- Computex 2025: Már a vízhűtés sem idegen az osztrák hűtőspecialistától
- Computex 2025: Jól sikerült a be quiet! belépője a perifériák világába
- Computex 2025: Nézzük miket mutat idén a DeepCool!
- Comptex 2025: Házak, tápok és kézikonzolok az Antec standján
- Computex 2025: Profi SSD-k, hűtők és más kiegészítők az Adata standján
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- NVIDIA® driverek topikja
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- SSD kibeszélő
- Melyik tápegységet vegyem?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tökéletesen tisztában vagyok, hogy itt a szárny profilját akarják majd módosítani mesterségesen, de erre írtam, hogy azért kíváncsi leszek, hogy mekkora plusz tömeg és milyen hátrányokkal jár majd egyéb téren (tömeg, mechanikai szilárdság, élettartam, karbantartás) az ilyen megoldás.
Sok érdekes technikai megoldással kísérleteztek eddig is (különféle aktív lefuvatások, oblique-szárny (mi a franc ennek a magyar neve?
) és a többi, ez egy érdekes kísérlet, szó se róla, én csak a kételyeimnek adtam hangot...
Oblique-szárny:
-
Pötyi
őstag
A bonyolultabb szerkezettel igazad van, de a kutatás - szerintem - nem kizárólag az állítható szárnyszögre vonatkozik. Gondolom te is tudod, hogy egy tök közönséges Airbus, vagy Boeing utasszállító is meg tudja változtatni a szárnyprofil keresztmetszetét fel- és leszálláskor a Krűger lappal, hogy a kisebb segességhez nagyobb felületet legyen. Szerintem ezt továbbfejlesztve itt inkább egy fix szárny alakváltását fogják kutatni - lásd morphing wing - ahol a szárny rugalmas anyagból készül és belülről változtatják meg az alakját. Ehez azért már kisebb és kevesbé bonyolult berendezés is elég, mintsem egy F-111 vagy egy Tu-160 szárnyának becsukásához. Mondjuk egy elektromos szervo ki, vagy be, előrébb vagy hátrébb mozgatja a szárny gerincét, játszik a belépőél sugarával, a szárnyhúrral, a nyomott- és a szívott oldal íveltségével, stb. Ezt az egészet meg egy számítógép vezérli a magasság, a sebesség, meg a gép terheltségének függyvényében.
(Vagy akár azt is elképzelhetőnek tartom, hogy megfigyelték repülés közben az erők hatására torzuló szárnyat és most szándékosan építik olyan anyagokból, ami képes tervezetten nyúlni, lásd pld. Dreamliner.)
-
Miután az ország katonai beszerzések terén embargó alatt van, így kénytelenek. De például nincs hozzájuk megfelelő légiharc-rakéta, egyszerűen azért, mert az AIM-54 Phoenix-ek, AIM-7 Sparrowok és AIM-9 Sidewinderek kiöregedtek, így mindenféle szükségszerű ötletekkel próbálkoztak és próbálkoznak, például földi indítású Hawk rakétákat függesztettek alá.
Ezzel együtt az Iráni macsekok ma már fogatlan kiscicák, például a magyar Gripenek ellen se lenne nagyjából semmi esélyük...
-
Szépnek szép vas volt. Csak üzemeltetni ne neked kelljen. Az US NAVY nem ok nélkül szórta ki őket. Egy Tamás Macska 50-60 munkaórás karbantartást igényelt per repült óra (más viszonyítási alap: cirka 35 000 - 40 000 $ per repült óra @ 2000), hozzá képest az F/A-18C/D 20-25 munakórát igényelt (vagy cirka 14 000 - 17 000 $ per repült óra @ 2000).
-
Változtatható szárnyállás redux.
Az is azért bukott el anno, mert a szárnymozgató mechanika plusz tömege és komplikációja (megnövekedett karbantartás és vele üzemeltetési költség) nem volt arányban a haszonnal.
Ez szépen hangzik, de kérdés mekkora plusz tömeg lesz a szárny alakját befolyásoló rendszer, és mennyivel növeli a karbantartástigényt, illetve bonyolítja a gyártást, ezzel együtt az árat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Külföldi SIM-ek itthon
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Musk azt ígérte, hogy 24/7-ben dolgozik tovább a cégeinél
- Építő/felújító topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Revolut
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- DELL Universal Dock D6000 dokkolók, RTX Legion Pro laptopok 4 év Lenovo garanciával, licencek
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Épített KomPhone R5 4500 16GB RAM 240GB SSD RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest