Augusztus második felében írtunk arról, hogy véletlenül kikerült az FSR 4 forráskódja a GitHubra, amit ugyan az AMD eltávolított, de a mellékelt MIT licenc mellett a felhasználási jogok nem vonhatók vissza. Ezt használta ki az AthleteDependent926 nevű Reddit felhasználó, aki lefordította az FSR 4 felskálázóját, az alternatív, Int8 formátumú neuronhálókkal, így az eljárás a módosított dll fájlon keresztül papíron működik az RDNA 2 és 3 architektúrájú Radeonokon, illetve a GeForce RTX 20, 30, 40 és 50 sorozatú VGA-kon, sőt, elméletben az Intel Arc termékcsaládja is megfelelhet a célnak.
Hirdetés
Az alábbi oldalról letölthető állomány használható az OptiScaler programmal, de csak akkor, ha az adott játék minimum FSR 3.1-et alkalmaz, mivel ebben az esetben cserélhető ki a felskálázó FSR 4-re, még úgy is, hogy ez a módosított, nem gyári dll verzió az Int8-as adatformátumra tervezett neuronhálókkal.
Valamennyi különbség egyébként a gyári FSR 4-hez viszonyítva így is lesz, mert az AMD a saját implementációjában FP8-as adatformátumot használ, ami pontosabb az Int8-nál, tehát az RDNA 4-es Radeonoknál érdemes a meghajtóban gyárilag szállított módot használni, de ez ugye más architektúrával nem kompatibilis.
A módosított, nem hivatalos FSR 4 dll tehát papíron széleskörű kompatibilitást kínál, viszont a képminősége némileg rosszabb lehet a gyári FSR 4-nél, de valószínűleg nincs szó jelentős eltérésről.