- Asztrofotózás
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Hobby elektronika
- OLED monitor topik
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
julius666 #47 üzenetére
Kétféle pipeline-t használnak a neurális hálókkal. Ezek egymással párhuzamosan is futhatnak bizonyos GPU-kon. Ennek azért van lényege, hogy a részletek csak minimálisan torzuljanak. Ha több adatod van, akkor kevesebb részletet kell behazudni. A hátránya, hogy sok adattal fog dolgozni, így nagyobb a terhelése is a korábbi rendszerekhez viszonyítva. Viszont ugye ennek a célja eleve a gyorsítás, tehát ha többet is számolsz, akkor is gyorsulsz, maximum nem annyit. És itt jön elő a CPU-limit kérdése, mert 1080p-ben ebben már bele lehet futni, és jellemző, hogy egy felskálázásnál ez a számolt felbontás, vagy ennél is kisebb. Tehát a mai GPU-k főleg CPU-limitben lesznek, ahogy van is már teszt, ami ezt mutatja: [link]
Nem értem, hogyan jön ide a CP2077, abban csak CAS van, az FSR teljesen más. Nem igazán értem, hogy miért kevered a kettőt.
-
Duck663
őstag
válasz
julius666 #47 üzenetére
Nincs CP2077 változat, FSR nincs a CP2077-ben. Ne keverd a CAS rendszerrel, ez nem az, egyébként a CAS nagyon is jól működik.
Képet felskálázni nem csak egyféle módon lehet. Lehetne olyan eljárással is előállni, ami driverből működne, ráadásul mindenhol, tök mindegy, hogy DX, OGL, Vulkan, szó szerint mindenhol működne, ráadásul a fejlesztők beavatkozása nélkül. Csak azzal két gond is van, az egyik az elérhető sebességelőny az csak kb 25-45% között van, plusz a HUD illetve a megjelenő feliratok jellemzően problémás megjelenítése. Itt olyasmiről lehet szó, mint ami az UE5-ben van, azaz több egymást követő képkocka információit használja fel. Neurális háló sem kell minden eljáráshoz.
-
julius666
addikt
Igen, de elmondták, hogy nem részleteket akarnak behazudni, mert akkor eltorzulnak az eredeti színek. Ehelyett információt akarnak átadni.
Na ez jó nagy bullshit, bocs.
A patent alapján egyébként nem is igaz amit írsz, ez valami super resolution algo akar lenni, szóval de, itt is extra részletek "behazudásáról" van szó, max más módon (bár neurális hálót ez is használ).
De meglátjuk, hogy mit reszeltek akkor rajta a CP2077 változat óta. Amit ott villantottak, nagyon kevés volt.
-
Alogonomus
őstag
A csúszka hiánya annyiban lényeg, hogy nem a felhasználónak kell majd kisakkoznia az optimális beállításokat, hanem a saját architektúráját ismerő AMD (idővel Nvidia is), a saját játékmotorját ismerő fejlesztő, plusz a saját játékának az igényeit ismerő fejlesztő közösen állapít meg az adott hardver-szoftver keverékhez optimalizált értékeket a 4 különböző szinthez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Alpi.
addikt
válasz
Alogonomus #35 üzenetére
Nem a csúszka volt a lényeg.
-
julius666
addikt
Látványosan kerülve van az AI említése a marketing anyagokban, a bemutatott példák sem túl letaglózók azért (a tömörítés alapból elkeni az egészet).
Tippre tényleg valami olyasmiről lehet szó, mint ami a CP2077-ben is volt AMD kártyákon, az pedig azért enyhén szólva is vérszegény a DLSS-hez képest... A DLSS megpróbál részleteket "behazudni" a hiányzó pixelekre ha nem is tökéletesen, de az emberi szemnek egészen hihető módon. A CP2077-ben az AMD-s megoldás pedig annyit csinált leginkább, hogy kicsit eltaknyolta az éleket, hogy ne legyenek látványosan pixelesek...
Durva, hogy az a cég, akinél a GPGPU volt az egyetlen érdemi mottó vagy 10 éven át (kb. a Ryzen megjelenéséig
), úgy lemaradt az ilyen irányú fejlesztésekben, mint a borravaló. Tényleg az a nagy szerencséje az AMD-nek, hogy sikerült behúzniuk a konzolpiacot, meg hogy processzor vonalon összeszedték magukat, amúgy főhetne a fejük...
-
Alogonomus
őstag
Abu cikke és az AMD bemutatója alapján az FSR nem a Fidelity FX CAS "csúszkás" megoldásával működik majd, hanem az AMD és az adott játék fejlesztői közösen a rengeteg állítási lehetőséggel az adott játék adottságaihoz beállítanak 4 előre belőtt teljesítményszintet, és azok között lehet váltani. Azt el tudom képzelni, hogy be lehet majd állítani a maximum fps mellett egy minimum fps-t is, és azok között próbálja majd tartani a játék a teljesítményt a módok közötti váltogatással, ahogy a konzolokon is történik.
-
Dilikutya
félisten
válasz
#72688384 #28 üzenetére
A keretrendszert is bele kell rakni a játékba, és játékonként. Attól, hogy van egy kész megoldás, amit nem kell elkészíteni már, még nem lesz támogatott, csak ha a fejlesztő azt belerakja. Magyarán játékonként foglalkozni kell vele, ami még a bennehagyott hibák esetében is elég felemás.
-
Alpi.
addikt
válasz
Alogonomus #25 üzenetére
Igen, ez még nem a végleges megoldás, de kkb. így kell elképzelni azt is működés közben. (szerintem)
Itt is a konzol port miatt lehetett rá szükség, ami a jövőben sem lesz kevésbé aktuális. -
#72688384
törölt tag
-
WongFeiHong
senior tag
Az szép, hogy Nvidia kártyák is kihasználhatják ezt.
-
Alogonomus
őstag
Ahhoz azért hozzá kell kalkulálni, hogy a CDPR erősen az Nvidia csapatába tartozik, így valószínűleg nem tartoznak bele az FSR belső tesztelői közé, sőt a CP2077 megjelenésekor még nagyon messze is volt az FSR debütálása, így az ő REDengine 4 motorjuk valószínűleg csak az új konzolokhoz tartozó alap Fidelity FX CAS képességeket kapta meg.
-
Dilikutya
félisten
Vagyis a játékfejlesztőknek minden egyes játéknál külön foglalkozni kell vele. Nem életszerű, hogy túl sok játékba beleépítik utólag, amikor a hibákat is alig akarják sok esetben kijavítani.
-
Alpi.
addikt
válasz
Alogonomus #18 üzenetére
[valami hasonlóra] lehet számítani szerintem.
980 Ti -vel készült a video. Lehet nevetgélni, de ha figyelembe vesszük, hogy kb. az összes új konzol Amd-re épül és ha a programozók ezt használják, erre építenek gyakorlatilag mindenhol működni fog, míg az NV dlss-e csak pc-n és ott is hardverhez kötötten... Nem valami fényes jövő. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Kézzel optimalizált, tehát direkten hardverre szabott shaderek a Radeon 6000, 5000, 500 és Vega sorozathoz lesznek. A sztenderd shaderek viszont akármilyen, shader modell 5.0-t támogató GPU-n futnak. Akár egy őskövület Fermin is. Na most ez azért elmélet, mert bizonyos VGA-khoz már nincs új driver, márpedig marha komplex compute shaderekről van szó, amihez nem árt majd némi fine tune a meghajtó oldalán. Tehát a reális minimum igény inkább az olyan shader modell 5.0-s GPU, amihez még van driver support, jelen állás szerint legalább GCN1, Kepler, Gen7.5.
-
Alogonomus
őstag
@Abu: Várhatóan mit jelent az, ha a teljes videojáték-motor veti be a FidelityFX Super Resolutiont? Amelyik játékok az adott videojáték-motort használják, azokban ugyanúgy simán bekapcsolható lesz az FSR, mint egy élsimítás?
Az Epic például tudjuk, hogy szorosan együttműködik az AMD-vel az Unreal Engine kapcsán, vagyis az Unreal Engine frissebb verziói biztosan benne vannak a körben. A hamarosan érkező új driverekkel, meg a játékokhoz kiadott frissítésekkel akár az összes pár éve megjelent/frissült Unreal Engine alapú játékban elérhetővé tehető a funkció?
Előtrenírozás nem kell a funkcióhoz, de a játékot az FSR funkciók szem előtt tartása mellett kell már készíteni is, vagy azzal csak még további gyorsulás érhető el majd a jövőben? Szóval az FSR úgy fog működni, mint a SAM, ami a régi játékokon is gyorsít, de az újakon mutatja meg igazán az erejét? -
tisztelturam
aktív tag
Ki hitte volna....Ha kevés a VGA erő és képtelen a pc kihasználni az erős kártyákat butitsunk mindenta vérbe és akkor jön a teljesítmény..
-
Z10N
veterán
https://videocardz.com/newz/amd-fidelityfx-super-resolution-fsr-launches-june-22nd-supported-by-radeon-and-geforce-gpus
-
Z10N
veterán
A Polarisok akkor meg elmennek egy darabig.
Abu: Nvidianal, hogyan fogja meghivni? Kell Nv es AMD driver is? Hogyan telepul fel az AMD driver, ha nincs hw hozza?
-
martonx
veterán
Sőt, máshol direkt kiemelik, hogy ez nem csak AMD GPU-kkal használható
Ez esetben lehet, hogy a jó kis GTX 1660S-em is kapni fog némi teljesítmény lökést a fiam RX580-ja mellett
Már ha igazak a beharangozott adatok. -
martonx
veterán
A cikkben mit jelent vajon a régi videókártya? RX580-on is fog futni ez az új izé? Lesz ott értelme bekapcsolni?
-
GeryFlash
veterán
A 1060 40%-ot gyorsult ezzel
-
CP2077-ben is van FidelityFX CAS és félelmetesen jól működik. GTX 1080 Ti-al 3440x1440-ben átlag 60fpst tol ki vele mediumon és teljesen élvezhető képminőséggel.
DLSS nekem zavaróan homályos. -
LGG555
aktív tag
Végre valami újítás amihez nem kell vasat venni.
-
Alogonomus
őstag
Az inkább remény, nem megérzés.
Maximális gyorsítás mellett mondjuk szerintem sem lesz még olyan jó minőségű a kapott kép, mint ami egy DLSS 2.1 játéknál elérhető, viszont a kevésbé agresszív fokozatokban nagyjából egy szinten lehetnek, és a DLSS két fő korlátját is elkerüli az FSR. Kényszerű előtrenírozás, és kevés kompatibilis kártya.
Azzal, hogy az FSR az 5 éves GCN4 és Pascal kártyáktól kezdve minden kártyával működni fog, az AMD megoldása valóban vonzóbb lesz minden játékfejlesztőnek, mert az FSR a játékosok kártyáinak nagy hányadán működni fog, míg a DLSS csak a játékosok talán 5%-ának jelentett segítséget. -
arn
félisten
Erre kivancsi leszek a fuggetlen teszteknel, de van egy olyan erzesem, sok koze nem lesz az nvidia megoldasahoz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az AMD teljesen nyílt megoldást fejlesztett, ráadásul igyekeztek kiszűrni a hasonló eljárások képtorzító hatásait is.
- Eladó egy használt MSI RTX 3060 Ti Gaming X 8GB LHR videókártya
- 3 Év Gari - Asus RTX 3060 12GB Dual V2 OC 192bit
- GIGABYTE GeForce RTX 2080 TURBO OC 8GB GDDR6 videokártya (használt)
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
- ASRock Radeon RX 6900 XT Formula OC 16GB GDDR6 256bit
- Sennheiser Momentum True Wireless 3 (2222132) (ELKELT)
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T590 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- iKing.Hu - Apple Retina Macbook Pro 16 - 2019 - Használt, megkímélt
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest