- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Videós, mozgóképes topik
- E-book olvasók
- Bluetooth hangszórók
- Forrmell.enn
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 5xxx sorozat
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
apezka
aktív tag
Fejlemény:
Egy kis "Mikulás előtti, rossz üzemanyagot tankolós" kárpótlásként a Shell Hungary 15000 pontot ír jóvá a klubkártyán ha van, ha nincs akkor kérni kell egyett és azt már 15000 ponttal feltöltve küldik. -
ricsi99
addikt
-
apezka
aktív tag
Igazából én így utzólag azon gondolkodtam, hogy egy szuzuki márkaszervízbe kellett volna bevinni. Kicseréltetni mindent, de még az alvázat is és mivel ma 98-as swift szériát már nem gyártják, így egy új swifttel távozni amit ott raktak össze. A számlát meg elküldeni a Shell-nek...
Bár valószínű, hogy az az autó már nem bírna ki ~700km-t gázolaj-benzin keverékkel...Hozzá kell tenni a történethez, hogy ettől az egésztől függetlenül, hamarosan lecserélésre/hátrébb sorolásra kerül a "családi jármű flottában". Bár inkább az utóbbi, mert elégé a szívünkhöz nőtt.
És mostmár tudjuk, mindennel IS megy! -
apezka
aktív tag
Na, hát úgy tűnik lezárult a dolog. (Remélem később sem lesz visszavezethető probléma!) Ugye ott tartottunk, hogy az alkusz cég bekért mindent a kocsiról (kilométeróra, törzskönyv, javítási költségek, stb.).
Csatoltam is a kért dolgokat, majd teltek a napok, már kicsit el is feledkeztem a dologról. Kaptam egy email-t a Shel-től, hogy amenyiben folyamatban van már az ügy várjak türelmesen, ha nincs folyamatban akkor küldjem el az
általuk kért dolgokat.
Erre pár órára jött is az alkusz cég levele, hogy akkor ők megitélik nekem a tankolt üzemanyag árát valamint az auto átvizsgálásának díját amiről bemutattam a számlát. Mi8ndezt hamarosan utalják. Másnap reggel pedig jött is az ébresztő SMS mi szerint megkaptam a jóváírást a bankszámlámra.
Szóval egyenlőre ennyi, remélem később sem fog előjönni semmi, mert ugye ők ezzel lezártnak tekintik az ügyet, "garanciát" nem válalnak.
Összeségében volt egy "ingyen" dízel tankolásom benzines autóba... -
Szerintem motorikusan, fizikailag nem okozhat ez neki kárt, ismerve az ottó motor működését. Olyasmit tudok elképzelni, hogy a befecskendező rendszert kell esetleg kipucolni. A dízelmotoroknál fontos a gázolaj kenőképessége is, mivel azoknak az alkatrészeknek (régen az adagolóé, ma a közös nyomócsöves rendszerek nagynyomású szivattyúi) a kenése van megoldva vele, amin áthalad. A gázolaj ezen tulajdonságát a laikusnak is könnyű felismerni. Ha cseppentesz benzint két újjad közé és összedörzsölöd, az szárazon, nehezen fog csúszni. Ha ugyan ezt gázolajjal teszed, a két újjad könnyen fog siklani egymáson. A problémát az okozza, hogy ha benzin kerül a gázolajba, a gázolaj kenőképessége nagyban lecsökken és az általa kent alkatrészek kopása rohamosan megnő. Ezáltal a méregdrága nagynyomású szivattyú hamar tönkremehet. Itt az is problémát okozhat, hogy ha az a szivattyú most még teszi a dolgát, de mondjuk fél-egy év múlva bedöglik, na akkor az életben nem bizonyítod be, hogy ennek az esetnek a következménye, ami történt. Pedig a benzines gázolaj mindegyik ilyen szivattyút károsítja, kérdés milyen mértékben és még utána mennyi ideig fog megfelelően üzemelni.
A suzidnál szerintem nem ártana egy tankmosás, üzemanyag rendszer tisztítás és üzemanyagszűrő cserék.
-
apezka
aktív tag
Magam is meglepődtem, hogy a Shell miért szervezi ki ezt a munkát, de mivel magam is multinál dolgozom annyira nem is lep meg. Nyilván nem olyan sűrűn fordul elő (jobb esetben), hogy ilyaen nagy számú kártérítési ügy van egyszerre. Így talán nem éri meg, hogy fenn tartsan fixen egy komplett osztályt.
Furán fogalmazva a suzuki motor van annyira igénytelen, hogy ezt is kibírja!
Azért van egy kis félelmem, hogy valami nem stimmel, mert mintha veszített volna az erejéből a motor, de ez azért is lehet, mert az utóbbi időben többet vezettem elektromos autót, mint a suzukit... -
Halad akkor az ügy, köszi szépen a részletes tájékoztatást!
Szerintem ez a kárrendezési és alkusz cég csak átjátszó a shell és az ügyfelek között. Intézi a levelezést és a papírmunkát. Az mondjuk fura, hogy miért van erre szükség, a shell nem tudná ezt maga intézni?
A suzinak lett végül baja?
-
apezka
aktív tag
Na, szóval! Kb. 1 hét elteltével ott tart a dolog, hogy vasárnap (igen, 2019.10.06-án) délelőtt kaptam egy levelet egy Gmail-es címről egy úrtól, aki az email aláírása szerint a "Magyar Kárszakértők Országos Egyesülete" nevében keresett meg és tájékoztatott, hogy szerintem én tankoltam 2019.09.20.-án a Shell 157. számú töltőállomásán és juttassam el az alábbi dokumentumok másolatait:
- forgalmi engedély, törzskönyv
- autómentés és/vagy javítás költségeit igazoló számlák esetleg kalkuláció
- fénykép a kilométeróra állásról
- bankszámlaszám
A címzettek között másolatként szerepel egy bizonyos MAKAR SHELL, szintén Gmail címmel. Lehet furán hangzik, de fenntartásokkal olvastam ezt az email-t. Kicsit a levél írójának utána nézve (facebook) kiderült, hogy valóban, egy 94-ben alakult kárrendezési és alkusz cég ügyvezetője. a cég két tulajdonossal és plusz egy alkalmazottal bír (hihetettlen, hogy az interneten mi minden megtalálható - nyilván még ennél is több, ha szükséges lenne). Azért megnyugodtam, hogy nem kamu email-t kaptam (bár ha nagyon szőrszál hasogató lennék, bele tudnék kötni...), ugyanakkor továbbra is furcsaálom, hogy egy viszonylag nagy volumenű (nem az enyém, hanem az ~1000 károsultat tekintve) ügyben egy ilyen kis céget kért fel a Shell. De lehet ez csak nekem tűnt fel. Aztán kicsit még jobban utána kutatva kiderült, hogy a levelet küldő Úr maga, a MAKÁR (Magyar Kárszakértők Országos Egyesülete) egyik vezető tisztségét betöltő tagja. Nyilván így már nem is a kis cég volt a megkeresett, hanem az egyesület.
De ez azért további kérdéseket vet fel bennem:
Nem kellett volna egy tájékoztatást kapnom a Shell-től, hogy átadják az ügyet egy harmadik negyedik félnek (N.Róbert volt a harmadik, lásd. korábbi bejegyzés).
Azt gondolnám, hogy egy egyesület pláne ha az egy kárszakértő/közvetítő/alkusz cég manapság saját domain mellett saját e-mail címekkel dolgozik, nem pedig gmail-el, vagy ez csak bennem kelt kicsit "gagyi" érzést?
Miért írt N.Róbert, ha utána nem ő viszi tovább az ügyet? Lehet más sem volt elégedett vele?Na mind1 elküldtem a kért másolatokat, haladjon az ügy és közben reménykedem, hogy nem valami átveréshez adtam meg az én és a kocsim adatait...
[folyt. köv.] -
apezka
aktív tag
Komplett felületet alakított ki a Shell (ennek az esetnek,) a panaszok kezelésére. A Panaszt nem is lehetett elküldeni amíg adott mezőbe nem töltöttem ki az adatokat. Tisztában vagyok vele, hogy automata dolgozza fel a benyújtott adatokat, csak bosszantó, hogy ha már egyszer megadod akkor miért kéri be még egyszer azokat. Valamint ha valóban automata üzenet lenne, akkor érthetetlen az "értékelje kollégánk munkáját", második üzenet.
@Lauda: Amint lesz fejlemény leírom. -
apezka
aktív tag
Na, van közben fejlemény a panaszommal kapcsolatban (már ha érdekel valakit a dolog).
Ugye panasz tettem, hogy sikerült a 21 ésves 1.3-as glx swift-embe gázolajos benzint tankolni. A panaszban megadtam a kocsi rendszámát, a vásárlás pontos időpontját, csatoltam a nyugta scannelt másolatát, valamint megadtam az elérhetőségeimet és címemet. Ezek nélkül nem is lehetett a panasz bejelentést megtenni.
Ezt mind még kedden délután. Ma reggel kaptam egy udvarias levelet N.Robert, Customer Operations Specialist-tól (bármit is jelentsen ez a munkakör). hogy fogadták a panasz bejelentésem. Nagyon sajnálja és biztosított, hogy kivizsgálják a panaszom amilyen gyorsan csak tudják. Valamint tájékoztatott, hogy sajnos össze keveredett a benzin és a gázolaj a Füredi úti benzinkúton. (Na neee, ezt még nem is hallottam!) De ahhoz, hogy az ügy tovább haladjon szükség lenne az alábbi adatokra:
- Az Ön személyes elérhetőségeit: telefonszámát és email címét vagy postai címét.
- Az üzemanyag vásárlásának bizonylatát (számlamásolat vagy nyugta csatolva)
Szóval minden, amit a panasz bejelentésekor megadtam...
Kissé felbosszantott a dolog, de hát legyen. A slusz poén, hogy ehhez a levélhez csatolták általuk formázva az én panaszomat is amiben kiemelték az elérhetőségeimet, címemet, valamint, hogy csatolva van egy .jpg állomány.
De itt nem ért véget a dolog mert a "vettük a panaszodat, de küld el még egyszer minden adatodat amit megadtál de tudj róla hogy hibáztunk" levél után ~5 perccel jött egy "Mennyire vagy elégedett N.Róbert, Customer Operations Specialist-tal?" levél.
Na ez azért kiverte a biztosítékot, mert a fentiek alapján úgy tűnik N.Róbert b@szta elolvasni a panaszt annak ellenére, hogy formázta neki a rendszer és az általa újra bekért adatokat még jól láthatóan ki is emelte... Hogy elégedett vagyok N.Róberttel, nem mondhatnám...
Ugyanakkor annak ellenére, hogy kicsit időhúzó levélnek tűnik a dolog, feltételezem, hogy nem Róbert tehet a panaszkezelési folyamat felesleges köreiről, hanem az agyon szabályzott rendszer. De az már most látszik, hogy nem könnyítik meg a károsultak helyzetét.
Mellesleg azért már bejelentettem a kocsit szerelőhöz, nézzen rá, mert bár ezek után büszkén tekintek az "elpusztíthatatlan szuzira", menjünk biztosra! -
DeFranco
nagyúr
"A 2019. szeptember 21-én, szombat délután érkező néhány panasz kizárólag a benzin üzemű gépjárművek tulajdonosaitól érkezett, ezért az volt megállapítható, hogy az üzemanyag probléma kizárólag a benzinnél áll fenn."
aaand that's where you are wrong kiddo.
az volt megállapítható hogy fuckup van a rendszerben tehát azonnal mindent leállít, és minden tartályt ellenőriz, hogy mi nincs még a helyén (gondolom ez az ellenőrzés 20-30 perc alatt elvégezhető, egy nav rovancs hosszabb idő). ezzel kvázi elismerték hogy a kutat üzemeltető személyzet/vezető is gondatlan volt.
"A hibák kiszűrésére egy újabb ellenőrző pontként bevezetjük, hogy ugyanazon tankerre nem lehet azonos mennyiségű, de különböző típusú üzemanyagot tölteni."
szerintem ha barna hajú volt a tanker sofőrje, akkor egy újabb ellenőrző pontként bevezethetnék, hogy csak nem barna hajú tankeres szállíthat nekik és csak bal kézzel (hogy ne rutinból nyomja) csatlakoztathatja a töltőt a csonkra. kb. ugyanennyi értelme van mint ennek a csodálatos TQM pontnak.
-
mephi666
nagyúr
hivatalosabb forrásból ugyanez, bővebben
...így aztán tényleg nem sok esély volt a shell-nél kiszűrni a hibát és érthető, hogy nem egyszerre állították le mindkét üzemanyagból a kiszolgálást
"A hibák kiszűrésére egy újabb ellenőrző pontként bevezetjük, hogy ugyanazon tankerre nem lehet azonos mennyiségű, de különböző típusú üzemanyagot tölteni."
na igen, a véletlenek szerencsétlen együttállása is kellett: ha egyikből is többet kérnek, már ott ki tudják szűrni a hibát
akkor "csak" az elpocsékolt keveréken lesz 10milliós buktájuk
fb-n vicces komment: "Teljesen mindegy, hogy ki okozta. A Shell átvette, és ő árulta tovább!"
...ja, olyan minőségellenőrt kellene alkalmazni minden kúton, mint a macskajaj-ban, amikor ellenőrzik a benzint
-
Nem semmi, köszi az olvasmányt.
Könnyű amúgy elcseszni, voltam töltőn tankeressel. Földelni kell a tankert, összekötöd csővel a megfelelő csatlakozókat (a tankeren és a betöltőn), majd a betöltőn becsekkolt a sofőr, kiválasztotta a fejet és hogy mennyi üzemanyag menjen bele. Aztán elindította a töltést és automatán megtörtént utána minden. Papír kiad, mehetsz. De ezek szerint a betöltést nem is rontotta el, csak rosszul dokumentált.
-
mephi666
nagyúr
nem tudom, mi ebből az igaz, mert csak fb-n láttam, de így más a leányzó fekvése:
2019. szeptember 26 [...] "A fuvarozó céggel elvégzett vizsgálataink azt állapították meg, hogy az üzemanyagok cseréjében a fuvarozó cég hibázott, és a felcserélés az üzemanyag felvételekor, már a depóban megtörtént. A fuvarozó cég gépkocsivezetője az üzemanyag tankerekbe történő betöltésekor hibásan rögzítette, hogy a tanker mely rekeszébe került benzin és mely rekeszébe dízel üzemanyag, így következhetett be az, hogy a töltőállomás benzin tartályába dízel, míg dízel tartályába benzin került lefejtésre az azokban lévő aktuális készletre. A 2019. szeptember 20-i szállítás során a Shell megbízásának megfelelően ráadásul azonos mennyiségű benzint és dízelt szállítottak ki a töltőállomásra. Az eltérő mennyiségű benzin és dízel esetén a hiba akár betöltéskor, akár lefejtéskor könnyebben azonosítható lett volna. [...] A 2019. szeptember 21-én, szombat délután érkező néhány panasz kizárólag a benzin üzemű gépjárművek tulajdonosaitól érkezett, ezért az volt megállapítható, hogy az üzemanyag probléma kizárólag a benzinnél áll fenn. Erre tekintettel szombaton a Shell FuelSave 95-ös benzin forgalmazását le is állítottuk. Vasárnap délután jelentkezett panasszal az első dízel üzemű gépjárművet használó vásárlónk, amelyet követően a Shell FuelSave Diesel értékesítését azonnal leállítottuk. Ekkor merült fel lehetőségként, hogy a mindkét üzemanyag típust érintő hiba oka a 2019. szeptember 20-i szállításból, és az ott valószínűsíthetően bekövetkezett cseréből származhat."
-
mephi666
nagyúr
uhh, erről sógorom tudna szerintem órákat mesélni: kb 2éve vettek kereskedésből egy terepjárót, ami nem igen elterjedt itthon... pár hétig semmi gond nem volt, majd amikor mentek volna pályán kb 200km-es távot, akkor megadta magát... (elment az erő, zörgött) kevés szervizben értenek hozzá, egyik lehúzósabb helyen 400ezres értékben cseréltettek asszem adagolókat, meg ami még eszükbe jutott... közben heteket kellett várni a kocsira, dolgoztak rajta, hiba nem szűnt meg... odáig mentek, hogy megbontották a blokkot és akkor fedeztek fel rajta repedéseket: meg lett főzve bizonyíthatóan a vásárlás előtt... itt indult a hercehurca a kereskedéssel és mentek valamelyik jogsegélyszolgálathoz, aki végigverte az egész ügyet... (holnap fogok vele találkozni, ha valakit érdekel, kikérdezem a részletekről és leírom, de nem volt egyszerű ügy: szerencséjükre bizonyítható volt, hogy a hiba már a vásárlás pillanatában fennállt... ami viszont nem boldogította őket, hogy elhúzódott az ügy és vagy fél évig használhatatlan volt a kocsi)
ui: itt ebben az esetben valószínűleg nem a véletlen műve lesz, ha az ott tankoló dízeleknek sorban olyan speciális hibája jön elő, ami betudható a benzinnek
jogilag nem tudom hogy áll a dolog: ha maszek kút volt a shell címere alatt, akkor az húzhatja le a rolót... ha a shell azonnal szerződést bont velük és leközli diplomatikusan, hogy "mossa kezeit", az átlagember akkor is rájuk lesz mérges, mert ő "shell kútra állt be tankolni, nem a kukori és társa bt-hez" ...mindenesetre elég rossz fényt vet az anyacégre és sokba fog nekik kerülni a kárenyhítés (ha nem fizetnek, akkor megfizetik azzal, hogy megcsappan a forgalom: én sem mennék olyan helyre, ahol hasonló eset után sz@rban hagyják a kedves vásárlót...)
-
ricsi99
addikt
Benzin motor ,melegen szinte mindennel jár ... minden lötty amit meg tudsz gyujtani... ami gáz ,hogy a katalizátor egyébb elektromos kütyü az viszont dob tőle egy hátast... meg lehet próbálkozni kevergetni igy de majd a következő műszakin majd lessz fejvakarás.
Disel be is tölthetsz benzint.... ha nem szakad szét a motor akkor megy vele... de az adagolo /injektor az nem lessz hálás érte ,olyan szépen beég ,hogy öröm nézni... aztán meg pár hónap/hét és csere ... azt meg bizti nem a havi zsebpénzedből fogod....
Minnél precizebb a kocsid... annál jobban megsinyli ezt... nem hirtelen halál ,hanem pár hónapon belüli nagyjavítás ilyenkor a jutalom...aztán bizonyisd be ,hogy a hirtelen elhasználódott dolgok a kocsidban az üzemanyag miatt volt... kb lehetetlen -
llax
senior tag
Ha már az egyiknél kiderült a csere, akkor a minimum lett volna, hogy mindent ellenőriznek.
Ha egyszer benzin és gázolajat is vettek, majd kiderül, hogy rossz helyre ment a gázolaj, akkor alapból keresni kellett volna, hová került a benzin.Ha alvállalkozó által üzemeltetett kút, minimum bontani a szerződést, ha saját, akkor kitenni minden érintettet. Nem a tévedés miatt, hanem a tévedés kiderülését követő hanyagság miatt.
-
-
Igen a kútfejszámlálót kifelejtettem, azt is írtuk.
Nálunk az üzemanyag"hiánnyal", plusszal stb nem foglalkoztak, mert úgy volt a rendszer megalkotva, hogy nem tudsz sehogy belenyúlni. Azon a kúton a régebbi személyzetek érdekes módon nagy-nagy házakat épültek, autókat vettek, jól éltek. Manapság meg jönnek-mennek az emberek, mert a fizu kevés, a munka meg nem igazán jó.
-
Spet
addikt
Áá nálunk így működött a rendszer:
- reggel fizikai (léc érték), és oszlop értékek (napi számláló és rögzített tankolások) kinyerése, hőmérséklet adatok kinyerése
- ezt felhordani excelbe, összehasonlítani, hogy minden klappol (nem)
- ez kiadta a napi hiányt, vagy pluszt (majdnem mindig hiány volt, de ez belefért a NAV határértékbe)
- ezután mindent papírra(!) rögzíteniÜzemanyag átvétel (télen-nyáron hóban-fagyban-olvadt aszfaltban):
- oszlopok lezárása
- lécezés
- napi mérő rögzítés
- elektronikus szint mérés, hőmérséklet értékkel
- lefejtés
- kis idő múlva (hogy az anyag nyugodjon) lécezés
- oszlop adat kinyerés (rögzítés)
- számolás (léchez tartozó hivatalos értékkel)
- össze hasonlítás a valós hőmérsékleten lefejtett mennyiséggel (nem a 15°C-al), kutyanyelvre minden felvéve (liter, hőmérséklet előtte utána, mérő és a mi mérőnk közötti különbség),
- kút nyitás
- szignó pecsét, puszi-puszi, még akkor is, ha X liter különbség jött ki, hisz senki nem ért rá mindenki sietett
- irodában a végén mindent begépelni excelbe.Olyan 1,5-2 millió liter gázolaj ment át a kezem alatt, de senki nem akarta elhinni, hogy a hőmérsékletből adódóan keletkezett folyamatosan hiány.
Na ez volt a 21. század
-
Nálunk semmi ilyen nem volt már. A mol saját programjába kellett bevinni mindent.
Elég durván szigorított a mol akkoriban, biztos a sok lebukás miatt. Nálunk pl ha az egyik kamera képe elment, egy perc után csörgött a telefon, hogy mi a helyzet? Ha áramszünet volt odajött a főnök és addig ott volt, míg vissza nem jött az áram és beindultak a kamerák is. Amikor kútkarbantartás volt, a kútszerelő bejelntkezett egy rendszerbe, ezen kívül mikor melyik plombát veszi le stb, a végén kijelntkezett. Minden be volt kamerázva, kútfejek, lefejtők, shop, az összes gép leplombázva. Ezen kívül minden nap lécelés pluszban. Havonta egyszer jött a területi képviselő és vett az összes kútfejből mintát, majd vitte bevizsgálni. Itt kibukna, ha kevernéd, vizeznéd stb. Szóval elég brutális dolgok voltak ott.
-
Spet
addikt
Nem, mert ha a sofőr/szállító odafigyel töltés előtt emlékezteti magát/mantrázza kicsit melyikben van olyan anyag, ami ne kerüljön a rossz helyre.
Sajnos hiába csilli-villi hiper szuper gépekkel dolgoznak (ala Totalcar cikkben megjelenített tanker, amivel sokat találkoztam én is), nincs visszajelzés mi van benne (akár víz is lehetne, mondjuk ez kibukna a szállítón feltüntettet sűrűségből).
Lauda: Szerencsés vagy mi/én excelben számolgattam mindig az eltéréseket hiányokat. Aztán nagybetűs beszállítónk csodálkozott, hogy a cég még 25 évvel (!) az alakulása után is itt tart
-
A körülbelül ezer érintettből eddig mintegy 350-en jelezték a Shellnél, hogy a vállalat budapesti, Füredi úti benzinkútjánál összecserélt benzin és gázolaj miatt nem megfelelő üzemanyagot tankoltak.
Szeptember 21-én, szombaton délután érkeztek vásárlói bejelentések azoktól, akik Shell FuelSave 95-ös benzint tankoltak. A Füredi úti benzinkúton a Shell FuelSave95-ös benzin értékesítését 20 óra 30 perckor leállították. A Shell FuelSave Diesellel kapcsolatban egészen vasárnap délutánig nem volt bejelentés, de azután a Shell FuelSave Diesel értékesítését is leállították.
Ez érdekes. A dieselt miért nem állították le már szombat délután? Ha szombaton kiderült az elbaszás, akkor egyértelmű, hogy a másik üzemanyaggal is gond lesz. -
Nincs. Mol kúton dolgoztam.
A tartálykocsisnak nem kell tudni a kúton melyikben mi van, a kutasnak kell arra figyelni, hogy mit hova enged le.
Másrészt ahol melóztam ott a lefejtés előtt és után is kellett at mérést csinálni (üzemanyag sűrűség, hőfok, szint, mennyiség stb) , illetve a tartálykocsis lefejtés előtt is nyomtat és utána is. Ezeket be kellett vinni egy programba és az egyesítette a számokat. Ha a tűréshatáron belül volt átengedte, ha nem kipirosodott. Szóval megszűnt már a régi módszer is, amikor napoztatták a gázolajat a tartálykocsisok és így egy kanyarnál többszáz liter plusz keletkezett. Most ha melegebb az üzemanyag, többet is kell lefejtenie, a gép tökéletesen kiszámolja ezt a hőfokból és a sűrűségből hogy hány liternek kell lejönnie.
-
Tartálykocsi csövén nincs valami hülyebiztos csatlakozó, amivel nem lehet a benzint a gázolaj tartályba és fordítva dugni? Hihetetlen, hogy ilyenekre nem gondolnak...
Ha nincs, akkor levédetem gyorsan. -
apezka
aktív tag
Annyira nem olvastam bele a cikkekbe, hogy melyik tartályba mennyire menyi mit töltöttek, de gondolom nálam az is segített, hogy a kocsiban alapból volt még ~10 liternyi benzin, így durván a teljes tank 1/6-oda volt csak gázolaj. Ez megmagyarázhatja a suzuki meg nem állóképességét!
-
llax
senior tag
"hogy kb. 20 ezer liter üzemanyag volt mindkét tartályban, amire kb. 6500 liter másik üzemanyagot töltöttek rá"
Ezt egy nem túl kényes (~régebbi) benzines gyomra beveszi
Egy Zsiguliban talán csak az instabilabb alapjárat és néhány paci hiánya tűnt volna fel
Egy nem csont üres (1/4-1/3) tankkal odaállító régi adagolós dízel is elment volna ilyen aránnyal.
-
bambano
titán
"de nem tűnt fel hogy a benzin helyet gázolaj és fordítva szag jön a tartályból, bár ez lehet annak aki egésznap azt szagolja fel sem túnik": ha klikkelgetsz az url-eknél, eljuthatsz a totálkáros cikkig, ahol le van írva [link] , hogy kb. 20 ezer liter üzemanyag volt mindkét tartályban, amire kb. 6500 liter másik üzemanyagot töltöttek rá (benzint a gázolajba és fordítva).
ezért nem érezhették a szagán, mert nagyjából háromnegyede az volt, aminek lennie kellett volna és csak a negyede volt lötty.
ugyanezért te sem tankoltál 23 liter jó minőségű gázolajat a swiftbe, hanem jó eséllyel 17-18 liter benzint ütöttél fel vagy 6 liternyi gázolajjal + a maradék, ami korábbról benne volt. ezért tudtál vele menni. egy benzines autó sem megy el tartósan gázolajjal, ha tisztán gázolajat tankoltál volna, akkor a kút kijáratán sem jutsz túl.
-
apezka
aktív tag
Már lejárt a szerkesztés, de lemaradt.
Itt is szeretnék bocsánatot kérni attól a sztereótípiákat erősítő csinos szőke lánytól akinek segítettemapukájamercedes CLA-jába tankolni jószándékúan gázolajat. Nem szándékosan sikerült 95-ost tankolnom. A Kocsi javítását nem, de a veszekedés utánni vígasztalását szivesen vállalom! -
apezka
aktív tag
Hát én ott tankoltam péntek este (du.) 6 előtt 10 perccel. Volt egy kisebb fenakadás a kúton, mert pont műszakváltásra értem oda, így várni kellett kb. 10 percet, ahogy több másik autósnak is.
Ami érdekes hogy műszak váltáskor tudtommal "standolnak", mint a kocsmában volt szokás (vagy már sejthettek valamit mert bizony nyitogatták a tartályokat és méregették a szinteket), de nem tűnt fel hogy a benzin helyet gázolaj és fordítva szag jön a tartályból, bár ez lehet annak aki egésznap azt szagolja fel sem túnik (nem szakazmus, tényleg így gondolom).
Szóval nekem sikerült a 21 éves 1.3-as benzines Swift-be, 23 liter, jó minőségű dízelt tankolnom így tele is lett a 35 literes tank. Nekem fora volt a szag, de mivel előttem egy (talán az én autómánl is régebbi) mikrobusz tankolt így gondoltam onnan ered.
A "sikeres" tankolást követően "kocsiba be, ablakot le, könyököt ki, 2-esbe be..." irány Nyíregyháza.Az első 1-2 kilóméter nél semmi gond nem volt majd utánna egy-egy váltást követően az autó megtorpant, de az autópályára felérve nem volt gond a 120-130-as tempó (már aholl lehetett mert Egerig töbnyire csak 90-el gurultunk) bár talán a szokotnál lassaban gyorsított, de nem volt szembe ötlő. Nyíregyházán a városban ugyan az, változó, mikor melyiok fokozatban de bedadogott a kocsi, olyankor "nyugodt" ember módjára rúgtam neki egy kuplungot és egy kövér gázt. Néztek is hogy na a hülye szuzukis péntek esti krúzingozik. Gondoltam mindenre, de az üzemanyagra egyáltalán nem. Este negyed 9-kor tettem le a kocsit Nyíregyházán, mint aki jól végezte dolgát. Éjszaka agyaltam, hogy mi a franc lehet a gond, egyik gyertya néha kihagy vagy a váltó sz@rakodik...
Szombat reggel az első indítást követően 13-perc alatt sikerült a kocsinak alapjárati fordulatszám (900-1000rpm) beállítása. Ez alatt az idő alatt járt 700-tól 5500-ig minden fordulaton a motor. Hát vakartam a fejem. ÉS kábé vasárnap délig ez volt a jelemző amikor is ismét tankoltam, ismét 95-ös üzemanyagot (ez már tényleg az volt!). Ebéd, majd irány vissza Pestre egy kis kitérővel. Mintha kicserélték volna a kocsit. semmi nyoma nem volt a hétvégi "hisztizésnek", Gondoltam megérezte, hogy szerelővel fenyegettem meg.
Vasárnap este óta pihen a kocsi, tervben volt hogy holnap viszem szerelőhöz, hogy wtf, erre ma olvasom az index-en a cikket a cseréről...
Szerencsére blokk meg van, jelentkeztem is, mintszerencséstankoló. És most várom a történet folytatását...
A bibi az, hogy a tankolás óta betettem a kocsiba ~700km-t szóval izgi a dolog. -
Spet
addikt
válasz
Dr. Romano #37 üzenetére
Addig jó vagyok
-
Dr. Romano
veterán
Azt mondták a """híradóban""" hogy kb 1000 autóst érint és eddig 300valamennyien jelentkeztek.
Na erre mondják hogy bad day @ work
-
bambano
titán
nincs olyan, hogy tegnap fogyott el a valódi benzin.
a nagynyomású befecskendező rendszert az üzemanyagtartály hűti, az üzemanyagot folyamatosan keveri a rendszer. -
-
nyogo83
senior tag
Arra en is kivancsi leszek, hogy mennyire fog menni a szorszalhasogatas.
Pl nekem egy 16 eves motorikusan hibatlan allapotu dizelautom van 270k km-el az orajaban. Ha megdoglott volna (neha tankolok ott, most szerencsere nem), akkor a kb 4-500k-t ero autora nyugodtan kifizetik a nyilvan szamlasan elvegzett uj az injektorok+railcsovek+nagynyomasu+AC cserejere saccra minimum 1-1,2 millat?
De igaz ez barmelyik hasznalt autora. Ne legyen igazam, de biztos elojon majd a szakertes, hogy mivel ismeretlen eloeletu/hasznalt autorol van szo, igy valahogy addig lesz csurve-csavarva, amig csak X szazalekat fogjak kifizetni. Vagy megallapodnak valami osszegrol.
Arrol nem is beszelve, hogy attol, hogy mondjuk nem allt meg az autom mert nem hasznaltam miota kiderult, mi az amit vajon fizetni fognak? Abba tuti nem mennek bele, hogy csak egy szimpla tisztitast fizessenek, hiszen senki nem lat bele, hogy okozott-e esetleg mekkora kart es meddig fogja birni utana.
Kivancsian varom mi lesz a vegeredmenye, mert egyelore ezek csak talalgatasok, de sajnos tul sok peldat lattunk mar ra, hogy egy-egy ilyen esetnel mennyire korrektul jarnak el a benzinkutak. Pedig ott sokszor csak 1-1 felretankolt autorol van szo, nem ilyen tomeges balherol.
Mindenesetre most jopar budapesti szerviz kezdhet felkeszulni, mert lesz munkajuk
-
Spet
addikt
Hát nem tudom, hogy mi köze a Shell-nek (vagy az üzemanyagnak) ahhoz, hogy a saját gépjárműved vezérlésében valami történt, ami miatt tönkre ment az. Jogosan mondta a Shell, hogy pereld csak, nagy eséllyel (99,99999...9°9%, hogy vesztesz).
Doky586: Mert nem így volt
Legritkább esetben áll be rögtön a kocsi tankolás után (max, ha csutkára üres volt a tank). Nekem is elment az F astra 80/20 etanollal (mert meleg volt a motor), de másnap ráindítás esetén már csak köhögött.
Mielőtt mindenki fikázná a Shell-t vagy a Klacskát, bárhol máshol előfordulhatott volna a dolog, hiszen:
- Klacska nem csak Shellnek szállít (OMV, Lukoil, egyéb kisebb kutak, akár ott is megtörténhetett volna)
- Shell-hez nem biztos csak egy beszállító cég szállít (3 nagy név van magyar piacon, egyik pl szlovákiából szállít, lehet szerződött partner, lehet a legolcsóbb fuvaros szállít), így akár azok is hibázhattak volna
- 2 ember kellett a mutatványhoz: kutas, illetve szállító, kb 50-50% ebben az esetben a felelősség a két (három) cég között.Mindkét cég biztosított (Shell és Klacska), ellenben nagy eséllyel a kút üzemeltetője fog sokat bukni (igen a kutak franchise alapon működnek mint akár egy Biohair, nem biztos, hogy itt a Shell az üzemeltető).
-
Egon
nagyúr
válasz
Dr. Romano #26 üzenetére
Végre valaki egy tutkó Vektoros aláírással...
-
-
Csak azt nem értem hogy miután kihajt valaki a kútról és 1perc után lerobban a kocsija és ott áll a tucatnyi lerobbant autós sorban és senki nem sétál vissza a kútra hogy itt valami gond lehet..? Miért telt e probléma felismerése 2 napba???
Vagy ennyire kis forgalmú e kút?
Vagy mindenki a félig tele tankjába csak 5L-t vesz? Ekkor lehet fel se tűnik később se..A blokkon meg ott szerepel hogy benzin, azaz nem lehet hogy én voltam figyelmetlen és a másik tömlőt használtam..
-
válasz
Klaus Duran #21 üzenetére
Nagyon rövid ideig (másodperc) nem gond a motornak, azaz kimosni nem muszáj a rendszert. 1-5% benzin a dízelben vagy vica versa keverék pedig nem jelent problémát a kényes modern rendszereknél sem.
-
bambano
titán
nem szép dolog, hogy ez megtörtént.
de az jobb, ha autógáz töltőcsonkot szakítanak szét?
másrészt a klacskát miért nem fikázza senki, mikor nagyobb felelősségük van ebben, mint a shellnek? -
Anno a robogóba 1x tankoltam shell-t amit nem díjazott nagyon.
Ilyen keverés MOL-os ismerős is mesélt, csak ott észrevették és visszafejtették. Kimosás elmaradt.
= Marad motorba a 100-as OMV -
-
Csak aztán nehogy elkezdjenek genyózni a shellnél, hogy nincs arra bizonyíték, a náluk tankolt benzintől döglött be a szivattyú/stb, mert máshol is tankolhatott aznap rossz üzemanyagot.
Régen a kétüteműeknél volt erre példa. A kutas elfelejtette beletenni a tartályba a 2t-t és sültek be a blokkok. Persze nem az összes, attól függ mennyit tankolt a tisztából/mennyi és milyen keverék volt előtte a tankban. Na ott szoktak szívózni, hogy otthon is rakhatott bele tisztát/rossz pisztolyt vett le (ugye akkor nem sok helyen vagy sehol nem volt kompjúter') stb.
-
Brutál, ezekután mindíg elteszem a blokkot
-
alcsa
senior tag
válasz
Fotonhámozó #14 üzenetére
Ráköptem a vizet a monitorra, köszi!
-
.LnB
titán
válasz
Fotonhámozó #14 üzenetére
-
Fotonhámozó
senior tag
Még jó, hogy nincsenek elektromos gyorstöltők a Shell kutakon. Gondoljatok bele, mi lett volna, ha villannyal keverik össze a benzint vagy a gázolajt...
-
Dr. Romano
veterán
Jaja. Én háromszor is megnézem mert nekem az otthoni veda benzin, céges 1 dízel, céges 2 benzin. Úgyhogy rizikósabb a dolog.
Ezesetben nézettem volna 20x is a dolgot.
Viszont mivel mindkettőt tankolom ezért töltés közben talán szagra feltűnt volna hogy épp most benzin megy bele vagy gázolaj, mivel nem automatával tankolom hanem ott állok behúzott ravasszal fölötte. -
.LnB
titán
Mikor olvastam a cikket, arra gondoltam, hogy milyen jó, hogy én kizárólag Shell-nél tankolok.
Simán lehettem volna én is egy, a károsultak közül. De egyszerűen ilyen van, emberek vagyunk, hibázunk.
Egyébként sajnálom a károsultakat, főleg aki olyan mint én, hogy kétszer is megnézi, hogy jó pisztolyt vett e el. Remélem a Shell, rendesen kármentesíti majd őket.
(#9) dugynok Honnan szeditek ezt a blokk-os dolgot? Én sehol sem olvastam, hogy kellene. A kamerafelvételek alapján gondolom az összes rendszám ki van listázva arról az időszakról. Nem kell ezt túlbonyolítani.
-
shifty!
senior tag
Valami gebaszos lehet a Shell-nél mostanában, bár a legtöbbször én is náluk tankolok, sőt legtöbbször egy bevett helyen.
És mégis, a legutóbbi tankolás óta még soha nem látott fehéres füsttel közlekedek, pedig semmi más nem változott, csak az üzemanyag. Fogyasztás rendben, erő rendben, de a füst zavar...most meg ez az összekeverősdi...
Shell pls pasztmek...
-
Körülbelül 5 éve tankolok havi rendszerességgel (10-ből 9.5x) Shellnél, soha semmi problémám nem volt még a kúttal. Attól eltekintve, hogy pár forinttal drágább, mint a közeli MOL, és sok a kamionos (mikor kettő beáll, és négy kútfejről tankolnak egyszerre, egy harmadik meg vár, hogy beférjen), mégis ide járok. Éjjel is nyitva van, délutános után is tudok tankolni, ha kell, és évente kétszer (átlagosan) a sok pontért kapok szép kedvezményt, vagy ingyen csokit
-
DeFranco
nagyúr
kapcsolódó cikk régebbről: [link]
-
Volt valami Lukoilos sztori pár hete, 1 nappal később már senkit sem érdekelt. Ez csendben lesz intézve, már ha lesz.
-
mephi666
nagyúr
ehh, és nem is a spec üzemanyagokat keverték, hanem a 2 kommerszet, amiből a legtöbb fogy...
-
rosejbli
senior tag
Shellnél nem szabad tankolni semmiféleképpen!
Kb. 3 éve tankoltam náluk sima dízelt. Autópályára felérve egyszer csak hatalmas füstfelhőt húzva elszállt az egész. Mint kiderült, az egyik dugattyú konkréten kettétört keresztben. Rengeteg autószerelőt megkérdeztem a témában, mindnek az volt a válasza, hogy ilyen akkor szokott előfordulni csak, ha az autó tuningolva volt.
Valószínűleg valami túlszaladt az "okosság" adagolásánál és ez a részecskeszűrő regenerálásakor kicsit nagyobb égetést biztosított, mint amit a mérnökök kiszámoltak.
Szerencsére egy bontott motorból viszonylag rentábilisan meg lehetett oldani, de így is többszázezres kár keletkezett.
A shell az autó megnézése nélkül küldött egy levelet, amin az állt, hogy szerintük minden oké, perelj köcsög!
De, hogy valami öröm is legyen az ürömben: a lefejtett üzemanyagot édesapám 50l-es tankjába literenként adagolva 1 litert csökkent az átlagfogyasztás, azóta sem sikerült ilyen jó értékeket autóznia, bárhol tankol. -
A benzines autóknál annyira még nem probléma, mert megáll a szekér, de a dízeleknél komoly gondot okozhat, főleg a modernebb autóknál. A gond az, hogyha eldobtam a blokkot, akkor a hajamra kenhetem a dolgot.
Bár elvileg a térfigyelő kamera felvételei alapján beazonosítható lenne mindenki, még ha rengeteg autósról is van szó.
Biztos megdicsérnek érte embereket.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -60% i5-1135G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Samsung Q80T 55" QLED - 4K 120Hz VRR / FreeSync / HDMI 2.1
- ÚJ HP ENVY 17 Nagyképernyős "Kis Gamer" Laptop -45% 17,3" Brutál i7-13700H 16/1TB Iris Xe FHD IPS
- Legion Go 8APU1
- Gamer PC kompromisszumokkal, de garanciával RX 7800 XT + Ryzen 5 3600 32Gb-DDR4
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Honor 400 lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG Flow Z13 + ROG XG RTX 3070 - i9 12900H 16GB DDR5 RAM 1TB SSD + RTX 3070 8GB WIN
- Samsung Galaxy Watch Ultra
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest