Búzasörrel nyitnak Európa felé a Xiaomi villanyautói

Nem csak a márka okostelefonjai mutatkoztak be Münchenben.

Hirdetés

Tekintélyes sikerrel indult Kínában a Xiaomi villanyautós karrierje: túl van a mobiljairól és rollerjeiről ismert gyártó 300 ezer SU7 szedán és YU7 SUV kézbesítésén, és annyi EV-t passzolnak el odahaza havonta (jelenleg 30-40 ezret), amennyit a gyártósorok képesek előállítani. Magyarul jóval nagyobb a kereslet, mint a kínálat, ám a Xiaomi már készül arra, hogy ha az utóbbi utoléri az előbbit, külföldi nyitással folytatódjon a terjeszkedés.


A Xiaomi SU7 a 2024-es MWC kiállításon még csak vendégszereplő volt [+]

Európa a villanyautók egyik legerősebb piaca, és számos kínai szereplő betette már a lábát az Öreg Kontinensre, így BYD, a Nio, az MG vagy a Xpeng (ejtsd: saopeng), gyakran versenyképes árral és extrafunkciókkal, hogy a hírnév és a több évtizedes tapasztalat hiányát palástolják. Bár a Xiaomi nem húzónév a járművek között, jól ismeri a márkát az európai vásárló és rollerjei elől is gyakran kell a járdán félreugrani, így van potenciál villanyautói helyi forgalmazásában.

A Xiaomi müncheni csapata
A Xiaomi müncheni csapata (forrás: Xiaomi) [+]

A márka az Oktoberfest és sörhabok keretében rántotta le a leplet a 15T és 15T Pro telefonokról, és ha már Münchenben járt, bejelentette, hogy a bajor fővárosban hozza létre európai villanyautós kutatás-fejlesztési központját. A márka a teljesítményorientált járművekre, az elektromos járműtechnológiák kutatására és fejlesztésére, valamint új járműtervezési megoldásokra fókuszál, olvasható a sajtóközleményben.

A Xiaomi YU7
A Xiaomi YU7 (forrás: Xiaomi) [+]

A márka ember-jármű-otthon intelligens ökoszisztémára szeretné felfűzni kategóriákon átívelő termékstratégiáját, és mivel egy technológiától roskadozó villanyautó épp olyan okos, mint egy telefon, a részlegeken átívelő szinergiából nem csak a márka, hanem a mindenféle Xiaomi terméket beszerző vásárló is profitálhat. A Xiaomi várhatóan 2027 környékén hozhatja forgalomba első villanyautóit Európában, és szükség is lehet a folyamatos terjeszkedésre.


(forrás: Xiaomi) [+]

A kínai befektetők (köztük gyakran maga az állam és az önkormányzatok) ugyanis annyi tőkét toltak bele a különféle EV vállalkozásokba, hogy a tervezéssel, üzemépítéssel és alacsony induló gyártásszámal növekedő, kezdeti veszteségeken dinamikusan gyarapodó eladásokkal lehet csak úrrá lenni. Elemzők szerint ezzel még a világ legnagyobb villanyautó gyártója, a BYD is küzd, és a legendás befektető, Warren Buffer épp a minap szabadult meg összes BYD részvényétől. Nem segíti a gazdasági mutatókat az elképesztő árverseny sem, amiből persze végső soron a vásárló profitál, köztük egyre több európai, és mi is szívesen látnánk a hazai utakon a Xiaomi négykerekű megoldásait.

Előzmények