Hirdetés

Hirdetés

!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • priti

    addikt

    válasz dabadab #66 üzenetére

    Színvonal? A másik kedvencem.
    Biztosan emlékszel, hogy nem is olyan régen indult a közoktatásban olyan, hogy 6 meg 8 osztályos gimi. Felvételivel kiválasztották a kimagaslóan jó képességű kitűnő tanulókat még az általánosban és azóta eltelt sok-sok év és tudod mi történt? Leérettségiztek ezek az osztályok, ezek a válogatott gyerekek. Tudod milyen érettségi átlaggal? Pontosan ugyanolyan szintre mentek le, mint azok a gimis osztályok, akiket minden szűrés nélkül "soroztak" össze. Gyönyörűen lementek ugyanoda.
    Gyorsan elmondták, hogy az egyik általánosban más az ötös, mint a másikban és ez az oka és azóta olyan kuss van róla... hühűűű
    De a matek szigorlaton meg kell vágni továbbra is mindenkit, hogy legyen színvonal, mert attól lesz színvonal, hogy szűrünk. Pont mint a közoktatásban. Isten tudja ötösre, én tudom négyesre és '87-ben volt egy tanársegédem, na az tudta hármasra te meg fiam már megint itt vagy és kettest szeretnél?
    Minek? Ki kell ezeket a farok embereket tenni az oktatásból. Nem kell mindenkinek tanítani. Sírunk, hogy kevés a mérnök, miközben tele az összes egyetem ilyen sgekkel. Nem lesz jobb semmi se tőlük se az erősebb szűréstől.
    Magyarországon úgy beszélünk színvonalról, hogy a tanárok teljesítményét nem lehet mérni. Vagy a gyerek adottsága, vagy a szorgalma az oka, vagy a felszerelés az oka, vagy a gyerek családi háttere az oka, miközben a legnagyobb farok, akinek nyíltan derogál tanítani kirobbanthatatlan az oktatásból és veri a mellét a saját tudására, pedig a diákjaiéra kéne. Az teljesítmény, hogy 100 emberből 97-et megbuktatok? Ez nem oktatás. Ez annak a mérése, hogy képes vagy e az önképzésre vagy van e pénzed különtanárra. Még az oktatás sincs meg te meg magas színvonalú felsőoktatásról beszélsz.
    Mit, miért nem lehet. Ez nagyon megy a pedagógusoknak.
    Magyarázat az van, hogy miért nem kell változtatni semmin. Nagyon mély szakmai arról, hogy ez ezért nem jó, az meg azért nem jó és végsősoron mindent remekül csinálnak a tanárok. Minden így jó, ahogy van, csak sokkal többet kéne nekik fizetni kevesebb munkáért.

Új hozzászólás Aktív témák