Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pakriksz

    őstag

    válasz Simon02 #80 üzenetére

    tudod az UAV-ket nem csak hajszimulációra lehet használni, hanem kisebb teljesítményigényű feladatokra is, amiből mondjuk 1000 darabot is elbír bármilyen gpu... De mint látható a tiereknél nem csak uav-kről van szó. Ez az egész dolog arról szól, hogy az általános számítást és a grafikai számítást kívánó effekteket megoldják egy api-n belül (directx), meg lehet oldani 46 db apival is, akár opencl-el, csak az csöppet nehezíti, és lassítja a dolgokat, mivel a 2 api közötti kommunikációt meg kell oldani.

    A gameworksnek meg kb köze nincs az egészhez, de szépen kevered össze a szezont a fazonnal...

    "A kedvencem az ati (akkor még nem amd!) tessalator volt, ami persze benne volt a desktop radeonokban a hd2000 óta csak éppen inaktív, amikor pedig bekerült, akkor az első dx11-es fermik a földbe döngölték - lásd a hd5000 gyenge szereplése tesszaláláskor, lehet akkor pont az amd hátráltatta a fejlődést xD"

    Nem volt az inaktív amd tesszalátor, ott volt csak nemnagyon használta semmilyen játék. a directx 11-es tesszalátor pedig egész másfajta mint az 5000-es sorozat előtt beépített megoldás, ami az x360 tesszalátora volt.
    Az a "földbe döngöléses" eset pedig úgy volt, hogy amd tesszalátora, egy bizonyos részletesség felett (overkill részletesség tehát látványban nem nyújt pluszt, mert pixelnél kisebb részletekről van szó) jelentősen belassul (az nvidia gpuk is, de azok kevésbé), amit az nvidia tudott, és ezt beépíttette az általuk fizetett játékba. Normális részletesség mellett persze nincs ilyen probléma.
    Ha jól emlékszem ez valamelyik crytekes játéknál volt, ahol pixelnél kisebbre tesszalált valami járdát (ami mivel szögletes dolog, egyáltalán nincs is szüksége tesszalációra), ugyan ott ahol hullámzó tenger volt a város alatt... Tipikus, bizonyított nvidiás gépigénynövelő "okosság", amihez hasonlón még az amd-t nem kapta rajta senki.

    Egyébként az tesszaláció szerintem egy hulladék dolog, mert a sík felületeket is több háromszögre bontja, ahol az ég világon semmi értelme nincs... jobb az egész részletesség dolgot a modellezőre bízni ő legalább tudja hogy hol kell részletesség, és hol nem. a tesszalátor viszont agyhalott módon mindent felbont.

    A gameworks célja pedig tisztán az hogy az nvidia cuccokon lassuljanak az azzal szerelt játékok, intelen meg amd-n viszont még jobban lassuljanak. Így rávéve a zembereket, hogy újítsanak gpu-t és lehetőleg az nvidia legyen. Nem véletlenül zárt, hiszen olyan effekteket valósít meg amit már millióan megcsináltak előtte, szóval technológiai szinten nincs mit rejtegetni rajta, tehát a rejtegetés oka, az hogy "mutyit tartalmaz".

    Az amd-nek nincs ilyenje, nem is tudsz mondani hasonlót. Az amd egyetlen zárt effektje úgy tudom a tress fx az összes többi nyílt forráskódú, és hasonlóan szabványos...

Új hozzászólás Aktív témák