Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
Új hozzászólás Aktív témák
-
SidCorky
őstag
Ha arra van időd, hogy odafordítsd valakinek megmutatni, akkor ugyanazzal a lendülettel le is nyithatod. Te pedig a már említett módon nézheted a képet a keresőben, ugyanaz van ott is, mínusz a nap tükröződése az üvegen. Nem kell ezt túlragozni, ha azt túlélték az emberek, hogy heteket vártak, mire látták az elkészült képet, akkor ez is belefér szerintem.
ASUS ROG Zephyrus G14 2024 // Ryzen 5 3600 // GTX 1660 Ti // iPhone 14 Pro // iPad Pro M2 // Fujifilm X-T30 II
-
Stauffenberg
nagyúr
Mondok egy párhuzamot:
Van egy Ikea lapra szerelt bútorod, ami egy ötajtós kocsiba csak döntött üléssorral fér be, egy kombi csomagtartója meg simán elnyeli. Erre ahelyett, hogy azt mondanád de jó lesz nekem egy kombi, azért cseszteted az ötajtóst, mert nincs kombi méretű csomagtere, vagy milyen gáz, hogy alkalmi Ikea furikázáshoz neked döntened kell a hátsó üléssort.
-
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #41 üzenetére
GOTO -> ki kell nyitni ahhoz hogy megnézd, plusz mozdulat és idő, senki sem akarja nyitogatni (mint ahogy ezek már elhangzottak).
-
addikt
válasz Stauffenberg #41 üzenetére
Remélem az új x100-asba (V vagy 5 vagy akármi) is jön majd valami ilyesmi ficsőr.
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Stauffenberg
nagyúr
Tényleg nem értem én ezt a vitát. Én maradtam le valamiről? A Fujifilm lelakatolta az LCD kinyitó mechanizmust és vámot szed minden kinyitásnál? Vagy mi?
Mintha arról menne a vita, hogy milyen szörnyű a hátsó LCD hiánya, miközben nem hiányzik az, csak nem hétköznapi módon van megoldva. Aki nem tud ezzel együtt élni, majd nem vesz ilyen gépet, ott az X-T3, X-H1 és a többiek. Azt pedig elég könnyű megszokni, hogy nincs ott állandó műsornak a hátsó LCD. Ha a gépeiteken befordítható, próbáljátok ki, hogy elmentek fotózni és csak akkor hajtjátok ki, ha tényleg életbevágóan fontos. Erdei gombákat makrózók diszkvalifikálva vannak a versenyből, de a többiek meg rájönnek, hogy lehet a hátsó LCD folyamatos bámulása nélkül is élni. Sőt!
-
addikt
Persze, de. Ezzel a géppel ezt pont meg tudod tenni, mert a kijelző úgy bukik ki, hogy felülről rálátsz.
Míg az enyémmel, X100T, rohadtul mindegy, mert a kijelző fix. Amúgy szerintem az lenne még egy izgalmas dolog ha az evf is mozgatható lenne, pl hogy felülről bele lehessen kukucskálniMos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
addikt
Amúgy marhán hangzik, de pl verő napsütésben én azt szoktam mutogatni. Nem sok embernek kell megmutatni általában, pl a modellnek leginkább. Ha meg kell mutatni másoknak (haveroknak, egy pár embernek) akkor ott a wifi konneksön aztán rá a tabletre, vagy telóra és csókolom. Pillanatok alatt megvan. Tök felesleges a hátsó kép (najó neeem, de nagyon ritka hogy tényleg jól tud jönni, én pl legtöbb esetben csak szenvedek vele mióta EVF/OVF-elek).
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
MC Pite
veterán
Én 99%ban EVF-ben nézem vissza aképet, sőt, páromnak is mindig abban mutatom.
A kijelző mindig minimális éfnyerőn státuszkijelzőként funkcionál.De most komolyan: a hátsó kijezőn ellenőrzitek jó, pl expóhelyes lett-e a kép? (Gomb lenyomás előtt látom milyen lesz, lenyomás után fél másodpercig látom milyen lett; eleve már csak olyat nézek vissza, hogy adott pár képből valamelyiken van-e valami egyéb zavaró tényező amiatt kellene újat lőni).
Ezen az alapon nekem tök jó lenne az a kijelző is, a G2-őt is mindig csukott kijelzővel használtam.
Az első oldalon a kézben tartott képnél
kurvánzavar hogy alexpós; a képek nagyjánál nem/kicsit zavaró csak a némi alexpó.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
addikt
Én senki vagyok. Idejét nem tudom mikor néztem vissza képet az X100t hátsó kijelzőjén.
Ellenben EVF-el fotózom és ha nagynéha megnézem valamiért akkor azt ott teszem meg. Ez is nagyon ritka, általában mikor kísérleti képeket csinálok vagy a sima átnézőt használom és utólag rájövök, hogy lehet szar volt a kompo (valami lelóghatott mert közel volt).re: (#33) SidCorky
A különböző művészi szűrőkre mindenképp kíváncsi vagyok. ND-re is ha van.re: (#32) Laggner
Úgy tudom elképzelni a dolgot, hogy volt egy napjuk egy sajtótájékoztatón azt kiterelték a népet fotózni. Ha nincs ihlet, nem jók a fények, stbstbstb, akkor ilyen képeket csinálsz. Életükben először fogták a gépet talán pár órát ha volt a kezükben. Így azért nehéz jókat lőni. Majd a teszt más lesz. Reméljük.[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
SidCorky
őstag
Várjuk az ötleteket, hogy mire vagytok mindenképp kíváncsiak a tesztben, ha sor kerül rá, visszanézünk ide is. Ez inkább egy élménybeszámoló és első benyomások cikk.
ASUS ROG Zephyrus G14 2024 // Ryzen 5 3600 // GTX 1660 Ti // iPhone 14 Pro // iPad Pro M2 // Fujifilm X-T30 II
-
Laggner
csendes tag
Szerintem nem szoktam rossz fej lenni, de ezekből a képekből semmit sem lehet megállapítani. Legalább lenne egy behúzott kép. Vagy valami. Ezek kb olyan.. "Auto" képek. Bocs...
Illetve a cikkből sem nagyon.Laggner
-
#16820480
törölt tag
Szerintem inkább arra érdemes tényleg rászokni, hogy nem nézegeted vissza a helyszínen a képeket, inkább lősz még pár képet a témáról, ha elsőre nem vagy biztos a dologban. Amíg a képernyőt nézed, meg esetleg törölgeted a nem jól sikerült képeket, addig csak elszalasztod az akciót.
Ez a visszanézegetés szerintem DSLR-nél berögzült mozdulat, ott tényleg nem látni a helyes expót fotózás közben, meg néhány ovf nem is ad 100%-os lefedettséget. -
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #28 üzenetére
Értem, lehet, hogy igazad van. Én amatőrként gondolkodok, biztos ez is oka a differenciának.
-
SidCorky
őstag
válasz Stauffenberg #22 üzenetére
Más gépekkel is mindent alulexpózok, inkább legyen sötétebb és majd visszahúzom utólag, mint hogy kiégjen, de ennél a filmszimunál valóban jóval nagyobb a kontraszt, mint a többin, így ez tényleg kicsit zavaróbb.
Az EVF/rosszul elhelyezett kijelző vitához pedig annyit fűznék hozzá, hogy a próba alatt a legtöbben igyekeztünk nem használni a rejtett kijelzőt, sőt volt, aki szándékosan nem nézett vissza egy képet sem még az EVF-en keresztül sem, és a beszámolócikkek alapján így is születtek jó képek, szóval nem attól függ a fotók minősége, hogy milyen kijelző van hátul.
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG Zephyrus G14 2024 // Ryzen 5 3600 // GTX 1660 Ti // iPhone 14 Pro // iPad Pro M2 // Fujifilm X-T30 II
-
Stauffenberg
nagyúr
De miért kellene ellenőrizgetni? Ennek a gépnek (és az X-Pro sorozatnak úgy általában véve) a dokumentarista stílusok kedvelői a célcsoportja. Ott mit ellenőrzöl egy fotón és milyen előnyöd származik abból ha megnézed? Én gyakran itthon a PC-m előtt ülve látom először a fotóimat. Ha a téma elment vagy rossz volt a kivágás, akkor sem tudom megismételni és tök felesleges az utcán járva túráztatnom magam egy elúszott fényképen.
Az égvilágon semmi baj az amatőrséggel, meg ha valakinek szüksége van folyamatos vissza-vissza ellenőrzésre, de ez a gép nem nekik szól, soha nem is nekik szólt az X-Pro vonal. Bocs, hogy ezt így vastagon szedtem, ez nem írásbeli kiabálás akar lenni, csak úgy érzem van itt némi félreértés abban, hogy kinek szól ez a váz és kinek nem, te pedig a "nem" csoport igényeit akarod számon kérni rajta.
Sokan ellenőrzik a fotóikat az EVF-ben, MILC fotósoktól nagyon gyakran látom, hogy el sem veszik a gépet a szemük elől, de a visszajátszás gombot nyomkodják.
-
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #22 üzenetére
Nem kicsavarni akartam amit mondtál, csak ellentmondónak találtam.
Meglátjuk persze, hogy fognak-e a felhasználók evf-en képeket ellenőrizni, szerintem nem, de attól még lehet.
Mint írtam, nem csak az expozíciót lehet utólag ellenőrizni az LCD-n, hanem pl a képkivágást is. Amit igen, látsz az evf-ben is, mégis én úgy érzem, hogy jobban működik a hátsó LCD-n. -
Stauffenberg
nagyúr
Mintha mindenáron ki akarnád csavarni amit mondok. Akkor kell hajtogatni, ha erre megvan a tér és idő. A leggyorsabb visszanézést meg még mindig az EVF adja (egy hagyományos MILC-en is), ez pedig itt is adott.
Légyszi ne csináljunk már úgy, hogy az elrontott expozíciót ennek a képernyő megoldásnak a nyakába varrjuk. Egy ilyen géppel már azért illik tudni helyesen exponálni. Hozzáteszem a mintafotók eleve egy meglehetősen kontrasztos Jpeg profillal készültek (Classic Neg.) túl sok tere nincs a csúcsfényeknek (szűk rolloff), szóval ha nem akarsz egyes képrészleteket nagyon kiégetni, akkor muszáj lesz alulexponálni (szóval én értem a tesztelőt miért tett így).
Nem is igazán tetszik nekem ez a profil, a színei tök jók, de a kontrasztját már túlzásnak érzem (legalábbis SooC Jpeg-hez, RAW-ból valószínűleg tök jó dolgokat lehet majd kihozni vele, mentve a csúcsfényeket ahol szükséges).
-
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #19 üzenetére
Az esetek töredékében fogják valószínűleg hajtogatni. A tesztelő sem tette meg valószínűleg.
Amit mondasz, hogy le lehet hajtani, pont ellentétes azzal, amit később írsz, hogy ha oda a pillanat, kevés az idő. Mivel lehajtani, ellenőrizni, visszahajtani több idő, mint csak rápillantani, így sokkal több pillanat fog elmenni. Vagy valóban inkább nem használják, akkor meg egyáltalán minek. Ez a megoldás nekem zavarónak, és feleslegesnek tűnik. Inkább hipszter kameraporn, mint jó megoldás.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
"Arra gondoltam hogy például lehet ellenőrizni az elkészült képeket."
Miért? Amúgy nem lehet? Le kell hajtani a kijelzőt és ott van. Ha azonnal kell, akkor ott az EVF, el sem kell venni a szemed elől. Meg az EVF-ek korában már exponálás előtt is látod, hogy alexpós vagy túlexpós lesz-e.
"Ez mondjuk olyan esetben is segíthet, ha pl rossz a képkivágás"
Ugyanazt tudom mondani, mint az előzőre. Lehajtod az LCD-t vagy EVF-ben ellenőrzöl.
"Úgy csinált a Fuji, mintha a hátsó LCD-t kötelező lenne használni, pedig nem az."
Mégis nagyon kevesen tudják megállni, hogy ne bámulják minden expo után a fotót. Én ezért hajtom képernyővel befelé az LCD-t és az exponálás utáni automata visszanézés is ki van kapcsolva. Macerás visszanézegetni és ez szándékosan van így, nem is nézegetem folyton és sokkal jobban oda lehet koncentrálni a valódi lényegre. Nyilván nem árt ha valaki tart ott a fotózásban, hogy a helyes exponálást már nem ellenőrizgetni és az X-Pro 3 célközönsége valószínűleg már nem kell, hogy minden fotót visszanézzen sikerült-e jól exponálni. Ez egy utazós-riporter-utcaifotós orientációjú gép, ha elment a pillanat, már úgysem tudod visszahozni, de ha az LCD-t bámulod, akkor a következő pillanat is el fog menni.
Én kedvelem ezt a koncepciót, bár én más zsanér megoldással csináltam volna meg, de az alapötlet nekem nagyon bejön. Főleg ha elég az OVF mód és a hátsó státusz LCD alacsony fogyasztása mellett ez a gép kimegy a világból ha üzemidőről beszélünk.
Nekem az X-Pro 3 túl drága arra, hogy csak utcai-utazós fotókhoz tartsam másodgépként, de pár év múlva, mikor már használtan "gombokért" vihető lesz, akkor simán beruházok egyre. -
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #10 üzenetére
“az alexpós fotókon nem tudom miként segített volna, ha tűző napon a hátsó LCD-t sasolgatja.”
Arra gondoltam hogy például lehet ellenőrizni az elkészült képeket.
Ez mondjuk olyan esetben is segíthet, ha pl rossz a képkivágás. Úgy csinált a Fuji, mintha a hátsó LCD-t kötelező lenne használni, pedig nem az.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Stauffenberg #10 üzenetére
+1
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Claude Leon
senior tag
válasz rednifegnar #1 üzenetére
Mi van, ha velvia szimuláció?
-
arn
félisten
The Recommended Exposure Index (REI) technique, new in the 2006 version of the standard, allows the manufacturer to specify a camera model's EI choices arbitrarily. The choices are based solely on the manufacturer's opinion of what EI values produce well-exposed sRGB images at the various sensor sensitivity settings. This is the only technique available under the standard for output formats that are not in the sRGB color space. This is also the only technique available under the standard when multi-zone metering (also called pattern metering) is used.
The Standard Output Sensitivity (SOS) technique, also new in the 2006 version of the standard, effectively specifies that the average level in the sRGB image must be 18% gray plus or minus 1/3 stop when the exposure is controlled by an automatic exposure control system calibrated per ISO 2721 and set to the EI with no exposure compensation. Because the output level is measured in the sRGB output from the camera, it is only applicable to sRGB images—typically JPEG—and not to output files in raw image format. It is not applicable when multi-zone metering is used.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Stauffenberg
nagyúr
Van OVF-re rákapcsolható EVF, szóval az alexpós fotókon nem tudom miként segített volna, ha tűző napon a hátsó LCD-t sasolgatja.
Nekem flipi-flopi-ki-be-hajtós-csavarós kijelzőm van és ha nem videózok, csak fotózok, akkor általában teljesen behajtom, képernyővel befelé. Én nem értem mi a bánatnak akarná egy haladó/profi fotós 10 másodpercenként csekkolgatni a fotóit (az X-Pro 3 célközönségére értve).
Ne jöjjön érvnek az amatőrök sokasága, ez nem egy amatőr gép.
Szerk: Engem jobban zavar, hogy az X-Pro 3-ból csinálták meg ezt a koncepciót, nem valami spéci mellékággal, ahogy a Leica is különkiadásokat szentel ilyen experimentális dolgoknak. Nekem amúgy tökre tetszik, de azt is értem, hogy sok eddigi X-Pro tulajt egy kissé taszít (de többeket ismerek, akik azonnal odáig voltak meg vissza). Ha lenne rá fölös pénzem, már előrendeltem volna.
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
az xt3on felul szvsz csak hipszterkedni jo.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
t72killer
titán
Ez egy
dizájnerdrogdizájngép a dadaizmus és szocreál közötti átmenetet kedvelőknek, kb mint az Oly Pen F volt. A munkagépet x-h1-nek hívják , kár, hogy a divat több figyelmet kap mostanság, mint a becsületes kétkezi munka .#5: ez fuji jellemző, az "egyedileg értelmezett" ISO skálájukból ered, ld még "dehát a fuji úgy bírja a magas ISO-t, mint a nagyok".
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#96302336
törölt tag
Jó lett volna. De sajnos a dizájn felülírta a funkciót. Kár érte, jó ügynök volt.
A képek bántóan alulexponáltak. Bár az nem derült ki, hogy az EVF, vagy a rangefinder volt-e használatban a képek készítésekor. Én nem bíznám a vázra a fényeket, a szememben és az EVF-ben jobban bízom. EVF-et használom, a hátsó LCD-t ritkán. Ugyanis sokszor becsap, mert a környezeti fény is eléggé meg tud tréfálni a kijelzőnél. Komfortzónán kívüli képekre pedig nem is alkalmas ez a gép, ahol extrém alacsonyan, vagy magasan fej felett tartva, csak reménykedhetünk, hogy azt fotózzuk, amit akarunk. Nem tetszik ez a retró vonal mindenáron. -
hemaka
nagyúr
Csinalhattak volna belole ertelmesebb verziot is, kevesbe hipszetereknek.
crazy mudi dog ║ Fuji X100VI ║ MBP M4 Max ║ Syno DS3622xs+
-
-
MODERÁTOR
Elnézve az alexpós képeket, jól jönne pedig az a kihajtható hátsó lcd.
-
rednifegnar
senior tag
eleg randa lett a front oldal. a hatso lcd-n meg meg sokaig fognak vitatkozni minden forumon...
A camera does not make art, the artist makes art.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest