Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • laposonly11

    senior tag

    válasz Ragnar_ #88 üzenetére

    Ha csak a felbontást növeled minimálisan növekszik a vram igény, azonban ha ehhez még AA is kell, akkor az élsimítás típusától függően a VRAM igény akár látványosan is különbözhet (ehhez még a játékon belül megjelenített objektumok mennyisége is rádob, tehát nem csak játékonként más, hanem egy játékon belül is más lehet, pl. Crysis 1 sűrű dzsungele, egyértelműen több adattal terhelte a hardvert, mint a C2 kicsi városi utcái.) Érthetően itt a gyengébb és gazdaságosabb AA típusoknak kell kevesebb vram, míg a bonyolultabbaknak több, ami magasabb felbontásnál pedig hatványozottabban több, ez a rövid kis teszt jól mutatja a különbségeket pl. egy Shadow of Mordor esetében:
    FullHD - 4K
    4767 MB - 5433 MB
    Ez így alig 13%-al több ramigény
    Addig egy Unigine Heaven esetében viszont:
    1142 MB - 2981 MB
    Itt viszont már több mint 60%-os a növekedés!

    Mondjuk a teszt annyiban hiányos, hogy egy játékon belül, nem hasonlít össze különböző AA eljárásokat.

    (C1 azért került szóba, mert azt akár egy 500 Mb-os VGA-val is ki lehetett játszani highon.)

    - Lehetett de ahogy korábban írtam, alacsony felbontású textúrákat használtak akkoriban (ill. az általános monitor felbontás fele annyi pixelből állt 1280x1024), ha leszeded a 2016 os HD textúra packott a játékhoz, akkor a készítő már 3GB vramot ajánl hozzá: itt a link

Új hozzászólás Aktív témák