Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #47 üzenetére
Kétféle pipeline-t használnak a neurális hálókkal. Ezek egymással párhuzamosan is futhatnak bizonyos GPU-kon. Ennek azért van lényege, hogy a részletek csak minimálisan torzuljanak. Ha több adatod van, akkor kevesebb részletet kell behazudni. A hátránya, hogy sok adattal fog dolgozni, így nagyobb a terhelése is a korábbi rendszerekhez viszonyítva. Viszont ugye ennek a célja eleve a gyorsítás, tehát ha többet is számolsz, akkor is gyorsulsz, maximum nem annyit. És itt jön elő a CPU-limit kérdése, mert 1080p-ben ebben már bele lehet futni, és jellemző, hogy egy felskálázásnál ez a számolt felbontás, vagy ennél is kisebb. Tehát a mai GPU-k főleg CPU-limitben lesznek, ahogy van is már teszt, ami ezt mutatja: [link]
Nem értem, hogyan jön ide a CP2077, abban csak CAS van, az FSR teljesen más. Nem igazán értem, hogy miért kevered a kettőt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
válasz julius666 #47 üzenetére
Nincs CP2077 változat, FSR nincs a CP2077-ben. Ne keverd a CAS rendszerrel, ez nem az, egyébként a CAS nagyon is jól működik.
Képet felskálázni nem csak egyféle módon lehet. Lehetne olyan eljárással is előállni, ami driverből működne, ráadásul mindenhol, tök mindegy, hogy DX, OGL, Vulkan, szó szerint mindenhol működne, ráadásul a fejlesztők beavatkozása nélkül. Csak azzal két gond is van, az egyik az elérhető sebességelőny az csak kb 25-45% között van, plusz a HUD illetve a megjelenő feliratok jellemzően problémás megjelenítése. Itt olyasmiről lehet szó, mint ami az UE5-ben van, azaz több egymást követő képkocka információit használja fel. Neurális háló sem kell minden eljáráshoz.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
julius666
addikt
Igen, de elmondták, hogy nem részleteket akarnak behazudni, mert akkor eltorzulnak az eredeti színek. Ehelyett információt akarnak átadni.
Na ez jó nagy bullshit, bocs.
A patent alapján egyébként nem is igaz amit írsz, ez valami super resolution algo akar lenni, szóval de, itt is extra részletek "behazudásáról" van szó, max más módon (bár neurális hálót ez is használ).
De meglátjuk, hogy mit reszeltek akkor rajta a CP2077 változat óta. Amit ott villantottak, nagyon kevés volt.
-
Alpi.
addikt
-
Alogonomus
őstag
A csúszka hiánya annyiban lényeg, hogy nem a felhasználónak kell majd kisakkoznia az optimális beállításokat, hanem a saját architektúráját ismerő AMD (idővel Nvidia is), a saját játékmotorját ismerő fejlesztő, plusz a saját játékának az igényeit ismerő fejlesztő közösen állapít meg az adott hardver-szoftver keverékhez optimalizált értékeket a 4 különböző szinthez.
-
Kansas
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #36 üzenetére
[link] - itt van patent, amire épül.
Igen, de elmondták, hogy nem részleteket akarnak behazudni, mert akkor eltorzulnak az eredeti színek. Ehelyett információt akarnak átadni.
A CyberPunkon belül csak CAS volt. Az nem használt két külön NN-t, mint az FSR.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kansas
addikt
válasz julius666 #36 üzenetére
Konkrétan ki volt jelentve korábban, hogy nem kell hozzá Machine Learning.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Alpi.
addikt
válasz Alogonomus #35 üzenetére
Nem a csúszka volt a lényeg.
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
julius666
addikt
Látványosan kerülve van az AI említése a marketing anyagokban, a bemutatott példák sem túl letaglózók azért (a tömörítés alapból elkeni az egészet).
Tippre tényleg valami olyasmiről lehet szó, mint ami a CP2077-ben is volt AMD kártyákon, az pedig azért enyhén szólva is vérszegény a DLSS-hez képest... A DLSS megpróbál részleteket "behazudni" a hiányzó pixelekre ha nem is tökéletesen, de az emberi szemnek egészen hihető módon. A CP2077-ben az AMD-s megoldás pedig annyit csinált leginkább, hogy kicsit eltaknyolta az éleket, hogy ne legyenek látványosan pixelesek...
Durva, hogy az a cég, akinél a GPGPU volt az egyetlen érdemi mottó vagy 10 éven át (kb. a Ryzen megjelenéséig ), úgy lemaradt az ilyen irányú fejlesztésekben, mint a borravaló. Tényleg az a nagy szerencséje az AMD-nek, hogy sikerült behúzniuk a konzolpiacot, meg hogy processzor vonalon összeszedték magukat, amúgy főhetne a fejük...
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
Abu cikke és az AMD bemutatója alapján az FSR nem a Fidelity FX CAS "csúszkás" megoldásával működik majd, hanem az AMD és az adott játék fejlesztői közösen a rengeteg állítási lehetőséggel az adott játék adottságaihoz beállítanak 4 előre belőtt teljesítményszintet, és azok között lehet váltani. Azt el tudom képzelni, hogy be lehet majd állítani a maximum fps mellett egy minimum fps-t is, és azok között próbálja majd tartani a játék a teljesítményt a módok közötti váltogatással, ahogy a konzolokon is történik.
-
Kansas
addikt
A bevágott képet honnan szedted egyébként?
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Dilikutya
félisten
válasz #72688384 #28 üzenetére
A keretrendszert is bele kell rakni a játékba, és játékonként. Attól, hogy van egy kész megoldás, amit nem kell elkészíteni már, még nem lesz támogatott, csak ha a fejlesztő azt belerakja. Magyarán játékonként foglalkozni kell vele, ami még a bennehagyott hibák esetében is elég felemás.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Alpi.
addikt
válasz Alogonomus #25 üzenetére
Igen, ez még nem a végleges megoldás, de kkb. így kell elképzelni azt is működés közben. (szerintem)
Itt is a konzol port miatt lehetett rá szükség, ami a jövőben sem lesz kevésbé aktuális.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
#72688384
törölt tag
-
Dilikutya
félisten
-
WongFeiHong
senior tag
Az szép, hogy Nvidia kártyák is kihasználhatják ezt.
-
Alogonomus
őstag
Ahhoz azért hozzá kell kalkulálni, hogy a CDPR erősen az Nvidia csapatába tartozik, így valószínűleg nem tartoznak bele az FSR belső tesztelői közé, sőt a CP2077 megjelenésekor még nagyon messze is volt az FSR debütálása, így az ő REDengine 4 motorjuk valószínűleg csak az új konzolokhoz tartozó alap Fidelity FX CAS képességeket kapta meg.
-
Dilikutya
félisten
Vagyis a játékfejlesztőknek minden egyes játéknál külön foglalkozni kell vele. Nem életszerű, hogy túl sok játékba beleépítik utólag, amikor a hibákat is alig akarják sok esetben kijavítani.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Alpi.
addikt
válasz Alogonomus #18 üzenetére
[valami hasonlóra] lehet számítani szerintem.
980 Ti -vel készült a video. Lehet nevetgélni, de ha figyelembe vesszük, hogy kb. az összes új konzol Amd-re épül és ha a programozók ezt használják, erre építenek gyakorlatilag mindenhol működni fog, míg az NV dlss-e csak pc-n és ott is hardverhez kötötten... Nem valami fényes jövő.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kézzel optimalizált, tehát direkten hardverre szabott shaderek a Radeon 6000, 5000, 500 és Vega sorozathoz lesznek. A sztenderd shaderek viszont akármilyen, shader modell 5.0-t támogató GPU-n futnak. Akár egy őskövület Fermin is. Na most ez azért elmélet, mert bizonyos VGA-khoz már nincs új driver, márpedig marha komplex compute shaderekről van szó, amihez nem árt majd némi fine tune a meghajtó oldalán. Tehát a reális minimum igény inkább az olyan shader modell 5.0-s GPU, amihez még van driver support, jelen állás szerint legalább GCN1, Kepler, Gen7.5.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
@Abu: Várhatóan mit jelent az, ha a teljes videojáték-motor veti be a FidelityFX Super Resolutiont? Amelyik játékok az adott videojáték-motort használják, azokban ugyanúgy simán bekapcsolható lesz az FSR, mint egy élsimítás?
Az Epic például tudjuk, hogy szorosan együttműködik az AMD-vel az Unreal Engine kapcsán, vagyis az Unreal Engine frissebb verziói biztosan benne vannak a körben. A hamarosan érkező új driverekkel, meg a játékokhoz kiadott frissítésekkel akár az összes pár éve megjelent/frissült Unreal Engine alapú játékban elérhetővé tehető a funkció?
Előtrenírozás nem kell a funkcióhoz, de a játékot az FSR funkciók szem előtt tartása mellett kell már készíteni is, vagy azzal csak még további gyorsulás érhető el majd a jövőben? Szóval az FSR úgy fog működni, mint a SAM, ami a régi játékokon is gyorsít, de az újakon mutatja meg igazán az erejét? -
Kansas
addikt
Óh, ettől egészen meg fog fickósodni még a laptopomban a GTX1650 is... a desktop RX5700XT-ről nem is beszélve.
Már csak a képminőség a kérdés...[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
tisztelturam
aktív tag
Ki hitte volna....Ha kevés a VGA erő és képtelen a pc kihasználni az erős kártyákat butitsunk mindenta vérbe és akkor jön a teljesítmény..
-
Z10N
veterán
https://videocardz.com/newz/amd-fidelityfx-super-resolution-fsr-launches-june-22nd-supported-by-radeon-and-geforce-gpus
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
A Polarisok akkor meg elmennek egy darabig.
Abu: Nvidianal, hogyan fogja meghivni? Kell Nv es AMD driver is? Hogyan telepul fel az AMD driver, ha nincs hw hozza?
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
martonx
veterán
Sőt, máshol direkt kiemelik, hogy ez nem csak AMD GPU-kkal használható Ez esetben lehet, hogy a jó kis GTX 1660S-em is kapni fog némi teljesítmény lökést a fiam RX580-ja mellett
Már ha igazak a beharangozott adatok.Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
A cikkben mit jelent vajon a régi videókártya? RX580-on is fog futni ez az új izé? Lesz ott értelme bekapcsolni?
Én kérek elnézést!
-
GeryFlash
veterán
A 1060 40%-ot gyorsult ezzel
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
addikt
CP2077-ben is van FidelityFX CAS és félelmetesen jól működik. GTX 1080 Ti-al 3440x1440-ben átlag 60fpst tol ki vele mediumon és teljesen élvezhető képminőséggel.
DLSS nekem zavaróan homályos. -
arn
félisten
-
LGG555
aktív tag
Végre valami újítás amihez nem kell vasat venni.
Konfig:MSI MEG B550 UNIFY-X, Ryzen5 5600x, G.Skill 16GB 4000Mhz, Radeon VII, Seasonic Snow Silent 550w..
-
Alogonomus
őstag
Az inkább remény, nem megérzés.
Maximális gyorsítás mellett mondjuk szerintem sem lesz még olyan jó minőségű a kapott kép, mint ami egy DLSS 2.1 játéknál elérhető, viszont a kevésbé agresszív fokozatokban nagyjából egy szinten lehetnek, és a DLSS két fő korlátját is elkerüli az FSR. Kényszerű előtrenírozás, és kevés kompatibilis kártya.
Azzal, hogy az FSR az 5 éves GCN4 és Pascal kártyáktól kezdve minden kártyával működni fog, az AMD megoldása valóban vonzóbb lesz minden játékfejlesztőnek, mert az FSR a játékosok kártyáinak nagy hányadán működni fog, míg a DLSS csak a játékosok talán 5%-ának jelentett segítséget. -
arn
félisten
Erre kivancsi leszek a fuggetlen teszteknel, de van egy olyan erzesem, sok koze nem lesz az nvidia megoldasahoz.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld