Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindegyik unified shader ultramobil GPU 32 bites precizitású. Ez alól csak a Windows driver miatt kivétel a Atomba rakott PowerVR SGX 545. Az 16 bites precizitással számolja a pixel shadereket, de a hardver képes 32 bitre. Ez valszeg egy Intel által kért limitáció.
Az új generációs ultramobil GPU-k közül csak a Tegra nem támogatja az OpenGL ES 3.0-t. A Mali-T620+, az Adreno 305+, a Power VR G6000+ és a Vivante GC800+ már támogatja. Sőt, még a ZiiLabs is kezeli.
Egyedül a Takumi, a Broadcom és az NV maradt le ebben, viszont előbbi kettő bevallottan nem érdekelt az Android gamingben. Egyszerűen más területre szánját a termékeiket. -
Sir Ny
senior tag
viszont szamba veve az idei eladando SoCok kb 90 % -at, kezdve a csucs lapkaktol (tegra, exynos, intel atom, novathor etc.) egeszen a 10 $ alatti szirszar chipekig mint amilyeneket az allwinner, a broadcom, vagy az ingenic gyart - senki nem fog tudni oGL ES 3-at, talan csak a snapdragonok, meg az alma (de oket nem tudjuk). meg a LG odin.
nem hiszem hogy ertelmes dolog olyanert szidni egy termeket (es csak azt) amit a konkurensek se tudnak.
szerk: a lebegopontos precizitasrol van vmi osszegyujtott lista hogy melyik gpu hany bites?
NE személyeskedj!!
[ Módosította: PROHARDVER! ]
-
vinibali
őstag
a kepler mennyire skálázódik jól, mondjuk a GCN-hez képest?
-
Sir Ny
senior tag
válasz
osztraksajt #1 üzenetére
elképesztő hogy bizonyos helyeken (például itt
) minden egyes cikkbe beírják hogy a tegra így úgy szar
eddig az volt a mantra hogy t3 gpu-ja gyönge (na jó, a négyhavonta duplaannyi gpu-core-t-rakunk-az-ax-ba almához képest talán), most meg az lesz a mantra, hogy dea opengl es 3
azt értem, hogy az nvidia (vagy éppen a sweclockers) örülnek, ha minden újság lehozza róluk ugyanazt a cikket a semmiről uborkaszezonban, de szerintem ők sem gondolják hogy elvetemültek minden létező cikkbe képesek beleírni ugyanazt a butaságot
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tiszta szerencse, hogy ha PC-n DX-re vagy OpenGL-re írsz egy kódot, akkor az futni fog az API-t támogató hardveren. Az OpenGL ES 2.0-val ez speciel nincs így, míg a 3.0-val ez meg van oldva. Szerintem logikus gondolkodás a 3.0-ra írni a programot, mivel eleve kompatibilis visszafelé. A fejlesztési költségek pedig csökkennek.
Annyira jó, hogy mindenki ezzel jön, de arra nem gondol senki, hogy az ES 2.0 egy hibásan megírt API, ami direkt optimalizálást igényel minden egyes hardverre. Tényleg ne hidd, hogy a fejlesztők az ES 3.0 elérhetősége mellett maradnak a 2.0-nál, ahol minden hardver támogatott pufferformátumához igazodniuk kell.
Az OpenCL a Google-nek a WebCL miatt fontos. Bár nyilván az alkalmazásokat sem vetik meg, de inkább a webes oldalra koncentrálnak.(#25) Bici: Az OpenGL ES 3.0 kompatibilis visszafelé. Ha írsz egy ilyen alkalmazást, akkor az nem jelenti, hogy a régebbi hardvereken nem fut, maximum nem fog minden effekt futni.
-
smkb
őstag
Aha... most is rengeteg Api van ami kiaknázhatna nagyon sok képességet PC-n is. Aztán a fejlesztők tojnak rá... mint az évek óta megváltást elhozó Opncl-re. Úgyhogy, az OS hozhat sok képesség kiaknázó apit, okosságot, az önmagában nulla. Arra még jóideg nem fog fejleszteni senki.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mármint májusban itt lesz a Tegra 5? Mert ekkor érkezik az új Android, ami kiaknázza az új generációs ultramobil GPU-k képességeit (full profile OpenCL és OpenGL ES 3.0 támogatás lesz benne). Ezek a képességek ma csak a Tegra 4-nek okoznak gondot, míg mondjuk egy Qualcomm S600/800 játszva megbirkózik velük. A Tegra 4 sebessége valóban jó, de túl buta a hardver az új Androidhoz. A Toshiba, a Vizio és a HP mondta, hogy legalább egy-egy tabletet építenek a Tegra 4-re, de a többiek a Qualcomm irányába nézelődnek a Snapdragon 600/800-ra, aminek az IGP-je nem csak gyors, de okos is.
-
DMG
senior tag
válasz
fatallerror #4 üzenetére
Szerintem ez a tény nem zavarja őket, eddig is le voltak maradva, legalább ez már előrehaladás nem egy helyben toporgás.
-
smkb
őstag
Az NV profin lövi be azt, hogy mikor mivel kell a piacra lépnie (azért a folyamatos nyereségesség valamit jelez). A jelenlegi Tegra4 is borzalmasan jól teljesít eddig a tesztekben, nem nagyon van szégyellni való. Az IGP meg tökéletesen elég funkciót tud, kutyát nem érdekli perpillanat, hogy mennyire mutipurpose. Grafikus teljesítményben nagyon erős, az egyéb funkciókat meg mire kiaknázza bárki is, kinn lesznek az új csipek. Borzalmasan rövidek az ultramobil szegmensben a csipek életciklusai, tök felesleges pénzt, energiát ölni olyan fejlesztéseket a piacra dobni, ami majd csak egyszer valamikor érnének valamit, mire csip rég a kukában lesz.
-
BenHans
addikt
Szerintem a nagy durranás még nem ez hanem a 2015ös lesz.
-
Crytek
nagyúr
Valami pc-be való nvidia apu cucc is jöhetne már ne csak a táblákba/telefonokba!
#15: Honnan tudjam nem értek hozzá !Csak ne egy szereplős legyen a piac (intelt nem emlitem az még nem ellenfél az amdnek igp téren!)
-
T_Stark
őstag
Hát már ideje lenne. NV mindig csak akkor fejleszt, mikor már szorul a hurok.
"A pletykák a Tegra 6-ot is érintik, ami a Stark kódnevet viseli"
Köszönöm! Megtiszteltetés! -
Kiadatnának egy saját linux disztrót (mondjuk a Valve-val együttműködve), amit felokosítanak a saját megoldásaikhoz multimédia és játék célokra. A beépített dolgok szabadon felhasználhatóak lennének más linuxokban is (pl. Android), ezáltal nyitnának egy újabb piacot maguknak mire elkészülnek a tabletes, esetleg telefonos procijaikkal.
Lehetne saját szoftverboltjuk is. -
rudi
nagyúr
válasz
osztraksajt #1 üzenetére
Az NV mindig is híres (vagy éppen hírhedt) volt arról, hogy nagyon kicentizte a fejlesztést. Ha az aktuális GeForce ULP vertex/pixel végrehajtóinak aránya közelében van az aktuális alkalmazások vertex/pixel utasításainak arányának és ezt az egyes generációkkal követni tudják, akkor semmi sem indokolja az unified végrehajtóra váltást, amihez egy komplexebb chip kell. Hasonló volt a helyzet desktop VGA fronton is, az unified éra elején nem volt egyértelmű előnyben az újfajta struktúra, pedig az akkori játékok jóval komolyabbak voltak a mai tablet játékoknál.
-
Cythyel
senior tag
Én azért kíváncsi vagyok arra, hogy az AMD mikor lépi meg az ARM-os oldalt is. Vannak ARM-os licenszei, de nem konkrétan a magokra vonatkozóan. És ha 1* úgy döntenek hogy tényleg rálépnek ők is erre az ösvényre az x86/64 mellett, akkor két lábbal állhatnának a tabletek irányában, és esetleg később a nettoppok részén is ha oda is begyűrűzik az ARM. Arról nem is beszélve hogy a Radeon-ok mindig is jól skálázhatóak voltak, így az IGP is meg lenne oldva. Sztem igencsak erős lenne a GPU-juk ha ARM mellé is optimalizálnák.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez az ARM piaca. És itt mindenki az ARMv8-tól függ. Ergo az ARM-nak is csak papíron előny, hogy a Mali-T600 ilyen kigyúrt, mert az ARMv8-at mindenképp oda kell rakni mellé. Tehát az ARM-os réteg nagyjából egyszerre lép rá erre az ösvényre a tényleges hardvereket tekintve.
A PC-t ne számítsuk ide. Az AMD-nek a konzolok miatt muszáj volt ilyen gyorsan megcsinálni ezt a fajta integrációt. Viszont a PC az továbbra is közvetett konkurense az ARM-os oldalnak.
-
golya87
őstag
Nem lesz ennek hátulütője, hogy az nVidia csak 2015-ben lép rá a fúzió útjára?
Ok, hogy nem kiforrott, de az AMD már így is eléggé "vezető" szerepben van, az Intel is kacsintgat, de az nV sehol sincs... -
fatallerror
addikt
szerintem egyből maxwell igp lesz és annak is kéne lennie ha nem akarnak lemaradni
-
Harlek
tag
Valahogy szkeptikus vagyok a leskálázást illetően, az Nvidia sosem arról volt híres, hogy csöntse a lapkák méreteit.
-
osztraksajt
őstag
Azért elképesztő hogy egy csúcskategóriás grafikus hardvereket fejlesztő cég pont a grafikus hardverben maradt le a konkurensektől egy másik szegmensben.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő (bolti áruk 100.000Ft)
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest