Motoros bukósisakkal és navigációval keresztezték a Google Glass koncepcióját

A Google Glass megjelenése a kerekeken guruló közösség fantáziáját is megmozgatta, így ha körülnézünk az interneten, számos Google Glass-szal készített videót találunk videómegosztókon, amit például biciklin vagy motoron ülve készítettek. Innen már csak egy lépés, hogy továbbgondoljuk, mi mindenre lehet még használni az okosszemüveget azon kívül, hogy rögzítjük az általunk megtett utat. Például szóba jöhet egy komplett digitális műszerfal, amin a legfontosabb paraméterek megjelenítése mellett a navigációra is lehetne használni. Valószínűleg ilyen és ehhez hasonló komplett alkalmazások a Google-féle szemüvegre is lesznek előbb vagy utóbb, de a Google Glass viselete bukósisak alatt nem praktikus, arról nem is beszélve, hogy a kényelmen kívül számos egyéb biztonsági és technikai kérdés is felvetődik.

Ezeket átgondolva és a lehetőségeket mérlegelve az oroszországi LiveMap csapat egy komplett, bukósisakba integrált megoldáson kezdett el dolgozni. Jelen esetben tehát nem csak a navigációs rendszer Google Glass-hoz hasonló hardveres és szoftveres részének fejlesztését vették a nyakukba, hanem magát a bukósisak tervezését is. Utóbbi egyébként egy szénszálas kivitelű fejvédő lenne 1400 gramm körüli össztömeggel, és természetesen a megfelelő biztonsági tanúsítványokkal is rendelkezne (FCC, ECE, DOT, JIS), hogy a világ minden táján lehessen legálisan forgalmazni és használni.

A sisakon túl a LiveMap rendszerének alapját az Android operációs rendszer adja, amit a sisak hátuljába elrejtett ARM SoC-ra épülő hardver szolgál ki. A megjelenítést a Google Glass szemüveghez hasonló rendszerre bíznák azzal a különbséggel, hogy itt a mikromegjelenítő a sisak tetejében kapna helyet és HUD-hoz hasonlóan a plexire vetítené a (természetesen színes) képet, tehát ez esetben semmilyen szem elé benyúló, zavaró objektumról nincs szó, ami minimális mértékben is akadályozná a kilátást. Sőt, maga a megjelenített kép is minimalista grafikát kapna, hogy minél kevesebbet takarjon a látótérből.

A rendszer része természetesen a sisakba integrált fej- vagy fülhallgató, így az elterjedt navigációs alkalmazásokhoz hasonlóan nem csak a kivetített térkép, hanem hangutasítások alapján is kanyaroghatunk. Erre már csak azért is szükség lesz, mert a tervek szerint bizonyos sebesség felett a kijelző biztonsági okokból – hogy ne vonja el a figyelmet – csak minimális mennyiségű információt jelez ki, viszont a hang alapú navigálás ilyenkor is működni fog. Ezenkívül a mikrofon is az alapfelszereltség része, ugyanis a rendszert felvértezték hangfelismeréssel, így anélkül adhatunk meg új úti célt, hogy meg kéne állni gombokat vagy kijelzőt nyomogatni.

Végül meg kell említeni a különféle szenzorokat, mint az digitális iránytű, giroszkóp, gyorsulásmérő és a sisak tetején elhelyezett fénymérő. Ez utóbbi érzékelő mérései alapján a kivetített kép fényereje automatikusan igazodna a környező fényviszonyokhoz, ami nem utolsó biztonsági és kényelmi szolgáltatás. A tápellátás két darab 3000 mAh-s akkumulátorról történne és "egész napos használatra" van kilátás, ami valószínűleg 8 órát jelent a tech világ szavaira lefordítva. Mindezt úgy, hogy aktív adatkapcsolatra nincs szükség, a térképek magára az eszközre lennének feltöltve.

Ezenkívül a szoftver az érkezési pontról, a környéken található POI-król is tud majd részletes információval szolgálni, sőt akár részletes képet is tud vetíteni, de mindezt szintén biztonsági okokból csak nagyon alacsony sebességnél (<5km/h) vagy álló helyzetben. Az adatkapcsolat és a feltöltés USB kábelen keresztül történik, így ha az akkuk lemerülőben lennének, akkor akár egy akkupakkal is meghosszabbíthatjuk üzemidejét.

A projekt leghamarabb 2013 végére valósulhat meg, és a kész termék első körben a nagyobb piacokon (USA, Kanada, Ausztrália, Egyesült Királyság) lenne elérhető 2014 harmadik negyedévében, és csak 2015-ben kerülne belőle a többi piacra is. Mindez csak akkor, ha sikerül elegendő támogatót szerezni és elérni a 150 000 dollárt – támogató bárki lehet az Indiegogo rendszerén keresztül.

Amennyiben 300 000 dollárt sikerülne kalapozniuk a fejlesztőknek, úgy Bluetooth-szal kiegészítve headsetként is használható lenne a sisak, míg 500 000 dollárnál nagy felbontású fényképezőgép és kamera is kerülne bele. A LiveMap sisak ára egyébként 2000 dollár lenne, előrendelésben pedig 1500 dollárt kellene érte fizetni – utóbbi egyébként megegyezik a Google Glass Explorer árával.

Előzmények

Hirdetés