Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #1 üzenetére

    Oh azok a jo kis F14Tomcatek. Gyerekkorom kedvencei. :D

    Live-Die-Respawn

  • Pötyi

    őstag

    válasz Cifu #1 üzenetére

    A bonyolultabb szerkezettel igazad van, de a kutatás - szerintem - nem kizárólag az állítható szárnyszögre vonatkozik. Gondolom te is tudod, hogy egy tök közönséges Airbus, vagy Boeing utasszállító is meg tudja változtatni a szárnyprofil keresztmetszetét fel- és leszálláskor a Krűger lappal, hogy a kisebb segességhez nagyobb felületet legyen. Szerintem ezt továbbfejlesztve itt inkább egy fix szárny alakváltását fogják kutatni - lásd morphing wing - ahol a szárny rugalmas anyagból készül és belülről változtatják meg az alakját. Ehez azért már kisebb és kevesbé bonyolult berendezés is elég, mintsem egy F-111 vagy egy Tu-160 szárnyának becsukásához. Mondjuk egy elektromos szervo ki, vagy be, előrébb vagy hátrébb mozgatja a szárny gerincét, játszik a belépőél sugarával, a szárnyhúrral, a nyomott- és a szívott oldal íveltségével, stb. Ezt az egészet meg egy számítógép vezérli a magasság, a sebesség, meg a gép terheltségének függyvényében.

    (Vagy akár azt is elképzelhetőnek tartom, hogy megfigyelték repülés közben az erők hatására torzuló szárnyat és most szándékosan építik olyan anyagokból, ami képes tervezetten nyúlni, lásd pld. Dreamliner.)

    [ Szerkesztve ]

    QNX is cool!

Új hozzászólás Aktív témák