- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Melyik tápegységet vegyem?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
- Milyen notebookot vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Steam Deck
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pötyi
őstag
A bonyolultabb szerkezettel igazad van, de a kutatás - szerintem - nem kizárólag az állítható szárnyszögre vonatkozik. Gondolom te is tudod, hogy egy tök közönséges Airbus, vagy Boeing utasszállító is meg tudja változtatni a szárnyprofil keresztmetszetét fel- és leszálláskor a Krűger lappal, hogy a kisebb segességhez nagyobb felületet legyen. Szerintem ezt továbbfejlesztve itt inkább egy fix szárny alakváltását fogják kutatni - lásd morphing wing - ahol a szárny rugalmas anyagból készül és belülről változtatják meg az alakját. Ehez azért már kisebb és kevesbé bonyolult berendezés is elég, mintsem egy F-111 vagy egy Tu-160 szárnyának becsukásához. Mondjuk egy elektromos szervo ki, vagy be, előrébb vagy hátrébb mozgatja a szárny gerincét, játszik a belépőél sugarával, a szárnyhúrral, a nyomott- és a szívott oldal íveltségével, stb. Ezt az egészet meg egy számítógép vezérli a magasság, a sebesség, meg a gép terheltségének függyvényében.
(Vagy akár azt is elképzelhetőnek tartom, hogy megfigyelték repülés közben az erők hatására torzuló szárnyat és most szándékosan építik olyan anyagokból, ami képes tervezetten nyúlni, lásd pld. Dreamliner.)
[ Szerkesztve ]
QNX is cool!