- Bemutatkozott a Transcend SSD-inek zászlóshajója
- Androidos fejegységek
- Milyen videókártyát?
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Melyik tápegységet vegyem?
- Apple asztali gépek
Új hozzászólás Aktív témák
-
A körülbelül ezer érintettből eddig mintegy 350-en jelezték a Shellnél, hogy a vállalat budapesti, Füredi úti benzinkútjánál összecserélt benzin és gázolaj miatt nem megfelelő üzemanyagot tankoltak.
Szeptember 21-én, szombaton délután érkeztek vásárlói bejelentések azoktól, akik Shell FuelSave 95-ös benzint tankoltak. A Füredi úti benzinkúton a Shell FuelSave95-ös benzin értékesítését 20 óra 30 perckor leállították. A Shell FuelSave Diesellel kapcsolatban egészen vasárnap délutánig nem volt bejelentés, de azután a Shell FuelSave Diesel értékesítését is leállították.
Ez érdekes. A dieselt miért nem állították le már szombat délután? Ha szombaton kiderült az elbaszás, akkor egyértelmű, hogy a másik üzemanyaggal is gond lesz. -
Nincs. Mol kúton dolgoztam.
A tartálykocsisnak nem kell tudni a kúton melyikben mi van, a kutasnak kell arra figyelni, hogy mit hova enged le.
Másrészt ahol melóztam ott a lefejtés előtt és után is kellett at mérést csinálni (üzemanyag sűrűség, hőfok, szint, mennyiség stb) , illetve a tartálykocsis lefejtés előtt is nyomtat és utána is. Ezeket be kellett vinni egy programba és az egyesítette a számokat. Ha a tűréshatáron belül volt átengedte, ha nem kipirosodott. Szóval megszűnt már a régi módszer is, amikor napoztatták a gázolajat a tartálykocsisok és így egy kanyarnál többszáz liter plusz keletkezett. Most ha melegebb az üzemanyag, többet is kell lefejtenie, a gép tökéletesen kiszámolja ezt a hőfokból és a sűrűségből hogy hány liternek kell lejönnie.
-
Tartálykocsi csövén nincs valami hülyebiztos csatlakozó, amivel nem lehet a benzint a gázolaj tartályba és fordítva dugni? Hihetetlen, hogy ilyenekre nem gondolnak...
Ha nincs, akkor levédetem gyorsan. -
apezka
aktív tag
Annyira nem olvastam bele a cikkekbe, hogy melyik tartályba mennyire menyi mit töltöttek, de gondolom nálam az is segített, hogy a kocsiban alapból volt még ~10 liternyi benzin, így durván a teljes tank 1/6-oda volt csak gázolaj. Ez megmagyarázhatja a suzuki meg nem állóképességét!
-
llax
senior tag
"hogy kb. 20 ezer liter üzemanyag volt mindkét tartályban, amire kb. 6500 liter másik üzemanyagot töltöttek rá"
Ezt egy nem túl kényes (~régebbi) benzines gyomra beveszi
Egy Zsiguliban talán csak az instabilabb alapjárat és néhány paci hiánya tűnt volna fel
Egy nem csont üres (1/4-1/3) tankkal odaállító régi adagolós dízel is elment volna ilyen aránnyal.
-
bambano
titán
"de nem tűnt fel hogy a benzin helyet gázolaj és fordítva szag jön a tartályból, bár ez lehet annak aki egésznap azt szagolja fel sem túnik": ha klikkelgetsz az url-eknél, eljuthatsz a totálkáros cikkig, ahol le van írva [link] , hogy kb. 20 ezer liter üzemanyag volt mindkét tartályban, amire kb. 6500 liter másik üzemanyagot töltöttek rá (benzint a gázolajba és fordítva).
ezért nem érezhették a szagán, mert nagyjából háromnegyede az volt, aminek lennie kellett volna és csak a negyede volt lötty.
ugyanezért te sem tankoltál 23 liter jó minőségű gázolajat a swiftbe, hanem jó eséllyel 17-18 liter benzint ütöttél fel vagy 6 liternyi gázolajjal + a maradék, ami korábbról benne volt. ezért tudtál vele menni. egy benzines autó sem megy el tartósan gázolajjal, ha tisztán gázolajat tankoltál volna, akkor a kút kijáratán sem jutsz túl.
-
apezka
aktív tag
Már lejárt a szerkesztés, de lemaradt.
Itt is szeretnék bocsánatot kérni attól a sztereótípiákat erősítő csinos szőke lánytól akinek segítettemapukájamercedes CLA-jába tankolni jószándékúan gázolajat. Nem szándékosan sikerült 95-ost tankolnom. A Kocsi javítását nem, de a veszekedés utánni vígasztalását szivesen vállalom! -
apezka
aktív tag
Hát én ott tankoltam péntek este (du.) 6 előtt 10 perccel. Volt egy kisebb fenakadás a kúton, mert pont műszakváltásra értem oda, így várni kellett kb. 10 percet, ahogy több másik autósnak is.
Ami érdekes hogy műszak váltáskor tudtommal "standolnak", mint a kocsmában volt szokás (vagy már sejthettek valamit mert bizony nyitogatták a tartályokat és méregették a szinteket), de nem tűnt fel hogy a benzin helyet gázolaj és fordítva szag jön a tartályból, bár ez lehet annak aki egésznap azt szagolja fel sem túnik (nem szakazmus, tényleg így gondolom).
Szóval nekem sikerült a 21 éves 1.3-as benzines Swift-be, 23 liter, jó minőségű dízelt tankolnom így tele is lett a 35 literes tank. Nekem fora volt a szag, de mivel előttem egy (talán az én autómánl is régebbi) mikrobusz tankolt így gondoltam onnan ered.
A "sikeres" tankolást követően "kocsiba be, ablakot le, könyököt ki, 2-esbe be..." irány Nyíregyháza.Az első 1-2 kilóméter nél semmi gond nem volt majd utánna egy-egy váltást követően az autó megtorpant, de az autópályára felérve nem volt gond a 120-130-as tempó (már aholl lehetett mert Egerig töbnyire csak 90-el gurultunk) bár talán a szokotnál lassaban gyorsított, de nem volt szembe ötlő. Nyíregyházán a városban ugyan az, változó, mikor melyiok fokozatban de bedadogott a kocsi, olyankor "nyugodt" ember módjára rúgtam neki egy kuplungot és egy kövér gázt. Néztek is hogy na a hülye szuzukis péntek esti krúzingozik. Gondoltam mindenre, de az üzemanyagra egyáltalán nem. Este negyed 9-kor tettem le a kocsit Nyíregyházán, mint aki jól végezte dolgát. Éjszaka agyaltam, hogy mi a franc lehet a gond, egyik gyertya néha kihagy vagy a váltó sz@rakodik...
Szombat reggel az első indítást követően 13-perc alatt sikerült a kocsinak alapjárati fordulatszám (900-1000rpm) beállítása. Ez alatt az idő alatt járt 700-tól 5500-ig minden fordulaton a motor. Hát vakartam a fejem. ÉS kábé vasárnap délig ez volt a jelemző amikor is ismét tankoltam, ismét 95-ös üzemanyagot (ez már tényleg az volt!). Ebéd, majd irány vissza Pestre egy kis kitérővel. Mintha kicserélték volna a kocsit. semmi nyoma nem volt a hétvégi "hisztizésnek", Gondoltam megérezte, hogy szerelővel fenyegettem meg.
Vasárnap este óta pihen a kocsi, tervben volt hogy holnap viszem szerelőhöz, hogy wtf, erre ma olvasom az index-en a cikket a cseréről...
Szerencsére blokk meg van, jelentkeztem is, mintszerencséstankoló. És most várom a történet folytatását...
A bibi az, hogy a tankolás óta betettem a kocsiba ~700km-t szóval izgi a dolog. -
Spet
addikt
válasz
Dr. Romano #37 üzenetére
Addig jó vagyok
-
Dr. Romano
veterán
Azt mondták a """híradóban""" hogy kb 1000 autóst érint és eddig 300valamennyien jelentkeztek.
Na erre mondják hogy bad day @ work
-
bambano
titán
nincs olyan, hogy tegnap fogyott el a valódi benzin.
a nagynyomású befecskendező rendszert az üzemanyagtartály hűti, az üzemanyagot folyamatosan keveri a rendszer. -
-
nyogo83
senior tag
Arra en is kivancsi leszek, hogy mennyire fog menni a szorszalhasogatas.
Pl nekem egy 16 eves motorikusan hibatlan allapotu dizelautom van 270k km-el az orajaban. Ha megdoglott volna (neha tankolok ott, most szerencsere nem), akkor a kb 4-500k-t ero autora nyugodtan kifizetik a nyilvan szamlasan elvegzett uj az injektorok+railcsovek+nagynyomasu+AC cserejere saccra minimum 1-1,2 millat?
De igaz ez barmelyik hasznalt autora. Ne legyen igazam, de biztos elojon majd a szakertes, hogy mivel ismeretlen eloeletu/hasznalt autorol van szo, igy valahogy addig lesz csurve-csavarva, amig csak X szazalekat fogjak kifizetni. Vagy megallapodnak valami osszegrol.
Arrol nem is beszelve, hogy attol, hogy mondjuk nem allt meg az autom mert nem hasznaltam miota kiderult, mi az amit vajon fizetni fognak? Abba tuti nem mennek bele, hogy csak egy szimpla tisztitast fizessenek, hiszen senki nem lat bele, hogy okozott-e esetleg mekkora kart es meddig fogja birni utana.
Kivancsian varom mi lesz a vegeredmenye, mert egyelore ezek csak talalgatasok, de sajnos tul sok peldat lattunk mar ra, hogy egy-egy ilyen esetnel mennyire korrektul jarnak el a benzinkutak. Pedig ott sokszor csak 1-1 felretankolt autorol van szo, nem ilyen tomeges balherol.
Mindenesetre most jopar budapesti szerviz kezdhet felkeszulni, mert lesz munkajuk
-
Spet
addikt
Hát nem tudom, hogy mi köze a Shell-nek (vagy az üzemanyagnak) ahhoz, hogy a saját gépjárműved vezérlésében valami történt, ami miatt tönkre ment az. Jogosan mondta a Shell, hogy pereld csak, nagy eséllyel (99,99999...9°9%, hogy vesztesz).
Doky586: Mert nem így volt
Legritkább esetben áll be rögtön a kocsi tankolás után (max, ha csutkára üres volt a tank). Nekem is elment az F astra 80/20 etanollal (mert meleg volt a motor), de másnap ráindítás esetén már csak köhögött.
Mielőtt mindenki fikázná a Shell-t vagy a Klacskát, bárhol máshol előfordulhatott volna a dolog, hiszen:
- Klacska nem csak Shellnek szállít (OMV, Lukoil, egyéb kisebb kutak, akár ott is megtörténhetett volna)
- Shell-hez nem biztos csak egy beszállító cég szállít (3 nagy név van magyar piacon, egyik pl szlovákiából szállít, lehet szerződött partner, lehet a legolcsóbb fuvaros szállít), így akár azok is hibázhattak volna
- 2 ember kellett a mutatványhoz: kutas, illetve szállító, kb 50-50% ebben az esetben a felelősség a két (három) cég között.Mindkét cég biztosított (Shell és Klacska), ellenben nagy eséllyel a kút üzemeltetője fog sokat bukni (igen a kutak franchise alapon működnek mint akár egy Biohair, nem biztos, hogy itt a Shell az üzemeltető).
-
Egon
nagyúr
válasz
Dr. Romano #26 üzenetére
Végre valaki egy tutkó Vektoros aláírással...
-
-
Csak azt nem értem hogy miután kihajt valaki a kútról és 1perc után lerobban a kocsija és ott áll a tucatnyi lerobbant autós sorban és senki nem sétál vissza a kútra hogy itt valami gond lehet..? Miért telt e probléma felismerése 2 napba???
Vagy ennyire kis forgalmú e kút?
Vagy mindenki a félig tele tankjába csak 5L-t vesz? Ekkor lehet fel se tűnik később se..A blokkon meg ott szerepel hogy benzin, azaz nem lehet hogy én voltam figyelmetlen és a másik tömlőt használtam..
-
válasz
Klaus Duran #21 üzenetére
Nagyon rövid ideig (másodperc) nem gond a motornak, azaz kimosni nem muszáj a rendszert. 1-5% benzin a dízelben vagy vica versa keverék pedig nem jelent problémát a kényes modern rendszereknél sem.
-
bambano
titán
nem szép dolog, hogy ez megtörtént.
de az jobb, ha autógáz töltőcsonkot szakítanak szét?
másrészt a klacskát miért nem fikázza senki, mikor nagyobb felelősségük van ebben, mint a shellnek? -
Anno a robogóba 1x tankoltam shell-t amit nem díjazott nagyon.
Ilyen keverés MOL-os ismerős is mesélt, csak ott észrevették és visszafejtették. Kimosás elmaradt.
= Marad motorba a 100-as OMV -
-
Csak aztán nehogy elkezdjenek genyózni a shellnél, hogy nincs arra bizonyíték, a náluk tankolt benzintől döglött be a szivattyú/stb, mert máshol is tankolhatott aznap rossz üzemanyagot.
Régen a kétüteműeknél volt erre példa. A kutas elfelejtette beletenni a tartályba a 2t-t és sültek be a blokkok. Persze nem az összes, attól függ mennyit tankolt a tisztából/mennyi és milyen keverék volt előtte a tankban. Na ott szoktak szívózni, hogy otthon is rakhatott bele tisztát/rossz pisztolyt vett le (ugye akkor nem sok helyen vagy sehol nem volt kompjúter') stb.
-
Brutál, ezekután mindíg elteszem a blokkot
-
alcsa
senior tag
válasz
Fotonhámozó #14 üzenetére
Ráköptem a vizet a monitorra, köszi!
-
.LnB
titán
válasz
Fotonhámozó #14 üzenetére
-
Fotonhámozó
senior tag
Még jó, hogy nincsenek elektromos gyorstöltők a Shell kutakon. Gondoljatok bele, mi lett volna, ha villannyal keverik össze a benzint vagy a gázolajt...
-
Dr. Romano
veterán
Jaja. Én háromszor is megnézem mert nekem az otthoni veda benzin, céges 1 dízel, céges 2 benzin. Úgyhogy rizikósabb a dolog.
Ezesetben nézettem volna 20x is a dolgot.
Viszont mivel mindkettőt tankolom ezért töltés közben talán szagra feltűnt volna hogy épp most benzin megy bele vagy gázolaj, mivel nem automatával tankolom hanem ott állok behúzott ravasszal fölötte. -
.LnB
titán
Mikor olvastam a cikket, arra gondoltam, hogy milyen jó, hogy én kizárólag Shell-nél tankolok.
Simán lehettem volna én is egy, a károsultak közül. De egyszerűen ilyen van, emberek vagyunk, hibázunk.
Egyébként sajnálom a károsultakat, főleg aki olyan mint én, hogy kétszer is megnézi, hogy jó pisztolyt vett e el. Remélem a Shell, rendesen kármentesíti majd őket.
(#9) dugynok Honnan szeditek ezt a blokk-os dolgot? Én sehol sem olvastam, hogy kellene. A kamerafelvételek alapján gondolom az összes rendszám ki van listázva arról az időszakról. Nem kell ezt túlbonyolítani.
-
shifty!
senior tag
Valami gebaszos lehet a Shell-nél mostanában, bár a legtöbbször én is náluk tankolok, sőt legtöbbször egy bevett helyen.
És mégis, a legutóbbi tankolás óta még soha nem látott fehéres füsttel közlekedek, pedig semmi más nem változott, csak az üzemanyag. Fogyasztás rendben, erő rendben, de a füst zavar...most meg ez az összekeverősdi...
Shell pls pasztmek...
-
Körülbelül 5 éve tankolok havi rendszerességgel (10-ből 9.5x) Shellnél, soha semmi problémám nem volt még a kúttal. Attól eltekintve, hogy pár forinttal drágább, mint a közeli MOL, és sok a kamionos (mikor kettő beáll, és négy kútfejről tankolnak egyszerre, egy harmadik meg vár, hogy beférjen), mégis ide járok. Éjjel is nyitva van, délutános után is tudok tankolni, ha kell, és évente kétszer (átlagosan) a sok pontért kapok szép kedvezményt, vagy ingyen csokit
-
DeFranco
nagyúr
kapcsolódó cikk régebbről: [link]
-
Volt valami Lukoilos sztori pár hete, 1 nappal később már senkit sem érdekelt. Ez csendben lesz intézve, már ha lesz.
-
mephi666
nagyúr
ehh, és nem is a spec üzemanyagokat keverték, hanem a 2 kommerszet, amiből a legtöbb fogy...
-
rosejbli
senior tag
Shellnél nem szabad tankolni semmiféleképpen!
Kb. 3 éve tankoltam náluk sima dízelt. Autópályára felérve egyszer csak hatalmas füstfelhőt húzva elszállt az egész. Mint kiderült, az egyik dugattyú konkréten kettétört keresztben. Rengeteg autószerelőt megkérdeztem a témában, mindnek az volt a válasza, hogy ilyen akkor szokott előfordulni csak, ha az autó tuningolva volt.
Valószínűleg valami túlszaladt az "okosság" adagolásánál és ez a részecskeszűrő regenerálásakor kicsit nagyobb égetést biztosított, mint amit a mérnökök kiszámoltak.
Szerencsére egy bontott motorból viszonylag rentábilisan meg lehetett oldani, de így is többszázezres kár keletkezett.
A shell az autó megnézése nélkül küldött egy levelet, amin az állt, hogy szerintük minden oké, perelj köcsög!
De, hogy valami öröm is legyen az ürömben: a lefejtett üzemanyagot édesapám 50l-es tankjába literenként adagolva 1 litert csökkent az átlagfogyasztás, azóta sem sikerült ilyen jó értékeket autóznia, bárhol tankol. -
A benzines autóknál annyira még nem probléma, mert megáll a szekér, de a dízeleknél komoly gondot okozhat, főleg a modernebb autóknál. A gond az, hogyha eldobtam a blokkot, akkor a hajamra kenhetem a dolgot.
Bár elvileg a térfigyelő kamera felvételei alapján beazonosítható lenne mindenki, még ha rengeteg autósról is van szó.
Biztos megdicsérnek érte embereket.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Óra topik
- Háztartási gépek
- Bemutatkozott a Transcend SSD-inek zászlóshajója
- Okos Otthon / Smart Home
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Androidos fejegységek
- Milyen videókártyát?
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- MICROSOFT SURFACE PRO 7 12.3" i5-10th 8GB/256GB Notebookká alakitható Windows Tablet
- BEACN MIC Dynamic Podcast RGB USB-C - Professzionális stúdióminőségű Mikrofon - Win/Mac - Ár alatt!
- Gamer-Pc, Core i5, RTX 4060 Ti, Wi-Fi, 750W, vízhűtés
- Samsung Galaxy Tab A9+ 4/64GB
- Dell Latitude 5310 i5 10310u I 16GB I 256SSD I IPS 13,3" FHD I HDMI I W11 I jó akku
- Samsung Galaxy Z Fold5 , 12/256 GB , Kártyafüggetlen
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- 4 év gari - magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintő
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- IKEA (HAVREHOJ) tablet vagy laptop tartó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest