Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • priti

    addikt

    válasz dabadab #66 üzenetére

    Színvonal? A másik kedvencem.
    Biztosan emlékszel, hogy nem is olyan régen indult a közoktatásban olyan, hogy 6 meg 8 osztályos gimi. Felvételivel kiválasztották a kimagaslóan jó képességű kitűnő tanulókat még az általánosban és azóta eltelt sok-sok év és tudod mi történt? Leérettségiztek ezek az osztályok, ezek a válogatott gyerekek. Tudod milyen érettségi átlaggal? Pontosan ugyanolyan szintre mentek le, mint azok a gimis osztályok, akiket minden szűrés nélkül "soroztak" össze. Gyönyörűen lementek ugyanoda.
    Gyorsan elmondták, hogy az egyik általánosban más az ötös, mint a másikban és ez az oka és azóta olyan kuss van róla... hühűűű
    De a matek szigorlaton meg kell vágni továbbra is mindenkit, hogy legyen színvonal, mert attól lesz színvonal, hogy szűrünk. Pont mint a közoktatásban. Isten tudja ötösre, én tudom négyesre és '87-ben volt egy tanársegédem, na az tudta hármasra te meg fiam már megint itt vagy és kettest szeretnél?
    Minek? Ki kell ezeket a farok embereket tenni az oktatásból. Nem kell mindenkinek tanítani. Sírunk, hogy kevés a mérnök, miközben tele az összes egyetem ilyen sgekkel. Nem lesz jobb semmi se tőlük se az erősebb szűréstől.
    Magyarországon úgy beszélünk színvonalról, hogy a tanárok teljesítményét nem lehet mérni. Vagy a gyerek adottsága, vagy a szorgalma az oka, vagy a felszerelés az oka, vagy a gyerek családi háttere az oka, miközben a legnagyobb farok, akinek nyíltan derogál tanítani kirobbanthatatlan az oktatásból és veri a mellét a saját tudására, pedig a diákjaiéra kéne. Az teljesítmény, hogy 100 emberből 97-et megbuktatok? Ez nem oktatás. Ez annak a mérése, hogy képes vagy e az önképzésre vagy van e pénzed különtanárra. Még az oktatás sincs meg te meg magas színvonalú felsőoktatásról beszélsz.
    Mit, miért nem lehet. Ez nagyon megy a pedagógusoknak.
    Magyarázat az van, hogy miért nem kell változtatni semmin. Nagyon mély szakmai arról, hogy ez ezért nem jó, az meg azért nem jó és végsősoron mindent remekül csinálnak a tanárok. Minden így jó, ahogy van, csak sokkal többet kéne nekik fizetni kevesebb munkáért.

  • priti

    addikt

    válasz nkmedve #26 üzenetére

    Akkor tessék szíves lenni ezekkel az alapokkal versenyezni. Ezeket az alapokat felsorolni és majd ha választom és jelentkezem és kifizetem, akkor tessék szíves lenni ezeket az alapokat átadni és ne valami kamu marketingdumát nyomni, mert ez egy piaci termék és nem választási kampány. Nem iskolát meg vallást választok, hanem tananyagot. Egyetlen tölteléktárgy oktatásával meg lehet ölni egy egész szakot szerintem. Nincs nagyobb kínzás, mint amikor olyasmit kell tanulnom, ami egyáltalán, de tényleg egy icipicit sem érdekel és minden egyes alkalommal, amikor iskolarendszerű képzésben találom magam azzal szembesülök, hogy kínoznak valami címeres faxsággal és meghalok bele, mert gyűlölöm. Mindent elkövetnek, hogy gyűlöljem képezni magam, de azért közben meg lehetőleg fizessek érte én is, ne csak az állam. Egy szakmailag senki által el nem ismert kreditrendszer eredményeképpen ott találom magam valami Isten átka történeten, mert az kell. Nem, nem lényeg, hogy filozófiatörténet vagy gazdaságtörténet, mert igazából teljesen mindegy is, hogy milyen történet, mert a történet az kell. A második diplománál is kell meg a harmadiknál is meg a századiknál is kell, mert a történet az kell. Tudod mihez kell? A gondolkodásmódhoz. Szerintem tutira ahhoz kell. :W és ha kifogynánk a történetekből, akkor jöhet a "Bevezetés a semmi köze a szakhoz alapjaiba" című tárgy minden félévben és akkor ne gyűlöld a 10. félévet.

  • priti

    addikt

    válasz nkmedve #20 üzenetére

    Alapot tanítanak, meg gondolkodásmódot. Ez egy süket duma. Valamit ki kell találni persze, mert valamit mondani kell erre, de mi az, hogy gondolkodásmód? Fogjuk már ezt meg valahogy. Annyi féle gondolkodásmód van, mint ahány féle szakot indítanak? :DDD pff
    Ha mindenhol szakirányú diplomát kérnek, akkor meg mi is marad, ha lejön belőle a gondolkodásmód? Az alap? A szakirány. Picit, de csak icipicit sarkítva tehát ha a jó választ karikázom be bizonyítva, hogy tudom, hogy ki tervezte a lyukkártyás szövőgépet, akkor én rendelkezem azzal az alappal, amivel tutira nem rendelkezik az, aki mondjuk kommunikáció szakon végez és ettől lesz nekem nyertes a gondolkodásmódom, mert az én gondolkodásmódom attól lesz végsősoron más, hogy egy vén farok 2 órát dumál nekem a szövőgép működéséről ahelyett, hogy a tananyaggal foglalkozna.
    Szerintem ettől egyedül annak a vén faroknak lesz állása, aki csak arról tud 2 órát pofázni, hogy hogyan működött annó a lyukkártyás szövőgép, mert azt érti egyedül. Ezért dumál arról, pedig senki nem kérdezte. A valós tananyagot meg nem hogy tanítani nem tudja, nem is érti. Bele se kezd. A lyukkártyás szövőgépből buktatni viszont tud, ha rájön hogy le sem sz@rod, pedig magasról lesajnálod a 10. perc után, de úgy kell tenned mintha marhára érdekelne, mert ettől lesz nyertes a gondolkodásmódod.
    És leül a magát felhőkig emelő pedagógus és teljes átéléssel előadja a süket dumáját, amin napokig járt az esze, mert valahogy meg kell indokolnia, hogy jön ide a lyukkártyás szövőgép és hogy milyen qrva fontos megértened a lyukkártyás szövőgép működését, de az övéhez hasonló érvekkel és összefüggésekkel parallel elmagyarázom neked bármikor, hogy a joghurt, amit a szünetben megettél pontosan ilyen fontos és legalább annyira meghatározó és hidd el nekem, hogy azt bizony meg kell enned, ha pl. informatikus akarsz lenni.

Új hozzászólás Aktív témák