Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen processzort vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Megkapja az FSR 4-et a PlayStation 5 Pro
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
válasz
KillHates #47 üzenetére
Kerékpáron sem tudod a látástól a kezed koordinációját elválasztani? Motoron így vagy ignorálod a táblákat, vagy nekik mész? Azért, mert elfrodítod a fejed, szemed, a kerekek is elfordulnak, ezáltal a motor instacioner stabilitását felborítva?
OFF-ra: mármint az, hogy két tincset nem fogott össze a többivel? Mit is befolyásol a motorozási komolyságán?
-
válasz
toth_janika #16 üzenetére
-
Hát engem már ennyitől is kirázott a hideg; még valahol a periférikus látásnál el tudnék képzelni valami nagyon egyszerű piktogramos instrukciókat, de amikor félre néz a motoros és az út "egyenes" marad, hát ott én tuti befeszülnék egyensúly-ügyileg. Szerintem horror...
Off:
Ez a haj szerintem mindent visz!!!
Szerintetek mennyire lehet komoly motoros a fószer?
-
mghltm
addikt
gyanitom ez valami sisakra szerelt kulso kamera, kupakkal a fejeden nem latsz ennyit, foleg nem elesen
-
ledgeri
nagyúr
A koncepció a motoros szemével... A cikk videójából... (8 perc, de legalább többet tudok...)
-
M@trixfan
addikt
Látom a gyakorló motorosok azért elgondolkodnak a látótér kérdésén. Én nem motorozom, de nekem is elsőre ez jutott eszembe, alapjaiban azért tetszik a dolog. Ha a sima Google Glass koncepcióból indulunk ki akkor a középre helyezés biztonságosabb mintha el kéne pillantani valamilyen irányba. Sőt, ebből kiindulva sehol máshol nem jó az információ.
-
Pixa
aktív tag
Elsőre a Bandit bukó ugrott be a képekről:
Mondjuk egy Ghostba megnézném ugyanezt!
-
zsigus
őstag
válasz
#06658560 #37 üzenetére
Szvsz ez a kép is szemlélteti a megfelelő arányokat, tegyük fel, hogy fél méter magas a szélvédő, akkor abból max. 10-15 cm magas lehet a HUD (szvsz még ennyi sincs).
Ráadásul az autóknál nem szemmagasságban van a HUD, hanem a szélvédő alján. A sisaknál viszont középen, legalábbis a képeken így van.
-
#06658560
törölt tag
válasz
IamMenyus #22 üzenetére
Egy elfogó rakétát lereagálni nicns több idö, mint egy lelépö gyalogost. Talajszinten nincs több idö, mert tizenméterröl a fák, föld tizedmásodpercekre van.
Az átlagos BMW-s tud ennyi mindenre figyelni a HUD-on?
A helikopteres sisakcélzó sincs messzebb az ember szemétöl, mint ez lesz.#36 zsigus: szerintem a bömösön még felesleges infó is van, s a motoron sem kötelezö annyi mindent kitenni, el lehet helyezni máshova is- na meg a vezetö pozíciójából kéne a bömös képét is látni, nem harmadik nézetböl, akkor lehet összevetni mennyit is takar pontosan. Franciák megoldásán a hud kijelzöje sötétíthetö is, ergo már rosszabb is lehet.
-
siti
őstag
-1 (bármit is jelentsen)
demo képek? mond valamit? szimlán van egy kép és kiírja rá mi hol merre. a második képen éppen egy helyben áll? az hogy 87 mérfölddel tép, majd éttermet keres, közben sisakon belül fotóz pont ugyan ott, persze nem zavar senkit... mutatja hogy mi mindenre lehet használni, hogy működne, ne tiltassuk már be...
-
ledgeri
nagyúr
A demóképek semmit sem mondanak el, én úgy képzelném el inkább, mint a fényképezőhépek keresőjét (alul az iso, és egyebek), vagy egy vonalas minimapot (szinte bármely GTA...) ami az egyik választott sarokban gubbasz, aztán lámpánál lehet tervezni...
De a szerkezet a heélyban lenne, ami ugye VÉD... (sebaly, gyűljön a 150.000$)
-
Alakul a GGlass-ra épülő ketyerék feltalálása,én csak azon csodálkozom,hogy a kinaiak még nem léptek,nem készítették el a saját glass-jüket
-
válasz
toth_janika #16 üzenetére
Ez oké, de ezek a pilóták CSAK EZEK az információk alapján repülnek. Az, hogy van ablak egy vadászgépen, szerintem már csak amolyan "extra felszerelés", amit meghagytak.
Az új vadászgépekbe, már be sem ülnek: -
mghltm
addikt
válasz
atti_2010 #27 üzenetére
valoban nem probaltuk, csak napi szinten motorral jarunk es evente tobb ezer kilometert megyunk. a motoron sokszor meg az is keves lenne, ha rendelkeznel 360 fokos latassal, kituno hallassal es egy hatodik erzekkel, hogy melyik kozlekedo eppen mire keszul.
az autos pelda megint santit: masfel tonna legkondis femben ulve 9 legzsakkal mas az elet, mint protektoros borcuccban a 35 fokos kanikulaban...
-
Halott ötlet. Vagy aki használja az lesz halott. Én még a telefon headset-et is kiheréltem a sisakomból, mert szerintem a motorozás 110%-os figyelmet kíván. (főleg most, hogy 50 fok van az autókban és kezdenek a sofőrök megbolondulni) Nemrég furakodtam végig magam a Hungária körúton, hát biztosan agyafaxt kaptam volna, ha nekem kellett volna Vasembert játszanom:
-
atti_2010
nagyúr
Szerintem erről csak akkor tudnánk véleményt mondani ha kipróbálnánk a sisakot, így a székből elég nehéz lesz használható véleményt formálni sokan csak a filmekre alapozva írogatunk de a valóság teljesen más lehet, pld, autóban nem zavaró ha halványan kivetít valamit a szélvédőre, persze az olyannak aki a kormányra hasalva vezet az is katasztrófa ha egy légy belerepül a látómezejébe.
-
Tonyius777
tag
A koncepció jó de már látom mibe fog belehalni a motoros:
kigyulladt a az aksi a sisakban vagy csinos hölgyek a képernyőn elvonták a motoros figyelmét… -
Taybore
aktív tag
Ugyanmár... Tony Starkot se zavarta, pedig neccesebb szituációkban is járt
Amúgy nekem tetszik a cucc, csak egy kisebb motor árát elkérni érte talán túlzás. Figyelembe véve, hogy 3-4 évente akkor is sisakot kéne cserélni, ha nem is buktál vele. Szóval egyelőre gazdagék játékszere lesz. -
IamMenyus
tag
válasz
toth_janika #16 üzenetére
ha a motorosokat úgy válogatnák mint azokat a pilótákat akik ilyet látnak élőben akkor mindenki boldogabb lenne
a legnagyobb baj, h vezetés közben a távolba kell fókuszálnod, ez meg az orrod előtt lesz, így semmivel sem lesz jobb mint az a külön navi ami BT-on át szövegel a füledbe a sisakba épített hangrendszeren át...
Az átlag motoros nem tud ennyi dologgal foglalkozni egyszerre, nekik ez csak plusz veszélyforrás lesz ... (nem véletlen válogatják olyan szigorúan a pilótákat, akiknek azért a levegőben kicsit több idejük van reagálni mint városban motorozva, ezt nézegetve)
-
BenHans
addikt
Nagyon jó ez a cucc. Ha el akarják adni akkor viszont nem lehet ilyen horror az ára. Nekem 200 max. 250-et megérne, annyit szívesen összespórolnék rá.
Ennek van jövője. Az is jó húzás lenne ha össze lehetne kapcsolni a géppel, mert akkor menet közben megkérdezhetném hogy áll a guminyomás, gumi, fék hőfok, stb. stb.
-
kovy79
őstag
A sok autós itt nem érv, mivel a bukóról van szó, az pedig lehet jó és xar is, teljesen függetlenül az autósoktól.
A látómezö is sok dologtól függhet, kezdve a leglényegesebbel: a bukó kialakítása.
Én azt mondom, hogy az ötlet nagyon jó, engem 2 piktogram abszolút nem zavar.tiborandras, magyarul szerinted könnyebb vezetni egy vadászgépet, mint egy motort?
-
#06658560
törölt tag
A HUD akkor is mutogat infókat, mikor talajközelben repül a gép, meg a hordozóra leszálláskor is. Pl.
Helikopteres verzió is van, sisakba építve. autóba is rendelhetö már, legalább tíz éve Corvettebe, jó ideje BMW-be is, de a PSA-nak is van megoldása.
Itt is a mérték a fontos, mennyi infó kerül megjelenítésre. De a navi mellé tud infót adni közlekedési helyzetröl, jelezhet holttérben érkezö másik jármüvet, stb. stb. -
mghltm
addikt
hirtelen meg nem tudnam mondani, hanyadik szempont lenne a plexire vetitett navigacio, de dobogos lenne a legutolsok kozott. sokkal fontosabb a kenyelmes viselet, a biztonsag, a nem parasodo plexi, az alacsony szelzaj, a konnyu karbantartas, a jo szellozes, etc
amig nem fogjak a nevesebb gyartok is alkalmazni, addig nem sokan fogjak vasarolni a nevenincs gyarto cuccat. ( biztosan nem rohannak a shoei/agv/schuberth/shark/xlite/suomy/marushin/arai tulajok a boltokba... )
(#16) toth_janika jo az osszehasonlitas: a levegoben van par km korrigalni ( utolsonak ott a katapult ), ha valamit elszursz. a belvarosban gyalogosok, biciklisek, autok/buszok/kamionok, lampaoszlop, buszmegallo, fa es egyeb akadalyok nehezitik a palyat, amiket nagyon hamar elersz, ha elbambulsz akar 1 masodpercre is...
-
vinibali
őstag
ha te is motorozol(én is), akkor tudod, hogy sokszor így is kevés a látómező főleg hogy az ember szeme fókuszálgat meg satöbbi. semmilyen nagy régi problémát nem oldanak meg vele, csak bemesélik, hogy kell meg jó. hogy sok normális motoros van, az semmit sem jelent, ha van sok figyelmetlen autós
-
toth_janika
őstag
Ennek az elképzelésnek nagyon sok értelmét látom, kezdve az útvonaltervezéstől, navigáción keresztül, ismertetőkig, és kresz táblák értelmezésig mindenben.
Aki szerint sok info van a szeme előtt, ajánlom figyelmébe:
F18 cockpit HUD
Ezen is van pár infó, és lám... mégsem zuhannak le sorban a gépek csak azért, mert a pilóta szeme előtt infók vannak.... -
ZS3NI
őstag
Hasznos. Bár utat tervezni, KFC-t kiválasztani remélem csak "álló módban" lehet majd. Azért menet közben ez elég veszélyes lehet. Sok potenciál van még benne.
szerk.: hopp most látom, hogy csak 5km\h alatt lehet ilyen részletes képeket nézegetni. Így mindjárt más a leányzó fekvése.
-
kovy79
őstag
válasz
atti_2010 #11 üzenetére
Akárki akármit mond, ez nagyon jónak tűnik. Motorosként mondom, hogy ha sikerül magát a bukót is jól megcsinálni, kelendő lesz. Az ára nem kevés, de sokkal praktikusabb, mint egy navi + bukó együtt.
Egy pár napelem kellene még a tetejére + így az összsúlyon csiszolni kicsit.vinibali, vannak normális motorosok is, bár tényleg rengeteg az agyatlan is.
-
ViiiiktorOC
senior tag
Huh, hát ez már tényleg durva cucc lesz így!
Tetszik az ötlet! -
nzozz
aktív tag
+1
Szerintem is tök jó az elképzelés, de az nagyon bolond ötlet, hogy telepakolja a látómezőt (főleg a közepét) szöveggel. De pl. 5km/h -ig írhatná a sok-sok infót, de 5km/h fölött már kapcsoljon át egy "utazási módba", ahol minél kevesebb a korlátozó, zavaró dolog. De viszont további újítás lehetne esetleg egy "látótér szélesítés", beépített kamerák segítségével jobban lehetne oldalra esetleg egy kormányról kapcsolhatóan hátra látni. (mondjuk valahol oldalt egy kisebb képként jelenhetne meg pár pillanatra a "visszapillantó")
-
KoVee84
senior tag
Ezzel csak egy a baj: "A LiveMap sisak ára egyébként 2000 dollár lenne"
Ennyiért már bitang jó sisakot kapsz és bőven futja mellé egy jó motoros navira is. -
canniball
nagyúr
Hol lehet jelentkezni tesztalanynak?
-
nézd meg a kfc-s képet, mondd meg, hogy van-e valaki az alagút bejáratánál.
maga az ötlet jó, de lehetőleg a látómező közepét ne takarják ki, lehetőleg soha, és semmivel. lehetőleg.
@atti_2010: ne szokjunk le arról, hogy oldalra meg hátra nézzünk. a glass se lát hátra, oldalra se nagyon, és nem fogja helyettünk a tükröket, meg a holtterüket nézni.
-
GAlli
tag
Szerintem pont hogy jó, pl az órára lenézni hogy mennyivel mész is veszélyes, így legalább látod, persze ne motorozás közben böngészd hogy melyik KFC be mész, de szerintem egy ilyen hud így is a legbiztonságosabb ha nacigációt használ valaki kétkeréken.
-
Cobra.
őstag
Kicsit húzós az ára, de ha felfut a gyártás és a kereslet, akkor biztos megy lejjebb is. Meg remélhetőleg több bukósisak gyártó is lát ebben fantáziát.
vinibali: és ettől miért lenne veszélyesebb?
-
vinibali
őstag
neee, ezt hagyjuk. veszélyes a motorozás így is, ELÉGGÉ!!
-
atti_2010
nagyúr
A számüveggel ellentétben ennek látom az értelmét és autóba is nagyon hasznos lenne nem kellene állandóan a GPS-t babrálni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A tervezők nem az egyszerűbb utat választották, azaz nem csak egyszerűen beépítették a hardvert, hanem gondoltak a részletekre is.
- ASUS TUF 15 3050TI
- Szuper áron eladó dobozos Honor MagicBook 16 Series /Ryzen5-5600H/16GB/512 SSD/FHD/IPS/Garancia
- Exclusive ajánlat! Dobozos új LG GRAM /13. gen i5-1340P/16GB RAM/512GB SSD/14"COL/FHD+/IPS/Garancia/
- Bomba ár! HP ProBook 455 G5 - AMD A10 I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP Elitebook X360 830 G7 - i5-G10 I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest