Hirdetés
- 3D nyomtatás
- SONY LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Autóhifi
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- A firmware okozhatja a Windows 11 augusztusi frissítésével kapcsolatos SSD-hibát
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Megvan miért lassú GeForce-on a Dragon Age 2.
Az alap DX10-DX11 kód használ egy olyan általános gyorsító funkciót, amit a GeForce nem támogat. Lényegében a játékban a soft particles effektek a conservative depth eljárással vannak gyorsítva. Ezt a technikát a DX11 vezette be, de a fallback DX10-re is vonatkozik. Ezt a funkciót csak az AMD HD Radeon kártyái támogatják. A GeForce-on hagyományos a raszter, vagyis depth output alapján lesznek a részecskeeffektek finomítva. Az eredmény lényegében ugyanaz, csak a conservative depth használatával lehetőség van egy early-Z tesztre még a fragment shader futtatása előtt. Ezzel azok a shaderek, amelyek eredménye nem látszik a végleges képkockán elvethetőek még a futtatás előtt, vagyis a hardver ezzel sebességet nyer, hiszen kevesebbet dolgozik.
Az MS-től várom az adatot, hogy ez miért nincs a GeForce-on támogatva, vagy van-e ennek alternatívája a GeForce-ra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Depression #75 üzenetére
Alapvetően én is ezt gondolom. Az AMD-nek van platformja, mi értelme lenne a megcélzott piacuk alatt vágni a fát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt egy teszt. Ami érdekes, hogy az arányok megmaradnak DX10-ben is, csak minden kari gyorsul. Jó lett volna megnézni DX9-ben is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez így van. Én máig nem értem, hogy mi nyeresége van egy fejlesztőnek azon, ha egy GPU-gyártónak jót tesz. És most ezt általánosságban gondolom (nem feltétlenül az eseményekre reflektálva, mert még nincs konkrét infó, hogy ténylegesen mi történt). Nem az ő dolguk eldönteni ezt a háborút.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért nehezen hiszem el, hogy pusztán a Radeon erős oldalára alapozva a HD 6850 lazán verhet egy GTX 580-at. Mindenek van határa.
Amit ez a játék használ maxon DX11-ben, az sok felületi tesszelláció és sok post process. (viszonyítottan sok, az eddigi DX11-es címekhez.)(#35) Healbacsi: Igen ... az EA-nél nem ez lenne az első esett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az biztos, hogy volt a reklámszerződésekben pénz. De az AMD a Deus Ex: Human Revolution-be is milliókat tett, hogy legyen kész 2010-re a HD 6000 megjelenésére, mert ez a játék lett volna a kártyákhoz csomagolva, ahogy a Dirt 2 a HD 5000-hez. Jelenleg úgy áll a dolog, hogy az új Deus Ex 2011 augusztusban érkezik. Ha a fejlesztő és a kiadó nem akarja kiadni, akkor nincs az a cég, aki erre kényszeríti őket. A HD 6990-hez van másik húzócím is. A Total War: Shogun 2 is DX11-es, és március közepén érkezik. Ráadásul AMD szponzorált.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kizárva azt, hogy emberi mulasztás történt, és nem ellenőrizték a sebességet a GeForce kártyákon (lehetséges csak kicsi az esélye) három eshetőség van (szigorúan szerintem):
1. - Az AMD nagyon későn adta le a kódot, így nem volt idő rá reagálni. Ilyenkor persze felmerül a kérdés, hogy miért került bele a DX11? Az F1 2010 esetében is megoldották a helyzetet. Ott is későn lett meg a DX11-es kód, így egy patch-el rakták bele a játékba. Senki sem sírt, hogy baj van, mert volt idő dolgozni az optimalizáláson. Sőt még a Codemasters lett a hős, hogy milyen szépen figyel a támogatásra.
2. - Az AMD kényszerítette a Bioware-t, hogy ne szóljanak az NV-nek a problémákról. Ez ugye ott lesz kérdéses, hogy az NV a Parallel Nsight miatt támogatási kötelezettségben van, tehát nem lehet előlük semmit sem eltitkolni.
3. - A NV az erőforrásának zömét a Tegra támogatására fordítja, így kevesebb PC-s játékhoz tudnak programozókat küldeni az optimalizálásra. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD idén legalább egy tucat játékhoz írja még a DX11-et. Ez a Gaming Evolved lényege, hogy elvégzik a kutatást a fejlesztők helyett, és leadnak egy alapot. Na de itt a fejlesztő adja ki a végleges kódot, vagyis van idő dolgozni rajta. Jelenteni a problémát az NV-nek. Nekik nem tűnt fel, hogy nem kerek valami? Az NVIDIA biztosította a Dragon Age 2-höz a debug szoftvereket, tehát aktívan részt kellett venni a fejlesztésben.
Akárhonnan is nézem, a felhasználók nem az NV-t szidják, hanem a Bioware-t. Továbbra sem látom át, hogy mi értelme a fejlesztőnek lejáratni magát egy másik cég kedvéért? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem is sok dolog átfutott a fejemben. Igazából ami érdekes, hogy senki sem mond semmit. A Bioware csak annyit mondott, hogy tudunk a problémáról és dolgoznak rajta. Ez nyilván teljesen korrekt, de ezt nem vették észre a játék kiadása előtt? Vagy ha észre vették, akkor miért nem szóltak az NV-nek? Eleve, ha már kifizették a méregdrága NVIDIA Parallel Nsight szoftvert, akkor az pont arra van kitalálva, hogy monitorozza a kártyák ideális terhelését. A szoftver megvásárlásával támogatást is vásároltak, vagyis az NV-nek kötelező segíteni, ha gond van.
Az AMD-től kérdeztem, hogy tudnak-e valamit, de jött a sablonválasz, hogy ők csak arra figyelnek, hogy a Radeonon jó legyen, a GeForce sebességéről az NVIDIA-nak kell gondoskodni. Kérdezzem őket.
Az NV meg egyelőre lapít a magas fűben, nem egy mailt küldtem nekik, de azon kívül, hogy rakjam fel a legújabb drivert nulla hozzáfűznivalójuk van.A GDC11-et meg abszolút nem értem. Az NVIDIA pont a Dragon Age 2-őn prezentálja a Parallel Nsight érdemeit, az EA és a Bioware hivatalos partnereként? Ez abszolút érthetetlen.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- Apple MacBook Pro 13" 2019 256/8GB Akku:40 ciklus! Magyar
- Samsung Galaxy A16 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest