Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • laposonly11

    senior tag

    válasz Ragnar_ #88 üzenetére

    Ha csak a felbontást növeled minimálisan növekszik a vram igény, azonban ha ehhez még AA is kell, akkor az élsimítás típusától függően a VRAM igény akár látványosan is különbözhet (ehhez még a játékon belül megjelenített objektumok mennyisége is rádob, tehát nem csak játékonként más, hanem egy játékon belül is más lehet, pl. Crysis 1 sűrű dzsungele, egyértelműen több adattal terhelte a hardvert, mint a C2 kicsi városi utcái.) Érthetően itt a gyengébb és gazdaságosabb AA típusoknak kell kevesebb vram, míg a bonyolultabbaknak több, ami magasabb felbontásnál pedig hatványozottabban több, ez a rövid kis teszt jól mutatja a különbségeket pl. egy Shadow of Mordor esetében:
    FullHD - 4K
    4767 MB - 5433 MB
    Ez így alig 13%-al több ramigény
    Addig egy Unigine Heaven esetében viszont:
    1142 MB - 2981 MB
    Itt viszont már több mint 60%-os a növekedés!

    Mondjuk a teszt annyiban hiányos, hogy egy játékon belül, nem hasonlít össze különböző AA eljárásokat.

    (C1 azért került szóba, mert azt akár egy 500 Mb-os VGA-val is ki lehetett játszani highon.)

    - Lehetett de ahogy korábban írtam, alacsony felbontású textúrákat használtak akkoriban (ill. az általános monitor felbontás fele annyi pixelből állt 1280x1024), ha leszeded a 2016 os HD textúra packott a játékhoz, akkor a készítő már 3GB vramot ajánl hozzá: itt a link

  • laposonly11

    senior tag

    válasz Ragnar_ #83 üzenetére

    Mondjuk a Crysis 1 rossz példa volt, mert ugye abban elég alacsony felbontású textúrák vannak, a Crysis 2 ben meg állítólag még annál is alacsonyabbak, mivel egy játék mérete és hely a vramban legfőképpen a textúráknak kell, lehet hogy az előző generációs konzolok miatt lett butítva a C2 és szűk, gyengébb hardvert igénylő városi környezetbe rakva az egész. Na most a textúrák mérete és mennyisége igen csak megnövekedett, mivel a változatosabb helyszínekhez egyre több tereptárgy is meg kellett jelenjen a játékokban.

  • laposonly11

    senior tag

    válasz Ragnar_ #81 üzenetére

    A Crysis 2, szerintem még mindig jobban néz ki, de abban akkor is csak rövid pályaszakaszok vannak, lényegében egy csőben szaladsz, a GR W. meg tudtommal egyszerre tölt be egy fél megyényi területet.
    Az összehasonlításhoz szerintem inkább a Crysis 1 egyik nagyobb pályája lenne a mérvadó, vagy egy Far Cry 3-4-5.

  • laposonly11

    senior tag

    válasz kikikirly #50 üzenetére

    Azért, mert amióta a marketingesek vették át a hatalmat a kreatív művészek felett, azóta a tőke dirigál nem az ötlet, azóta nem készülnek, vagy legalábbis nagyon ritkán kockázatos új ötletek, hanem inkább a bevált régi módszerekbe fektetnek (pl. Kól of Djúti 25. része), mert az szinte biztosan megtérül, ez a szemlélet stabilizálódott a mai játék és filmiparra. Csak a kezdet volt tiszta, addig volt jó, amíg 2-3 ember programozott játékot egy garázsban, DOS alá, na ott még senki sem szólt bele, mit hogyan merre, akkoriban elég volt egy jó ötlettel előállni és azt előhozni egy kiadónál, a mai kiadók már csak kizárólag késztermékeket fogadnak el, ezzel tulajdonképpen kizárva a szabadúszó kis csapatokat mint konkurenciát, vagy legalábbis a független (indie) piacra kényszerítve őket, ahol ugye nem igazán van hozzáférés, a nagy kiadók jobb játékmotorjaihoz (Így itt zömében, legfeljebb csak a jobbra-balra scrollozódó 2-2,5-3 dimenziós, platform koncepció képes csak megvalósulni). A grafika is csak azért fejlődhet, mert a grafikát megjelenítő hardvert fejlesztik, azonban tartalmilag már egyre ritkábban várható változás a nagyobb kiadóknál. Éppen ezért óriási kontrasztot képezve, rendkívül kreatív megoldásokat láthatunk az indie piacon.

    Az a csodával lenne egyenlő, ha a ma már a vadkapitalizmus uralta kiélezett globális versenypiacon, a júzer, vagy annak kisebb-nagyobb csoportaji, bárminemű befolyással bírna az irodalom, film, zene és egyéb művészeti területeken arra, hogy tartalmilag milyen legyen egy nagyipari tömegtermék.

    Ugyanez a liberális-vadkapitalista pusztán haszonelvű mentalitás érvényes az élelmiszeriparra és játszik az egészségünkkel! Mert ugye nagyobb bevételt hoz egy genetikailag módosított, vízízű, gyorsan érlelt óriásnarancs, mint egy original, bio, édes verzió, aminek legrosszabb esetben sem csak a fajtájára jellemző 10%-os a C-vitamin tartalma, hanem a 100-at közelíti. Persze megjelent újra az original, tehát bio, de azóta ezért már felárat kell fizetni...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés