Még ebben a hónapban megérkezik a FidelityFX Super Resolution

Az AMD teljesen nyílt megoldást fejlesztett, ráadásul igyekeztek kiszűrni a hasonló eljárások képtorzító hatásait is.

Az AMD még az RDNA 2 architektúrára épülő Radeonok bemutatásával párhuzamosan beszélt arról, hogy egy NVIDIA DLSS-hez hasonló, úgynevezett felskálázó eljáráson dolgoznak, amely FidelityFX Super Resolution néven fut.

A lényeg minden ilyen felskálázó technikánál az, hogy a képet a hardver a natívan beállítottnál alacsonyabb felbontáson készítse el, majd lehetőség szerint a legkisebb torzítás mellett, jó minőségben skálázza azt fel. Így a rendszer sebességet nyer, méghozzá jelentős képminőségvesztés nélkül.

Az AMD most bővebben is beszélt a FidelityFX Super Resolutionről, amely június 22-én fog megérkezni. A technikai működést a vállalat később ki fogja fejteni, de annyit már tudni a rendszerről, hogy az eddig alkalmazott felskálázási megoldásokkal szemben lineáris és nem lineáris információkkal is dolgozik. Ez egy furcsa döntésnek számít, mert viszonylag sok bementi adatot kell feldolgozni, ami a hardvereket is jobban le fogja terhelni, viszont pont a többletinformáció miatt minimalizálhatók a hasonló eljárásokra jellemző szín-, esetlegesen képi torzulások.

A működés nagymértékben paraméterezhető, de az AMD négy, előre kalibrált minőségi szintet kínál az effekthez. Nyilván minél jobb a minőség, annál kisebb sebességelőny nyerhető, illetve ugyanez igaz fordítva. A lényeg, hogy a felhasználók szabadon kiválaszthatják a számukra elfogadható alternatívát.

[+]

A FidelityFX Super Resolution egyik legfőbb előnye, hogy nagyon öreg hardvereken is működik. A rendszer minimális igénye a shader modell 5.0 támogatása. Ha ezt tudja egy grafikus vezérlő, és van hozzá megfelelő grafikus meghajtó, akkor aktiválható az újdonság. Persze a modernebb hardverek jobb lehetőségeket rejtenek, de az alapvető követelmény a shader modell 5.0-ban kimerül.

A FidelityFX Super Resolution egy PC-s eljárás lesz, de maga a forráskódja a GPUOpennek hála nyílt, így akár konzolokra is portolható a rendszer, ideértve az előző Xbox és PlayStation generációt, esetleg az aktuális Switchet. Mindezzel az AMD nem fog foglalkozni, de nem is akadályozzák meg, hogy más igény esetén megtegye.


[+]

A vállalat azt is bejelentette, hogy tíznél is több fejlesztőstúdió és videojáték-motor veti majd be a FidelityFX Super Resolutiont még idén. A prezentáció során a Godfall című játék lett megemlítve, ez kap egy frissítést, ami az eljárást beépíti, ezzel pedig igen régi VGA-kon is komoly sebességnövekedés várható.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés