Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • WN31RD

    addikt

    válasz cucka #35 üzenetére

    (A spontán kialakult szóbeszéd ellen egyáltalán semmi kifogásom nincs, ezt nem sorolom a marketingtevékenységek közé, hiába van marketingértéke. Persze ha szándékosan generálják és manipulálják a ''szóbeszédet'', az teljesen más tészta.)

  • WN31RD

    addikt

    válasz VladimirR #25 üzenetére

    Úgy gondolom, hogy a finanszírozás kérdése másodrendű az általam említettekhez képest. Konkrétan: Szerintem inkább szűnjön meg rengeteg szolgáltatás, mint hogy a ma tapasztalható mennyiségű és minőségű reklámáradattal bombázzák az embert. Egyébként a fizetőssé válás egy kézenfekvő alternatíva, ez ellen (önmagában) kifogásom nincs. Mellesleg abban is biztos vagyok, hogy nem elhanyagolható mennyiségű lelkesedésből fenntartott szolgáltatás maradna meg reklámok nélkül (vagy nagyságrendileg kevesebb reklám mellett), és ezek jellemzően nem az átlag alatti színvonalúakból kerülnének ki...

    Szerk.: Egyébként én ezt a jelenséget nagyobb léptékben nézem, a webes reklámok számomra csak a mindent elárasztó és megfertőző marketingtevékenység egy szeletét jelentik, nem foglalkozom velük külön (legfeljebb technikai szempontból).

  • WN31RD

    addikt

    válasz cucka #23 üzenetére

    Én nem látok itt semmiféle összeesküvés-elméletet. Nem gondolom, hogy az általam leírtak egy titkos csoport által összehangolt támadás lenne az emberiség ellen. :) Valószínűleg teljesen természetes okokból így alakult, most pedig, miután észrevettük, hogy mégsem lesz ez így jó, közbe kell avatkozni.

    Természetesen, ha nem fajult volna el ennyire rettenetesen nagyon a marketingtevékenység, akkor nem foglalkoznék a kérdéssel. Nem azt akarom, hogy egy bolt ne rakhassa ki a bejárata fölé a cégért, vagy ne létezhessen hirdetési újság. Azt pedig, ha a szomszéd - őszintén, nem anyagi megfontolásból - dícséri a mosóport, nem tartom reklámnak, nem erről írtam. Egyszerűen úgy gondolom, hogy annyira elszaladt velünk a ló ilyen szempontból, hogy igen drasztikusan vissza kell fogni ezeket a dolgokat.

    A flash-es reklámra nem emlékszem, mert egyrészt már idétlen idők óta szűröm a reklámokat, másrészt a flash-t különösen rühellem (már ha nem kifejezetten a tartalom által indokolt bonyolult animáció megjelenítése miatt van rá szükség, teszem azt, egy mechanikus szerkezet mozgásának bemutatásához), úgyhogy csak kivételes esetben indítok el flash plugint tartalmazó böngészőt.

  • WN31RD

    addikt

    válasz VladimirR #11 üzenetére

    Én a másik oldalról közelítem meg a kérdést. A reklám befogadása fejében nyújtott szolgáltatást tisztességtelen üzletnek tartom, olyan ajánlatnak, amelyet nem lenne szabad megtenni, amelyet semmilyen indok nem legitimál, és amelyért az ajánlattevő vonható erkölcsileg felelősségre, teljesen függetlenül a másik fél reakciójától.

    A reklámok arra irányulnak, hogy tisztességtelen módon, a tudatos döntésünket megkerülve győzzenek meg dolgokról. Számomra ez a prostitúcióval rokon jelenség, csak éppen szellemi síkon: A testünk helyett az elménket, a döntéseink feletti kontrollnak egy részét, bocsátjuk áruba. Persze nem gondolom, hogy ne lenne joga bárkinek eladni a saját elméjét, csakúgy, mint a testét, ha ehhez van kedve. Viszont úgy gondolom, hogy nem szabad hagyni, hogy tisztességtelen ajánlatokkal környékezhessenek meg embereket. Nem szabad hagyni, hogy az előnyösebb helyzetben levők kihasználhassák más emberek rászorultságát vagy akár butaságát.
    Természetesen a fenti elvi megfontolások értelmetlenek és fölöslegesek lennének, ha valami apró, jelentéktelen dologról lenne szó. Az emberek mindig is próbálták befolyásolni és átverni egymást, ebben önmagában nincs semmi új. A marketingtevékenység azonban mára mindent elárasztott, tudományosan fejlesztik, és ipari szinten űzik. Ebben a nagyságrendben már igen visszataszító és veszélyes jelenség, amelyet véleményem szerint határozottan vissza kell szorítani.

    Ezért tehát a magam részéről zéró toleranciát hirdetek mindennemű reklámtevékenység ellen, kivétel nélkül. Ez persze nem azt jelenti, hogy időt és energiát nem kímélve habzó szájjal tépkedem az óriásplakátokat, de megteszem azokat a lépéseket, amelyekkel ''olcsón'', kis ráfordítással sok reklámtól tudom magam megszabadítani (pl. webes reklámszűrés), és alkalomadtán elmagyarázom másoknak, hogy miért teszem ezt.

  • WN31RD

    addikt

    Nekem nem egy ember sikerült már ''függővé tennem'' a webes reklámszűrőktől. ;]
    Amikor telepítettem a számítógépükre, még nem feltétlenül értékelték vagy érdekelte őket különösebben, de később, néhány hónap elteltével, hallottam olyan megjegyzéseket, miszerint könyvtárban, iskolában vagy hasonló helyeken lehetőleg minél kevesebbet interneteznek, mert szörnyen idegesítő a rengeteg képükbe tolakodó reklám, és nem értik, másokat miért nem zavar ez.

    Szóval valószínűleg kevesebben fogadnák el a netes reklámokat, ha láttak volna mást, ha találkoztak volna azzal, hogy másképp is lehet. Szerintem érdemes megmutatni minél több embernek, hogy nem szükségszerű, hogy netezés közben folyamatosan a reklámok alattomos támadásának legyen kitéve az elménk, olyan életbölcsességeket szuggerálva belénk, hogy pl. vegyél többet, vedd a miénket, akkor leszel boldog, ha ezt is megveszed, a legújabb cucc nélkül nulla vagy, stb.

    A Firefox böngésző ([link]) az Adblock bővítménnyel kiegészítve ([link] az oldal elején) pl. egy kiváló megoldás a webes reklámok szűrésére. Érdemes kipróbálni, mindenkinek ajánlom, aki még nem használ valami hasonlót. :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés