós product code után nem áll be alapban a magyar független (xeh) product code, hanem a firmware verzióban lévő multi csc alatt adott alapértelmezett érték lesz az elsődleges, jellemzően az angol btu, a német dbt...stb, és akkor bizony frissítéskor is azokat preferálja majd, a magyar xeh értéket külön kell manuálisan beállítani, és utána mindaddig az is marad, amíg olyan független firmware verzió kerül felhúzásra, amelynek a multi csc értéke tartalmazza adott identitást.
amennyiben a szolgáltatós firmware verzióra felhúzásra kerül egy független, de a product code látszólag a szolgáltatós marad, úgy kell egy gyári visszaállítás a rendszernek, ellenkező esetben a kies/(f)ota nem ismeri fel rendesen, mivel nem passzol össze a firmware és a product code értéke.
a szolgáltatós product code beállítása egyszerűbb, mivel a szolgáltatós firmware csc értéke csak azt az identitást tartalmazza, így a felhúzást követően az beáll, maximum egy gyári visszaállítás kell a rendszernek, hogy adott érték érvényesülhessen. -
válasz
lac0211 #3575 üzenetére
szia,
papíron csak akkor díjmentes, ha a készüléket a szolgáltatónál vásárolod, és a kapcsolódó előfizetéshez tartozó sim kártyát kell cserélni, ellenkező esetben 4500 ft.
más kérdés, hogy néhány jófej ügyintéző eltér a szabályozástól az előfizető irányába, pláne ha valóban a szolgáltatótól vásároltad a készüléket, csak másik előfizetésről van szó, de néha még úgy is, hogy nem a szolgáltatótól származik az új készülék, viszont ezek csak jóindulatú cselekvések, a vonatkozó szabályozás szerint ilyenkor simán elkérhetik a 4500 ft ellentételezést, vagy ráterhelhetik a következő számlára.
a vágott sim kártyát nem feltétlenül kell mutogatni a szolgáltató illetékesének, bár néha kérik, de ugye a sim kártya a szolgáltató tulajdonát képezi, és nem okos dolog azt megrongálva átadni... -
-
gsm üzlete és illetékese válogatja, van néhány aránylag tűrhető, de azokat nagyítóval kell keresni, sokkal több a negatív tapasztalat - még a nagyobb/komolyabb gsm üzletek esetén is -, és csak egyszer legyen valakinek komoly probléma a telefonnal, amit a gsm üzlet nem nyel be és különböző indokokkal a vásárlóra hárítja a dolgot, máris többet lehet bukni, mint amennyit akkor nyert, amikor olcsóbban vette valamennyivel a készüléket a gyári helyett bolti garival.
meg ugye az sem mindegy, hogy a samsung 12 + 12 + 2 hónap jótállást ad, a gsm üzletek pedig általában 1 évet, vagy 1 év teljeskörűt + 1 év szoftverest, utóbbi pedig mondhatni semmit sem ér, mert ki nem tudja otthon frissíteni/újrahúzni a telefon rendszerét?
a prémium garit sem véletlenül említettem, mert nem mindegy, hogy házhoz, munkahelyre...stb díjmentesen kimegy a futár, elszállítja a készüléket, lehetőség szerint egy munkanapon belül javítják, majd viszi is vissza a futár a telefont, vagy hetekre benyelik a gsm üzletben a készüléket, aztán nem is biztos, hogy szakszerűen javítják, az sem jellemző, hogy mindig új alkatrész kerül beépítésre a meghibásodott helyett, és még lehetne sorolni...
tényleg mindenkinek a saját döntése, hogy honnan és milyen garival vásárol, de pont a drágább telefonoknál érdemes jobban átgondolni a dolgot, mert azoknál lehet sokat bukni egy rossz döntés miatt.MrBazsi; igen, sok ilyen van sajnos, kiírják csalogatónak a legolcsóbb árat, aztán kiderül, hogy az valójában függő, a független feláras, illetve az csak telefon és töltő, a tartozékokért külön fizetni kell még...stb.
meg kiírják a jótállási feltételeikhez - az általad vázolt probléma miatt -, hogy a felhasználó ne frissítse a készülék szoftverét, mert abból probléma adódhat, és az a garancia megvonását eredményezheti, de nem pont az lenne a lényege az ilyen telefonok esetén, hogy érkeznek a frissítések, amik jobb esetben újabb funkciókat, jobb optimalizálást...stb adnak?
nem, a felhasználó ne frissítse a firmware verziót, mert akkor visszaáll a függőség, amit a gsm üzletben eszközöltek a készülék értékesítése előtt, meg elszáll az imei, mert korábban átírták...stb a boltban...stb.
rengeteg ilyen problémát olvasni a note 2, s3, s4...stb témákban, és nem véletlenül!
nem mondom, hogy minden gsm üzlet ilyen, de sok problémás van, még a nagyobbak között is! -
a legritkább esetben küldi a gsm bolti garis készüléket a gsm üzlet a gyártói/szerződéses szervizbe, de inkább semmikor sem, úgy ne érné meg neki, nem semmiért nem adja gyártói garival, legtöbbször nem is tehetné meg, főként a készülék eredete/forrása miatt.
a gsm bolti garancia ≠ garancia, legalábbis az esetek jelentős hányadában, illetve a legjobb gsm bolti gari sem ér fel a gyártói garival a jótállás intervalluma szempontjából sem, arról nem is beszélve, hogy gsm bolti gari esetén nem adott a prémium szolgáltatás, tehát nem megy házhoz díjmentesen a garis futár és a szervizes.
a gsm bolti garival lehet harcolni beégett kijelző esetén, nem igazán cserélik ki a 30 - 35 - 40 e ft árú kijelzőt csak úgy, amit a gyártói szerviz simán cserél minimáis panaszra is, és még lehetne sorolni...
adott még a hibaelehtőség, hogy mikor szűnik meg, vagy folytatja jugutód nélkül - más néven, ahogy szokás - a működést a gsm üzlet, és akkor el is bukva a gari!
nem véletlen, hogy nem javasolt a gsm bolti gari, legalábbis csak saját felelősségre, meert sokszor többe kerül aztán a leves, mint a hús... -
válasz
tomi613 #3250 üzenetére
csak óvatosan, mert a tmh product code változni fog, mivel azt a független firmware alatt lévő multi csc nem tartalmazza, és abba bizony beleköthetnek, ha nagyon akarnak, ráadásul nem is magyar xeh érték fog beállni alapban, hanem a firmware alapértelmezett értéke, ami jellemzően az angol btu, a német dtb...stb, és azért külön tenni kell, hogy xeh legyen.
-
akkor a kártya régisége/milyensége, vagy maga a vágás problémás.
a cseréltetést inkább ne a vágott sim leadásával intézd, mert nem szeretik a rongálást, mivel a sim kártya az ő tulajdonukat képezi.Bukoba; szia, mit jelent, hogy zabálja?
amennyiben sokat van készenlétben a készülék, úgy az akkumulátoros statisztikában az eszköz/cella készenlétben folyamatok értéke magas százalékot mutat(hat), de attól még nem feltétlenül zabálják az akkumulátort, és ahogy elkezded használni a telefont, a kijelző...stb előrébb lép, mivel azok jelentik a húzósabb használatot.
drasztikusan csökken készenlétben az akkumulátor töltöttsége úgy, hogy a cella készenlétben folyamat van legfelül, vagy csak azt látod nagy értékkel, de az akkumulátoros grafikon nem mutat problémás merülést? -
működik és használom is telekom hálózaton, de nekem s4 (i9505) van, ellenben volt nálam s4 mini lte szoftverezésre, azon is ment az én sim kártyámmal, viszont azon telekom firmware verzió volt.
s4 esetén például olyan probléma volt sokaknak, hogy a telenor firmware verzió alatt nem volt lte, a független és a telekom viszont tudta az első pillanattól. -
válasz
MrBazsi #3032 üzenetére
másoknak meg 1 - 2 éve is akár, de attól még nem kizáró tényező a készülék szolgáltatós mivolta, csak megfelelő embertől/forrásból kell vásárolni.
a független is lehet lopott, esetleg körözött is, ott sincs teljesen kizárva a hibalehetőség.glacious; egyrészt nem ilyen egyszerű a dolog, másrészt bűncselekményt követnél el, végül pedig a fórum alapelvei sem engedik meg az ilyen cselekményre buzdítást.
-
saját felelősségre nincs akadálya, mindenki maga dönti el, de én meg elég sok problémás garis ügyet láttam és intéztem - nevesebb gsm üzletek esetén is - ahhoz, hogy ne javasoljam, és egy prémium garis készüléknél pláne erősen meggondolandó, hiszem megközelíteni is alig tudják adott szolgáltatást a legjobb bolti szervizben is.
-
szia,
amennyiben magyarországon nincs hivatalosan forgalmazva egy adott típus, úgy két módozatban tudod megvásárolni;
- gsm bolti garanciával (nem javaslom, nagyítóval kell olyan üzletet keresni, ahol aránylag korrekt módon állnak hozzá, és még jobb esetben sem lesz teljesen azonos értékű a gyártói garanciával, amellett csak dísznek tudod beregisztrálni a my samsung felületén, és ugye nincs prémium gari sem, egyrészt mert nincs forgalmazva az országban, másrészt még forgalmazottság esetén sem járna, mert gsm bolti gari mellé az nem adott)
- külföldi gyártói garanciával (te is behoz(at)hatod külföldről, ott gyártói garival megvásárolva, illetve néhány üzlet is csinál ilyet, de úgy csak 12 hónap gyártói garid lesz, mivel ilyenkor csak a kötelező 12 hónapot adja a hazai gyártói képviselet, illetve szintén nincs prémium gari, mivel hivatalosan nincs forgalmazva az országban a készülék, illetve a my samsung regisztráció ilyenkor sem sokat ér, hiszen nincs prémium gari) -
szia,
a szolgáltató is korrekt gyártói garanciát ad, tehát nem csak a szolgáltatóhoz lehet vinni a szolgáltatós jótállási jegy birtokában, hanem közvetlenül a gyártói szervizbe is, illetve pont úgy érvényes rá a prémium gari is.
gsm bolti garival ne nagyon vegyél telefont, csak és kizárólag rendes gyártói garival, vagy szolgáltatónál, ahol szintén korrekt gyártói garival kapod! -
jó lenne, de csak álmodik a nyomor...
minden hazai szolgáltatónak van kint nagyobb szülő, és nekik nem érdekük, más szolgáltatókat meg beengedni...
arról nem is beszélve, hogy külföldi állapolgárnak sem csak annyi egy előfizetői szerződés megkötése idegen országban, hogy kimegy és aláír, kérnek azért többet is, mint egy személyi igazolvány, vagy útlevél.
4g/lte hálón használja valaki az s4 mini telefonját?
itt is adott ami az s4 alatt, hogy független firmware esetén 4g kiírás szerepel, amíg t-mobile hálón lte? -
sajnos bebizonyosodni látszik, hogy manapság már nem így megy, a legtöbben inkább aláírnak 2 év hűséget, és részletre veszik meg a telefont, mert a szolgáltató kamat és egyéb járulékos költség nélkül adja, ezért is tehetik meg, hogy szinte azonos a 2 év hűséges legolcsóbb ár a domino konstrukcióssal.
akik már régóta ügyfelek, azoknál nincs jelentősége, hogy újabb hűséget írnak alá - pláne több előfizetés és társkártyák esetén -, ráadásul ők előleg nélkül, akár 0 ft mellett hozzák ki a legdrágább telefonokat is részletre.
a frissítések tekintetében sem igaz már, hogy a függetlenre előbb érkezik a friss szoftver, pont az s4 mini esetén is már akkor elérhető volt az új t-mobile firmware, amikor a szolgáltatónál még nem is volt kapható ez a típus - innen tudtam meg, hogy pontosan melyik s4 mini típus lesz a t-s kínálatban, ráadásul akkor még a hamarosan kapható listájukban sem szerepelt -, de sok más telefont is lehetne írni (amiknél konkrétan tapasztaltam; xperia z, s4), ahol rendre dobálja ezen szolgáltató a frissítéseket, nincs elmaradva a függetlenhez képest, de akár előtte is jár!
az lenne a normális, ha hűség aláírásakor jóval olcsóbban adná a telefonokat minden hazai szolgáltató, de a t-mobile pláne nincs rászorulva, így is veszik a szolgáltatós készülékeket az ügyfelek különböző konstrukciókban, addig meg hiába erőlködünk, őket igazolja az alkalmazott üzletpolitika... -
ez sok telefonra elmondható, és mindegyik (hazai) szolgáltató esetén, de a szolgáltatók szolgáltatást adnak el elsősorban, a telefonok értékesítése másodlagos dolog, ezért nem különösebben erőlködnek a nyomott árazással, és pláne nem az ilyen szintű felszólalásokkal, legalábbis szerintem...
-
szia,
régen rossz, ha eltérő oprendszer, optimalizáció...stb alatt a hardver erőssége a döntő tényező, ilyen szempontból kár is összehasonlítani a két készüléket, hogy a benchmark teszteket pláne ne említsem...
az android kontra ios is húzós különbség, csak azt tudom javasolni, hogy próbáld ki mind a kettőt, de csak és kizárólag adott telefonokon, mert az nem mérvadó, ha például kipróbálsz egy gyengébb androidos típuson egy régebbi (2.x.x és társai) firmware verziót, és az alapján lehúzod a rendszert, de igaz ez az iphone alatt is, egy régebbi típus és firmware ott is eltántoríthat attól az iránytól!
halkan jegyzem meg, hogy az iphone 5 jelenleg csúcs, az s4 mini pedig nem a felsőbb kategóriát képviseli, az iphone 5 mellé az s4 lenne a viszonyítási alap. -
válasz
[DE2JAY] #898 üzenetére
minden/más wifi csatorna kipróbálása, illetve ne legyen bekapcsolva a wifi speciális funkcióinál, hogy gyenge wifi jel esetén ugorjon ár mobilinternetre.
tomi5244; szia, próbáld ki szolgáltató alapján, tehát minden lehetségres kategória (stb, av-vevő...stb) és t-home.
nekem cisco isb6030(mt) van, és azt sem találta meg típus alapján, de a szolgáltató alapján már frankón kezeli az s4 alatt a watchon. -
szolgáltatója is válogatja, s4 alá például kétszer is korábban jött a friss t-mobile firmware verzió, mint a függetlenre, most viszont korábban jött a független, de szerencsére egyik irányban sincsenek jelentős intervallumok, régebben problémásabb volt a dolog, akkoriban nem siették el a szolgáltatók.
igaz, annak sincs gyakorlati akadálya, hogy független firmware verzió kerüljön a szolgáltatós készülékre, simán és gyorsan visszaállítható - látható nyom nélkül - az eredeti szolgáltatós állapot, ha szükség lenne rá.
a korábbi kérdésre; más gyártók esetén is van rá mód általában, hogy valamilyen szinten lekövethető legyen a szélsőséges módosítás, illetve néhány gyártó már gyökerében elfojtja a lehetőséget, például zárt bootloader, ami nyitás után nem zárható vissza...stb. -
van egy számláló, ami mindig ugrik, ha nem eredeti samsung, hanem módosított kernel, firmware..stb megy fel, illetve olyan jellegű beavatkozás történik, például root...stb.
több helyen és módon is jegyzi ezeket a rendszer, és ha garis ügyintézéskor nem áll nullán a számláló, vagy nem megengedett szinten módosított a rendszer, akkor bukó lehet a gari! -
mert ez a jövő, és ugye az edge, majd később a 3g különböző módozatai is így kezdték, aztán egyre jobb lefedettséget kaptak.
a 4g lefedettség is egész jól alakul, legalábbis a telekom esetén, már olyan városokban is elérhető, ami a térképes tájékoztatásuk szerint még nem okés.
az s4, és most az s4 mini esetén sem véletlen, hogy az lte képes verziót vezette be a szolgáltató. -
egyrészt energiatakarékosság szempontjából jó/jobb - kellene, hogy legyen - a 4 mag működése, másrészt böngészéskor és egyéb olyan funkcióknál pláne, ahol sok kis hirtelen lökést kap terhelés szempontjából a hadrver, illetve ténylegesen több folyamat fut egyszerre, és megoszlik a terhelés.
az s4 mini kétmagos procija erős, kiszolgálja a telefont - illetve annak rendszerét -, de én az ics óta nem mondok olyat, hogy felesleges a kétmagos proci az egymagos ellenében, és ezt vallom a két- kontra négymagos párharcra is.
az egy dolog, hogy az utólag telepített alkalmazások miként lettek optimalizálva, de a rendszer alapban kell, hogy hasznot húzzon a többmagos prociból, ha minden feltétel adott. -
válasz
-HajTömeg- #581 üzenetére
tudom, hiszen rákattintottam az általa linekelt tartalomra, másként nem tudtam volna reagálni, de mindegy is, aki ráklikkel a részletekre vagy a vásárlásra, annak 121 e ft ellenében kínálja fel a rendszer a listaáras vásárlást, az nem lehet döntő érv, hogy mihez képest annyi, régen rossz, ha valaki csak emiatt vásárolja meg, ráadásul domino csomagban jellemzően olcsóbb a listaárasnál, és abban leforgalmazható összeg is adott, illetve webshop rendelés esetén egyéb ajándék is, szóval nem is életszerű, hogy valaki listaáron vásároljon...
-
-
mert problémás a rendszer sebessége és működése az 1 gigabyte ram mellett, bár inkább az optimalizáció nem megfelelő, más típusú telefonoknál nem jelentkeznek adott problémák azonos hardveres kiépítés mellett.
próbálk ki egymás mellett egy s3 (i9300) és egy s4 mini készüléket, és látni/érezni fogod a különbséget, bár nem csak a mini 1.5 gigabyte ram többlete miatt. -
válasz
vening1989 #444 üzenetére
az s4 mini 1.5 gigabyte ram, de pörög rajta a 4.2.2.
-
a wifi kérdéses dolog, mivel nem csak a telefon függvénye, nálad sem feltétlenül az s4 mini a hiba forrása, próbáld ki a kapcsolatot más/minden csatornán, lehetőleg "n" szabványon, és minimum wpa, de inkább wpa2-aes titkosítással, és nem meglepődni, ha lesz olyan helyzet, ahol javulást tapasztalsz, illetve olyan wifi hálót is találhatsz, ahol az újabb telefon jobbnak bizonyul a réginél!
ja, és a wifi speciális beállításaiban kapcsold ki az automatikus ugrást a wifi és a mobilinternet között, különben tényleg ledob wifi kapcsolatról, ha gyengül a wifi jel - pedig még bőven használható lenne! -
válasz
SkyLine3000 #354 üzenetére
s3 = 4.8" kontra s3 mini = 4", s4 = 5" kontra s4 mini = 4.3", ezek fényében nem kizárt, hogy lesz még nagyobb mini is, mint a jelenlegi 4.3" kijelzős méret.
( V ); nincs róla sok infó ilyen tekintetben, találgatásokat lehet olvasni, de itt is lehet olyan bonyolítás is akár, mint az s4 esetén, hogy eltér adott szempontból az i9500 és az i9505, bár nincs túlzott jelentősége, a nem wolfson is nagyon jó, nincsenek már olyan nagy eltérések, mint például anno az i9000 kontra i9100 tekintetében.
-
-
válasz
RaveForce #272 üzenetére
vannak pedig bőven, és jellemzően a túlhúzott színekre hivatkoznak...
zombinyul; én nem félek a beégéstől, volt már pár amoled kijelzős telefonom, és még az ilyen szempontból hírhedt sgs2 sem égett be 7 - 8 hónap alatt, pedig használtam becsülettel, nem csak napi 1 - 2 órát ment a kijelző, persze automata fényerőn, nem pedig mindig maximumon, mert az a halála lenne, nem is értem azokat, akik állandóan maximumon nyomják, még teljesen sötét környezetben is...
ja, most is s4 telefonom van, ha annyira tartanék a beégéstől, akkor nem vettem volna ilyet, mert bár gariban cserélik a kijelzőt, de nem használok szervizelt telefont, nem volt még rá példa a 16 év mobilozás alatt.
vélhetően az s4 mini kijelzője sem rossz adott szempontból sem, megfelelő használattal rendben lesz az! -
válasz
-HajTömeg- #269 üzenetére
sok olyan embert ismerek - itt a fórumon is -, akik elutasítják az amoled minden formáját, teljesen mindegy számukra, hogy milyen más típusú/technológiájú kijelző, csak ne amoled legyen!
-
Új hozzászólás Aktív témák
ma Az S III kistestvére nem volt rossz ötlet, de túl sok kompromisszumot kellett kötnie a vásárlónak. A S4 apróbb kiadása viszont irgalmatlanul jól sikerült.
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 34WK95U-W - 34" NANO IPS - 5120x2160 5K - DCI-P3 98% - HDR 600 - ThunderBolt 3.0/Type-C
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD ROG RX VEGA 56 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 530W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest