Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz KAMELOT #58 üzenetére

    Viszont egy dolog egészen bizonyos. Ha egy kép kiszámításához szükséges adat nem érkezik meg időben, a GPU-hoz, akkor ott mese nincs, lag lesz, NV-n is és AMD-n is. Egyszerűen nem lehet addig kiszámítani a képkockát, amíg az összes ehhez szükséges adat meg nem érkezett. Márpedig a szükséges adatok nagyon nagy részének ehhez a VRAM-ban kell lennie, még mielőtt szükség lenne rájuk. Ha nem így lenne, 256MB-os VGA-kkal tolnánk ma is, és a rendszermemóriából menne minden adat közvetlenül a GPU-nak. :U A PCI-E sebessége pedig rendkívül kicsi, nem tud hirtelen sok adatot cserélni a VGA memóriájában. Ha 30FPS-t akarunk tartani, hogy ne essen ez alá az FPS, akkor 33ms áll rendelkezésre elkészülni a képkockval. Ennyi idő alatt a PCI-E 3.0 16X-os slot a 16GB/sec tempójával 528MB adatot tud a VGA felé továbbítani. Ez meglehetősen karcsú mondjuk egy modern VGA minimum 2GB fedélzeti tárához képest, ráadásul a rendszererőforrásokat is megizzasztja, a rendszermemória sávszélessége sem végtelen, és a procin is át kell menjen az adatfolyam.
    Szóval ha tényleg 3GB kellene képenként, akkor elméleti esélye sincs egy 2GB-os kártyának jól futtatni a jelenetet. :N

Új hozzászólás Aktív témák