Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • karib

    addikt

    válasz #64791808 #54 üzenetére

    Nem tudom, szerintem egyszerűbb minél több bontatlan dobozt eladni, berhelés nélkül, mint mindegyikkel trükközni, hogy egy ezressel pluszba át tudd verni a usert. Nem tudom elképzelni, hogy ezerszámra adják el a legkülönfélébb módon patkolt gépeket - egyszerűen nincs ennyi bontott, visszahozott, beleturkált gép, pláne ha csak új gépeket árulsz, tehát nem lehet bármilyen használt dzsunkát a polcra tenni. Pusztán az értékesítési volumenből tippelve a legtöbb usernek vadiúj gép jut, amivel ilyen probléma nem állhat fenn. Emellett ott vannak a problémás esetek, ami ha elenyésző százalékot veszünk, akkor is többszáz esetre rúghat egy jelentős forgalmú üzlet esetén.

    A kékfényes sztorit előhozni pedig nem túl szerencsés, pont hogy semmit nem mondott - pedig meg lett volna a lehetőségük, hogy egy korrekt beszámolót csináljanak. Szerintem borzalmasra sikeredett, az átlag aktívfókuszos tudósítás messze lepipálja.

    Nem tisztem védeni a nb.hu-t, nem szorulnak rá, ill. eddig ahogy láttam, meg tudják védeni magukat, ill. beismerik, ha melléfogtak. Ellenben ne vagdalkozzunk általánosításokkal - maradjunk meg a saját tapasztalatok közlésénél (''velem inkorrekt volt XY''). A nevezett kékfényes esetről is később kiderült, nem pontosan úgy volt, ahogy a felháborodott user elsőre beállította - a barátom ismerősének történetei pedig pláne torzulhatnak.

  • karib

    addikt

    válasz #64791808 #48 üzenetére

    Elég érdekes kirohanás, de alá is lehetne támasztani valamivel, hogy a nb.hu inkorrekt cég. Ahogy elismerték, ők is tévednek - de ha eladsz párezer (vagy több) notebookot évente, a legjobb szándék mellett sem lehet mindenki elégedett. Ez persze nem mentség a hibára és annak adott esetben nem megfelelő kezelésére.

    Másfelől pedig nem látom, hogy rá lennének szorulva, hogy használt vackokkal verjék át a mit sem sejtő vásárlót - gyorsabban pörög annál az üzlet. Ez már nem egy fusizós számtech bt, ahol egyesével kell bepalizni a vevőket :)

    Mindettől függetlenül a jogos kritika helyénvaló, de az eddig látott-hallott esetekben hogy-hogy nem végül mégis árnyaltabb volt a helyzet, mint amit a hőzöngő user állított.

    Sajnos Magyarországon nem csak a kereskedők, hanem a vásárlók sem angyalok, és a védekezési mechanizmusok néha (vagy éppen sokszor) a normális egyedeken csattannak.

  • karib

    addikt

    Egyrészt: a nettó-bruttó trükköt tudtommal azok tudják büntetlenül eljátszani, akik nagykerként is értékesítenek, ugyanis ott megengedett csak a nettó ár feltüntetése. Lásd pl. Metro, de ezt a kiskaput többen is kihasználják. Mások meg csak tesznek a szabályozásra :U

    Másrészt: a Renew egy elég bonyolult dolog, de igazából érthető a HP részéről, a méretgazdaságosság ezt diktálja. Nem tökölnek minden egyes visszajövő notebookkal, hogy vajon el lehet-e még sütni újként, ha csak belerakunk egy hiányzó modem kábelt vagy kicseréljük a dobozát. Ha valami hibás, visszajött (és ilyen sok van, millióféle okból), bumm, megy a Renew programba. Plusz valszeg az eladhatatlan készletek is itt landolnak. A nagy Renew gépezet meg realtíve gazdaságosan tud üzemelni, fel vannak készülve mindenféle esetre. Rendberakják a gépeket, osztályozzák őket, aztán bagóért kiszórják, így a HP minimalizálja a veszteségeit, a kereskedő és a fogyasztó pedig alapvetően jó boltot tud csinálni. Cserébe szűkebb a választék és a szolgáltatások köre is korlátozott - ezek nem ''igazi'' HP termékek, pl. mások a garanciális feltételek, szoftverkörítés, stb. Valamit valamiért, érthető módon. Ezért nem él a világgar, nem lehet garbővítést venni, illetve ezért jelenhetnek meg olyan termékek is a Renew kínálatban, amik pl. hivatalosan nem is voltak itthon forgalomban, akár külföldi billentyűzettel stb.

    Lehet azon lovagolni, hogy melyik kifejezés mit jelent, de igazából szerintem fel lett fújva ez a téma. Azt hiszem, elég világosan le vannak írva a különféle kategóriák, lehet tájékozódni. Ha az bronz nem elég kifejező, akkor az ezüst sem az - akkor kössünk ebbe bele, hogy legyen átlátható az elnevezés.

    Ez van, ha elég nagyra nősz, beléd fognak kötni. Azért nem féltem a céget :) Meg ahogy mondják, a negatív reklám is reklám...

Új hozzászólás Aktív témák